Wat heb jij NODIG in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:42

SVRL schreef:
En dat allemaal omdat mensen zoals jij geen nee kunnen zeggen tegen iemand die in een relatie zit.

Hier kan ik dus weer niet tegen, niet helemaal mee eens. Dit is niet de verantwoordelijkheid van "mensen zoals zij" . Ik heb hetzelfde gehad, aantal kerels mee bezig geweest die een relatie hadden al. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, in eerste instantie wist ik het vaak niet eens. En als ik het wel weet, dan is het zijn keuze. Ik ben single, ik hoef niet loyaal te gaan zitten doen. Als zo iemand met mij flirt, moet ik dan degene zijn die met het vingertje zwaait en zegt "nee nee want jij hebt een relatie" . Nah, daar had ie zelf over na moeten denken. Klinkt heel selfish maar het is niet mijn probleem.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:44

SVRL schreef:
Juist ja, en wie zegt dat degene die in de relatie zit wel echt open en eerlijk is naar zijn of haar partner? Genoeg mensen in eer relatie die daarover liegen hoor. Wie bezet is moet zich eerst vrij maken en tot dan blijf je bij zo iemand weg.

Er zijn genoeg mensen die oprecht open relaties hebben. Je kan toch ook eerst met de vriendin/vrouw checken of het goed zit?

Je hoeft Lor niet gelijk zo aan te vallen en zeggen dat mensen zoals haar je ziek maken, enkel omdat jij ervan overtuigd bebt dat het leugens zijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:45

YentlShots schreef:
SVRL schreef:
En dat allemaal omdat mensen zoals jij geen nee kunnen zeggen tegen iemand die in een relatie zit.

Hier kan ik dus weer niet tegen, niet helemaal mee eens. Dit is niet de verantwoordelijkheid van "mensen zoals zij" . Ik heb hetzelfde gehad, aantal kerels mee bezig geweest die een relatie hadden al. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, in eerste instantie wist ik het vaak niet eens. En als ik het wel weet, dan is het zijn keuze. Ik ben single, ik hoef niet loyaal te gaan zitten doen. Als zo iemand met mij flirt, moet ik dan degene zijn die met het vingertje zwaait en zegt "nee nee want jij hebt een relatie" . Nah, daar had ie zelf over na moeten denken. Klinkt heel selfish maar het is niet mijn probleem.

Ik vind dit dus lastig. Aan de ene kant vind ik het ook een beetje een ding van vrouw naar vrouw, en "wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet". Aan de andere kant is het inderdaad niet mijn verantwoordelijkheid als iemand anders zijn of haar partner wil bedriegen. Ik doe het nu niet als ik het expliciet al weet, maar voel me er niet schuldig over als ik er later achter kom.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:45

YentlShots schreef:
Hahaha leuk topic dit. Precies door wat ik nodig heb ben ik single :j :') Ben veel van huis dus ik wil iemand die me ruimte geeft en niet constant bovenop me zit. Maar wanneer ik thuis ben wil ik dat diegene wel er voor me is en dat ik eindeloos kan praten over alles en dat ik niks onder stoelen of banken hoef te steken. En dit contrast vind je niet makkelijk :o Ik denk niet eens dat ik per definitie een relatie wil, gewoon iemand waar ik tegenaan kan kruipen als ik thuis kom :P
heel herkenbaar dit, behalve dat ik in die zin dan wel echt een serieuze relatie wil :p. Werk met zo ontzettend veel mannen, dat je bijna zou denken dat ie daar tussen moet zitten, maar helaas nog niet gevonden. Plus dat vppr 'buitenstaanders' mijn werk moeilijk te begrijpen is, en ik veel weg ben, soms weken achter elkaar

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:49

Emmaa_ schreef:
Ik vind dit dus lastig. Aan de ene kant vind ik het ook een beetje een ding van vrouw naar vrouw, en "wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet". Aan de andere kant is het inderdaad niet mijn verantwoordelijkheid als iemand anders zijn of haar partner wil bedriegen. Ik doe het nu niet als ik het expliciet al weet, maar voel me er niet schuldig over als ik er later achter kom.

