Trouwpak geschikt als gast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:20

Nabster schreef:
Het bruidspaar betaalt zich scheel voor hun feest. Wie betaalt, bepaalt. En als iemand dat infantiel of idioot vindt, moet hij/zij gewoon niet komen. Het leven kan echt zo simpel zijn.

Zo simpel is het ook. :j

bruintje123

Re: Trouwpak geschikt als gast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:38

Maar vaak krijg je een kaart 6 weken van te voren.
Jij ziet een leuk setje in het blauw hangen 8 weken van te voren en koopt dat alvast.

Potver krijg je de kaart en zie je dat blauw niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:23

bruintje123 schreef:
Jij ziet een leuk setje in het blauw hangen 8 weken van te voren en koopt dat alvast.

Nounou...zo vaak staat die kleureneis nou ook weer niet op een kaart gelukkig. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. En dan moet het net toevallig die kleur zijn die je gekocht hebt.... :D

Voor mij is het zo simpel als Nabster zegt: laat iedereen maar lekker zelf bepalen of ze eisen stellen en welke. Staan de eisen me niet aan, dan kom ik niet. Ik zou het in ieder geval zelf nooit op mijn uitnodiging zetten.

Ik hoorde trouwens laatst iemand verzuchten dat ze zoveel bruiloften van haar vrienden heeft dit jaar en dus zoveel jurkjes moest kopen. Want je kan niet twee keer hetzelfde aan, zei ze. Is dat echt zo? Ik zou namelijk gerust meerdere bruiloften hetzelfde aan doen. En dan is dat meestal iets dat ik ook draag bij officiële gelegenheden van mijn werk enzo. Ik ga er vaak niet eens voor shoppen...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:27

Laatst getrouwd en ik heb iedereen mee gegeven dat iedereen aan moest doen waar hij/zij zich goed bij voelde. Dat we met z'n allen een leuke ontspannende dag hadden was zo veel belangrijker dan hoe iedereen er uit zag voor mij.

Maar als er mensen waarde aan hechten welke kleur de gasten gekleed moeten zijn dan respecteer ik dat ook en kleed ik mij daarna :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:37

safina schreef:
bruintje123 schreef:

Nounou...zo vaak staat die kleureneis nou ook weer niet op een kaart gelukkig. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. En dan moet het net toevallig die kleur zijn die je gekocht hebt.... :D

Voor mij is het zo simpel als Nabster zegt: laat iedereen maar lekker zelf bepalen of ze eisen stellen en welke. Staan de eisen me niet aan, dan kom ik niet. Ik zou het in ieder geval zelf nooit op mijn uitnodiging zetten.

Ik hoorde trouwens laatst iemand verzuchten dat ze zoveel bruiloften van haar vrienden heeft dit jaar en dus zoveel jurkjes moest kopen. Want je kan niet twee keer hetzelfde aan, zei ze. Is dat echt zo? Ik zou namelijk gerust meerdere bruiloften hetzelfde aan doen. En dan is dat meestal iets dat ik ook draag bij officiële gelegenheden van mijn werk enzo. Ik ga er vaak niet eens voor shoppen...

Voor collega's vrienden en vriendinnen draag ik gerust de zelfde kleding. Zou mn broer bijv trouwen dan koop ik zeker wat nieuws. Afhankelijk van de relatie dus.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:55

Ik heb het wel eens gehad ja, dat ik vrij ver van tevoren een mooie (en vrij dure) rode jurk had gekocht voor de bruiloft van een familielid en dat 2 maanden van tevoren bekend werd dat de bruid in het rood zou trouwen.

Geen man over boord. Heb een andere jurk gekocht in een andere kleur en die gedragen. De rode jurk heb ik daarna nog vaak gedragen met etentjes, naar mijn werk en naar een andere bruiloft. Ik vind dat echt totaal geen probleem. Het bruidspaar betaalt zich vaak scheel aan de bruiloft en als het goed is, trouwen ze maar 1 x. Als het stel dan graag wil dat ik geen rood draag, dan draag ik geen rood. Punt. Ga daar echt niet moeilijk over doen. :)

Heb die jurk trouwens rustig naar 2 bruiloften gedragen in dezelfde kring hoor. Interesseert me nul of iemand ziet dat ik die de vorige bruiloft ook al aan had. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:58

Daar ga ik ook niet moeilijk over doen. Maar gelukkig trouwen ze hier niet zo vaak :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:11

Frummels, maar als je niet zo vaak nieuwe kleren koopt en dat dan wel speciaal voor die dag hebt gekocht is dat toch knap l.llig.
Net iedereen koopt dan wel even gemakkelijk weer wat anders.

Ik heb het zelf gelukkig nooit aan de hand gehad, gelukkig in de tijd dat wij veel bruiloften hadden nog niet van die hoogdravende wensen van het bruidspaar. ;)
Met 25 jarige bruiloften bestaat het (nog) niet gelukkig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:15

bruintje: ik studeerde toen en had echt niet zo heel veel geld. En de jurk was best prijzig. Maar ik vond het oprecht geen punt. Ik had hem zelfs nog terug kunnen brengen, want zat nog binnen de 30 dagen. Maar kon genoeg gelegenheden bedenken om hem nog te dragen. Het jurkje wat ik uiteindelijk droeg kwam van de Primark want had geen geld voor wat anders :+ De rode jurk draag ik nog steeds best vaak.

