bello2005 schreef:howjong, dat is een hoge hypotheek. tenminste dat vind ik. en 1300m2 vind ik niet super groot. howjong, wat een duur water. hond valt dan inderdaad wel mee en eten voor je zelf ook wel.
maar jij woont in belgie of in nederland ?

, howjong!
Ik ben inderdaad van België, dus de kosten kunnen hier wat anders verdeeld liggen. Water is inderdaad 91€ per drie maanden, hetgeen zeker niet extreem is. Groot stuk daarvan zijn zuiveringskosten, afvoerkosten,... Algemene kosten dus, buiten verbruik.
Hypotheek lijkt mij niet extreem. We zitten ruim onder de aanbevolen 1/3de grens die wordt aangeraden (bijna eerder 1/4, op 200-300€ na), dus dat moet lukken. Let wel, dit is als koppel hé. Allee zou dit wat teveel van het goede zijn...
Maar punt blijft inderdaad wel, België tov Nederland, groot verschil hé. Ik betaal bv maar 18€ per drie maanden voor mijn ziekteverzekering, bijkomend nog 25€ per drie maanden voor een bijkomende hospitalisatieverzekering.... Als ik dat vergelijk met jullie kosten, dan kan er bij mijn hypotheek alleen daardoor al een paar honderd euro bij