Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:39

marjo1996 schreef:
Littera schreef:
Wat ik denk, is dat ze kwaad is omdat jullie met drieën aan het stappen waren en jij en B zo in elkaar opgingen dat zij er volledig buiten viel. Dat is een behoorlijk ongemakkelijke situatie en ik vind het ook niet netjes van je dat je je vriendin in die situatie hebt gebracht.

Wat ik zou doen, is wachten. Een week, twee weken, misschien een maand. En dan met haar afspreken op een neutrale plaats, bijvoorbeeld ergens wat gaan drinken, en je excuses aanbieden voor die avond. Ik denk dat de kans groot is dat het dan weer goedkomt, als zij de kans krijgt om even rustig na te denken ziet ze ook wel in dat het geen wereldramp is dat jij nu met haar ex datet. :) Ik denk echt dat ze boos is omdat ze die avond buiten spel is gezet, maar ik verwacht niet dat ze boos zal blijven omdat jij nu verliefd bent op haar ex. Voor die avond mag je dus je excuses aanbieden (en dan doet zij dat misschien ook wel, omdat zij zich natuurlijk ook niet erg volwassen heeft gedragen) en ik verwacht dat het daarna weer goedkomt tussen jullie.

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ze zat zelf ook aan te pappen met een andere jongen...
Het is inmiddels bijna 2 maanden geleden en ze wil nog steeds geen contact

Dan zou ik het laten gaan. Helaas blijven sommige mensen niet levenslang je vriendinnen. Waarschijnlijk waren jullie, als ze dit zo hoog opneemt, toch wel uit elkaar gegroeid. Het is jammer, maar zo gaat het leven soms.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:40

Al die mensen hier die zo hard schreeuwen dat ze niet met de ex van een vriend vriendin rollebollen of een relatie opbouwen?? Die zijn volgens mij nog nooit echt helemaal hoteldebotel van iemand geweest. Zodra jullie dat ervaren hebben kun je je misschien indenken dat die ongeschreven regel dikke onzin is.

Ts, het spreekwoord is niet voor niets, In liefde en oorlog is alles veroorloofd , niet alles vind ik persoonlijk maar je mag best egoistisch zijn. Hij is op dit moment de ware voor jou, geniet er van en laat die "vriendin"maar in haar sop gaarkoken. Ze had die avond ook meteen naar je toe kunnen stappen en zeggen dat ze dit onder haar neus niet leuk vind. Lijkt me trouwens meer een gevalletje, ikke niet dan jij ook niet. Mooi laten gaan, je leven deel je met een partner en niet met die vriendin.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:41

Lieshorses schreef:
Deni11 schreef:
-->Mag ik wel vragen waarom iedereen zo panisch is om de ex van je best friend is een no go?

In mijn opinie is het niet je bezit en uit is uit. Maarja daar denkt dus niet iedereen zo over

Ik vind zelf gewoon, je ex, je geliefde waar je zoveel mee hebt gedaan en meegemaakt, je vriendin hoeft daar zeker niet van te proeven nee. Er zwemmen zat vissen in de zee, het voelt op dat moment gewoon alsof een van jou meest dierbare de andere dierbare pakt en ja daar sta jij dan..
Kun je je voorstellen hoe het is als next time met je vriendin wilt afspreken en ze zegt: "nee sorry, B is hier" of jullie kunnen niet eens over de seks praten.. Want ja dat snap je zelf wss ook wel... :+

Ik ben het hier volledig mee eens. Dat iemand een relatie beëindigd betekent nog niet dat er helemaal geen gevoelens meer zijn. Misschien dat sommige vrouwen er geen moeite hebben, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten om de verhalen van je beste vriendin aan te horen, terwijl je zelf heel bewust afstand van iemand probeert te houden.
Daarnaast, behalve dat het rot is dat je beste vriendin uitgerekend met je ex gaat, is het misschien nog wel erger dat je het op deze manier aanpakt. Zij heeft er geen boodschap aan dat jullie aangeschoten waren en nadat ze heeft aangegeven hoe erg ze het vindt ga je er ook nog sneaky mee door. Dat bewijst imo dat jullie vriendschap toch niet zo best was. :D
Overigens zou ik willen, als ik de beste vriendin was, dat ik net zoals sommige beweren ook geen klote gevoel er aan over zou houden. Maar helaas steek ik niet zo in elkaar, moeten we dat dan maar negeren omdat niet iedereen zo is? Dat is toch gewoon heel persoonlijk en dat zouden we toch moeten kunnen respecteren?