Klopt ook zeker, het zal ook een beetje aan de situatie liggen. Kijk ik ben een tijd nogal close geweest met iemand met een vriendin en flink ouder dan ik. Nooit gezoend oid, maar we waren altijd gewoon heel close en konden niet van elkaar afblijven, snap de relatie tussen ons eigenlijk nog steeds niet echt, gewoon beste vrienden ? :') Maar voelde ik me schuldig naar zijn relatie en vriendin? Oh hellyeah. Dat doet wel iets met je.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:51

Asexueel,ik vroeg me wat af nav jullie eerlijke berichten hierover. Om dit topic niet te verpesten heb ik een topic gemaakt. Ben echt oprecht benieuwd naar het hoe en wat!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:52

Irkoontje schreef:
YentlShots schreef:
Hahaha leuk topic dit. Precies door wat ik nodig heb ben ik single :j :') Ben veel van huis dus ik wil iemand die me ruimte geeft en niet constant bovenop me zit. Maar wanneer ik thuis ben wil ik dat diegene wel er voor me is en dat ik eindeloos kan praten over alles en dat ik niks onder stoelen of banken hoef te steken. En dit contrast vind je niet makkelijk :o Ik denk niet eens dat ik per definitie een relatie wil, gewoon iemand waar ik tegenaan kan kruipen als ik thuis kom :P
heel herkenbaar dit, behalve dat ik in die zin dan wel echt een serieuze relatie wil :p. Werk met zo ontzettend veel mannen, dat je bijna zou denken dat ie daar tussen moet zitten, maar helaas nog niet gevonden. Plus dat vppr 'buitenstaanders' mijn werk moeilijk te begrijpen is, en ik veel weg ben, soms weken achter elkaar

Lastig lijkt me dat ook ja! Werk zelf ook met voornamelijk mannen, athans fotografen op festivals zijn voornamelijk mannen. Dus het liefste heb ik iemand die hetzelfde als ik doe, ivm begrip etc. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om steeds op elkaars lip te zitten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:56

__Sannne schreef:
SVRL schreef:
Juist ja, en wie zegt dat degene die in de relatie zit wel echt open en eerlijk is naar zijn of haar partner? Genoeg mensen in eer relatie die daarover liegen hoor. Wie bezet is moet zich eerst vrij maken en tot dan blijf je bij zo iemand weg.

Er zijn genoeg mensen die oprecht open relaties hebben. Je kan toch ook eerst met de vriendin/vrouw checken of het goed zit?

Je hoeft Lor niet gelijk zo aan te vallen en zeggen dat mensen zoals haar je ziek maken, enkel omdat jij ervan overtuigd bebt dat het leugens zijn. ;)

Ze reageerde wel op de post boven haar waar enkel gesproken werd over iemand die zei dat ie ongelukkig was in zijn relatie, niet op de post van iemand die in een open relatie zat.
En blijkbaar zijn er hier nog mensen die er totaal geen probleem van maken om als single op de avances van iemand die in een relatie zit in te gaan. Voor mijn part mogen al die egoïsten het leed dat zij anderen aan doen ook mee maken. Bah zeg, hoe mensen dit kunnen verdedigen.
Verdig maar lekker verder het kwetsen en kapot maken van onwetende partners, ik ontstip dit topic.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:57

YentlShots schreef:
Irkoontje schreef:

Lastig lijkt me dat ook ja! Werk zelf ook met voornamelijk mannen, athans fotografen op festivals zijn voornamelijk mannen. Dus het liefste heb ik iemand die hetzelfde als ik doe, ivm begrip etc. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om steeds op elkaars lip te zitten :P

Dat zal bij mij wel een beetje meevallen, vind met mannen werken heerlijk, alleen kom je er wel achter hoe veel mannen van mijn leeftijd met vrouwen omgaan als ze geen relatie hebben, en dat is niet altijd even netjes, dus doet mn vertrouwen in mannen qua relatie niet echt goed :p

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:59

SVRL schreef:
Ze reageerde wel op de post boven haar waar enkel gesproken werd over iemand die zei dat ie ongelukkig was in zijn relatie, niet op de post van iemand die in een open relatie zat.
En blijkbaar zijn er hier nog mensen die er totaal geen probleem van maken om als single op de avances van iemand die in een relatie zit in te gaan. Voor mijn part mogen al die egoïsten het leed dat zij anderen aan doen ook mee maken. Bah zeg, hoe mensen dit kunnen verdedigen.
Verdig maar lekker verder het kwetsen en kapot maken van onwetende partners, ik ontstip dit topic.

