.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:42

Mavelle schreef:
Ik neem aan dat je vriendin meer details weet dan wij, misschien dus wel heel verstandig om serieus haar advies te overwegen, wat dat dan ook moge zijn. Blijkbaar heeft ze het er ook al meermaals met je over gehad.

Ik vind het lief van je dat je hem even een berichtje gestuurd hebt en om eerlijk te zijn geen goed teken dat hij niet reageerd.

Denk eerlijk gezegd dat het begin van het einde toch wel ingeluid is deze week. Misschien heb ik er over heen gelezen maar je hebt ook nog helemaal niet verteld hoe hij er momenteel in staat. Jij denkt na, maar wat doet hij? Hopen dat je terug komt? Ook nadenken?

Wel iets meer maar ook niet alles tot in detail, we waren samen naar haar verzorg paardje gegaan ik had kort iets verteld over whatsapp en toen hebben we het er ook nog even over gehad maar was haar verder vooral aan het helpen ook met het paardje ze lagen een beetje in de clinch dus onderweg terug (20 minuutjes) hebben we het er nog wel even over gehad. Haar advies is ook zeker vergelijkbaar met het advies wat hier in het topic ook zo ongeveer volgens mij allemaal wel genoemd is (sorry weet het allemaal even niet uit mijn hoofd nu).
Het is wel een trekje van hem hoor om dan niet te reageren, misschien zoek ik er nu teveel achter en had ie anders ook niet gereageerd, hij had er al totaal geen zin in en ze zijn met een heel grote groep, hij is altijd ontzettend overprikkeld en komt ook bekaf dan weer thuis dus ook wel vaker (vorige jaren) mee gemaakt dat ie dan gewoon niet reageerde, later kwam het dan wel maar zoals het nu lijkt heb ik het idee dat later nu misschien dinsdag ofzo een keer is, maar dat weet ik natuurlijk nooit.

Laat ik het zo zeggen, Donderdag hadden we de ruzie gehad, 's avonds. Hierna heb ik hem met rust gelaten 's avonds nog wel even gebabbeld, niet verder meer heel erg veel in gegaan op de ruzie omdat het ons beide nog te hoog zat. Puur aangegeven dat ik tijd nodig heb om na te denken en alles op een rijtje te gaan zetten voor mezelf en dat ik dan dus volgend weekend (als ik er dan uit ben, begin er nu aan te twijfelen) weer wil afspreken om te praten met elkaar. Dat vond ie prima maar dat heb ik puur even gemeld en toen ben ik weer naar beneden gelopen ik was ook bekaf had de hele avond niks gegeten dus voelde me niet echt lekker dus dacht ik ga eerst slapen kijk morgen ochtend wel verder. Uiteindelijk hebben we 's ochtends nog iets langer dan een uur beneden gezeten, ondertussen liep hij nog wat heen en weer tas in te pakken en hadden we de tv op discovery aan staan, how it's made vinden we beide interessant dus hebben we ook nog even gekeken en toen was ik de tijd al vergeten dus ben ik me gaan omkleden en laatste dingetjes inpakken toen hebben we eigenlijk nog 5 minuten even gepraat over het hoe en wat en afgesproken dat we er beide over na zouden gaan denken de komende week en dat we wel even contact zouden hebben over wanneer we dan af spreken, dat is het dus zo'n beetje toen moest ik ook echt weg want hij moest kort daarna zelf ook weg en moest nog douchen, kijken of ie alles had etc. dus daarna heb ik hem ook niet weer gesproken. Ik denk niet dat hij op dit moment heel erg "hoopt dat ik terug kom", hij is in dit geval denk ik al met al bozer dan ik, en hij kan ook wat langer boos blijven dan ik maar dat is in ons geval beide aard van het beestje. Ik haat ruzie, hij ook maar hij is gewoon iets pittiger er in en kan er wat langer in blijven hangen. Ik ga er wel vanuit weet bijna wel zeker dat hij ook na gaat denken ja.

