Wanneer spullen gaan sparen voor "de uitzet"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Wanneer spullen gaan sparen voor "de uitzet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:40

Ik hoop binnenkort mijn eigen huisje te kopen. Ben 26, en ik heb 0,0 voor mijn uitzet.
Wel heb ik een hoop geld op mijn bankrekening waar ik het van kan bekostigen.

Mooi alles zoals het past bij de inrichting, daar hou ik van. Want niet elke inrichting past bij elk huis.

Ik begrijp het hele uitzet sparen totaal niet. :n Gelukkig ook een moeder die zegt: Ga alsjeblieft geen dingen voor je uitzet verzamelen!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:52

Vlak na m'n 18e vond ik een kamer en besloot ik per direct (was eerst niet eens opzoek) om uit huis te gaan, binnen vier weken dus wat dingentjes gekocht voor m'n uitzet. Dat is inmiddels bijna tien jaar geleden en ik moet zeggen dat als ik straks weer ga verhuizen ik wel echt heel veel nieuw spul nodig heb. Ik ga in september naar Amsterdam verhuizen en wilde echt graag een schone lei. Heb nieuwe pannen gekocht, een en ander aan keukenspullen, bestek een koffiezetapparaat van Bodum dat ik al heel lang wilde hebben... Gelukkig heb ik lieve ouders die het oké vinden dat ik hun zolder als opslag gebruik want m'n vriend vindt het niet zo'n succes denk ik als ik alles hier zou laten staan :')
Laatst bijgewerkt door Lillith24 op 03-04-17 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:52

Ik ben 2 jaar geleden gaan sparen. Dit jaar ga ik samenwonen (zijn nu bezig met het klussen in ons huisje *\o/* ) Ik heb de bestek- en pannenset gespaard bij de Albert Heijn, hierbij heb ik mn vrienden en familie ook gevraagd, en mijn vriend net zo :) !

Verder kreeg ik voor 'Sinterklaas' kleine dingen, zoals ovenwanten, kookschort en dat soort dingen!

Ieder zn ding, maar ik ben blij dat ik wel het een en ander heb gespaard, met hulp haha! :o

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:45

Ik heb een strijkijzer uit een kerstpakket en volgende week een bed :+

Toen mijn broer op zichzelf ging wonen was er een oude vrouw die hij goed kende. En zij overleed twee weken daarvoor, hij had in één klap een hele uitzet gekregen :')

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:38

Uitzet-spaarder meldt zich :Y)

Ik spaar al jaren voor de uitzet, maar vind het dan ook ontzettend leuk om winkels door te struinen hiervoor. Hierbij let ik wel op dat ik 'tijdloze' spullen koop en niet met allerlei motiefjes e.d. Ik heb ook bewust gekozen voor neutrale kleuren.

Ik snap beweegredenen om juist geen uitzet te sparen ook heel goed. En het is natuurlijk net wat je hebt meegekregen vanuit huis. :j

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:48

Ik ben begonnen met sparen toen mijn vriend en ik bij huizen zijn gaan kijken. Nu drie jaar later hebben we een huis gekocht en ik heb al veel gespaard. *\o/* Ik heb een lijst met alle spullen die ik heb en die ik nog moet hebben. Ik heb de prijzen er ook bij opgezocht en uitgerekend wat ik ongeveer nog kwijt ben.

Ik vind het heerlijk om naar winkels te gaan en spulletjes te kopen. Lekker een dagje naar de Ikea en die kar vol pleuren met spullen. :')

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:07

ik ben op mijn 18e ongverwacht op kamers gaan wonen (er gebeurde iets en 2 dagen later was ik weg thuis) nu na een jaar heb ik pas echt mijn spullen bij elkaar. al mijn geld ging namelijk op aan huur en mijn paard.
spullen als pannen, bestek, kasten etc is erg handig om vast te hebben

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:34

Ik ben niet actief op zoek naar een uitzet, maar als er iemand van de familie de voorbije jaren meubelen weg deed, ben ik toch altijd eens gaan kijken. Zo heb ik nu toch al een lederen salon en twee kasten gestockeerd voor als ik verhuis. Het is allicht niet het salon waar ik de komende 20 jaar wil in zitten, maar de eerste jaren zal het goed genoeg zijn.

Ook kleinere dingen die ik ergens bij kreeg, staan al te wachten tot ik alleen ga wonen. Dingen als een weegschaal, een blender, een koffiemachientje,...

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:15

Ik zou geen spullen alvast kopen, maar gewoon geld opzij zetten, als je pas over 6 jaar ofzo gaat verhuizen, is het al uit de 'mode' misschien?
Ik woon nu weer thuis, maar ik was toen begonnen met spullen kopen ong 6 maanden ervoor. Heb het bed en meubels toen nieuw gekocht en de volgende bewoonster heeft alles voor dezelfde prijs weer overgekocht, dat scheelde.
Alleen pannen, textiel, servies enz weer meegenomen naar huis.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:34

Nooit. Heb dat nooit echt gesnapt :D Ik heb gewoon alles gekocht toen ik op mezelf ging wonen. Plus, mijn smaak veranderd met de jaren dus ik was blij dat ik niet jaren daarvoor alles al had aangeschaft.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:43

Gucci_ schreef:
Ik zou geen spullen alvast kopen, maar gewoon geld opzij zetten, als je pas over 6 jaar ofzo gaat verhuizen, is het al uit de 'mode' misschien?

fiets de mode. Je wil toch wat jij jou past en niet wat je volgens de Beau Monde moet hebben? Juist omdat de mode steeds verandert is het handig om vast wat spullen te verzamelen. Als iets mijn smaak is koop ik het. Paar maanden later is het namelijk vaak al niet meer verkrijgbaar.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:29

ik spaar al sinds m'n 16e :o
Kwam toen een mooi servies tegen maar dat was ontzettend duur dus ik kocht elke keer wat in kleine beetjes en ben nu bijna compleet (qua keukenspul).
Moet alleen nog dingen zoals handdoeken en schoonmaakspullen.
Ondertussen heb ik ook al 5 jaar een relatie met m'n vriend en begint het nu toch ook wel te kriebelen om ons eigen huisje te gaan kopen etc. Dus dan heb ik al heel veel dingen, dat scheelt beste een hoop geld :)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:20

Koper schreef:
Gucci_ schreef:

fiets de mode. Je wil toch wat jij jou past en niet wat je volgens de Beau Monde moet hebben? Juist omdat de mode steeds verandert is het handig om vast wat spullen te verzamelen. Als iets mijn smaak is koop ik het. Paar maanden later is het namelijk vaak al niet meer verkrijgbaar.

Precies. Je kan ook gewoon neutrale dingen kopen he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:04

Dat inderdaad, heel veel dingen zijn ook niet echt modieus. Ik ben ook niet zo bang dat mijn garde uit de mode raakt :+
Buiten dat vind ik het gewoon super leuk om allerlei dingetjes bij elkaar te sprokkelen uit aanbiedingen, van de kringloop, et cetera.