Hier over de grens (Ostfriesland) leren ze op sommige scholen ook Nederlands.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

IHN schreef:Bruintje123 is dat dan bij de limburgse grens zo? Ik herken het nl echt totaal niet. Zodra mensen doorhebben dat ik uit nl kom beginnen ze vask zelfs in het nl tegen me te praten..dankjewel tot ziens enzo. Ik ben wel gevraagd door mensen of ik ze NL wilde leren,want ze vonden het eigenlijk absurd dat nederlanders perfect duits spraken en zij geen nederlands. Op verschillende scholen wordt ook nederlands gegeven en dat dus allemaal in duitsland zelf...engels spreken de meesten hier ook prima.
bruintje123 schreef:Ja Roermond is tegen de grens aan.
En daar zit een designer outlet en daar spreekt men ongeveer standaard Duits.
Ik denk ook wel dat het daar extreem is hoor. Maar toch.
Maar ook met andere dingen zie je dat wel.
Zie je een bordje langs de weg staan met "spargel" met geluk staat er asperges bij maar de helft van de keren niet eens.

Destination schreef:Ik ken ook genoeg Duitsers die fatsoenlijk Engels spreken. Mijn toekomstig huisgenootje valt daar dan weer niet onder
Hier over de grens (Ostfriesland) leren ze op sommige scholen ook Nederlands.

Gem schreef:Als je vanaf Stein over de A2 richting Maastricht rijdt of bij Kerensheide de A76 op, waan je je al meteen in het buitenland, dus ach... waarom dan niet meteen Duits praten. Mijn vakantiegevoel begint daar waar de heuvels serieus worden
.