Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

lieveli schreef:Nee schelden hardop doe ik niet. Natuurlijk dénk ik wel eens wat, maar echt schelden tijdens een ruzie deed ik toen ik 14 was.
Robin_S schreef:Valt me op dat in relatietopics heel wat bokkers zonder blikken of blozen zeggen "zou bij mij niet waar zijn", "bij mij was het al over geweest", "ander en beter",.. etc. Je kent nooit het hele verhaal of context, de personen in kwestie,.. dus ik vind dit altijd gevaarlijke uitspraken.
Los daarvan, en weer on topic:
Ik scheld in een ruzie heel vaak en heel hard naar m'n vriend. Hij doet dit niet naar mij (of toch niet dat het me al is opgevallen) maar andersom dus wel. Heeft hij nog nooit een probleem van gemaakt omdat ik het grootste respect heb voor hem. Ik ga voor hem door vuur en steun hem volledig in z'n doen en laten. Maar het is gewoon mijn manier van heel boos zijn...
Mijn broer noemt ons "een explosief, Italiaans koppel".. het kan er hard aan toe gaan. Maar wij zijn dol op elkaar. Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen.
Ga vooral na of je vriend respect en waardering heeft voor je, op alle andere vlakken in je relatie. Dat kan alleen jij weten.. en ook alleen jij kan dan uitmaken of het goed genoeg voor je is of niet.
Nottinghill schreef:Maar dat ik niet 'mag' boeken geeft bij mij een gevoel dat ik geen controle heb over m'n eigen leven.
bruintje123 schreef:Kaus schreef:Nee absoluut niet... ik vraag me ook af in wat voor context dat gebeurt?
Schreeuwt ie dat naar je? Schreeuwen jullie naar elkaar? Zijn jullie rustig in discussie en noemt hij je zo?
Schreeuwen zou ik sowieso al eng vinden. Dat is voor mij een begin van controle verliezen. Hooguit loop je weg, gooi je de deur achter je dicht oid en roep je er even een 'klootzak' achteraan.
In een rustige discussie zou ik schelden ook niet oké vinden. Dan is dat kennelijk dus echt hoe hij over jou denkt. Je partner egoïstisch noemen kan ik in komen, dat kan iemand ook gewoon zijn. Maar een egoïstisch poedersuiker vind ik niet oké.
Euh... dat is dan toch schelden?
.[***] schreef:Hoe moet ik de ruzies voor me zien die bokkers hebben die zeggen 'na 1x dit of dat was het klaar voor mij met de relatie' ?
Je kan toch strijd hebben, dingen schreeuwen uit wat voor emotie dan ook, en dan daarna het uit praten?
Dat TS haar vriend erachter blijft staan vind ik wel weer kwalijk, en de dingen die hij gezegd heeft ook, maar ik vind sommige bokkers wel heel makkelijk reageren. Beetje dat idee van, bij mij gebeurt dat niet enzovoort.

) TS is hier duidelijk niet blij mee. En ik denk dat het daarom ook verstandig is om hierover te praten. Robin_S schreef:Valt me op dat in relatietopics heel wat bokkers zonder blikken of blozen zeggen "zou bij mij niet waar zijn", "bij mij was het al over geweest", "ander en beter",.. etc. Je kent nooit het hele verhaal of context, de personen in kwestie,.. dus ik vind dit altijd gevaarlijke uitspraken.
Los daarvan, en weer on topic:
Ik scheld in een ruzie heel vaak en heel hard naar m'n vriend. Hij doet dit niet naar mij (of toch niet dat het me al is opgevallen) maar andersom dus wel. Heeft hij nog nooit een probleem van gemaakt omdat ik het grootste respect heb voor hem. Ik ga voor hem door vuur en steun hem volledig in z'n doen en laten. Maar het is gewoon mijn manier van heel boos zijn...
Mijn broer noemt ons "een explosief, Italiaans koppel".. het kan er hard aan toe gaan. Maar wij zijn dol op elkaar. Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen.
Ga vooral na of je vriend respect en waardering heeft voor je, op alle andere vlakken in je relatie. Dat kan alleen jij weten.. en ook alleen jij kan dan uitmaken of het goed genoeg voor je is of niet.
Nottinghill schreef:Ik vind dat hij mij egoïst noemt nou ook niets ergs, nou was het in deze situatie naar mijn mening niet zo, maar het zou natuurlijk kunnen dat hij dat anders voelt.
Maar in het kort, het ging erover dat ik deze zomervakantie een tripje naar Londen wil plannen met een vriendin, en dit wil ik eigenlijk zsm geregeld hebben. Maar de vakantie met mijn vriend moet ik ook nog regelen en hij vindt het niet fijn als ik al een periode 'inpik' om het tripje naar Londen in te plannen. Nou kunnen we voor onze vakantie niets leuks vinden, maar ik wil dus wel het tripje naar Londen geregeld hebben. Ik was dus egoïstisch, omdat ik zijn gevoelens over het regelen van de vakantie niet in acht nam omdat ik toch Londen al wil boeken en ik door 'dramde'.