Edit: sommige vriendschappen blijken ook gewoon niet te zijn wat je dacht. Als een vriendschap over gaat hoeft dat niet per definitie erg te zijn.
Laatst bijgewerkt door Ies_ op 23-04-17 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:42

Voor de mensen die het prima vinden.. Als jij met een vriendin gaat stappen en die gaat straalbezopen met een vent (en dan ook nog je ex) staan te zoenen en jij staat er beetje bij en blijft eigenlijk alleen over. Dat is toch al niet heel leuk? En dan komt er hier ook nog gevoel bij kijken..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:44

Jildau schreef:
Voor de mensen die het prima vinden.. Als jij met een vriendin gaat stappen en die gaat straalbezopen met een vent (en dan ook nog je ex) staan te zoenen en jij staat er beetje bij en blijft eigenlijk alleen over. Dat is toch al niet heel leuk? En dan komt er hier ook nog gevoel bij kijken..

Die dame was zelf ook aan het rotzooien met een vent!!

bruintje123

Jildau schreef:

Was ze dan ook boos geweest als ts een ander had staan zoenen?
Of als ze zelf een leuke jongen had gezien en daar zelf mee was gaan zoenen.

Dat alleen staan is niet gezellig, dat geef ik meteen toe.
Maar dat risico loop je wel een beetje als je maar met tweeën op stap gaat.
Dat het een ex is moet er niets mee te maken hebben.

Yunomi

Jildau schreef:

Niet heel leuk nee, maar geen reden om compleet over de zeik te gaan en een fiets te verplaatsen, spullen uit het raam te gooien etc.
En wat dan, moet je dan ook nog de regel hebben dat als je op stap bent je niet met iemand mag zoenen omdat dat niet leuk is voor de ander?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:45

Ik denk dat als het liefde is. Of het de ex is van of niet. Dat je er voor moet gaan.

Wat nou kan niet? Onzin!de vriendin heeft geen alleen rechten.
Jammer dat ze zo reageerde. Ze zijn al een jaar uit elkaar. Dat is niet een week of een maand. Ze heeft het notabene zelf uitgemaakt. Loop dan ook niet te janken. Had het dan niet uitgemaakt.

Ts. Laat die brief lekker zitten. Wees gelukkig met deze kerel. En laat je geen schuldgevoel meer aanpraten. Die tijd is geweest.

M_i_R

Jildau schreef:

Dat is niet zoals ik Ts de situatie heb zien omschrijven en dan nog vind ik praten met elkaar een stuk normaler dan alle spullen uit het raam kwakken, de fiets verstoppen en daarna twee maanden silent treatment...

pmarena

Zonnetje81 schreef:
Enige wat fair was was eerlijk zijn en het van te voren bespreken. Dan weet je wat ze denkt en kies je bewust. De mensen die dit normaal vinden zijn waarschijnlijk de grote egoisten onder ons die zichzelf altijd boven een ander plaatsen en weinig empathie voor anderen hebben.

Juist niet. De mensen die dit geen probleem vinden die gunnen een ander de vrijheid om hun hart te volgen en zijn niet van die klein-zielige miepmutsen die andermans geluk in de weg willen staan met hun zure gezeur.

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat als ik een ex heb, volgens sommige mensen zo'n beetje iedereen die ik ken er niks meer mee mag beginnen...echt te belachelijk voor woorden dat mensen een ex willen brandmerken tot iemand die gemeden moet worden als de pest ofzo :(:)

En dat ze bovendien hun vriendin het niet gunnen om ene wellicht wèl heel succesvolle relatie ermee te beginnen. Het valt toch al niet mee om iemand te vinden waarmee het echt klikt, als je dan ook nog mensen moet mijden waar zure vriendinnen nog wat over te zeggen denken te hebben, pffffft :=

Chapeau2002

justahorse schreef:
Ik zou zeggen meid maak je niet druk! Het is haar ex!! Niet haar partner.

Word steeds gekker hier in de wereld....

