Mijn nieuwe hobby...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:55

Nikass, ik heb misschien een leukere hobby voor je: ga toch fietsen. :D

Leuk dat je de foto's deelt Rebecca, maar het is inderdaad best krap. Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je eigenlijk hoeveel ballonnen je überhaupt kwijt kunt op een (zo te zien) best klein stukje land?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:39

Ik heb geen hobby´s van jou nodig hoor, ik kan mijn tijd prima vullen ;)
En mocht ik gaan fietsen, zou je het dan op prijs stellen als ik dat op jouw terrein doe en daarbij schade aanricht?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:09

Leuke foto's! Vind het altijd indrukwekkend om te zien. Maar liever op afstand. Bij ons in de buurt ook al een paar aso's gehad die midden in een weiland met veulens landen etc.. eigen paarden over de rooie, maar altijd goed gegaan gelukkig. Heb liever dat ze alleen naar plekken gaan waar toch bijna niemand woont of dieren lopen.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:12

Hireath ze stijgen 1 voor 1 op , als 1 lucht in gaat kan ergens weer 1 opgeblazen worden of de brander gebruiken om weer 1 overeind te zetten en tegen die tijd is er weer ruimte omdat 1 alweer opgestegen is

Nederland en ruimte := , het is vrij vol. ..

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:18

Heel logisch dus eigenlijk. :D Ik vind het er toch altijd indrukwekkend uitzien, een heleboel wat 'gaande' is op zo'n klein stukje. Moet toch maar weer eens gaan kijken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:33

Zeker de moeite waard :D , Barneveld sowieso (klein maar fijn) en durf je naar [plaats] te gaan is ook in de buurt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:44

Hiraeth schreef:
Heel logisch dus eigenlijk. :D Ik vind het er toch altijd indrukwekkend uitzien, een heleboel wat 'gaande' is op zo'n klein stukje. Moet toch maar weer eens gaan kijken. :D

Barneveld is mooi! Nightglow met lasershow is een aanrader :)
(Foto al eerder geplaatst)
Afbeelding

Twente ballooning lijkt me ook wel leuk ;)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 23:20

Wat ziet dat er allemaal gaaf uit!

Baal er erg van dat het weer de afgelopen dagen zo slecht is. Kijk er echt naar uit om weer te gaan varen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:38

Twente lijkt mij ook wat :j :))

Weer is beroerd , hardenberg was ook kiele kiele. Regen en wind die pas rond kwart voor 9 vaarbaar was , zaterdags steeg er weinig op door die wind zag ik al .

Ik zie in mijn dorp heel weinig nog varen , 14 jaar terug had je zo rond de 5 a 6 velden en nu eigenlijk nog 1 die je gebruiken kan en soms de haven . En heel soms achter mijn huis ,de motor is er wel opgestegen maar verder gebruiken ze het sporadisch (wie weet mag het niet meer)

Enorm zonde , als kind fietste ik alle veldjes af in de zomer . Ene veld trof ik er 2 , veld ernaast ook 1 . Tegenover de aldi de kikker ballon, en dan zag je het ook echt in de lucht . In dat opzich merk je wel dat de ballonvaart veranderd is , 1 in de lucht is al jackpot nu

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 00:10

Jaaa inderdaad, ik zie er vaak ook niet veel. Al had ik het laatst wel een keer dat ik er een hoop zag. Toen reed ik een wagen in de grondploeg, geloof dat ik er rond Gouda toen minstens een stuk of 6 zag. Das hier ook een zeldzaamheid idd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 00:14

Apart niet :P

Weet ook wel vroegah werden de ballonnen al opgeblazen en waren de passagiers nog onderweg van schiphol , dacht altijd dat was een droom maar nee :')

We hebben nog steeds 4 bedrijven in of net buiten dorp , ooit waren dit er rond de 6 a 7 . Maar die weten nog te bestaan ...

Varen in Noord Holland, Groningen , en de hele provincie door

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 00:45

Nikass schreef:
Mij ga je never nooit in zo'n ding zien :n
En de verhalen die ik hier lees oa die van Palmera maakt dat ik het een behoorlijk asociale hobby vind. Je hele hooi oogst vernield, dat is toch om te janken? En dan een "tja wij kunnen er ook niks aan doen" reactie. Je kiest er toch zelf voor om met een onbestuurbaar ding de lucht in te gaan? Alle schade vergoeden zou toch minimaal zijn.
Moet er niet aan denken dat zo'n ding bij ons land en ons zorgvuldig gefokte veulentje iets overkomt _-:( En dan "oeps, sorry, foutje"? Emotionele schade is niet te vergoeden...
Als jullie ooit hier vragen om te landen zal het antwoord zeker "Nee" zijn.

Hier in de buurt zat een paar jaar terug een paardenfokker (hij leeft inmiddels niet meer) die zijn drachtige merries zich rot zag schrikken van die balonnen.. nou, dat koopt zo'n ballonvaarder niet af met een flesje wijn of 25 euro hoor... liever ziet zo'n fokker die ballonnen gewoon niet boven zijn land, klaar.

Dat is dus waarom ik de ballonvaart ook niet zo positief zie...

Daarbij maakt de ballonvaarder de KEUZE om rond te gaan vliegen met een "onbestuurbaar" ding...

Vergelijk: Als ik met een onbestuurbaar paard op weg ga rondzwalken, ben ik verwijtbaar bezig.

Ik hoop dat ballonvaarders van nu geleerd hebben van hun blunders uit het verleden...

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:09

Tsjaaa ik denk dat de meeste ballonvaarders wel leren van de blunders inderdaad. Maar goed dat zal ook per piloot/ballonvaarder verschillen.