Goof

Re: Never ending ruzies in relatie (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:45

Laat hem. En laat vooral je fb en skype met rust. Ga iets doen, ga niet op hem zitten letten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:48

Goof schreef:
Laat hem. En laat vooral je fb en skype met rust. Ga iets doen, ga niet op hem zitten letten.

Dit vooral. Voor mijn gevoel overanalyseren vrouwen vaak meer dan mannen. Die zijn het dan opeens alweer vergeten en malen er niet meer om.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:50

Nou idd. Vrouwen zijn echt helden in alles kapot analyseren. Het leven is makkelijker als je dat gewoon niet doet

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:51

Eens met goof en cayenne.
Ik ben ook heel goed in malen en denken, maar je moet nu juist even afleiding zoeken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:55

Cayenne schreef:
Als ik je verhaal zo lees krijg ik het gevoel dat jij meer met een vervelend gevoel zit dan hij. Zo te lezen boeit het hem allemaal niet zo.

Twee vrienden van mij hebben ook een stormachtige relatie en kunnen over kleine dingetjes bekvechten. Bij hen hielp het goed door iedere week op een vast tijdstip (bijvoorbeeld vrijdagavond 20:00 uur) een uurtje met elkaar te praten over de irritaties. En dan ook echt alleen tijdens dat uurtje he, dus na dat uur moest het ook gewoon over zijn. Echt wonderbaarlijk hoe hun relatie daarna veranderde :D
Maar goed, dan moet je vriend daar ook achter staan en zo te lezen kan dat nog wel eens een puntje worden.

Haha wauw dat heb ik nog nooit eerder gehoord/gelezen maar is eigenlijk best een heel slim idee!
Kijk ik kan er heel eerlijk over zijn, volgens mij had ik dat ook al eens eerder genoemd maar onze communicatie skills zijn niet zo heel goed, ik heb best wat te verduren gehad al op jonge leeftijd waarop je midden in je ontwikkeling zit, in de pubertijd hebben veel gewoon vriendjes en vriendinnetjes, leer je het om breezertjes te drinken, ga je je opmaken voor het eerst, ga je op stap, leuke dingen doen met vriendinnetjes, weet ik veel wat normaal is als puber :') maar goed dat was bij mij allemaal niet aan de orde, op school was de communicatie vanaf klasgenoten pesten, minachtend over je praten, je iets vragen maar je daarna uitlachen omdat ik er dan serieus op in gaan, nouja je kent het beeld pesten wel denk ik. Maar goed dan kwam ik thuis en ging ik tegen de katten aan praten, met mijn ouders kon ik ook goed praten maar die werkten ook allebei, mijn moeder was net ernstig ziek geweest toen ik aan de middelbare school begon en mijn vader werkte gewoon van 8 tot 5. Dat is ook de reden waarom ik meer met dieren heb, ik kwam thuis ging in de bijkeuken zitten en altijd kwam 1 van de katten dan binnen (we hadden er 2 maar voornamelijk altijd 1 dezelfde) en kwam me letterlijk troosten, daarna voelde ik me al veel beter. Maar ik kan dus gewoon wel heel eerlijk zijn dat juist op die leeftijd het voor mij wel beter was geweest als ik zelf ook de "juiste" manier van communiceren had geleerd, want ook in dit topic merk ik dat ik communicatief nog steeds niet de sterkste ben en dus ook hier nog steeds erg bot over kan komen terwijl ik dat zo niet bedoel maar ik ben zo gewend om van me af te bijten, dat bijna meer dan normaal te communiceren, goed we zijn 10 jaar verder dus ik verschuil me niet meer achter het pesten en met goede begeleiding is het nu al stukken beter dan een paar jaar geleden maar ik zal er nooit een kei in worden. Sorry ik dwaal een beetje af. Mijn vriend heeft ook helemaal geen leuke jeugd gehad en daar was ook veel ruzie en om daar verder niet teveel verder over te vertellen heeft hij eigenlijk een beetje het zelfde als mij, ook niet heel goed met communiceren.
Nouja puntje bij paaltje bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ook mede daardoor we elkaar aardig verkeerd kunnen begrijpen, we hebben beide een rugzakje waardoor we ons eigenlijk snel aangevallen kunnen voelen, dat is inmiddels al wel veel beter dan 4 jaar geleden gelukkig en vaak als we elkaar verkeerd begrijpen heeft een van ons dat wel snel door maar als de ander dan al "boos" is lopen we dus even bij elkaar weg en komen we er daarna vaak op terug en kunnen we er normaal over praten dat we elkaar gewoon verkeerd hadden begrepen zeg maar.

