JustMe8484 schreef:Misschien moeten we toch ook eens bij een vrije school gaan kijken. Komt op mij idd te geitenwollen sok over maar misschien valt dat toch mee.
De tip om eens in de pauze te kijken vind ik een goede. Echter ben ik het er niet mee eens dat dat belangrijker is dan wel of niet bidden. Op de manier waarop het op die ene school ging gaat het echt buiten onze principes en dan kan het verder nog zo'n perfecte school zijn, daar voel ik me niet fijn bij.
Lizaa ik denk ook wel dat het goed is dat een kind leert plannen, maar de manier waarop het gebeurt is wel belangrijk. En dan heb ik het niet alleen over de kleuterklassen. We hebben de formulieren van de weektaken bij beide scholen van groep 5/6 gezien. Bij de eerste gaf me dat echt een onprettig gevoel. De tweede ging er heel anders mee om...
Ik ben zelf ook geen geitenwollen sok type, maar heb voor mn zoontje (s) ook voor de vrije school gekozen. 1 omdat hij echt een buitenkind is en ze daar weer of geen weer naar buiten gaan. 2 ze kijken naar hem; zijn behoefte, zijn tempo. 3 in het begin heeft hij een hulpmaatje gehad die hem aan de hand meenam, volgend jaar mag hij ook hulpmaatje zijn en daar kijkt hij nu al naar uit. 4 geen elektronisch speelgoed/computers, krijgt hij thuis al voldoende mee te maken.
Ik nam overigens mn zoontje overal mee naar toe als we gingen kijken en op deze school wilde hij niet meer mee uit de klas. Terwijl op andere scholen ging hij zelf al niet eens i de klas kijken terwijl hij heel vrij is