Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:36

Wat een nare situatie zeg. Niks aan.

Wat je ouders betreft: een hele simpele manier om te bewijzen dat je te vertrouwen bent: geef aan dat je ze deze week met rust laat en dat je volgende week op tijdstip x weer wat laat horen.
En dat ook gewoon dan doen (en niet eerder). Berichtje hoeft maar heel kort te zijn. Maar dat soort kleine simpele dingen zijn eerste stapjes in laten zien dat je te vertrouwen bent. Je houdt je namelijk aan de afspraak. En voor jou is het weinig moeite.
Zoiets kun je dan langzaam uitbouwen. Maar ga niet te snel, vertrouwen is iets lastigs. Zorg dus ook dat je niet meteen je hele therapieverhalen aan ze kwijt moet. Dat schrikt alleen maar af. Hou het simpel en hou je aan simpele afspraken. Dan komt het vertrouwen vanzelf.

Heel veel sterkte iig

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:00

Mossel schreef:
Ik doe ook wel mijn eigen ding. Maar iedereen wil toch normaal contact met zn ouders? Zonder daarvoor door het stof te moeten, en ondanks dat je al jaren niet meer thuis woont volgens hun regels moet leven

Dat bedoel ik met eigen ding. Gewoon op jouw manier het vertrouwen terug te krijgen zonder door het stof te moeten. Dus bijvoorbeelden brieven sturen met je voortgang of je werkpunten oid. Maar je zal een manier kunnen proberen te vinden jezelf op je eigen manier te bewijzen aan je ouders om het vertrouwen terug te winnen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:57

assie schreef:
Wat een nare situatie zeg. Niks aan.

Wat je ouders betreft: een hele simpele manier om te bewijzen dat je te vertrouwen bent: geef aan dat je ze deze week met rust laat en dat je volgende week op tijdstip x weer wat laat horen.
En dat ook gewoon dan doen (en niet eerder). Berichtje hoeft maar heel kort te zijn. Maar dat soort kleine simpele dingen zijn eerste stapjes in laten zien dat je te vertrouwen bent. Je houdt je namelijk aan de afspraak. En voor jou is het weinig moeite.
Zoiets kun je dan langzaam uitbouwen. Maar ga niet te snel, vertrouwen is iets lastigs. Zorg dus ook dat je niet meteen je hele therapieverhalen aan ze kwijt moet. Dat schrikt alleen maar af. Hou het simpel en hou je aan simpele afspraken. Dan komt het vertrouwen vanzelf.

Heel veel sterkte iig

Die van Assie is wel een goede.

luuntje

Re: Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:01

TS war verdrietig voor jou dat je ouders niet reageren zoals je gehoopt had.
Juist nu is hun steun zo welkom.

Helaas zijn ouders ook maar gewoon mensen, met hun onvolkomenheden.
Ik hoop dat de relatie met je ouders zal verbeteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:25

Volgens mij willen je ouders eerst dat je met een bepaalde therapie begint, toch? Dat lijkt me duidelijk. Wij weten niet de details van wat er gebeurd is, maar als daar veel pijn en verdriet zit lijkt het me logisch dat ze wat afhoudend zijn.

En dat zegt absoluut niks over hun liefde voor jou! En jij gaat hier ook gewoon doorheen komen, je bent een bikkel!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 17:34

Ja alleen begint die therapie pas in augustus heb ik gister gehoord.. zo lang ga ik het niet meer trekken.. ze zeggen nu ineens na hun vakantie wel weer contact te willen hebben. Maar het is elke keer op hun voorwaarde en daar ben ik een beetje klaar mee. Ik moet mijn leven leiden zoals hun dat willen, alles is elke keer mijn fout en ik moet elke keer alles veranderen want hun zijn nooit de schuldige, en imo is er toch echt waar 2 vechten zijn 2 schuld..

Overigens ben ik door hun ook beschuldigd van diefstal en ik denk dat me dat op het moment het meeste dwars zit...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:38

Het is lastig voor ons als buitenstaanders om er iets zinnigs over te zeggen. Maar laat me je dit zeggen:

1. Je hebt bokt. Het klinkt misschien heel stom, maar je kunt hier je verhaal kwijt en je wordt gesteund.
2. Laat het met je ouders even betijen, van forceren is nog nooit iets beter geworden en zij zitten er vast net zo mee in hun maag als jij.
3. Neem even de tijd om te kijken hoever je al bent gekomen. Wat je al achter je hebt gelaten en welke ontwikkeling je hebt doorgemaakt. Wees trots op jezelf. Wat er nu nog komt dat overwin je ook.
4. Wie dit leest moet mij een babykatje geven.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 17:43

Ik snap ook dat het als buitenstaanders een lastig verhaal is, maar het is toch fijn om even te kunnen spuien zonder al te hard veroordeelt te worden.

Ik ga inderdaad ook niks forceren daar heb ik de energie niet eens voor, en indd daar is nooit iemand beter van geworden.

En op het moment ben ik eigenlijk alleen maar keihard achteruit gegaan... we zullen zien wat de toekomst misschien brengt.

Ik heb geen babykatje voor je is een plaatje ook goed?!
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:45

Een plaatje is goed! <3

En hey, dan ga je even achteruit? Nou en? Ik heb nog steeds vertrouwen in je hoor, ik maak me totáál niet druk over hoe jij je kontje redt. Want dat kun je. Dan maar via de moeilijke weg, ook goed. En je mag echt wel verdrietig en ook boos zijn om de hele situatie want het is 3 keer poedersuiker.