Ahum heel verhaal sorry. Daar kan je dus weer snel aan merken dat ik nu weer een stuk onrustiger ben in m'n hoofd dan gisteren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:58

Wow oké ik ben echt even te lang aan het typen geweest :+
Skype staat inmiddels al uit, op m'n mobiel staat dat altijd op de achtergrond aan dus enkel en alleen als ik een berichtje krijg zie ik dat maar krijg geen meldingen als iemand online is ofzo. Facebook staat hier eigenlijk standaard aan, en hoewel ik er niet bewust mee bezig ben om te kijken wie online is dus ook niet of hij online is is het wel een gewoonte, ik heb gewoon die balk rechts langs m'n scherm en daar kijk ik sowieso regelmatig tussen, gewoon verveling denk ik ook eerlijk gezegd :+
Ben een beetje computer verslaafd, helemaal als ik me niet top voel kan ik zo de hele dag achter de pc zitten en wat nu eigenlijk standaard open staat zijn bokt en facebook :P
Maar ik begrijp jullie punt wel hoor, heb Facebook net ook weg geklikt dus hoop dat het me nu even lukt dat in ieder geval even te vergeten, nu het nog af leren om niet te veel op m'n mobiel te kijken.. En ik zal zo een poging gaan doen tot het beginnen aan de tuin, al waait het hier belachelijk hard :(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:00

Charaz schreef:
shilady schreef:
uitmaken die hap

Ik dacht meer aan RUN Forest RUN!

Inderdaad genoeg mannen die bv wel willen trouwen en huisje boompje beestje willen en waarbij je zoals lieveli het mooi formuleerde je je wel eens erger aan rond slingerende sokken.. Maar een waslijst aan klachten? :wave: bye

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:02

Annet_Dottie schreef:
Cayenne schreef:
Als ik je verhaal zo lees krijg ik het gevoel dat jij meer met een vervelend gevoel zit dan hij. Zo te lezen boeit het hem allemaal niet zo.

Twee vrienden van mij hebben ook een stormachtige relatie en kunnen over kleine dingetjes bekvechten. Bij hen hielp het goed door iedere week op een vast tijdstip (bijvoorbeeld vrijdagavond 20:00 uur) een uurtje met elkaar te praten over de irritaties. En dan ook echt alleen tijdens dat uurtje he, dus na dat uur moest het ook gewoon over zijn. Echt wonderbaarlijk hoe hun relatie daarna veranderde :D
Maar goed, dan moet je vriend daar ook achter staan en zo te lezen kan dat nog wel eens een puntje worden.

