Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoolgangster schreef:Myfairytale schreef:Vroeger, toen het nog ons kent ons was, kon ik het nog enigzins begrijpen.
Maar dat dit zomaar online kan is onbegrijpelijk.
En de bank de fout erkennen? No way, ze vinden me maar lastig en spreken me aan alsof ik vroeger met ze geknikkerd heb!
Klacht over de gang van zaken indienen bij het Kifid en ze piepen wel anders...
http://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht
Zorg gewoon dat alles voor de toekomst goed geregeld is, of dat nou bij je huidige bank of een nieuwe bank is. En laat het daarna rusten.
Rocamor schreef:Maar wellicht doet het niets ter zake hoor, maar waren jullie nou wel of niet getrouwd? Laatste 1.5 jaar woonde hij in jouw (?) huis, maar jullie woonden niet samen. Hij woonde dus als soort van huurder bij jou in, als ik het goed begrijp.
. want dat is de enige instantie die eventueel eisen kan stellen en ook dat op bepaalde voorwaarden. Die gaan ook echt niet komen voor een verkeerd bezorgde bankafschrift. Probeer je niet tegen de schenen te trappen, maar deze "eis" van jou naar de bank is niet haalbaar. En het gaat je enkel frustratie kosten.Myfairytale schreef:Rocamor schreef:Maar wellicht doet het niets ter zake hoor, maar waren jullie nou wel of niet getrouwd? Laatste 1.5 jaar woonde hij in jouw (?) huis, maar jullie woonden niet samen. Hij woonde dus als soort van huurder bij jou in, als ik het goed begrijp.
Ik begrijp dat het verwarrend is.
Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben nooit een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap gehad.
We hebben wel een relatie gehad en een paar jaar op hetzelfde adres gewoond.
Ik heb toen hij me met de dood bedreigde het huis verlaten en ben bij iemand anders verbleven ivm mijn veiligheid.
Omdat hij uit een andere provincie kwam, maar hier inmiddels een vaste baan had met praktisch onmogelijke uren, heb ik hem in mijn huis laten wonen zolang, zodat hij iets anders kon zoeken.
Daar is echter heel veel tijd overheen gegaan en ik had er ook geen haast mee. Echter toen hij een nieuwe vriendin kreeg liep het spaak. Hij is toen halsoverkop vertrokken met heel veel van de spullen en een spoor van financiële ellende.
Godzijdank heb ik met het meeste daarvan niets te maken!
Ik hoop dat ik het zo iets heb kunnen verduidelijken.![]()
@Destination: ik weet niet of ik het hier mag zeggen. Maar de betreffende bank is hier al wel genoemd geweest.
..), dan hoef je in principe toch niet bang te zijn dat hij iets met jouw afschrift gaat doen? Lijkt me dat ie geen recht heeft op jouw centen. bigone schreef:Ts, wat kan hij nou met één afschrift, op dit moment niets. Er zal ook geen sprake zijn van vechtscheiding aangezien jullie nooit contracten oid hebben opgesteld , dus let go en zorg dat je jezelf weer beter gaat voelen. Hoe drukker je je maakt hoe erger het "probleem" lijkt. Ze kunnen er helemaal niets mee.
mirriezz schreef:bigone schreef:Ts, wat kan hij nou met één afschrift, op dit moment niets. Er zal ook geen sprake zijn van vechtscheiding aangezien jullie nooit contracten oid hebben opgesteld , dus let go en zorg dat je jezelf weer beter gaat voelen. Hoe drukker je je maakt hoe erger het "probleem" lijkt. Ze kunnen er helemaal niets mee.
Dit.
Punt 2: hij mag jouw post niet openen, aangezien het niet aan hem geadresseerd is.
En punt 3: is die brief dat de bank een adreswijziging heeft gehad niet gekomen in de tijd dat jij niet thuis woonde? Heeft je ex die brief misschien achter gehouden/ is die brief kwijtgeraakt?
Dan heeft de bank aan zijn verplichting gedaan. Dat jij niet thuis woonde konden zij ook niet weten.
Myfairytale schreef:Het verbaasd me werkelijk dat er veel bokkers zijn die hier zo makkelijk mee omgaan. Ik vind het een zeer grote fout van de bank en een enorme inbreuk op mijn privacy. Zij maken de fout, dus zullen ze het ook moeten herstellen. Kennelijk ben ik daar heel ouderwets en principieel in. Ik zou het niet raar vinden als er verkeerd bezorgde post opgehaald wordt.
Mijn ex kende mijn financiële situatie niet, zeker niet omdat we al een paar jaar uit elkaar waren.
Tegenwoordig is het heel makkelijk om ergens een lening of krediet af te sluiten! Hij heeft vele gekke dingen gedaan en daar wil ik buiten gehouden worden. ALS er verdere schade instaat uit deze situatie zit ik met de gebakken peren, temeer omdat de bank de fout niet erkend en er ongelooflijk laks mee omgaat.
Vanwege het meenemen van de duurdere spullen en andere niet genoemde zaken, dupeert hij mij financieel enorm.
Hij verdiend zeker 3x zoveel en woont nu in bij mensen waardoor hij geen kosten heeft. Daarnaast vind ik het dus een enorme inbreuk op mijn privacy, waar ik zeer op gesteld ben.
Hij kan aan de hand van de transacties ook mijn gangen nagaan en dat is helemaal vervelend, daar ik angst voor hem heb en er een aangifte loopt.
Myfairytale schreef:mirriezz schreef:Ts, wat kan hij nou met één afschrift, op dit moment niets. Er zal ook geen sprake zijn van vechtscheiding aangezien jullie nooit contracten oid hebben opgesteld , dus let go en zorg dat je jezelf weer beter gaat voelen. Hoe drukker je je maakt hoe erger het "probleem" lijkt. Ze kunnen er helemaal niets mee.
Dit.
Punt 2: hij mag jouw post niet openen, aangezien het niet aan hem geadresseerd is.
En punt 3: is die brief dat de bank een adreswijziging heeft gehad niet gekomen in de tijd dat jij niet thuis woonde? Heeft je ex die brief misschien achter gehouden/ is die brief kwijtgeraakt?
Dan heeft de bank aan zijn verplichting gedaan. Dat jij niet thuis woonde konden zij ook niet weten.
Punt 2: heeft hij schijt aan. Wie kan hem wat maken?
Punt 3: nee, hij was toen al weg.
Hij is begin mei vertrokken en de brief krijg ik altijd rond de 24e. Hij kon toen het huis niet meer in én de wijziging was al doorgegeven aan de bank.
Als het naar mijn huis was gestuurd, zoals hoort, was er geen enkel probleem geweest.
Ibbel schreef:Wat vermoedelijk gebeurd is, is het volgende:
ex verandert zíjn gegevens van zíjn privérekening, en doet dat gewoon regulier online door in te loggen/met z'n scanner. Dan komt er ergens de vraag of die wijziging ook geldt voor alle gekoppelde rekeningen (bv spaarrekeningen, hypotheekrekening) - en dat is op zich heel handig, anders moet je voor al je rekeningen apart diezelfde wijziging doorvoeren.
Bank had kennelijk ál jullie rekeningen op grond van het oude adres gekoppeld (en jullie kennelijk tevens op basis van dat adres als 'samenwonend' geregistreerd) en heeft dus wijziging op álle rekeningen doorgevoerd.
Normaalgesproken is dat helemaal geen gekke manier van werken, en mogelijk heeft ex zich helemaal niet gerealiseerd hoeveel rekeningen en welke rekeningen aan de zijne gekoppeld waren.