Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:01

Ik heb ook sandalen. Die van mij zijn van Ecco. Doordat ze zilver zijn, ziet het er niet tuttig uit.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:11

Ik heb ontzettende last van hielspoor en loop momenteel alleen lekker op mijn Nike schoenen met luchtbedje (ook speciale zooltjes doen niks voor me)
Zal dit topic eens doorspitten of er wellicht ook iets tussen zit waar ik redelijk op zou kunnen lopen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:15

Ik ken pikolinos alleen als kinderschoen, ik droeg ze zelf toen ik een jaar of 6, 7 was. Had geen idee dat dat merk nog bestond. Ze hadden destijds alleen oerdegelijke (en niet leuke) schoenen.

Faline: misschien dat Skechers iets voor je is dan?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:21

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:23

Jolien87 schreef:
Bij Birckenstocks heb ik altijd het gevoel dat mijn grote teen en de teen daarnaast volledig doorscheuren. :=
Ik zweer bij mijn Teva slippers. Het enige 'nadeel' bij deze slippers is dat het in mijn geval precies lijkt alsof ze veel te smal zijn voor mijn voeten waardoor mijn kleine tenen naar binnen worden geduwd, maar die zitten van zichzelf zo scheef. :')
[ Afbeelding ]

Voorheen had ik teenslippers van Reeve maar die ik nu heb zijn minstens zo fijn en hebben toch een beetje een sandaal-idee.

Ik neb al jaren Birckenstok slippers met 3 bandjes over de voet i.p.v. teenslippers. Ideaal

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:36

_Nelleke_ schreef:
Teva's vind ik nog erg vlak qua zool en ze mogen hip zijn, ik vind ze nog steeds niet erg mooi.

Ik loop al 12 jaar op Birkenstock Gizeh 'slipper/sandalen'. Ga nu met heel veel pijn in mijn hart m'n eerste paar weggooien en heb net weer 2 paar bijbesteld.

Een mooi sandaaltje moet er ook nog komen, maar ik loop zo veel (kom met gemak aan 20.000 stappen per dag) en mijn voet is lastig (heel hol en brede voorvoet, hoge wreef) dat ik, zoals lieveli ook al zegt, maar heb toegegeven aan het feit dat het niet zo charmant is. :+

Ik heb al 8 jaar Birkenstock slippers met 3 bandjes over de voet (geen idee welk model). Kon ik eindelijk ook eens op slippers lopen met mijn holle voeten, zonder pijn. Heb daarom al jaren steunzolen.

Ik zweer daarom ook bij Wolky's. Goede schoenen met uitneembaar voetbed. Ben nu aan het twijfelen over deze

https://www.wolkyshop.com/5450-cradle-5 ... gevet-leer

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:36

Faline schreef:
Ik heb ontzettende last van hielspoor en loop momenteel alleen lekker op mijn Nike schoenen met luchtbedje (ook speciale zooltjes doen niks voor me)
Zal dit topic eens doorspitten of er wellicht ook iets tussen zit waar ik redelijk op zou kunnen lopen :j

Fitflops schijnen heel goed te zijn bij hielspoor.

https://hielspoorinfo.nl/behandelingen/ ... e-schoenen

Faline

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:48

Dank voor de tips! Ga gelijk even kijken! :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:56

Jolien87 schreef:
asjemenou schreef:
[ [url=m/xHgvf5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook teva's

Dit zijn de leren, of niet? Zijn die bandjes niet erg stug?

Dizzy, Teva heeft tegenwoordig ook wel meer dan de originele Jezusslippers.

Klopt,zijn de leren.
En nee, geen stugge bandjes. Waren meteen soepel en zacht.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:03

Ceffyl schreef:
Dizzy505 schreef:
Die van fred de la betoniere schijnen erg goed te zitten en zijn nog best leuk!

Oh hier zit indd wel wat leuks tussen. Sandalen die iig ook nog onder een rokje kunnen.

Ze zitten goddelijk. De mijne zijn aan vervanging toe nu na 4 seizoenen maar dat worden sowieso weer Fredjes.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:10

Ik heb alleen de eerste bladzijde gelezen, maar wilde even zeggen dat ik al op mijn tweede paar leren Teva Tirra's loop en ze zitten goddelijk. Ik vind de Tirra ook niet zo lomp lelijk ofzo door de vormgeving van de bandjes. En ik vind het leer heel fijn ivm snel zweten. (Niet alle tirra's zijn leer)
Vind de Kayento van Teva zelf ook wel leuk, maar geen idee hoe die lopen :)

Ik zag op de Libelle Zomerweek dat Merrell ook echt wel dames sandalen heeft en die moeten net zo lekker lopen als Teva volgens mij.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:17

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:29

Ik heb van de week ook toegegeven aan een paar sandalen die ik niet perse heel mooi vind, maar waar ik wel evt middagje op kan winkelen of de stad in. Hele doorgezakte voeten en van birkenstocks krijg ik helaas blaren onder de voeten.