Haha wauw dat heb ik nog nooit eerder gehoord/gelezen maar is eigenlijk best een heel slim idee!
Kijk ik kan er heel eerlijk over zijn, volgens mij had ik dat ook al eens eerder genoemd maar onze communicatie skills zijn niet zo heel goed, ik heb best wat te verduren gehad al op jonge leeftijd waarop je midden in je ontwikkeling zit, in de pubertijd hebben veel gewoon vriendjes en vriendinnetjes, leer je het om breezertjes te drinken, ga je je opmaken voor het eerst, ga je op stap, leuke dingen doen met vriendinnetjes, weet ik veel wat normaal is als puber :') maar goed dat was bij mij allemaal niet aan de orde, op school was de communicatie vanaf klasgenoten pesten, minachtend over je praten, je iets vragen maar je daarna uitlachen omdat ik er dan serieus op in gaan, nouja je kent het beeld pesten wel denk ik. Maar goed dan kwam ik thuis en ging ik tegen de katten aan praten, met mijn ouders kon ik ook goed praten maar die werkten ook allebei, mijn moeder was net ernstig ziek geweest toen ik aan de middelbare school begon en mijn vader werkte gewoon van 8 tot 5. Dat is ook de reden waarom ik meer met dieren heb, ik kwam thuis ging in de bijkeuken zitten en altijd kwam 1 van de katten dan binnen (we hadden er 2 maar voornamelijk altijd 1 dezelfde) en kwam me letterlijk troosten, daarna voelde ik me al veel beter. Maar ik kan dus gewoon wel heel eerlijk zijn dat juist op die leeftijd het voor mij wel beter was geweest als ik zelf ook de "juiste" manier van communiceren had geleerd, want ook in dit topic merk ik dat ik communicatief nog steeds niet de sterkste ben en dus ook hier nog steeds erg bot over kan komen terwijl ik dat zo niet bedoel maar ik ben zo gewend om van me af te bijten, dat bijna meer dan normaal te communiceren, goed we zijn 10 jaar verder dus ik verschuil me niet meer achter het pesten en met goede begeleiding is het nu al stukken beter dan een paar jaar geleden maar ik zal er nooit een kei in worden. Sorry ik dwaal een beetje af. Mijn vriend heeft ook helemaal geen leuke jeugd gehad en daar was ook veel ruzie en om daar verder niet teveel verder over te vertellen heeft hij eigenlijk een beetje het zelfde als mij, ook niet heel goed met communiceren.
Nouja puntje bij paaltje bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ook mede daardoor we elkaar aardig verkeerd kunnen begrijpen, we hebben beide een rugzakje waardoor we ons eigenlijk snel aangevallen kunnen voelen, dat is inmiddels al wel veel beter dan 4 jaar geleden gelukkig en vaak als we elkaar verkeerd begrijpen heeft een van ons dat wel snel door maar als de ander dan al "boos" is lopen we dus even bij elkaar weg en komen we er daarna vaak op terug en kunnen we er normaal over praten dat we elkaar gewoon verkeerd hadden begrepen zeg maar.

Ahum heel verhaal sorry. Daar kan je dus weer snel aan merken dat ik nu weer een stuk onrustiger ben in m'n hoofd dan gisteren :')

Wat vooral hielp in mijn eerder beschreven aanpak: omdat je dan steeds een week moet wachten voor je weer je frustratie kwijt kunt, heb je de kleinste dingetjes dan alweer een plekje gegeven en achter je gelaten. Op die manier ga je je ook minder snel storen en kun je dingen sneller naast je neer leggen. In dat uurtje werden dan ook echt de dingen besproken die er toe deden en de kleine pietluttige dingetjes kwamen bijna niet aan bod. (En als die wel aan bod kwamen was dat ook geen probleem, want daar was immers dat uurtje voor).
En na dat uurtje ging er zand over en was het gewoon klaar. Dat moet je wel kunnen trouwens, dus er ook echt niet naderhand weer op terug komen ;) Anders heeft deze aanpak geen nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:04

shilady schreef:
Inderdaad genoeg mannen die bv wel willen trouwen en huisje boompje beestje willen en waarbij je zoals lieveli het mooi formuleerde je je wel eens erger aan rond slingerende sokken.. Maar een waslijst aan klachten? :wave: bye