In dat soort situaties heeft het helemaal geen zin om te gaan zitten mokken. Gewoon in oplossingen denken. Het is nu eenmaal zo. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:23

Ik zou niet mokken maar niet gaan.
Ik hou niet van die smuk. Niet mijn feestje dan.
Gelukkig fijne vrienden en familie die niemand wat opleggen :D

Maar 30 dagen kon je nog terug brengen, maar je had het 2 maanden daarvoor al gekocht? Dat klopt niet.
En hij was duur bij de primark :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:36

Nee bruintje, ik schreef dat twee maanden voor de bruiloft bekend werd dat de bruid in het rood zou trouwen. En toen had ik het jurkje al gekocht. Dat rode jurkje, waar ik het hier dus over heb, was niet van de Primark. Dat zeg ik nergens. Dit jurkje was wel prijzig (ik vind >75 euro prijzig)

En ook dat van de Primark heb ik niet geschreven. Ik heb geschreven dat het jurkje dat ik uiteindelijk heb gedragen van de Primark was, omdat ik geen geld meer had voor een ander jurkje. Dit jurkje was 10 euro. Ik heb niet geschreven dat dit jurkje prijzig was.

:roll:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:39

Ja toen had je dat jurkje al, dus langer dan die 2 maanden, dus ook langer dan 30 dagen.
Dan kon je toch niet meer ruilen?
Maakt me niet uit hoor, maar het klopte niet.

Dat van de primark heb ik dan verkeerd begrepen.
Nu ik dat nog eens lees zie ik dat je dat bedoeld ja.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:41

bruintje123 schreef:
Ja toen had je dat jurkje al, dus langer dan die 2 maanden, dus ook langer dan 30 dagen.

Het klopt wel. Waarschijnlijk heeft ze dat jurkje vlak voor dat bekend werd dat rood niet mocht gekocht. Niet dertig dagen voor de bruiloft.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:42

Haha nee ik denk echt dat je het niet goed leest. Ik zal het beter uitleggen. B-)

Stel. Ik kocht op 1 januari een jurkje. Op 15 januari kreeg ik een uitnodiging voor een bruiloft op 15 maart. Toen had ik dus het jurkje 15 dagen. Dan had ik het dus nog mogen ruilen. Want binnen 30 dagen. En twee maanden voor de bruiloft.

Maakt ook niet uit, want blijkbaar denk je dat ik dit verhaal heb verzonnen om een punt te maken. Dat is niet zo. :)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:43

Bij dit soort topics krijg ik soms haast het idee dat bepaalde mensen het niet leuk vinden om bruiloftsgast te zijn. :=
Ze vinden het (bijna) teveel gevraagd als het bruidspaar graag wilt dat je een kleur wel of juist niet draagt.
Beschouw het als een eer ipv als een last dat je uitgenodigd bent zou ik zeggen.

En ja, bij een dresscode moet je misschien kleren aanschaffen, maar met lenen, een kringloop of wat dan ook kom je tegenwoordig een heel eind geloof ik. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:46

Amandavd schreef:
bruintje123 schreef:

Het klopt wel. Waarschijnlijk heeft ze dat jurkje vlak voor dat bekend werd dat rood niet mocht gekocht. Niet dertig dagen voor de bruiloft.

Citaat:
ik schreef dat twee maanden voor de bruiloft bekend werd dat de bruid in het rood zou trouwen. En toen had ik het jurkje al gekocht.

Ja 2 maanden = 60 dagen (of langer) er voor.
Mij om het even hoor. :)
En dan heb je nog geluk dat het geen 8 dagen ruil garantie is :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:48

Ja maar daar gaat het toch niet om?

Als ik vandaag een blauwe jurk koop voor een bruiloft, en ik krijg volgende week te horen dat de bruiloft waar die jurk voor is, ik geen blauw mag dragen, dan kan ik hem toch nog steeds binnen dertig dagen ruilen? Die dertig dagen heeft toch niks te maken met de datum van de bruiloft maar de datum wanneer je dat te horen kreeg?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:49

Amandavd schreef:
Ja maar daar gaat het toch niet om?

Als ik vandaag een blauwe jurk koop voor een bruiloft, en ik krijg volgende week te horen dat de bruiloft waar die jurk voor is, ik geen blauw mag dragen, dan kan ik hem toch nog steeds binnen dertig dagen ruilen? Die dertig dagen heeft toch niks te maken met de datum van de bruiloft maar de datum wanneer je dat te horen kreeg?

Dat bedoel ik inderdaad uit te leggen :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:50

Frummels schreef:
Haha nee ik denk echt dat je het niet goed leest. Ik zal het beter uitleggen. B-)

Stel. Ik kocht op 1 januari een jurkje. Op 15 januari kreeg ik een uitnodiging voor een bruiloft op 15 maart. Toen had ik dus het jurkje 15 dagen. Dan had ik het dus nog mogen ruilen. Want binnen 30 dagen. En twee maanden voor de bruiloft.