Erg blij met mijn sketchers :D
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:44

Die vallen nog net mee. Twijfelgeval. Die van de anwb zou ik nooit aandoen naar mijn werk onder een rok of jurk.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:58

Mijn ecco' s,
Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:39

Ik vind dit topic wel interessant, zelf ben ik niet persé op zoek naar sandalen waar ik op vakantie hele dagen moet lopen. Maar vanwege vele feestjes die in de zomer gehouden worden ben ik meer opzoek naar iets wat je aankan onder een jurkje ipv pumps of schoenen die gesloten zijn, maar waar je toch wel zon 5+ uur op kan staan. Maar onder deze criteria vallen teva's oid met een rubberen zool echt niet..

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:36

Vanwege evenwichtsklachten heb ik vooral sandalen nodig die bij de tenen dicht zitten, in verband met balans houden, maar loop alleen goed op wolky's, die erg omsloten zijn :( zoek eigenlijk zoiets als onderstaand, misschien bokkers tips voor merken ...
(En de teva slippers/sandalen krijg ik niet aan zonder duizelig te worden te lang voorover om de bandjes goed "aan" te krijgen.... :roll: )

http://www.spirit30veiling.nl/dames-201 ... p-682.html

Groet Karin.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:43

Zitten best aardige sandalen tussen.

Ik wil bandjes die voor en achter versteld kunnen worden en niks tussen mijn tenen.
Zeer smalle voeten en anders glij ik door de schoen heen.
Denk dat ik Teva ga bestellen. Orthopedische warme sandalen heb ik maar zijn nu echt te warm.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:46

Ik ben dol op teva's! Vrijdag weer mijn nieuwe gekocht, model Tirra <3
Afbeelding

Stoer, maar toch een vrouwelijke touch. Zit heerlijk, heb er vandaag ook een hele dag tijdens fotomeeting op gelopen :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:54

Maar is zo'n rubberen voetbed nou fijn? Dat neemt toch geen zweet op ofzo. Of zeg ik nu iets geks?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:58

Ik vind het heerlijk. Omdat de sandalen zo lekker luchtig zijn heb ik totaal geen last van zweetvoeten daarin :) Daardoor is het rubberen voetbed geen probleem bij mij. Tevens vind ik daaraan ook zo fijn dat ik gewoon het water in kan lopen (zoals vandaag) en het gewoon comfortabel blijft :j

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:59

missfalki schreef:
Vanwege evenwichtsklachten heb ik vooral sandalen nodig die bij de tenen dicht zitten, in verband met balans houden, maar loop alleen goed op wolky's, die erg omsloten zijn :( zoek eigenlijk zoiets als onderstaand, misschien bokkers tips voor merken ...
(En de teva slippers/sandalen krijg ik niet aan zonder duizelig te worden te lang voorover om de bandjes goed "aan" te krijgen.... :roll: )

Groet Karin.

En als je op bed of bank gaat zitten ofzo? Dus met je voet vooruit op de bank, i.p.v. op de grond? Dan hoef je niet zover voorover.

Hoe vind je deze?

https://www.wolkyshop.com/8393-neath-350-rood-leer

https://www.durea.nl/collectie/#cat=ban ... r=&wijdte=

Dit noemen ze bandschoenen, maar die zijn te "dicht" voor je?

Helioform heeft ook stevige bandschoenen, maar die bedoel je zeker ook niet?

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:39

Marie111 schreef:
missfalki schreef:

Groet Karin.

En als je op bed of bank gaat zitten ofzo? Dus met je voet vooruit op de bank, i.p.v. op de grond? Dan hoef je niet zover voorover.

Hoe vind je deze?

https://www.wolkyshop.com/8393-neath-350-rood-leer

https://www.durea.nl/collectie/#cat=ban ... r=&wijdte=

Dit noemen ze bandschoenen, maar die zijn te "dicht" voor je?

Helioform heeft ook stevige bandschoenen, maar die bedoel je zeker ook niet?

Top voor het mee denken +:)+
Heb nu altijd de bandschoenen van de wolky, ook omdat ze breed zijn,
loopt goed maar zitten bijna dicht :(
naast bukken heb ik ook moeite met rekken. Mezelf aankleden kost altijd veel moeite.
Schoenen moeten makkelijk aan en uit.

Groet Karin.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:48

Geen idee of deze al voorbij zijn gekomen, maar ik zweer erbij. Comfortabel, hip (vind ik...) en in allemaal verschillende kleuren te verkrijgen. Ideaal voor de zomer!

Afbeelding

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:56

Oef, sandalen mogen van mij nog wel wat opener zijn. Leuke kleurtjes zijn het wel!