Haha bedankt maar ik weet niet wat jij gelezen hebt maar ik heb nergens gezegd dat hij geen huisje boompje beestje etc wil. Het enige wat ik genoemd heb is dat hij niet wil trouwen, niet omdat hij het niet wil maar omdat hij het geen toevoeging vind aan de relatie of bestempeling op de liefde of iets, en dat is het voor mij ook niet voor mij is het meer een meisjes-disney-droom zeg maar maar een droom is niet altijd realiteit. Verder willen we precies het zelfde kwa toekomst samen dus dat scheelt :) En ik zie ook nergens een waslijst aan klachten maar goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:06

Cayenne schreef:
Wat vooral hielp in mijn eerder beschreven aanpak: omdat je dan steeds een week moet wachten voor je weer je frustratie kwijt kunt, heb je de kleinste dingetjes dan alweer een plekje gegeven en achter je gelaten. Op die manier ga je je ook minder snel storen en kun je dingen sneller naast je neer leggen. In dat uurtje werden dan ook echt de dingen besproken die er toe deden en de kleine pietluttige dingetjes kwamen bijna niet aan bod. (En als die wel aan bod kwamen was dat ook geen probleem, want daar was immers dat uurtje voor).
En na dat uurtje ging er zand over en was het gewoon klaar. Dat moet je wel kunnen trouwens, dus er ook echt niet naderhand weer op terug komen ;) Anders heeft deze aanpak geen nut.

Thanks voor je toelichting!
Ik snap het idee inderdaad en moet zeggen dat ik het een heel verstandig idee vind van je vrienden! Ik neem het zeker mee mochten we er nog uit komen vind ik dat zeker iets om met hem te gaan bespreken. Weet niet of het helemaal tussendoor kleine discussies weg houd maar denk wel dat het kan werken om echt ruzies etc te voorkomen!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:07

Ik denk dat je je verleden eens los moet laten en niet alles daar op moet schuiven. Communiceren kun je leren! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:10

Neverland schreef:
Ik denk dat je je verleden eens los moet laten en niet alles daar op moet schuiven. Communiceren kun je leren! :D

Het is ook zeker niet mijn bedoeling geweest om met mijn reactie aan te tonen hoe slecht mijn verleden allemaal wel niet geweest is. Communiceren kan je uiteraard leren, maar de meeste mensen leren dat op jongere leeftijd al via school/vriendjes/vriendinnetjes/thuis situatie en weet ik het allemaal. Ik communiceerde op school bijna niet, er werd modder naar me gegooid maar ik hield me altijd stil.
Ik heb het ook al geleerd, als je kijkt hoe ik een paar jaar geleden kon happen op reacties die me niet aan stonden op forums (ja ook hier) dat was niet meer normaal, en geen normale manier van communiceren, en dat is gelukkig dag en nacht verschil met hoe ik nu reageer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:17

Goof schreef:
Nou idd. Vrouwen zijn echt helden in alles kapot analyseren. Het leven is makkelijker als je dat gewoon niet doet

Zeker. Ik doe dat ook altijd en word gek van mezelf. Overanalyseren kan de ondergang van je relatie zijn... helaas ervaring mee. Nu gelukkig cognitieve gedragstherapie. :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:20

Ts, ben jij in je relatie net zo als hier in dit topic? Je hebt op elke reactie een enoooooorme hoeveelheid brij aan antwoord. Ja maar Ja maar ja maar.

Alles wat gezegd wordt, wordt tot in Den treure uitgekauwd. Als je dat met je vriend ook zo doet en je vriend lijkt wat op mij, kan ik me voorstellen dat ie op een gegeven moment denkt van: "zucht, nu even niet, dit gaat maar door en gaat maar door".

Kun jij in 2 zinnen samenvatten wat jij zoekt in een relatie en wat je mist in je huidige?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:27

Rocamor schreef:
Ts, ben jij in je relatie net zo als hier in dit topic? Je hebt op elke reactie een enoooooorme hoeveelheid brij aan antwoord. Ja maar Ja maar ja maar.