Maakt ook niet uit, want blijkbaar denk je dat ik dit verhaal heb verzonnen om een punt te maken. Dat is niet zo. :)

Aha jij bekijkt het anders dan ik.
Ik bekijk het op de dag van uitnodiging, niet op dag van bruiloft.
Vandaar de verwarring.
Daarnaast heb je ook vaak 8 dagen ruil tijd.

Nee hoor ik geloof je wel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:53

Ohhh, haha ja dan waren we alletwee op een heel ander punt. _O-
Ik bedoelde dus uit te leggen dat ik nog een week of 2 de tijd had om de jurk terug te brengen, als ik dat had gewild, toen ik wist dat ik geen rood kon dragen. :D
De jurk was besteld bij Zalando, dan heb je altijd een hele lange retour termijn.

Enfin. Terug on topic, haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:56

_Mar3 schreef:
Bij dit soort topics krijg ik soms haast het idee dat bepaalde mensen het niet leuk vinden om bruiloftsgast te zijn. :=
Ze vinden het (bijna) teveel gevraagd als het bruidspaar graag wilt dat je een kleur wel of juist niet draagt.
Beschouw het als een eer ipv als een last dat je uitgenodigd bent zou ik zeggen.

En ja, bij een dresscode moet je misschien kleren aanschaffen, maar met lenen, een kringloop of wat dan ook kom je tegenwoordig een heel eind geloof ik. :)

Nee als mensen mij dingen op gaan leggen ga ik inderdaad liever niet.
Ik ben wie ik ben, ben ik zo niet gewenst mogen ze een uitnodiging best achterwege laten.
Maar zoals ik al zei, niet van die zeveraars in familie en vriendenkring, die accepteren ieders kledingkeuze gewoon :)

@ frummels, ja we zaten heerlijk langs elkaar heen te kletsen.
Leuk ook altijd tekst.

Ik pas heel ouderwets kleding nog altijd.
Niet alles past me mooi, zit dan te getailleerd of zo.
En dan heb je vaak ook maar 8 dagen ruil tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:00

Meelezer valt binnen!

ALS ik ooit zou trouwen (en die kans is klein...), dan zou ik toch wel een dresscode op de uitnodiging zetten. Niet noodzakelijk cocktail, maar wel zeker "stadskledij gewenst" bijvoorbeeld. Dat is nog steeds relatief casual zoals in nette (spijker)broek, hemd, eventueel jasje of nette trui en voor de dames soortgelijk of een jurkje. Waarom? Omdat ik anders echt 100% zeker mensen op het feest heb die komen opdagen in kledij met logo van het werk, een oud bandshirt, een joggingbroek, afgetrapte schoenen of een jurk à la Ma Flodder, inclusief koffievlekken.

Cocktail vind ik op zich zelf heel gaaf voor de dames, is toch nét dat tikje meer en op zo'n dag je een keer extra optutten vind ik net heerlijk :D Maar daar zou ik dan bijvoorbeeld weer een flink deel van mijn schoonfamilie mee tegen de schenen stampen, omdat die zoiets absoluut niet in de kast hebben hangen.

Dan vind ik stadskledij een mooie gulden middenweg, en dat is eigenlijk ook voor iedereen haalbaar.

Ik zou het dan weer absoluut prachtig vinden als mannen hun trouwpak nog een keer zouden dragen op onze bruiloft. Die pakken kosten een hoop geld en eerlijk is eerlijk, een man in een fijn zittend pak kan bijna elke vrouw wel bekoren ;)
Helaas is er in onze vriendengroep nog niemand getrouwd, en ik denk niet dat er de eerste jaren een huwelijk zal komen gezien de leeftijden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:04

Infantiel... Jij had niet welkom geweest op mijn bruiloft. :D Maar nu denk ik ook niet dat jij bij mij wilt komen, ik ben namelijk belachelijk truttig en oudbollig, jij zou je vervelen op mijn feestje. O:)

Wat betreft dezelfde outfit meerdere keren dragen. Ik doe het zelf niet als de feesten elkaar kort opvolgen, zit er een langere tijd tussen dan pas ik de outfit iets aan zodat het nét iets anders oogt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:06

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:13

bruintje123 schreef:
_Mar3 schreef:

Nee als mensen mij dingen op gaan leggen ga ik inderdaad liever niet.
Ik ben wie ik ben, ben ik zo niet gewenst mogen ze een uitnodiging best achterwege laten.
Maar zoals ik al zei, niet van die zeveraars in familie en vriendenkring, die accepteren ieders kledingkeuze gewoon :)

Jij ervaart dat dus als 'opleggen', tja, ik vind het een feestje waarbij het bruidspaar centraal staat, dus vind ik het geen probleem om me voor een dagje aan te passen, zelfs als het niet helemaal mijn stijl is. De volgende dag kan ik me weer kleden zoals ik wil. :D