Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Ik begin het nu wel echt beu te worden, we gaan naar Bulgarije volgende week en daar kan hij echt niet flikken wat hij eerder wel heeft gedaan. (Vechten, lomp doen tegen security/politie)
wie niet luisteren wil moet maar voelen hoor
Sunrise_ schreef:En als je 16 bent verdien je gewoon een heerlijk onbezonnen relatie/scharrel/ whatever. Niet dat je moet gaan moederen over een jongen die geen zelfbeheersing heeft.

bigone schreef:Ts, weten je ouders dit en laten die je dan op vakantie gaan met zo'n onbetrouwbaar figuur?? Of vinden die het wel goed dat omdat dochterlief zelf ook al flink kan drinken??
) leg je hem alles van die avond de dag daarna weer uit?melissac schreef:Ik weet niet precies of dit een goede tip is maar ik ben ervan overtuigd dat mensen die teveel drinken een keer goed op hun bek moeten gaan om te schrikken.
Stel je voor, je vriend en jij gaan uit hij drinkt teveel wordt agressief tegen alles en iedereen om hem heen. Je spreekt hem aan maar hij luistert niet (wat de meesten niet doen als ze drank op hebben) leg je hem alles van die avond de dag daarna weer uit?
Als het mijn vriend was geweest was ik zonder hem naar huis gegaan en hem lekker een paar dagen negeren. Na een paar dagen een berichtje sturen van ik vind het echt niet tof hoe jij reageert als je drank op hebt. Je kan eventueel ook zeggen dat je pas weer mee gaat zodra hij wat minder gaat drinken misschien dat hij daar aan gaat denken?
musiqolog schreef:melissac schreef:Ik weet niet precies of dit een goede tip is maar ik ben ervan overtuigd dat mensen die teveel drinken een keer goed op hun bek moeten gaan om te schrikken.
Stel je voor, je vriend en jij gaan uit hij drinkt teveel wordt agressief tegen alles en iedereen om hem heen. Je spreekt hem aan maar hij luistert niet (wat de meesten niet doen als ze drank op hebben) leg je hem alles van die avond de dag daarna weer uit?
Als het mijn vriend was geweest was ik zonder hem naar huis gegaan en hem lekker een paar dagen negeren. Na een paar dagen een berichtje sturen van ik vind het echt niet tof hoe jij reageert als je drank op hebt. Je kan eventueel ook zeggen dat je pas weer mee gaat zodra hij wat minder gaat drinken misschien dat hij daar aan gaat denken?
Ik ben een keer letterlijk op mijn bek gegaan na te veel drank in te korte tijd. Kostte me twee halve voortanden. Sindsdien kijk ik wel uit om binnen een uur vier kopstoten te pakken.
"Op je bek gaan" is voor de meeste mensen een heel leerzaam en effectief middel. Maar stel, jij bent TS, je zit met je vriend in Bulgarije, ga je dan rustig toekijken hoe hij zich een Oost-Europese politiecel in zuipt?
Elin_ schreef:bigone schreef:Ts, weten je ouders dit en laten die je dan op vakantie gaan met zo'n onbetrouwbaar figuur?? Of vinden die het wel goed dat omdat dochterlief zelf ook al flink kan drinken??
Wat een verschrikkelijke flauwe reactie. Moraalridder.
Vroeger heeft de helft van de bokkers hier nooit gedronken natuurlijk? Dat alcohol 18+ geworden is, is iets van de laatste jaren hoor. Eerder was het 16+ .. of was dat alleen "vroeger"
Ts drinkt 1 of 2 biertjes max. En dan zeg je zoiets? Daarbij om die jongen onbetrouwbaar figuur te noemen op basis van alleen dit gedrag vind ik ook absoluut overdreven. Ts geeft aan dat het niet altijd zo is.
Ik praat het niet goed en tuurlijk moet het opgelost worden, Maar mijn nekharen gaan overeind staan van sommige reacties van heilige bokkers die maar even hun ongezouten mening en aannames hier als feiten presenteren. Bahbah
beatje schreef:lieveli schreef:Nou dit, ik ben op mijn 16e legaal gaan drinken hoor. Nounounou bel de krant, we hebben hier een scoop.
Nou gefeliciteerd wees er trots op
).bigone schreef:Ik snap niet zo goed waar je je mee bemoeit eigenlijk. In de eerste plaats is het offtopic en in de tweede plaats is het jouw zaak niet.Niks moraalridder, ts geeft zelf aan dat ze drinkt, ze is nu zestien en doet dat blijkbaar al wat langer. En dan vraag ik me af waar de ouders zijn in dit verhaal. Onze kinderen drinken ook gerust een pilsje/mixje/wijntje maar wel vanaf hun achttiende want ik heb ze gelukkig goed duidelijk kunnen maken wat alcohol met je nog lang niet volgroeide hersens doet. Ts reageert niet op vragen hoe haar ouders er over denken en daar ben ik best wel benieuwd naar, ze was 14 toen ze bij hem kwam en toen werd er dus ook al flink gedronken.

bigone schreef:Niks moraalridder, ts geeft zelf aan dat ze drinkt, ze is nu zestien en doet dat blijkbaar al wat langer. En dan vraag ik me af waar de ouders zijn in dit verhaal. Onze kinderen drinken ook gerust een pilsje/mixje/wijntje maar wel vanaf hun achttiende want ik heb ze gelukkig goed duidelijk kunnen maken wat alcohol met je nog lang niet volgroeide hersens doet. Ts reageert niet op vragen hoe haar ouders er over denken en daar ben ik best wel benieuwd naar, ze was 14 toen ze bij hem kwam en toen werd er dus ook al flink gedronken.
Ieder moet het voor zich bepalen, maar wanneer ik op mijn 16e weleens een biertje wil drinken doe ik dat met alle plezier. LiannePuthzy schreef:Mee eens, ik hoef zeker niet de hele avond aan de drank, vind cola (alleen jammer dat als diegene die t zwak vind een rondje doet t een baco of vodka cola word) of water ook prima, na 3 a 4 glaasjes alcohol heb ik veel liever een cola of water of iets anders non alcoholisch
Lieshorses schreef:Ik heb nooit gezegd dat het goed voor je is, dat het illegaal is zal de meesten echt een worst wezen, ga maar eens even avondje stad en kijk wat je tegenkomtIeder moet het voor zich bepalen, maar wanneer ik op mijn 16e weleens een biertje wil drinken doe ik dat met alle plezier.