Als zij een relatie met hem had zeg ik dat is not done, maar een ex is niet voor niks een ex. Lijkt verdorie wel een kleuterschool. Ook al lees ik onderstaande reacties!

En het niet reageren is pure onvolwassenheid.

Meid ik zou zeggen, voel je niet schuldig en veel succes in je nieuwe relatie met je nieuwe vriend!!!

Ik ga hier helemaal in mee. Het is haar ex, ze heeft het zelf uitgemaakt en het is geen "verse" scheiding.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:46

pmarena schreef:
Zonnetje81 schreef:
Enige wat fair was was eerlijk zijn en het van te voren bespreken. Dan weet je wat ze denkt en kies je bewust. De mensen die dit normaal vinden zijn waarschijnlijk de grote egoisten onder ons die zichzelf altijd boven een ander plaatsen en weinig empathie voor anderen hebben.

Juist niet. De mensen die dit geen probleem vinden die gunnen een ander de vrijheid om hun hart te volgen en zijn niet van die klein-zielige miepmutsen die andermans geluk in de weg willen staan met hun zure gezeur.

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat als ik een ex heb, volgens sommige mensen zo'n beetje iedereen die ik ken er niks meer mee mag beginnen...echt te belachelijk voor woorden dat mensen een ex willen brandmerken tot iemand die gemeden moet worden als de pest ofzo :(:)

En dat ze bovendien hun vriendin het niet gunnen om ene wellicht wèl heel succesvolle relatie ermee te beginnen. Het valt toch al niet mee om iemand te vinden waarmee het echt klikt, als je dan ook nog mensen moet mijden waar zure vriendinnen nog wat over te zeggen denken te hebben, pffffft :=

_/-\o_ _/-\o_ +:)+
Precies het gaat om een ex, niet de partner. EX, dus einde relatie met die persoon.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:47

bruintje123 schreef:
pmarena schreef:

_/-\o_ _/-\o_ +:)+

Niks aan toe te voegen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:47

Ik denk dan aan mijn vriendinnen en die hebben een huwelijk gehad, kinderen, een huis en een leven gedeeld... Ik vind gewoon niet dat ik me daarin moet mengen, ook al is het nog zo'n leuke vent. Ik zou daar zelf echt een heel naar gevoel bij krijgen.

(ik snap dat TS 20 is hoor en de bovengenoemde situatie niet voor haar geldt.)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 12:48

Ies_ schreef:
Ik vind zelf gewoon, je ex, je geliefde waar je zoveel mee hebt gedaan en meegemaakt, je vriendin hoeft daar zeker niet van te proeven nee. Er zwemmen zat vissen in de zee, het voelt op dat moment gewoon alsof een van jou meest dierbare de andere dierbare pakt en ja daar sta jij dan..
Kun je je voorstellen hoe het is als next time met je vriendin wilt afspreken en ze zegt: "nee sorry, B is hier" of jullie kunnen niet eens over de seks praten.. Want ja dat snap je zelf wss ook wel... :+

Ik ben het hier volledig mee eens. Dat iemand een relatie beëindigd betekent nog niet dat er helemaal geen gevoelens meer zijn. Misschien dat sommige vrouwen er geen moeite hebben, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten om de verhalen van je beste vriendin aan te horen, terwijl je zelf heel bewust afstand van iemand probeert te houden.
Daarnaast, behalve dat het rot is dat je beste vriendin uitgerekend met je ex gaat, is het misschien nog wel erger dat je het op deze manier aanpakt. Zij heeft er geen boodschap aan dat jullie aangeschoten waren en nadat ze heeft aangegeven hoe erg ze het vindt ga je er ook nog sneaky mee door. Dat bewijst imo dat jullie vriendschap toch niet zo best was. :D
Overigens zou ik willen, als ik de beste vriendin was, dat ik net zoals sommige beweren ook geen klote gevoel er aan over zou houden. Maar helaas steek ik niet zo in elkaar, moeten we dat dan maar negeren omdat niet iedereen zo is? Dat is toch gewoon heel persoonlijk en dat zouden we toch moeten kunnen respecteren?

