Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Daarom vroeg ik eerder ook al, moet hij die uren inhalen.
Maar ik denk dat daar geen antwoord op was gekomen of ik heb daar overheen gelezen.
Want dan is later komen natuurlijk wat minder erg, als hij nog aan het werk is en de rest alweer thuis is.
bruintje123 schreef:Daarom vroeg ik eerder ook al, moet hij die uren inhalen.
Maar ik denk dat daar geen antwoord op was gekomen of ik heb daar overheen gelezen.
Want dan is later komen natuurlijk wat minder erg, als hij nog aan het werk is en de rest alweer thuis is.
eenitraM schreef:Maar hoe moeilijk is het om op tijd er uit te gaan? Op tijd je wekker zetten en gewoon je verantwoordelijkheid nemen? Tis een volwassen vent!
GamblersCup schreef:eenitraM schreef:Maar hoe moeilijk is het om op tijd er uit te gaan? Op tijd je wekker zetten en gewoon je verantwoordelijkheid nemen? Tis een volwassen vent!
Zo simpel is het niet. Het is voor veel mensen écht een probleem om op te staan. Maar als ze dan schrijft dat ie rustig een kwartier voordat ie aanwezig moet zijn nog naar de bakker loopt en daarna op z'n gemak nog een ei gaat staan bakken... ja, dát is natuurlijk idioot.
Duhelo schreef:Als het iemand is die gewoon niet op tijd kan komen, dan zit er kans in dat hij, als hij van 10-19 moet werken, gewoon om 10.15 of 10.30 gaat aankomen.
Ik ben ook zo een die gewoon erg moeilijk op tijd kan komen, ik ben er standaard een minuut of 5 na het uur dat ik er moet zijn. Op mijn vorige jobs was dat dus ook heel irritant, moest ik om 9 uur starten was ik er standaard 8.58 a 9.05. Niet dramatisch, ik werkte dan na 19 ook rustig 5 of 10 minuten langer, maar wel irritant.
Nu heb ik een nieuwe job, en min of meer glijdende uren. Officieel start ik om 8 uur, maar ik kom meestal tussen 8.15 en 8.30 aan. Officieel werk ik tot 16.30 maar ik werk meestal tot 16.45 - 17.15. Ik vind het zalig, de druk van op tijd komen is weg, ik kom veel relaxter aan op het werk en heb er dan ook geen probleem mee om savonds een minuutje of 5 of 10 (of langer ) langer te blijven. Mijn bazen zijn ook niet geirriteerd omdat ik wéér te laat ben, omdat ik simpelweg niet meer te laat ben, waardoor de sfeer weer leuker is en ik het niet erg vind om daar te zijn.
Als dat een optie zou zijn om aan te kaarten dat hij begint wanneer hij er raakt (en dan pakweg startuur tussen 8 en 11. en hij gewoon stopt als zijn uren er zijn (bij een 8 uren dag e 1 uur pauze is dat dan lukraak tussen 17 en 20 uur), zit er veel kans in dat hij uiteindelijk zelfs vroeger zal starten omdat hij dan vroeger kan stoppen. (wat ik bv in de winter wel doe omdat ik savonds dan nog in het schemer naar de paarden kan ipv in het pikdonker.)
Edit: het feit dat zijn loon niet of later gestort wordt zou ik ook wel een aankaarten, er is wettelijk een aantal dagen voorzien dat het loon op je rekening MOET staan (in belgie is dat de 5 de van de maand). Als hij een aantal uur effectief niet gewerkt heeft is dat logisch dat ze als verlof ingeschreven worden of niet betaald, maar hetgene dat hij gewerkt heeft heeft hij gewoon op een bepaalde datum recht op. En zéker als hij toch al zijn uren gewerkt heeft. Ik kan snappen dat de motivatie om er op tijd te raken ook miniem is als je loon telkens veel te laat komt.
GamblersCup schreef:eenitraM schreef:Maar hoe moeilijk is het om op tijd er uit te gaan? Op tijd je wekker zetten en gewoon je verantwoordelijkheid nemen? Tis een volwassen vent!
Zo simpel is het niet. Het is voor veel mensen écht een probleem om op te staan. Maar als ze dan schrijft dat ie rustig een kwartier voordat ie aanwezig moet zijn nog naar de bakker loopt en daarna op z'n gemak nog een ei gaat staan bakken... ja, dát is natuurlijk idioot.
GamblersCup schreef:Niet als dat ten koste van je klanten, dus je bedrijf, gaat. De klanten beginnen om 9 uur te bellen, dan moet ie bij de telefoon zitten.
Ik ben het er niet mee eens, niet kunnen opstaan is niet altijd een kwestie van niet "willen".
bigone schreef:Vind je het zelf niet een beetje krom, wanneer je om 9 moet beginnen kom je bijna standaard te laat en moet je nog een uur vroeger en lukt het wel. Heeft toch veel met karakter en instelling te maken.
GamblersCup schreef:Niet als dat ten koste van je klanten, dus je bedrijf, gaat. De klanten beginnen om 9 uur te bellen, dan moet ie bij de telefoon zitten.
Ik ben het er niet mee eens, niet kunnen opstaan is niet altijd een kwestie van niet "willen".
Ayasha schreef:Opstaan is jezelf conditioneren. Niet "kunnen" op staan is kul. Het is een mentaal iets dat je tegen houdt, geen fysieke beperking (in normale omstandigheden natuurlijk) dus het is geen kwestie van niet "kunnen" maar wel van niet willen.
Ayasha schreef:GamblersCup schreef:Niet als dat ten koste van je klanten, dus je bedrijf, gaat. De klanten beginnen om 9 uur te bellen, dan moet ie bij de telefoon zitten.
Tenzij er pijnen of verlammingen of spasmen zijn die je verhinderen is het gewoon willen.
Ik ben absoluut geen ochtendmens. Maar met wat zelfdiscipline en regelmaat kom je al een heel eind. Gewoon je verantwoordelijkheid nemen en dat kan betekenen dat je of een job zoekt waarbij je uren hebt die beter bij je natuurlijke ritme passen óf zorgen dat je om 9 uur bent waar je verwacht wordt en niet om tien uur nog een ei'tje staan bakken.
Duhelo; en dat is dus instelling, als je leven er van af hing dan zou je die kattenbak ook laten voor wat het is en maken dat je er op tijd bent.
bruintje123 schreef:Ayasha schreef:Opstaan is jezelf conditioneren. Niet "kunnen" op staan is kul. Het is een mentaal iets dat je tegen houdt, geen fysieke beperking (in normale omstandigheden natuurlijk) dus het is geen kwestie van niet "kunnen" maar wel van niet willen.
Met je eens.
Ik ben een avondmens en ik vind avonddiensten dan ook het fijnste.
Maar bij een ochtenddienst ben ik nog nooit te laat gekomen.
Ik heb zelfs jaren om 6 of 7 uur moeten beginnen, wennen heeft het nooit gedaan ondanks dat sommige beweren dat het went. Maar te laat komen is gewoon niet willen.
Maar ja zonder consequentie is dat dan wel extra gemakkelijk.
En verdorie 9 uur is midden op de morgen