Bedrag vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:14

De bruid hoefde niks te betalen natuurlijk he. Maar even serieus, iemand geeft aan 'mijn budget is 30 euro' je weet dat de bruid graag een leuke actieve dag wil met eten en stappen als afsluiter. Hoe ga je dat doen voor 30 euro? En dan de bruid ook nog vrij houden?
Dat is niet te doen kan ik je vertellen. En dan wordt het duurder krijg je gezeik 'ja je hebt toch naar mijn budget gevraagd, je wist dat ik niet zoveel kon uitgeven'

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:17

Mars schreef:
De bruid hoefde niks te betalen natuurlijk he. Maar even serieus, iemand geeft aan 'mijn budget is 30 euro' je weet dat de bruid graag een leuke actieve dag wil met eten en stappen als afsluiter. Hoe ga je dat doen voor 30 euro? En dan de bruid ook nog vrij houden?
Dat is niet te doen kan ik je vertellen. En dan wordt het duurder krijg je gezeik 'ja je hebt toch naar mijn budget gevraagd, je wist dat ik niet zoveel kon uitgeven'

Ik denk dat er weinig mensen 30 euro zullen zeggen. Maar stel iemand doet dat, dan zou ik kijken wat mensen gemiddeld willen uitgeven en wat voor oplossing er kan zijn voor die ene persoon. Er is altijd wel een weg maar je moet wel willen. Zeker als het om iemand zou gaan die dichtbij de bruid staat maar heel weinig heeft.

Matheno

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:23

80 euro vind ik geen gek bedrag.
Wij houden meestal 150 euro p.p aan exclusief uitgaan.

Dit is dan wel inclusief hotelovernachting en ontbijt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:32

Ik vraag me af of je je dan realiseert dat voor sommige mensen 80 euro de helft van hun boodschappenbudget per maand is? Mogen die niet mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:32

Amandavd schreef:
Mars schreef:

Ik denk dat er weinig mensen 30 euro zullen zeggen. Maar stel iemand doet dat, dan zou ik kijken wat mensen gemiddeld willen uitgeven en wat voor oplossing er kan zijn voor die ene persoon. Er is altijd wel een weg maar je moet wel willen. Zeker als het om iemand zou gaan die dichtbij de bruid staat maar heel weinig heeft.

Had gekund, ik heb gekozen om voor de bruid de leukste dag in elkaar te zetten, deals te maken met het restaurant en sportcentrum en een overzicht van kosten te sturen.

Had iemand het bedrag te hoog gevonden dan had ze gemakkelijk kunnen kijken om evt stappen of een activiteit niet mee te doen en dan had ze gewoon korting gehad natuurlijk. Maar nogmaals als je ziet wat voor dag we hadden voor 100pp en dan ook nog voor de bruid alles betaald dan vond ik ons zeker niet duur uit.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:33

Bij de vriendengroep van mijn vriend is het gebruikelijk dat ze een weekend weg gaan. Ze drinken best flink dus hij zeker €600,- kwijt voor een weekend. Ik vind het echt bizar veel geld, maar als je normaal gesproken een weekend weg gaat kun je dat ook kwijt zijn. Het ligt eraan hoe je het bekijkt denk ik. En ook dat is voor iedereen anders. Iets simpels als uit eten kan bij de ene persoon gemiddeld €20,- kosten en voor de ander is €60,- normaal.

Mijn vriendin gaat volgend jaar trouwen en ik mag het vrijgezellenfeest organiseren. Als ik hier zie hoe verschillend mensen erover denken dan wordt het vast een uitdaging!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:35

Mars schreef:
Amandavd schreef:

Had gekund, ik heb gekozen om voor de bruid de leukste dag in elkaar te zetten, deals te maken met het restaurant en sportcentrum en een overzicht van kosten te sturen.

Had iemand het bedrag te hoog gevonden dan had ze gemakkelijk kunnen kijken om evt stappen of een activiteit niet mee te doen en dan had ze gewoon korting gehad natuurlijk. Maar nogmaals als je ziet wat voor dag we hadden voor 100pp en dan ook nog voor de bruid alles betaald dan vond ik ons zeker niet duur uit.

Voor jullie activiteiten is 100,- ook zeker niet duur maar het bedrag kan wel hoog zijn voor iemand. Wat jij zegt is ook een goede tussenoplossing. Alles valt en staat met goede communicatie denk ik. Ik heb ook pas een vrijgezellenfeest meegemaakt en dat was echt niet leuk hoe dat gegaan is haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:38

Communicatie is de sleutel inderdaad en op tijd zijn met je plannen. Iedereen wist 6 maanden vantevoren de datum en de kosten dus tijd genoeg om te zien of je iets opzij kunt zetten. Of mij even te mailen: 'joh ik red het financieel niet, dus ik ga niet mee stappen en sla activiteit X over, zou ik dan mee kunnen voor budget Y?' Geen probleem.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:39

Tja je doet t toch nooit goed :)

En vind het van sommige hier best heftig om te zeggen dan ga ik maar niet mee :+
Denk dat t niet zo zwart wit is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:40

Mars schreef:
Communicatie is de sleutel inderdaad en op tijd zijn met je plannen. Iedereen wist 6 maanden vantevoren de datum en de kosten dus tijd genoeg om te zien of je iets opzij kunt zetten. Of mij even te mailen: 'joh ik red het financieel niet, dus ik ga niet mee stappen en sla activiteit X over, zou ik dan mee kunnen voor budget Y?' Geen probleem.