Maar gelukkig is het weer een dag goed weer, zoals het er naar uit ziet gaan we vanavond weer!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:46

Jaja we varen weer, vanavond vanaf Woerden!

Afbeelding

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:59

En we varen weer vanavond! Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:15

Die eerste is mooi met die lucht! , maar de 2de past mooi bij de grijze lucht haha . Heerlijk zovaak crewen!

Doe ook vrijwilligerswerk op de Friese ballonfeesten (4de jaar dit jaar alweer , met horten en stoten) , en dit jaar is de inloopballon volledig van de vrijwilligers . Meeste teams die het altijd doen kunnen niet of willen niet , 'ons' team heeft een oudje gedoneerd voor de inloop(hij zeg maar J wil niet meer naar deze meeting ivm wat dingen in het verleden etc) maar ik heb met mijn snelle babbel toegezegd wel te willen helpen bij de inloopballon . Heb basis kennis en ga al 2 jaar om met dit oude ballonnen team , was bang voor een afgang en heb morgen lesje ventilator van J ingepland . Vind het doodeng om dan straks af te gaan voor 35 profs in ballonvaren , dingen als de chute heb ik vorig jaar opgepakt her en der en de touwen in de ballon weet ik ook wel . Alleen het meest belangrijke onderdeel :x , ik maak mij ook veel te druk en moet niet zo twijfelen aan mijn kunde :=

Word mijn vuurdoop dus over 25 dagen :Y) , alleen zonder J en met 2 vrijwilligers die helemaal geen kennis hebben :(:) . Adem in adem uit gaat een feest worden *\o/*

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 01:14

Klinkt wel als een uitdaging maar wel heel gaaf! Ik plak de chute er nu ook steeds vaker in. Leer echt veel en hard, chute gaat al redelijk goed. Ballon vastmaken aan de mand gaat ook steeds beter en vloeiender. Heb het echt naar mn zin.

Vandaag ook weer een mooie vaart gehad van Waddinxveen naar Giessenburg.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:18

Je crewt ook veel , je krijgt er vanzelf handigheid in :j . Ik help sporadisch en dan altijd 'oude meuk ' , maar als je maar met 2 bent moet ik wel mijn talenten inschakelen om niet alles op J zijn schouders te laten vallen .

Op inflation day is het aan de lopende band , ene ballon uitpakken dan overeind zetten foto's laten maken door de mensen en weer plat en dan staat de volgende al overeind. Vermoeiend maar wel leuk en gezellig , dit jaar helaas geen inflation day

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:41

Ik crew meestal met Mn vriend en dan hebben we onze vaste taakjes. Met mand helpen we bvb beide, eens de mand dan platligt en ballon opengetrokken is samen met passagiers doe ik auto goed zetten en quick release vastmaken, vriendlief gaat gaan plakken. Intussen zijn de passagiers gebrieft , mogen er al een paar in de mand en staat de ventilo klaar. Die beman ik dan, ondertussen is alles geplakt en kunnen we beginnen!

Leukste eraan is dat zelfs sommige piloten dit al weten en dat dus een geoliede machine wordt.
Al is het wel al weer even geleden.

Maar LMAB is niet lang meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:50

Werkt wel plezant dan :j

19 dagen tot LMAB ,stikjaloers ik wacht al 2 jaar en nu weer 2 jaar wachten :') -O- _O-

Ventilator van J heeft de geest gegeven , maar weet basic hoe die dingen werken komt helemaal goed . (Eerst de brander al stuk , meneer had mij bijna geraakt ermee . En nu de ventilator die lekt en niet aan wil)

Eind van de week de ballon even bekijken of de chute nog plakt en anders even flosdraad of tiewraps halen en meenemen _O-

Volgende maand 2 meetings bezoeken , op Twente Ballooning komen oa de nieuwe minion en een Britse agent special en Barneveld een Frans uiltje en zeepaard+pelikaan uit Brazilië.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:56

Ja die komt ook naar LMAB. Doen Wss Europees toertje haha.

Werkt heel plezant haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:01

Klopt :j ,ze gaan oa ook naar Warstein en Sint Niklaas .

Ga teveel met Belgen om :') , taaltje is wennen maar wel mooie woorden zitten er tussen :))

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 17:04

Klinkt wel heel gaaf! Jullie hebben het netjes geregeld optiwolk! Bij ons gaat het ongeveer hetzelfde alleen hebben we niet vaste taken per persoon.

Maaar we mogen vanavond weer! Ik heb er weer zin in. Ben benieuwd waar we opstijgen vanavond. Ik begin me zelfs al een beetje in de meteo te verdiepen....tig apps op mn telefoon geinstalleerd voor de wind en regen enzo.

Gebruiken jullie ook apps voor het ballonvaren?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:51

Nee ik vertrouw voor het weer op de piloot en mn buikgevoel.
Hou ook wel omgeving zoals bomen, vlaggen (op evenementen) etc in de gaten.

Wij gebruiken uiteraard wel een gps om te volgen en als we niet bij de landing zijn durven we al een keer locatie doorsturen via een appje oid.
Maar ik probeer steeds visual te houden. Zo zie je ook makkelijk als de ballon wat meer de ene of de andere kant uitdraait als hij zakt/ stijgt.
Vind ik dan wel handig om te gaan bekijken welke weg ik moet nemen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 01:21

Jaaa idd ik snap wat je bedoelt, ben gewoon nieuwsgierig naar wat jullie gebruiken. Heb zelf voornamelijk windfinder en buienradar. Wel handig opzich.

Vandaag ook weer een mooie vaart gehad met de Sortimo ballon. Erg genoten van het crewen weer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding