Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:55

Sannens schreef:
Lau schreef:

Heel eerlijk, ik zou het afknippen. Ik vind het op een of andere manier erg onverzorgd ogen. En ik denk dat als er een stuk af is je gezicht ook meer tot leven komt. En ik snap dat een stuk eraf echt rot is. Maar denk echt dat het je uitstraling echt ten goede doet. Gewoon een stuk koeter, lagen en een model erin. En ik denk dat het dan veel behandelbaarder is.

Ik ken gelukkig al die problemen niet. Ik ben gezegend met mijn niet te dikke niet te dunne niet klittende haar waar ik alles mee kan.

Ik denk dat als je hier lagen inknipt dat je dan echt een piramidevorm krijgt...

*kruipt weer terug onder de meeleessteen, opzoek naar tips*

Dan een model, maar iig iets. Dat een lengte recht afknippen werkt echt alleen als je stijl haar hebt of hele mooie statige krullen. Hier moet gewoon wat mee gedaan worden.

__denise

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:02

Ik zit nog lang niet aan de lengte van sommigen hier, maar wel dik en pluizend haar.
Buiten inderdaad goede kapper (dat mijn haar niet droog föhnt, maar op tijd stopt met föhnen) help na een goede shampoo + conditioner vooral Biosilk Silk Therapy heel goed. Kan op droog en handdoekdroog haar gebruikt worden. Flesje gaat ook erg lang mee.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:06

Mijn kapster knipt mijn haar altijd rond aan de achterkant. Geen idee hoe ik het moet uitleggen. Verder zit er niet echt een model in maar heb het toch nooit los. Komt nu tot iets boven m'n bh bandje maar moest ook al naar de kapper maar wacht even 3 weken langer want ga over 4 weken op vakantie.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:08

Ik zou het ook afknippen. Niet dat ik je een bob kapsel adviseer hoor, maar gewoon 10 / 15 cm eraf. Je kan dan (als het wild gaat staan) een goed shine serum erin doen wat je bij de kapper kan kopen. Kost wat, maar je hebt genoeg aan 2-3 kleine pompjes en het hoeft meestal alleen na het wassen.

Je kan het allicht een keer proberen, mocht het je niet bevallen dan is je haar echt binnen no-time weer aangegroeid en aangezien je het toch vrijwel altijd opsteekt, zie je er in de tijd dat je haar moet groeien toch weinig van.

Als je wilt dat je haar op je hoofd wat platter zit, maar niet dat je afdrukken hebt van elastiekjes, kan je eens proberen je haar dmv een klem vast te zetten. Dan tem je het ook en het is volgens mij beter voor je haar dan elastiekjes.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:09

Herkenbaar, iedereen vindt het mooi en dat is het ook. Maar ben lang bezig met wassen e.d. en zit nooit zoals ik wil. :')
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:21

AlphaDaemon schreef:
....

Als je wilt dat je haar op je hoofd wat platter zit, maar niet dat je afdrukken hebt van elastiekjes, kan je eens proberen je haar dmv een klem vast te zetten. Dan tem je het ook en het is volgens mij beter voor je haar dan elastiekjes.

Ik heb in de afgelopen, minimaal 15 jaar, nog nooit een klem gevonden die in m'n haar pastte. Of hij pastte nét en dan gaat ie met een paar minuten stuk :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:22

Klemmen, maar ook gewone elastiekjes, glijden er bij mij altijd binnen no-time uit...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:32

Britt_Sisi schreef:
Ik ga eens per jaar naar de kapper Haha!
Voor diegene die niet door hun haar kunnen borstelen, probeer eens een druppeltje arganolie er in te doen! Ik kan echt zo erdoor heen kammen met die olie er in! Wel echt een druppeltje, anders is het al snel vet!

Ik kan niet zo'n mooie strakke staart in omdat ik heel veel van die korte haartjes heb, die steken overal uit! Draag het wel vaak in een staart, maar dan een losse zodat het niet opvalt als de helft er uit steekt haha.
Los is het mooist, maar vaak ook het minst praktisch!

Ik heb geen krullen, vroeger had ik veel slag er in, nu bijna niets meer. Met een krultang krullen er in zetten werkt niet, zakken er meteen weer uit omdat het te zwaar is!

Ja ik kan dus wel 10 druppels van dat argan olie spul er in doen en het blijft droog. :')

Ik was het met shampoo van dr organic, 2x per week... En ik heb geen knopen meer. Wel droog haar en pluizig. Dus daarom houd ik mijn haar relatief kort. Maar ik heb heel fijn haar en best veel.

Ik ben weer op het punt om het af te knippen omdat he zo pluist. -O-
Dus als iemand een gouden tip heeft?

Dit was voordat ik het kort geknipt had (naja 15 cm korter)
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:33

Arganolie of pure kokosolie tegen pluis :)

belle_boef

Wendy schreef:
Klemmen, maar ook gewone elastiekjes, glijden er bij mij altijd binnen no-time uit...

Wat bijmik goed blijft zitten zijn die plastic spiraal rekjes. En dan de wat dikkere variant.

MondyJoker

Wat bij mij hielp waren die plastic gekrulde "elastiekjes" ! Daar gaat je haar niet in zitten e krijg je dus ook makkelijker uit :j

Hier ook lekker veel krullend haar. Nu tot boven mn schouders geknipt. Ik zou heel graag lange haren willen houden maar helaas denken mijn krullen daar anders over, door de lengte en het gewicht worden de krullen bovenop te zwaar en zakken uit.. ik laat het dan niet meer los hangen omdat het geen gezicht is dan. Als ik ooit weet hoe ik die krullen bovenop ook behoud zodra er lengte in mijn haar komt......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:34

Mondy schreef:
Wat bij mij hielp waren die plastic gekrulde "elastiekjes" ! Daar gaat je haar niet in zitten e krijg je dus ook makkelijker uit :j

Hier ook lekker veel krullend haar. Nu tot boven mn schouders geknipt. Ik zou heel graag lange haren willen houden maar helaas denken mijn krullen daar anders over, door de lengte en het gewicht worden de krullen bovenop te zwaar en zakken uit.. ik laat het dan niet meer los hangen omdat het geen gezicht is dan. Als ik ooit weet hoe ik die krullen bovenop ook behoud zodra er lengte in mijn haar komt......

Krullenkapper....

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:36

SuperAssie schreef:
[ [url=m/K0DIws.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zie je het wel een beetje. Mijn haar is enorm lang(tot aan mijn kont), dik en dan krult het ook nog :')
Ik ben 3x gezegend en 3x vervloekt haha.

In tegenstelling tot wat jij in je OP beschrijft gebruik ik totaal geen dure shampoo's, maar juist de goedkope van de duitse supermarkt haha.

Wel kilo's anti klit en olie erin, maar dat is om het pluizen tegen te houden.
Verder 90% van de tijd in een vlecht, alleen los voor het "mooie" en dat kan dan niet als het vochtig weer is lol.

Edit: ik was mijn haar maximaal 3x per week, maar dat is omdat er nu nog kleur inzit. Zodra dit eruit gegroeird is wil ik weer terug naar 1 á 2x per week wassen, en uiteindelijk zelfs terug naar Conditioner only wassen(is ook een topic van op bokt). Dit had erg veel effect op de dikte van mijn haar. Ik merk dat mijn haar nu erg dun is geworden in tegenstelling tot wat het was.

Ik kan het topic niet vinden? :o

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:37

Wendy schreef:
Mondy schreef:

Krullenkapper....

Daar heb ik inderdaad na eerdere tips naar gekeken :j
Helaas zit er geen bij mij in de buurt, en gezien de snelheid dat mn haar groeit in het begin is dat vrij lastig om telkens verder weg te moeten :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:38

SayaJones schreef:

Ja arganolie smeer ik er dus al in grote hoeveelheid in. Zelfs in droog haar haalt het weinig uit. :P

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:40

Ik heb ook ontzettend dikke haren. Voorheen qua lengte altijd net ander mijn bh-bandje, maar zo lang laat ik het nu niet meer worden.. Dan lijken mijn haren net twee gordijnen langs mijn gezicht, ik vind dat zo onverzorgd en saai eruit zien :o .
Nu net voorbij mijn schouders en zoals gewoonlijk in lagen. Zonder lagen is er helemaal geen land mee te bezeilen..

Het enige wat ik ontzettend vervelend vind is dat ik om de dag mijn haar moet wassen want anders is het ontzettend vet, en als ik douche incl. haren wassen ben ik al gauw weer een half uur verder. Dus nooit even snel onder de douche om mijn haren te wassen..

Tegen pluizend haar gebruik ik de anti frizz olie van Etos in de punten van mijn haar. Werkt bij mij heel fijn en goed :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:44

Ah, een lotgenoot :D ik heb gelukkig niet zo'n lang haar, maar wel enorm dik. Dus ik snap wel wat je bedoelt!

Misschien een grote tip voor jou (en veel andere mensen in dit topic): kijk eens naar de Curly Girl methode. Ik vind je haar er namelijk wel behoorlijk droog uitzien als ik heel eerlijk ben.

De Curly Girl methode is een methode waarbij je twee groepen ingrediënten in producten vermijdt:
- Uitdrogende ingrediënten, het belangrijkste voorbeeld hiervan is sulfaten en dat zit helaas in de meeste shampoos. Het onttrekt alle oliën uit je haar, ook diegenen die goed en gezond zijn.
- Ingrediënten die 'build-up' (een soort van laagje) op je haar veroorzaken. De bekendste zijn siliconen, zij beschermen je haar oa tegen hitte (stijlen, föhnen) en zorgen ervoor dat je haar glanst. Echter kan er daardoor geen vocht of oliën meer aan je haar, en helaas krijg je dus ongezond, breekbaar haar onder dat glanslaagje.

Het is iets waar je je enorm in moet verdiepen, je bent plots heel beperkt qua producten (omdat bijna overal gewoon troep inzit) en je moet afstappen van het klassieke shampoo gegeven. Je wast je haar met conditioner, al gebruiken veel meiden wekelijks ook nog een speciale shampoo erbij.

Als je graag meer wil weten kan ik je doorverwijzen naar onderstaande Facebookgroep. Bij Info > Bestanden staat alles haarfijn uitgelegd: hoe je ermee begint, welke ingrediënten niet goed zijn, lijsten met producten die wel goed zijn...
https://www.facebook.com/groups/Curly.C ... e/?fref=ts

Ik ben zelf vorig jaar met deze methode begonnen. Ik had altijd heel onhandelbaar, pluizig, droog haar waar ik niks mee kon. Nu is mijn haar eindelijk oprecht gezond en kan ik er veel meer mee :-)
De methode is trouwens ook gewoon voor mensen zonder krullen!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:56

Leed? Och meiden wat hebben jullie allemaal prachtig haar <3

Hier ook iemand met een dikke bos. Enige wat ik wel leed kan noemen = zwemmen. Met je -met water vol gezogen haren- het zwembad uitklimmen = NEKPIJN! Toen ik 15 jaar was, was ik de superlange haren zat (het kwam tot aan mijn broekriem! :oo ) en knipte ik in één keer 30 cm er vanaf.

Sindsdien heb ik het altijd nog steeds best lang (tot aan m'n bh rand zeg maar). En zit ik bij een 'dure' kapper. Die heeft laatst mijn (individuele) haardikte opgemeten. De dikte van een gemiddelde mensenhaar is 50 μm (=0,05 mm). Mijn haar was 120 μm!! :wow: (0,12 mm). Dat is vergelijkbaar met paardenhaar (gemiddeld 200 μm).
Ik vind het zelf niet mooi, heb soms ook rare zwarte dikke haren tussen mijn blonde bos. Mja, hoef me nooit druk te maken om volume :D

De tips voor haarverzorging hier vind ik wel leuk om te lezen :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:10

MarlindeRooz schreef:
SayaJones schreef:

Ja arganolie smeer ik er dus al in grote hoeveelheid in. Zelfs in droog haar haalt het weinig uit. :P

Heb je wel een goede dan? Ik heb zo'n spray. 1 spray op mijn handen en verdelen over mijn haar (als het echt droog is twee, maar dan moet ik het wel snel weer wassen omdat het dan snel vet lijkt).

Verder zit ik enorm veel aan mijn haar. Echt gewoon altijd eigenlijk.
Heb ook heel veel uitval daar door :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:12

Britt wat voor spray is dat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:14

Britt_Sisi schreef:
MarlindeRooz schreef:

Heb je wel een goede dan? Ik heb zo'n spray. 1 spray op mijn handen en verdelen over mijn haar (als het echt droog is twee, maar dan moet ik het wel snel weer wassen omdat het dan snel vet lijkt).

Verder zit ik enorm veel aan mijn haar. Echt gewoon altijd eigenlijk.
Heb ook heel veel uitval daar door :')

Ja, ik heb deze:
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... =undefined

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:14

Ook zo leuk: op het strand lopen met je haren los.
Afbeelding

En dit krijg ik als ik het na een regenbui uitborstel:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 12-06-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:15

xxxmh schreef:

Afbeelding
Deze! Doe hier echt al een half jaar mee ofzo :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:20

Britt_Sisi schreef:
xxxmh schreef:

[ [url=m/BVOHmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze! Doe hier echt al een half jaar mee ofzo :)

En dat doe je op nat haar of droog haar?

Ik doe alleen verzorgingsproducten in nat haar behalve anti klit spray

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:20

Jolien87, ik zou voor jou ook een wat ronder model laten knippen, en wat oliën gaan proberen.
Ik vind dat rechttoe rechttaan heel vaak log staan.

Verder ben ik jaloers op de bossen, ik zit aan medicatie om diffuus kaalheid te voorkomen.