Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mars schreef:De bruid hoefde niks te betalen natuurlijk he. Maar even serieus, iemand geeft aan 'mijn budget is 30 euro' je weet dat de bruid graag een leuke actieve dag wil met eten en stappen als afsluiter. Hoe ga je dat doen voor 30 euro? En dan de bruid ook nog vrij houden?
Dat is niet te doen kan ik je vertellen. En dan wordt het duurder krijg je gezeik 'ja je hebt toch naar mijn budget gevraagd, je wist dat ik niet zoveel kon uitgeven'
Amandavd schreef:Mars schreef:De bruid hoefde niks te betalen natuurlijk he. Maar even serieus, iemand geeft aan 'mijn budget is 30 euro' je weet dat de bruid graag een leuke actieve dag wil met eten en stappen als afsluiter. Hoe ga je dat doen voor 30 euro? En dan de bruid ook nog vrij houden?
Dat is niet te doen kan ik je vertellen. En dan wordt het duurder krijg je gezeik 'ja je hebt toch naar mijn budget gevraagd, je wist dat ik niet zoveel kon uitgeven'
Ik denk dat er weinig mensen 30 euro zullen zeggen. Maar stel iemand doet dat, dan zou ik kijken wat mensen gemiddeld willen uitgeven en wat voor oplossing er kan zijn voor die ene persoon. Er is altijd wel een weg maar je moet wel willen. Zeker als het om iemand zou gaan die dichtbij de bruid staat maar heel weinig heeft.
Mars schreef:Amandavd schreef:
Ik denk dat er weinig mensen 30 euro zullen zeggen. Maar stel iemand doet dat, dan zou ik kijken wat mensen gemiddeld willen uitgeven en wat voor oplossing er kan zijn voor die ene persoon. Er is altijd wel een weg maar je moet wel willen. Zeker als het om iemand zou gaan die dichtbij de bruid staat maar heel weinig heeft.
Had gekund, ik heb gekozen om voor de bruid de leukste dag in elkaar te zetten, deals te maken met het restaurant en sportcentrum en een overzicht van kosten te sturen.
Had iemand het bedrag te hoog gevonden dan had ze gemakkelijk kunnen kijken om evt stappen of een activiteit niet mee te doen en dan had ze gewoon korting gehad natuurlijk. Maar nogmaals als je ziet wat voor dag we hadden voor 100pp en dan ook nog voor de bruid alles betaald dan vond ik ons zeker niet duur uit.
Mars schreef:Communicatie is de sleutel inderdaad en op tijd zijn met je plannen. Iedereen wist 6 maanden vantevoren de datum en de kosten dus tijd genoeg om te zien of je iets opzij kunt zetten. Of mij even te mailen: 'joh ik red het financieel niet, dus ik ga niet mee stappen en sla activiteit X over, zou ik dan mee kunnen voor budget Y?' Geen probleem.
Amandavd schreef:Mars schreef:Communicatie is de sleutel inderdaad en op tijd zijn met je plannen. Iedereen wist 6 maanden vantevoren de datum en de kosten dus tijd genoeg om te zien of je iets opzij kunt zetten. Of mij even te mailen: 'joh ik red het financieel niet, dus ik ga niet mee stappen en sla activiteit X over, zou ik dan mee kunnen voor budget Y?' Geen probleem.
Ja dat is helemaal waar. Als je het al zover van te voren geregeld hebt dan kun je wellicht inderdaad ook een beetje sparen. Dat vrijgezellenfeest waar bij was is pas een maand van te voren geregeld, ja dan wordt het moeilijk.
Tooeet schreef:Bij de vriendengroep van mijn vriend is het gebruikelijk dat ze een weekend weg gaan. Ze drinken best flink dus hij zeker €600,- kwijt voor een weekend. Ik vind het echt bizar veel geld, maar als je normaal gesproken een weekend weg gaat kun je dat ook kwijt zijn. Het ligt eraan hoe je het bekijkt denk ik. En ook dat is voor iedereen anders. Iets simpels als uit eten kan bij de ene persoon gemiddeld €20,- kosten en voor de ander is €60,- normaal.
Mijn vriendin gaat volgend jaar trouwen en ik mag het vrijgezellenfeest organiseren. Als ik hier zie hoe verschillend mensen erover denken dan wordt het vast een uitdaging!
Mars schreef:Amandavd schreef:
Ja dat is helemaal waar. Als je het al zover van te voren geregeld hebt dan kun je wellicht inderdaad ook een beetje sparen. Dat vrijgezellenfeest waar bij was is pas een maand van te voren geregeld, ja dan wordt het moeilijk.
Nee dat kun je niet maken... Hoe dan ook is zo'n dag vaak prijzig daar kun je mensen gewoon niet mee overvallen een maand vantevoren.
Toen is er wat ruzie geweest en uiteindelijk is de activiteit en eten zonder mij geregeld. Ik en nog iemand moesten 75 betalen, hadden beide aangegeven een bepaald budget te hebben, de rest heeft meer betaald, wat weet ik niet. Ik weet wel dat ze mijn schoonbroer nog geld hebben gevraagd om bij te leggen. Echt belachelijk. Wij hebben 75 euro betaald voor karten, ( waar ik niet aan mee kon doen vanwege mijn knie ) en tapas eten.