Edit: sommige vriendschappen blijken ook gewoon niet te zijn wat je dacht. Als een vriendschap over gaat hoeft dat niet per definitie erg te zijn.[/quote]

Dat ben ik met je eens. Vandaar dat ik haar reactie ook begrijp. Blijkbaar had zij er toch nog veel moeite mee, wat ik dus verkeerd heb ingeschat. En ik heb het zeker verkeerd aangepakt ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:49

Jessix schreef:
Ik denk dan aan mijn vriendinnen en die hebben een huwelijk gehad, kinderen, een huis en een leven gedeeld... Ik vind gewoon niet dat ik me daarin moet mengen, ook al is het nog zo'n leuke vent. Ik zou daar zelf echt een heel naar gevoel bij krijgen.

Dat is toch geen vergelijk.

Maar goed dan nog. Het is een jaar uit en je blijft dat voor elkaar voelen.
Moet je dan beide maar ongelukkig gaan zijn omdat het een ex is?
Dat klopt toch ook niet. Daar is het leven ook te kort voor.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:53

justahorse schreef:
Ik zou zeggen meid maak je niet druk! Het is haar ex!! Niet haar partner.

Word steeds gekker hier in de wereld....

Als zij een relatie met hem had zeg ik dat is not done, maar een ex is niet voor niks een ex. Lijkt verdorie wel een kleuterschool. Ook al lees ik onderstaande reacties!

En het niet reageren is pure onvolwassenheid.

Meid ik zou zeggen, voel je niet schuldig en veel succes in je nieuwe relatie met je nieuwe vriend!!!

precies!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:54

'Vroeger' zou ik meegaan in alle reacties met wat een naaistreek.
Nu ik zelf in dezelfde situatie heb gezeten kijk ik er anders tegenaan.

Ik ga niet mijn hele verhaal open en bloot op internet zetten maar ondanks dat ik me heel lang vreselijk schuldig heb gevoeld kun je verliefd worden niet tegenhouden.
Helemaal niet als het zó goed voelt.
Ik woon inmiddels bijna een jaar samen met mijn vriend en het klinkt vast heel cliche maar wij passen zo goed bij elkaar.

Ik zou zeggen laat alles op je afkomen.
Als het echt is tussen jullie moet je ervoor gaan maar houd er wel rekening mee dat je vriendschap ten einde is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:54

Lente schreef:
Tja en toch... Als het al een jaar terug is en ze het zelf heeft uitgemaakt..

Ik snap het probleem niet zo. Het is toch een ex?? Waarom moet je daar dibs op hebben?

TS. Je had er wel eerder over kunnen praten met haar... Dat voelt toch anders denk ik.

Klopt.
Hier het zelfde mijn ex ook met goeie vriendin.
Ons contact is stuk minder dan eerst, ik wist al wel dat zij hem leuk vondt ook toen ik in relatie met hem zat.

Vindt het wel rot je hoort best veel van hoe leuk en serieus de relatie is had liever dat het een andere meid was die ik niet kende.

Maar goed als hun gelukkig zijn. :)
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 23-04-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:55

Jeetje, wat een hysterie zeg.. misschien is dat dronken zoenen niet zo heel erg slim geweest maar kom op!

Ja het is haar ex, maar weet je, dat twee personen niet met elkaar gelukkig zijn geworden wil niet zeggen dat het jouw grote liefde niet kan zijn. Moet je dat een vriendin dan maar onthouden?

Mijn eerste grote liefde strandde ook, en hij is nu al weet ik veel hoeveel jaar gelukkig met een goede vriendin. Moet ik dan maar tegen haar zeggen dat dat niet kan? Man man kom op zeg.

Geef het een beetje tijd TS misschien draait ze nog bij. En anders is het wellicht beter dat de vriendschap hier strand. Jij moet uiteindelijk gelukkig worden met een leuke gozer en niet met je beste vriendin.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:09

bruintje123 schreef:
Jessix schreef:

Dat is toch geen vergelijk.

Maar goed dan nog. Het is een jaar uit en je blijft dat voor elkaar voelen.
Moet je dan beide maar ongelukkig gaan zijn omdat het een ex is?
Dat klopt toch ook niet. Daar is het leven ook te kort voor.