Naja ik zal nooit als eerst initiatief nemen naar iemand met een relatie, ik respecteer dat wel. Je gaat niet ergens doorheen walsen. Maar het moment dat iemand wel initiatief naar mij neemt en dat duidelijk te merken is, dan zal ik er inderdaad wel op ingaan als ik diegene leuk genoeg vind.

Anoniem

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:02

Ik ben zelf ook bedrogen in relaties en weet dus hoe het is en hoe het voelt. Ik weet ook dat de persoon waarmee vreemdgegaan wordt vaak totaal niet weet dat diegene een relatie heeft en vind het dus ook niet eerlijk om een vrouw daarop af te rekenen. Daarentegen heb ik genoeg vrienden met een relatie waar ik een enorme klik mee heb en waar zeker wel iets zou gebeuren als zij single waren. Dat gebeurt alleen niet omdat ze niet single zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:40

@SVRL: jij hebt duidelijk nog het e.e.a te leren, dat concludeer ik uit jouw snelle conclusies. Dat is helemaal niet erg! :)

In mijn leven heb ik open relaties en monogame relaties gehad. Tevens ben ik ook bedonderd. Bedonderd ben ik in een monogame relatie waarin wij beiden hadden afgesproken trouw te zijn.
In mijn open relaties ben ik nooit bedonderd. Er waren natuurlijk bepaalde afspraken m.b.t hygiene en veiligheid, en dat is altijd door alle partijen gerespecteerd.

Maar: mensen met een open relatie hebben dat plus alle bijbehorende tekst en uitleg niet op hun t-shirt gedrukt. Het moet tenslotte niet gekker worden. :)
Als men mij vroeg: heb jij een vriend? Antwoorde ik ja. Want ja, ik had de vriend van wie ik hield. Maar dat wilde helemaal niet zeggen dat dat betekende dat er geen afspraken waren gemaakt zodat ik ook verliefd mocht en kon worden op een ander! En dát is iets wat velen voor het hoofd stoot, ook jou! Je kunt na een simpel gesprek een leuke man of vrouw niet direct weten hoe de zaken ervoor staan. Zijn al die mensen dan om te kotsen omdat jíj denkt dat ze de boel bedonderen? Dat kan toch niet waar zijn? :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 02:44

SVRL schreef:

Ze reageerde inderdaad op die post, maar ze voegde daar wel wat aan toe;
lor1_1984 schreef:
Die relatie zou voor mij dan weer geen belemmering zijn, zolang alles met open communicatie gebeurd en iedereen eerlijk is naar elkaar. :)

Je kan niet enkel gaan reageren en oordelen op het deel wat jij wel wil lezen, en wat je niet wil lezen gewoon compleet negeren. Dat is niet netjes. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:04

Dani199764 schreef:
MorganeR schreef:
Iemand die accepteert dat ik geen sex wil, dat zou mooi zijn _O- (asexueel). Verder een goede balans tussen interesse tonen (ook eens uit zich/haarzelf iets willen afspreken) maar ook niet te claimerig. Verder ook een eigen hobby/passie inderdaad zoals hieronder beschreven.

Wauw jij beschrijft echt precies mij, dacht altijd dat ik de enige was! _/-\o_
hier nog eentje. Degeaardheid asexualiteit heeft 1% van de bevolking. Ik tref ze helaas ook niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:16

Phoya schreef:
germie schreef:
Klopt en daar hoort geen sex ook nog bij. Ik behoor tot de 1% van de bevolking met de geaardheid asexueel. Dat is een vrij onbekende geaardheid. Maar het is er echt eentje. Hetero romantisch asexueel. ACE.

Aardig pakket aan kwaliteitseisen. Maar op elk potje past een deksel! Zullen vast ook wel datingssites zijn voor mensen met een niet heterosexuele geaardheid. Of een vereniging ofzo waar je like minded mensen kan ontmoeten.

Nu moet ik je corrigeren. Asexuelen kunnen gewoon hetero of homo/lesbo zijn of zelfs bi. Alleen ze geven niets om de daad.sommigen zijn romantisch asexueel zoals ik. Dus massage kan prima, maar de daad niet. Anderen leven geheel zonder aanraking. Het is een toch veelvoorkomende maar helaas onbekende geaardheid. 1% schijnt het te zijn.
Datingsites? Helaas, alleen internationaal. Ik ben ook nog zo iemand bij wie een uur reizen voor een relatie te ver is. Gewoon geen tijd. Heb eens wat gehad met iemand 2.5 uur verderop. Nou dat is gewoon vanwege de afstand uitgegaan. Ook niet elk weekend is er tijd immers om elkaar te zien.
Misschien dat lat in het buitenland wel zou werken.

