Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) 
ambre schreef:Je vriend hoort je te steunen in wat jou gelukkig maakt.
En jij moet voornamelijk kiezen voor wat jou gelukkig maakt, het is immers jouw leven.
En natuurlijk maak je dan ook nog tijd voor elkaar vrij.
Mijn vorige vriend dacht mij ook vd paarden af te kunnen helpen, mijn huidige relatie duurt alweer 17 jaar en hij heeft niets met paarden maar laat mij gewoon mijn gang gaan.
Soms zien we elkaar weinig, hij werkt onregelmatig en vist graag s'nachts, maar zolang we allebei doen waar we blij van worden is dat toch geen probleem?
Romy1234 schreef:Ik vind dat veel mensen hier wel heftig reageren met als hij het niet accepteert dan die kerel de deur uit, waar is de tijd gebleven dat je met elkaar praat zeg?
Die van mij noemt mijn paard ook k*tknol maar weet wel als hij mij dat beestje ontneemt een doodongelukkige vriendin heeft dus accepteert het, net als mijn 2 katten waar hij eerst een hekel aan had, inmiddels zijn ook die geaccepteerd.
En dat alleen maar omdat ik met hem praat en vertel dat een leven zonder mijn katten en paard geen leven voor mij is.
Lang leve de communicatie, en ja als hij daarna het nog niet wil accepteren word het een ander verhaal maar gelukkig heb ik een hele goede partner waar ik goed mee kan praten en die respect voor mij heeft.
lieveli schreef:Romy1234 schreef:Ik vind dat veel mensen hier wel heftig reageren met als hij het niet accepteert dan die kerel de deur uit, waar is de tijd gebleven dat je met elkaar praat zeg?
Die van mij noemt mijn paard ook k*tknol maar weet wel als hij mij dat beestje ontneemt een doodongelukkige vriendin heeft dus accepteert het, net als mijn 2 katten waar hij eerst een hekel aan had, inmiddels zijn ook die geaccepteerd.
En dat alleen maar omdat ik met hem praat en vertel dat een leven zonder mijn katten en paard geen leven voor mij is.
Lang leve de communicatie, en ja als hij daarna het nog niet wil accepteren word het een ander verhaal maar gelukkig heb ik een hele goede partner waar ik goed mee kan praten en die respect voor mij heeft.
Als hij niet kan praten zonder chagrijnig te worden is het voor mij gauw klaar hoor, lekker volwassen manier van communiceren.
lizy29 schreef:lieveli schreef:Ze zijn 10 jaar samen, niet sinds eergisteren.
En wie zegt dat TS hem daar mee heeft geholpen in de afgelopen 10 jaar. Ik kan zo tientallen relaties bedenken waarin gewoon niet gecommuniceerd word. Sterker nog mijn schoonouders communiceren na 30 jaar nog steeds niet.
ambre schreef:Je vriend hoort je te steunen in wat jou gelukkig maakt.
En jij moet voornamelijk kiezen voor wat jou gelukkig maakt, het is immers jouw leven.
Mijn vorige vriend dacht mij ook vd paarden af te kunnen helpen, mijn huidige relatie duurt alweer 17 jaar en hij heeft niets met paarden maar laat mij gewoon mijn gang gaan.
Soms zien we elkaar weinig, hij werkt onregelmatig en vist graag s'nachts, maar zolang we allebei doen waar we blij van worden is dat toch geen probleem?
lizy29 schreef:Maar vergeet niet dat niet iedereen van huis uit leert communiceren en als TS er ook nooit op gewezen heeft is het echt zo vreemd. Goed communiceren moet je leren.
Mijn man heeft het ook niet mee gekregen thuis. Daar werden moeilijke onderwerpen gewoon doodgezwegen. Pas nu leert hij het omdat het voor mij belangrijk is maar zo vanzelfsprekend is het dus niet voor iedereen.
Maar werkt echt beter, juist bij mannen die zich direct gaan verdedigen en als een klein kind weglopen. Je dwingt ze bijna tot communicatie, je spreekt ze veel meer aan op hun verantwoordelijkheid. beatje schreef:ambre schreef:Je vriend hoort je te steunen in wat jou gelukkig maakt.
Maar hoort zei haar vriend dan ook niet gelukkig te maken?Dat is hij duidelijk niet. Ts is van minder tijd met haar paard naar veel meer tijd met haar paard gegaan.Ik kan me voorstellen dat mensen dat niet leuk vinden.Zeker als je niet van paarden houd.
Misschien toch eens zien wat hij wel aanvaardbaar vind.Dat je bv één dag in het weekend naar je paard bent en dat als hij naar zijn vrienden gaat jij ook gewoon naar je paard kan.
Het is natuurlijk niet zo omdat wij van paarden houden iedereen zich maar er naar moet schikken.Buiten paarden is er nog een wereld he.