Alles wat gezegd wordt, wordt tot in Den treure uitgekauwd. Als je dat met je vriend ook zo doet en je vriend lijkt wat op mij, kan ik me voorstellen dat ie op een gegeven moment denkt van: "zucht, nu even niet, dit gaat maar door en gaat maar door".

Kun jij in 2 zinnen samenvatten wat jij zoekt in een relatie en wat je mist in je huidige?

Dit zal je dan ook niet aan staan waarschijnlijk maar daar ben ik het zeker niet mee eens, als je even al mijn reacties terug leest zie je echt wel veel meer dan ja maar ja maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:30

Resistance schreef:
Goof schreef:

Zeker. Ik doe dat ook altijd en word gek van mezelf. Overanalyseren kan de ondergang van je relatie zijn... helaas ervaring mee. Nu gelukkig cognitieve gedragstherapie. :j

Pff ik was altijd echt erg :') ja oeps terug naar het verleden, nee maar om het even te zeggen mijn mobiel zat altijd aan m'n hand vast geplakt, en elke 5 minuten (misschien wel vaker) checkte ik m'n mobiel als ik op iemands reactie zat te wachten, de hele dag zat ik achter de pc. Ja oke nu ook _O- maar ik ben nu wel zo ver dat ik zo op en duur ook gewoon kan zeggen oke nu is het klaar het zonnetje schijnt je hebt planten gekocht hup eten en de tuin in, en anders zit ik weer net als gisteren tot 3 uur achter de pc in mijn pyama en ga ik dan nog eens wat doen en vervolgens lopen zeuren dat er niks gedaan is "vandaag" :')
Ik heb ook goede begeleiding en ook daardoor is het allemaal al een stuk beter dan het ooit was, nog niet perfect maar wie is wel perfect :D

Ik ga nu dus even wat doen dus voor ik weer reageer kan het zo avond zijn dus dan weten jullie dat even gezien ik normaal best snel reageer :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:31

Wat maakt het uit of het mij aanstaat. Je reageert weer alleen op wat jou uitkomt.

Dat Is mijn feedback.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:38

Mijn advies voor nu aan jou: zet jezelf en je omgeving even uit. Dus uit met Bokt, Skype, Facebook en al die andere ongein. PC en mobiel uit en ga eens minstens 5 of nog beter 10 kilometer wandelen, in je eentje en probeer eens niet te kwebbelen. Geniet van het mooie weer, van de omgeving, haal een ijsje onderweg en wees tevreden met jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:40

Rocamor schreef:
Wat maakt het uit of het mij aanstaat. Je reageert weer alleen op wat jou uitkomt.

Dat Is mijn feedback.

Waar wil je antwoord op hebben dan, je stelt mij een vraag en ik mag toch zelf kiezen of ik daar nu antwoord op wil geven of dat dat ook een van de vele vragen is waar ik over na wil denken? Wat is je probleem? Lees even het heel topic door en bekijk verder eens op hoeveel vragen ik geen antwoord heb gegeven, ik vraag toch om vragen voor mij om over na te denken. Dus bedankt voor je vraag maar ik heb daar nu geen antwoord op, en als ik daar wel een antwoord op zou hebben is het nog altijd wel mijn beslissing of ik dat antwoord ook met jou wil delen, zo zal je ook kunnen lezen dat ik op veel vragen wel antwoord heb gegeven maar op veel ook niet, en bij veel vragen uitleg heb gegeven maar nog geen antwoord omdat ik dat antwoord zo gewoon niet weet. Kijk serieus maar even het zijn echt al veel vragen, denk je dat ik terwijl ik ook nog genoeg andere dingen te doen heb en andere dingen aan mijn hoofd heb altijd maar ala minute antwoord heb op al die vragen? Jammer dat jij dan de enige bent die er geen begrip voor heeft dat ik niet ala minute even antwoord kan geven op je vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:43

Maflinger_S schreef:
Mijn advies voor nu aan jou: zet jezelf en je omgeving even uit. Dus uit met Bokt, Skype, Facebook en al die andere ongein. PC en mobiel uit en ga eens minstens 5 of nog beter 10 kilometer wandelen, in je eentje en probeer eens niet te kwebbelen. Geniet van het mooie weer, van de omgeving, haal een ijsje onderweg en wees tevreden met jezelf.