Maar je hebt steun en je hebt jezelf. You got this.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 17:48

Thnx!!

Maar het is wel verdomd moeilijk om positief te blijven als je er compleet alleen voor staat... het enige wat ik heb zijn de vreemde mensen op bokt die me een hart onder de riem steken en proberen mee te denken in dit probleem

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:57

Mossel schreef:
Thnx!!

Maar het is wel verdomd moeilijk om positief te blijven als je er compleet alleen voor staat... het enige wat ik heb zijn de vreemde mensen op bokt die me een hart onder de riem steken en proberen mee te denken in dit probleem

Dat is niet voor niks! Iedereen verdiend een extra kans en ik weet zeker dat het met je ouders goed komt. En je bent sterk, dus er alleen voor staan hoeft niet altijd iets negatiefs te zijn. Je weet niet half wat je voor elkaar kan krijgen in je eentje!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:00

Pistasche schreef:
Mossel schreef:
Thnx!!

Dat is niet voor niks! Iedereen verdiend een extra kans en ik weet zeker dat het met je ouders goed komt. En je bent sterk, dus er alleen voor staan hoeft niet altijd iets negatiefs te zijn. Je weet niet half wat je voor elkaar kan krijgen in je eentje!

Hear hear! Zie je wel! Het kost tijd, nou prima want dat heb je. Hoe knap is het dat je voor jezelf kiest en met jezelf leert dealen? Dan ben je toch echt al een hoop mensen voorbij gestreefd die altijd maar in hetzelfde ongelukkige kringetje draaien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:51

Mossel, hoe was je dag?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 18:59

'T zelfde als alle andere dagen, Mn dag bestaat uit alleen naar hond uitlaten op bed liggen proberen wat te eten, proberen te slapen en de volgende dag all over again.

Als het goed is komt mijn zus zaterdag, dus dat is fijn dat die bijgedraaid is

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:34

Zeker fijn van je zus! En zijn er geen bokkers die een kop koffie met je willen doen? Breekt je dag ook meteen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 19:41

Ik kreeg vanmorgen een berichtje van een lieve bokker dat ze wel wilde meeten :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:44

Wat lief! En leuk!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:01

De hele dag op bed liggen, wordt je alleen beroerder van. Ik heb ook in een depressie gezeten ( helaas wel vaker dan 1 keer ). Ik kan mij inbeelden hoe dit voelt. Je moet echt dingen gaan doen om je dag te vullen. Heb je je vriendinnen uit Veenendaal niet meer?
Misschien vrijwilligers werk?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 21:05

Weet ik, dit is helaas ook niet mijn eerste depressie.
Jawel heel af en toe nog contact mee, maar ik woon bijna een uur rijden van Veenendaal vandaan, daarbij heb ik geen auto oid dus ik zit min of meer vast in dit dorp.. dus het enige wat ik om handen heb is lopen met de hond. Aangezien alles wat ik kan doen qua werk niet in de buurt van dit dorp te vinden is...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:24

Er moet toch iets zijn in je buurt?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:24

woon je inmiddels zo ver weg joh?
Schiet niet echt op dat er zo weinig is daar.....met de tijd verhuizen ook geen optie?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 21:57

Pistasche schreef:

Dichtsbijzijnde stad is ruim 10km fietsen := en ik heb net zo'n hekel aan fietsen als aan het ov.. ja ik maak het mezelf moeilijk, maar als ik dingen tegen mijn zin in ga doen gaat het ook niet werken daar word mijn humeur niet beter van.

Cindy, ja joh al bijna 10 jaar, woon nu tegen de Duitse grens, en ik ben net in maart verhuisd dus binnen korte termijn weer verhuizen gaat m niet worden

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:59

Mossel schreef:
Pistasche schreef:

Dichtsbijzijnde stad is ruim 10km fietsen := en ik heb net zo'n hekel aan fietsen als aan het ov.. ja ik maak het mezelf moeilijk, maar als ik dingen tegen mijn zin in ga doen gaat het ook niet werken daar word mijn humeur niet beter van.

Cindy, ja joh al bijna 10 jaar, woon nu tegen de Duitse grens, en ik ben net in maart verhuisd dus binnen korte termijn weer verhuizen gaat m niet worden

Ohw 10 jaar al...oeps...ik loop achter...hahaha. Maar dan wordt verhuizen idd niet echt fijn als je net bent verhuisd

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:02

Begrijp ik... maar zoals je zelf waarschijnlijk ervaart is vrijwel alles tijdens een depressie niet leuk en heb je er geen zin in. Dat hoef ik jou niet te vertellen waarschijnlijk. Maar je zal dat toch moeten doorbreken. Want aan de hele dag in je bed liggen ervaar je ook niet echt plezier neem ik aan. Jij bent de enige die dat kan veranderen. En wat is er mis met 10 km fietsen naar de stad. Lekker toch, beetje beweging, komen er weer positieve stoffen vrij...

Is er dichterbij echt helemaal niks? Geen hondenvereniging, geen paardenvereniging, geen dierenopvangcentrum? Als je altijd overal maar nee op blijft zeggen zal er nooit wat veranderen... Dat bedoel ik niet vervelend maar je zal zelf moeten willen vechten om het beter te maken voor jezelf.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 28-06-17 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:02

Meid hup, 10 km valt best wel mee! Maar zoek iets in de buurt misschien een leuke bokker met wie je 1 keer in de week kunt sporten of iets?