Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mossel schreef:Ik doe ook wel mijn eigen ding. Maar iedereen wil toch normaal contact met zn ouders? Zonder daarvoor door het stof te moeten, en ondanks dat je al jaren niet meer thuis woont volgens hun regels moet leven
assie schreef:Wat een nare situatie zeg. Niks aan.
Wat je ouders betreft: een hele simpele manier om te bewijzen dat je te vertrouwen bent: geef aan dat je ze deze week met rust laat en dat je volgende week op tijdstip x weer wat laat horen.
En dat ook gewoon dan doen (en niet eerder). Berichtje hoeft maar heel kort te zijn. Maar dat soort kleine simpele dingen zijn eerste stapjes in laten zien dat je te vertrouwen bent. Je houdt je namelijk aan de afspraak. En voor jou is het weinig moeite.
Zoiets kun je dan langzaam uitbouwen. Maar ga niet te snel, vertrouwen is iets lastigs. Zorg dus ook dat je niet meteen je hele therapieverhalen aan ze kwijt moet. Dat schrikt alleen maar af. Hou het simpel en hou je aan simpele afspraken. Dan komt het vertrouwen vanzelf.
Heel veel sterkte iig
Mossel schreef:Thnx!!
Maar het is wel verdomd moeilijk om positief te blijven als je er compleet alleen voor staat... het enige wat ik heb zijn de vreemde mensen op bokt die me een hart onder de riem steken en proberen mee te denken in dit probleem
Pistasche schreef:Mossel schreef:Thnx!!
Maar het is wel verdomd moeilijk om positief te blijven als je er compleet alleen voor staat... het enige wat ik heb zijn de vreemde mensen op bokt die me een hart onder de riem steken en proberen mee te denken in dit probleem
Dat is niet voor niks! Iedereen verdiend een extra kans en ik weet zeker dat het met je ouders goed komt. En je bent sterk, dus er alleen voor staan hoeft niet altijd iets negatiefs te zijn. Je weet niet half wat je voor elkaar kan krijgen in je eentje!
Pistasche schreef:Er moet toch iets zijn in je buurt?
en ik heb net zo'n hekel aan fietsen als aan het ov.. ja ik maak het mezelf moeilijk, maar als ik dingen tegen mijn zin in ga doen gaat het ook niet werken daar word mijn humeur niet beter van.Mossel schreef:Pistasche schreef:Er moet toch iets zijn in je buurt?
Dichtsbijzijnde stad is ruim 10km fietsenen ik heb net zo'n hekel aan fietsen als aan het ov.. ja ik maak het mezelf moeilijk, maar als ik dingen tegen mijn zin in ga doen gaat het ook niet werken daar word mijn humeur niet beter van.
Cindy, ja joh al bijna 10 jaar, woon nu tegen de Duitse grens, en ik ben net in maart verhuisd dus binnen korte termijn weer verhuizen gaat m niet worden