Dankjewel, ik heb net even mijn soepje opgewarmd wat vandaag mijn lunch is en daarna gaat de computer ook uit (tijdens de lunch zit ik vaak op youtube filmpjes te kijken :+ ) en ga ik naar buiten in de tuin bezig om te beginnen en hopelijk ook nog even naar m'n bijrijdpaardje dus dan zal de tijd wel weer voorbij vliegen ook ga ik vanuit :) Heb net gisteren een wandeling tuinland naar huis met zware bakfiets aan m'n arm (was niet op te fietsen) gedaan (5 km), iets wat ik niet gewend ben plus klap op m'n enkel dus ik heb eerst wel even weer genoeg gewandeld _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:48

Rocamors punt is onder andere dat je niet to the point komt. Zo kon je op haar reageren met 'Ik kan en wil niet overal antwoord op geven, daarvoor zijn het teveel vragen.' In plaats daarvan zeg je eigenlijk 5x hetzelfde in een lang stuk tekst. Haar punt is dat als je ook zo in ruzies bent, dat een ruzie daardoor alleen maar langer (en vermoeiender) wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:52

Selina schreef:
Rocamors punt is onder andere dat je niet to the point komt. Zo kon je op haar reageren met 'Ik kan en wil niet overal antwoord op geven, daarvoor zijn het teveel vragen.' In plaats daarvan zeg je eigenlijk 5x hetzelfde in een lang stuk tekst. Haar punt is dat als je ook zo in ruzies bent, dat een ruzie daardoor alleen maar langer (en vermoeiender) wordt.

Bedankt voor je toelichting ik snap wat je bedoeld, voor mijn gevoel is het er om heen draaien ook een stukje dat ik niet alles hier openbaar wil zetten, als ik daar wel voor gekozen had dat te doen zou ik veel makkelijker kunnen antwoorden, nu ben ik heel erg aan het nadenken over wat ik wel en niet wil/kan vertellen en dat maakt het best moeilijk maar dat wist ik van te voren daarom vond ik het ook zo spannend uberhaupt een topic te openen, een paar jaar geleden had ik waarschijnlijk wel alles gewoon op en bloot hier geplaatst maar dat wil ik niet meer, ik ben opzich heel open maar dit is een stukje zelfbescherming ook. Ik zal op een later rustiger tijdstip alles eens weer terug lezen, ook mijn eigen reacties en dan ook eens kijken wat je/jullie bedoeld met het er om heen draaien en kijken of ik dat zelf ook vind als ik het terug lees.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:58

Rocamor schreef:

Dit probeer ik al een poosje te zeggen maar kon nooit op de juiste woorden komen. _/-\o_
Manmanman ts, lees je berichten eens terug. Een heel boekwerk aan onsamenhangende woorden, ellenlange zinnen waar geen mens een woord wijs uit kan maken en je werkt nutteloze details tot het uiterste uit.
Wat ik hier lees in dit topic is eigenlijk niks. Er staat niks nuttigs in je verhaal, wat je nou eigenlijk wil etc. Als dit in je relatie ook zo gaat, snap ik wel waarom hij wegloopt. Kom eens ter zake!

Dat terzijde: Je kunt wel 5 of 10 of 100 jaar bij iemand zijn, dat is nog geen reden om het niet uit te maken! Als het niet meer gaat dan gaat het niet. Je moet gelukkig en blij worden van een relatie, niet moe en gefrustreerd.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:20

Is het misschien een idee om eens met een praktijkondersteuner te praten via de huisarts