Over geen sex buiten het huwelijk: het gebeurt veel, zeer veel. En soms weten ze het van elkaar. Dan heb ik er geen moeite mee. Wel als het bij de ander niet bekend is. Er aan meewerken doe ik niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:35

Eigenlijk alle mannen die ik ken zijn ongelukkig in hun relatie, in ieder geval op seksueel gebied. Ze geven allen aan veel van hun vrouw te houden maar dat ze te weinig of geen goede seks krijgen. Daarom gaan ze vreemd, puur voor de seks. Niet omdat ze een ander willen.
Ikzelf kan daar niet mee leven. Ik wil geen man die het buiten de deur haalt en ik word daar heel onzeker van. Dat ik niet goed genoeg ben, dat ik aan allerlei verwachtingen moet voldoen om hem maar blij te houden. Dat kost zoveel energie en stress dat ik er niet meer aan begin. Ik ben nu ruim 10 jaar alleen en denk dat ik dat ook blijf. Ik ervaar nu veel meer rust, over alles eigenlijk.
Meer info kan eventueel via PB want ik wil hier niet echt ingaan op intieme dingen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:14

Suzanne F. schreef:
Eigenlijk alle mannen die ik ken zijn ongelukkig in hun relatie, in ieder geval op seksueel gebied. Ze geven allen aan veel van hun vrouw te houden maar dat ze te weinig of geen goede seks krijgen. Daarom gaan ze vreemd, puur voor de seks. Niet omdat ze een ander willen.
Ikzelf kan daar niet mee leven. Ik wil geen man die het buiten de deur haalt en ik word daar heel onzeker van. Dat ik niet goed genoeg ben, dat ik aan allerlei verwachtingen moet voldoen om hem maar blij te houden. Dat kost zoveel energie en stress dat ik er niet meer aan begin. Ik ben nu ruim 10 jaar alleen en denk dat ik dat ook blijf. Ik ervaar nu veel meer rust, over alles eigenlijk.
Meer info kan eventueel via PB want ik wil hier niet echt ingaan op intieme dingen.

Ik snap je hoor. Een relatie zondersex moet gewoon ook mogelijk zijn. Ik ben ook al een aantal jaren alleen, gelukkig nooit samengewoond en vind het ook wel best.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:25

Bij aseksueel begrijp ik het, want dat is toch echt hoe je zelf bent en dat gevoel/behoefte heb je van nature dan ook echt niet (of door traumatische ervaringen in het verleden).
Maar bij een "normaal" (klinkt zo slecht in deze context) persoon begrijp ik het zelf dan weer niet.
Ik hoor het ook weleens van vriendinnen, dat het max 1x per maand is of nog minder... zelf zou ik het me echt niet voor kunnen stellen, en ik vraag me ook af hoe het komt dat het libido in een relatie zo afzwakt? Ik ben met mijn man nu 16 jaar samen, en qua dat is het eigenlijk nog net zo vaak als toen we net bij elkaar waren (al was de conditie van twee 16 jarigen wel een stuk beter _O- )
Ik ben zelf ook niet echt een 'meisje' meisje... dus misschien heb ik wel wat te veel mannelijke hormonen waardoor ik die behoefte wel zo sterk blijf houden :+
Maar ik vraag me chemisch en biologisch gezien echt af hoe het komt, want je hoort het wel altijd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:42

Asexuelen zijn volkomen normaal hoor. Ik denk gewoon dat bij sommigen sex een moeten is en bij anderen lust en genieten. Ik heb het uiteraard geprobeerd, maar vind het alleen maar smerig, niets lekkers aan. Een relatie waarin het moet betekent voor mij geen relatie.
Anderen lijken sexverslaafd.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:56

Ja precies, het ene is ook niet goed en het ander ook niet fout, wel van belang om iemand te kunnen vinden die er bij matched.
Maar ik ben altijd benieuwd naar het biologische aspect erachter, wat het maakt dat de een dit wel heeft en de ander niet, en wat zijn de invloeden erop pre- en postnataal en in de verdere levensloop.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:10

germie schreef:
Asexuelen zijn volkomen normaal hoor. Ik denk gewoon dat bij sommigen sex een moeten is en bij anderen lust en genieten. Ik heb het uiteraard geprobeerd, maar vind het alleen maar smerig, niets lekkers aan. Een relatie waarin het moet betekent voor mij geen relatie.