Dat het geen vergelijking is dat schrijf ik ook hè?!
En laten we er voor de rest dan maar uit opmaken dat we er duidelijk anders over denken. :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:10

Ik denk inderdaad zoals anderen al zeggen dat jullie relatie onderling al niet te best was? Jij en je vriendin. Haar heftige reactie kan ook een opstapeling zijn van. Daarnaast is het ondanks dat ik vind dat je wel van elkaars exen vandaan blijft, inderdaad erg rot om daar alleen in de kroeg te staan. Ik zou me ontzettend eenzaam voelen.

Ik moet zeggen dat ik sommige reacties van walgelijk vind, dat mensen die dit zelf nooit mee hebben gemaakt niet kunnen oordelen, dat mensen die dit niet vinden kunnen maar zuur lopen aan te stellen. Dat wij heilig zijn..... :+
Kun je je dan niet voorstellen dat dit echt kwetsend is? Come on

Ik heb zelf iets meegemaakt wat ergens wel herkenbaar is in jou situatie, ik ben namelijk ontzettend lang smoor geweest op de broer van mijn beste vriendin. Het was wederzijds, wij waren ook voor elkaar gemaakt weetje.. (Zo voelde dat dan ;))
We hebben zelfs stiekem het een en het ander gedaan, wat mijn vriendin nogsteeds niet weet. (Is al enkele jaren geleden) ik wist gewoon dat het niet ging werken omdat ik mijn vriendin daar zo ontzettend mee zou kwetsen. Ze had namelijk weleens vermoedens en ze zei dat ze dit echt niet vond kunnen als haar vermoedens klopten.
Ik heb na een tijdje gewoon afstand van haar broer genomen, het laten gaan. Mijn hart was toen ook gebroken, want ik kon dus blijkbaar niets nemen of doen met de persoon waar ik verliefd op was.
Nu enkele jaren later, 2 maal verliefd geworden als nog (en ik word nooit verliefd :+) En nu al anderhalf jaar gelukkig met mijn vriend, je wilt niet weten hoe prettig het voelt om zonder schuldgevoel bij mijn vriendin te komen. En dat ik gewoon iemand anders heb gevonden waar ik smoor op ben en wel mee mag doen wat ik wil!

Ik wil zeggen.. De ongeschreven regel dat je niet met elkaar exen gaat is niet iets wat mensen zeggen die niet weten hoe het voelt of egoistisch zijn. Sommige mensen zijn wel gekwetst hierdoor, en daar kunnen zij niets aan doen
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 23-04-17 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 13:11

Dankjullie wel allemaal voor de reacties! Ik heb er veel aan, ook aan de voor mij wat negatievere reacties :). Die wilde ik ook graag zien, gezien ik zelf ook fouten heb begaan. Ik moet nog even hard nadenken wat ik nu wil gaan doen, maar neig er nu toch meer naar om haar maar gewoon met rust te laten. Ik vind het alleen wel netter om haar zelf op de hoogte te brengen van mijn relatie met haar ex en niet dat ze dat via anderen, of via facebook waar moet nemen. Maar ik weet alleen nog niet zo goed hoe...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:14

Ik vind het echt een steek in haar rug. Maar dat omdat bij mij precies het zelfde is gedaan. Alleen was mijn relatie k*t geeindigd en hadden zij 2 weken nadat het uit was, dus dat is wel iets anders. Maar toch vind ik dat je gewoon van je vriendinnen hun exen moet afblijven, genoeg mannen op de wereld..

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:14

Ik ken die vriendin van TS niet, maar kom op zeg. Als ze na twee maanden nog steeds geen contact wil, zo kwaad kan blijven om haar ex waarmee ze het al ruim een jaar geleden zelf mee uit heeft gemaakt. Dan klinkt het voor mij een beetje alsof ze ervan geniet om vast te zitten in haar eigen woede.
Maar nogmaals, ik ken haar natuurlijk niet en ik begrijp best dat die vriendin boos is. Maar als je na zo'n tijd nog steeds te beroerd bent om even de telefoon op te nemen, dan zou het het voor mij niet eens meer waard zijn.
Bij hun werkte het niet, bij jullie werkt het juist wel. Dat zou die vriendin jullie toch kunnen gunnen?
TS, ik begrijp dat je je schuldig voelt. Maar ik hoop wel dat je kan genieten van je relatie en dat je niemand in de weg laat staan :)