Ja dat is helemaal waar. Als je het al zover van te voren geregeld hebt dan kun je wellicht inderdaad ook een beetje sparen. Dat vrijgezellenfeest waar bij was is pas een maand van te voren geregeld, ja dan wordt het moeilijk.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:44

Dit topic komt als geroepen.... Mijn zusje gaat trouwen in augustus... en nu is het aan mij om iets te organiseren.... Zelf ben ik ooit eens op 1 vrijgezellen feestje geweest... wat het koste weet ik niet eens precies meer... (heb een superleuke dag en avond gehad toen trouwens)...

Vriendlief was laatst ook naar een vrijgezellen fuif... echt a la The Hangover... wat hebben die lui een lol gehad... Whipe out ... chalets gehuurd... stripper... bbq... en veel drank... De foto's waren geweldig... maar dat kostte mooi even rond de 300 pp uiteindelijk....

Nou dat lijkt me niet de bedoeling....

Ik heb best een leuk groepje meiden straks bij elkaar denk ik... we zijn denk met 18... Ik wil een leuke dag avond organiseren voor mijn zus... waar we het allemaal gezellig hebben... en ik wil met iedereen zijn budget rekening houden...

Zat te denken omdat het lekker in de zomer is... om misschien bij mij thuis een bbq te doen.... Lekker hard de muziek aan... fakkels in de tuin... veel wijn etc.... dansen op het terras....

En ik woon dicht bij het uitgaans centrum... dus wie wil kan daarna nog door...

zou zoiets jullie aanspreken... ?

Misschien nog wat gekke activiteiten.... koekhappen... spijkerpoepen... haha ... weet ik veel...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:48

Amandavd schreef:
Mars schreef:

Ja dat is helemaal waar. Als je het al zover van te voren geregeld hebt dan kun je wellicht inderdaad ook een beetje sparen. Dat vrijgezellenfeest waar bij was is pas een maand van te voren geregeld, ja dan wordt het moeilijk.

Nee dat kun je niet maken... Hoe dan ook is zo'n dag vaak prijzig daar kun je mensen gewoon niet mee overvallen een maand vantevoren. -O-

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:48

Ik organiseer er nu ook één, ik ga toch wel uitkomen op een bedrag van 85,- p.p. Daarin meegerekend dat we met z'n allen betalen voor mijn zus. Inclusief eten, drinken en drankjes voor het uitgaan. Ik heb iedereen gevraagd of zij naar mij een max. budget op wilde sturen maar ik heb daar eigenlijk maar weinig response op gehad. De meeste gaven aan dat ze vooral een hele leuke dag ervan willen maken voor en samen met mijn zus, en dat is toch heel veel waard.
Ik moet zeggen dat je zelfs met een budget als deze echt al snel heel beperkt bent in je mogelijkheden, alle "vrijgezellenfeest" activiteiten worden enorm uitgemolken (in Amsterdam). Zelf creatief zijn is echt een must, zelfs met dit bedrag.
Uiteindelijk heb ik denk ik een heel leuk programma kunnen samenstellen en hoop ik dat we er een fantastische dag van maken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:52

Tooeet schreef:
Bij de vriendengroep van mijn vriend is het gebruikelijk dat ze een weekend weg gaan. Ze drinken best flink dus hij zeker €600,- kwijt voor een weekend. Ik vind het echt bizar veel geld, maar als je normaal gesproken een weekend weg gaat kun je dat ook kwijt zijn. Het ligt eraan hoe je het bekijkt denk ik. En ook dat is voor iedereen anders. Iets simpels als uit eten kan bij de ene persoon gemiddeld €20,- kosten en voor de ander is €60,- normaal.

Mijn vriendin gaat volgend jaar trouwen en ik mag het vrijgezellenfeest organiseren. Als ik hier zie hoe verschillend mensen erover denken dan wordt het vast een uitdaging!

Toen mijn zus ging trouwen zijn we een weekend naar Parijs geweest.
Alles heel goed gepland en geregeld, we waren 250 euro p.p kwijt inclusief hotel, 3 keer per dag uit eten en de kosten voor de Thalys.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:53

Wow, ik las hier dat iemand geen rekening wilde houden met glutenallergie en lactose-intolerantie. Dan schrap je mensen zoals ik dus meteen. Als er heel de dag geen lactosevrij eten is en ik moet € 100 betalen, haak ik af. Of zou ik even een stevige discussie met je aangaan. Ik wil namelijk best meedenken en een deel van de boodschappen doen enzo, maar 'ja daar ga ik dus echt geen rekening mee houden' vind ik behoorlijk asociaal.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:58

Mars schreef:
Amandavd schreef:

Nee dat kun je niet maken... Hoe dan ook is zo'n dag vaak prijzig daar kun je mensen gewoon niet mee overvallen een maand vantevoren. -O-

Ja het was echt draamaa. Eerst wilde ze geen activiteit en alleen uiteten doen, ik vond dat saai en heb gezegd van goh kunnen we niet allebei doen, dat vind mijn zus ook leuk? Toen nog op zoek naar een data, dubbel drama want een iemand kon maar 1 bepaalde dag. :+ Toen is er wat ruzie geweest en uiteindelijk is de activiteit en eten zonder mij geregeld. Ik en nog iemand moesten 75 betalen, hadden beide aangegeven een bepaald budget te hebben, de rest heeft meer betaald, wat weet ik niet. Ik weet wel dat ze mijn schoonbroer nog geld hebben gevraagd om bij te leggen. Echt belachelijk. Wij hebben 75 euro betaald voor karten, ( waar ik niet aan mee kon doen vanwege mijn knie ) en tapas eten.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:11

Mijn vrijgezellenfeest kost €100,- pp incl eten en uitgaan.

Ik heb dat toen ook betaald voor een vriendin van me, dag was perfect geregeld!