Nabster schreef:Het bruidspaar betaalt zich scheel voor hun feest. Wie betaalt, bepaalt. En als iemand dat infantiel of idioot vindt, moet hij/zij gewoon niet komen. Het leven kan echt zo simpel zijn.
Zo simpel is het ook.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bruintje123 schreef:Maar vaak krijg je een kaart 6 weken van te voren.
Jij ziet een leuk setje in het blauw hangen 8 weken van te voren en koopt dat alvast.
Potver krijg je de kaart en zie je dat blauw niet mag.
safina schreef:bruintje123 schreef:Maar vaak krijg je een kaart 6 weken van te voren.
Jij ziet een leuk setje in het blauw hangen 8 weken van te voren en koopt dat alvast.
Potver krijg je de kaart en zie je dat blauw niet mag.
Nounou...zo vaak staat die kleureneis nou ook weer niet op een kaart gelukkig. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. En dan moet het net toevallig die kleur zijn die je gekocht hebt....![]()
Voor mij is het zo simpel als Nabster zegt: laat iedereen maar lekker zelf bepalen of ze eisen stellen en welke. Staan de eisen me niet aan, dan kom ik niet. Ik zou het in ieder geval zelf nooit op mijn uitnodiging zetten.
Ik hoorde trouwens laatst iemand verzuchten dat ze zoveel bruiloften van haar vrienden heeft dit jaar en dus zoveel jurkjes moest kopen. Want je kan niet twee keer hetzelfde aan, zei ze. Is dat echt zo? Ik zou namelijk gerust meerdere bruiloften hetzelfde aan doen. En dan is dat meestal iets dat ik ook draag bij officiële gelegenheden van mijn werk enzo. Ik ga er vaak niet eens voor shoppen...

De rode jurk draag ik nog steeds best vaak.
bruintje123 schreef:Ja toen had je dat jurkje al, dus langer dan die 2 maanden, dus ook langer dan 30 dagen.
Dan kon je toch niet meer ruilen?
Maakt me niet uit hoor, maar het klopte niet.
Dat van de primark heb ik dan verkeerd begrepen.
Nu ik dat nog eens lees zie ik dat je dat bedoeld ja.
Amandavd schreef:bruintje123 schreef:Ja toen had je dat jurkje al, dus langer dan die 2 maanden, dus ook langer dan 30 dagen.
Dan kon je toch niet meer ruilen?
Maakt me niet uit hoor, maar het klopte niet.
Dat van de primark heb ik dan verkeerd begrepen.
Nu ik dat nog eens lees zie ik dat je dat bedoeld ja.
Het klopt wel. Waarschijnlijk heeft ze dat jurkje vlak voor dat bekend werd dat rood niet mocht gekocht. Niet dertig dagen voor de bruiloft.
Citaat:ik schreef dat twee maanden voor de bruiloft bekend werd dat de bruid in het rood zou trouwen. En toen had ik het jurkje al gekocht.

Amandavd schreef:Ja maar daar gaat het toch niet om?
Als ik vandaag een blauwe jurk koop voor een bruiloft, en ik krijg volgende week te horen dat de bruiloft waar die jurk voor is, ik geen blauw mag dragen, dan kan ik hem toch nog steeds binnen dertig dagen ruilen? Die dertig dagen heeft toch niks te maken met de datum van de bruiloft maar de datum wanneer je dat te horen kreeg?
Frummels schreef:Haha nee ik denk echt dat je het niet goed leest. Ik zal het beter uitleggen.![]()
Stel. Ik kocht op 1 januari een jurkje. Op 15 januari kreeg ik een uitnodiging voor een bruiloft op 15 maart. Toen had ik dus het jurkje 15 dagen. Dan had ik het dus nog mogen ruilen. Want binnen 30 dagen. En twee maanden voor de bruiloft.
Maakt ook niet uit, want blijkbaar denk je dat ik dit verhaal heb verzonnen om een punt te maken. Dat is niet zo.
_Mar3 schreef:Bij dit soort topics krijg ik soms haast het idee dat bepaalde mensen het niet leuk vinden om bruiloftsgast te zijn.![]()
Ze vinden het (bijna) teveel gevraagd als het bruidspaar graag wilt dat je een kleur wel of juist niet draagt.
Beschouw het als een eer ipv als een last dat je uitgenodigd bent zou ik zeggen.
En ja, bij een dresscode moet je misschien kleren aanschaffen, maar met lenen, een kringloop of wat dan ook kom je tegenwoordig een heel eind geloof ik.

Maar daar zou ik dan bijvoorbeeld weer een flink deel van mijn schoonfamilie mee tegen de schenen stampen, omdat die zoiets absoluut niet in de kast hebben hangen.
Maar nu denk ik ook niet dat jij bij mij wilt komen, ik ben namelijk belachelijk truttig en oudbollig, jij zou je vervelen op mijn feestje.
bruintje123 schreef:_Mar3 schreef:Bij dit soort topics krijg ik soms haast het idee dat bepaalde mensen het niet leuk vinden om bruiloftsgast te zijn.![]()
Ze vinden het (bijna) teveel gevraagd als het bruidspaar graag wilt dat je een kleur wel of juist niet draagt.
Beschouw het als een eer ipv als een last dat je uitgenodigd bent zou ik zeggen.
En ja, bij een dresscode moet je misschien kleren aanschaffen, maar met lenen, een kringloop of wat dan ook kom je tegenwoordig een heel eind geloof ik.
Nee als mensen mij dingen op gaan leggen ga ik inderdaad liever niet.
Ik ben wie ik ben, ben ik zo niet gewenst mogen ze een uitnodiging best achterwege laten.
Maar zoals ik al zei, niet van die zeveraars in familie en vriendenkring, die accepteren ieders kledingkeuze gewoon