Ik volg dit topic nu al een tijdje maar zit echt met een 'brandende vraag'.

Stel je vindt wel een vent, alles super leuk en jullie zijn gelukkig samen. Zou je het ok vinden als de man dan seks bij een ander zou halen/krijgen? Dat zou dan echt puur fysiek zijn en uiteraard niet achter je rug om, dus dan zou je er wel vanaf weten. Of verlang je dan van je man dat hij ook aseksueel is?

Ik hoop niet dat dit als kritiek opgevat wordt, het is echt pure interesse.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:54

germie schreef:

Wat vind je precies vies als ik vragen mag? Lichaamsappen? De geur? Want daar kun je omheen werken hoor. Douchen van te voren. Condoom gebruiken. Glijmiddel, is steriel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:32

Phoya schreef:
germie schreef:

Wat vind je precies vies als ik vragen mag? Lichaamsappen? De geur? Want daar kun je omheen werken hoor. Douchen van te voren. Condoom gebruiken. Glijmiddel, is steriel.

Alles. Het trekt gewoon niet. En schuine praat hebben we wel. Het heeft niets met douchen e.d. te maken maar met iets wat gewoon niet past. Het voelt niet goed, het voelt vies, hetis vies, het stinkt, zweet, sperma, eigen vocht, alles wat je niet wilt.
Het is een geaardheid. Net als het mij vreemd overkomt dat 2 mannen sex hebben zeg maar. Je hebt er niets mee. Ik weet ook dat die mannen hetdan wel fijn vinden en hetero stellen ook maar ik niet.

Of ik kan accepteren dat een man naar een ander gaat? Ik weet het niet. Ik heb liever iemand met dezelfde interesses op zowel hobby, reis als sexgebied. Er zijn asexuelendie het goedkeuren, of afspreken toch eens per maand dedaad te doen. Sommigen hebben ook kinderen. Ik kan medat echt niet voorstellen. Geen liefde is zo sterk om het tedoen. Te grote afkeer. Wil niet zeggendat we nooit masturberen. Gevoelens hebben we ook. En ook dus libido. Maar gewoon geen enkele behoefte aan sex. Ook nooit gehad. Zijn wij anders? Nee, absoluut niet.
We hebben er gewoon niets mee.

Ong 1% van de mensen is asexueel. Dus ook onderde mannen. Ik heb alleen nog aanvullende wensen als baan, sportief, duiker, vrijlatend, enz. Dus het is nog even zoeken. Maar komt ie niet ook goed.

Datingapps als tinderlijken alleen sexlustigen aan tetrekken.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:55

Om even terug te komen op dat vreemd gaan als single vrouw met een man in een relatie. Mijn vader heeft een relatie gehad (nog steeds) met zijn secretaresse toen hij nog getrouwd was met mijn mama. Ik als dochter daarvan ga hem en zijn secretaresse/huidige vriendin nooit vergeven daarvoor. Ik kan die vrouw niet recht in haar ogen kijken, ze wist verdomme goed genoeg dat hij een vrouw en 2 (!!) kinderen had. Ze had ons allemaal al ontmoet, ik snap dat niet. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen. Zeker niet omdat ze wist dat er ook kinderen in het spel waren...

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:21

germie schreef:
Alles. Het trekt gewoon niet. En schuine praat hebben we wel. Het heeft niets met douchen e.d. te maken maar met iets wat gewoon niet past. Het voelt niet goed, het voelt vies, hetis vies, het stinkt, zweet, sperma, eigen vocht, alles wat je niet wilt.

Ik wil absoluut je seksualiteit niet in twijfel trekken. Maar kan het niet zijn dat je gewoon niet genoeg gevoel had voor degene met wie je sex had of op vrouwen valt? En je eerste ervaringen gewoon heel erg tegen vielen waardoor je mening nu gekleurd is? Als ik nu sex zou hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vind of geen gevoelens voor heb vind ik het net zo vies als jij. Maar wanneer ik wel gevoelens heb voor iemand boeit het me niet. En als jullie wel masturberen en je eigen lichaamsappen wel trekt, misschien die van een andere vrouw waar je heel verliefd op ben ook? Geen sperma e.d.