Zou je werken zonder geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou je willen werken zonder geld?

Ja zeker weten!
130 (14%)
Ja, maar wel minder
455 (50%)
Ja, maar dan wel ander werk
173 (19%)
Nee
148 (16%)

Totaal aantal stemmen: 906

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:58

Bij een basisinkomen zou ik mijn werk blijven doen, maar dan minder uren. 24 uur ipv 40. De rest van de tijd zou ik meer met de paarden willen doen en bejaarden gezelschap houden.

Maar bij het winnen van die ene actie van de Staatsloterij (30 jaar lang 10.000€ per maand) zou ik per direct stoppen met mijn werk :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:07

Ja, maar dan wel iets wat ik zelf leuk vind en minder uren.

Dat wil zeggen iets met dieren of iets met oude mensen helpen en of zieke kinderen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:27

Ik zou wel blijven werken. Ik studeer nog, maar ik vind m'n studie leuk en zou het zonde vinden om er niks mee te doen.
Daarnaast zou ik het voor het sociale aspect doen en het ritme.
Of ik 40 uur wil werken dan is nog even de vraag haha :+.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:34

Bij bijvoorbeeld het winnen van de loterij zou ik juist hele plannen hebben om een mooi bedrijf op te zetten :D en daar zelf ook in mee werken natuurlijk :j

Bij een basis inkomen zou ik ook nog steeds mezelf nuttig willen maken. En eerlijk is eerlijk, paarden zijn een dure hobby dus alleen een basisinkomen zal niet genoeg zijn :P en ik wil m'n paarden graag houden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:59

Ik zou dan nog steeds willen werken, maar geen 40 uur per week. :o Zeker als ik dan kinderen zou hebben, zou ik het heerlijk vinden om elke dag van 9-3 te werken of zo, zodat je je kindjes dan uit school kan halen en lekker de middag aan hen kunt besteden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:07

Faline schreef:
Bij een basis inkomen zou ik ook nog steeds mezelf nuttig willen maken. En eerlijk is eerlijk, paarden zijn een dure hobby dus alleen een basisinkomen zal niet genoeg zijn :P en ik wil m'n paarden graag houden! :D

ik zou geen seconde meer werken juist om(bijna) elke dag bij de paarden te kunnen zijn en veel op internet 's avonds om vrekkentips te zoeken en bijv huizenruil om tóch op vakantie te kunnen *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:09

Amalarab schreef:
Faline schreef:

ik zou geen seconde meer werken juist om(bijna) elke dag bij de paarden te kunnen zijn en veel op internet 's avonds om vrekkentips te zoeken en bijv huizenruil om tóch op vakantie te kunnen *\o/*

Maar is zo'n basisinkomen daar hoog genoeg voor? Paarden zijn toch luxe en ik denk dat een basisinkomen echt de primaire behoeftes (eten, huis, gezondheidszorg) dekt.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:10

Ik zou blijven doen wat ik nu doe. Ik werk voor mezelf en werk gemiddeld zo'n 60 uur per week. Maar ik vind mijn werk erg leuk en heb nog geen moment gehad waarop ik dacht waarvoor doe ik het, of dat ik vind dat ik te veel werk en weinig tijd heb voor hobby's en vrije tijd. Ik kan nu alles goed combineren. Huishouden, hond, paard, man die veel weg is dus weinig in huis kan doen, een drukke baan etc. En ik hou er wel van als mijn agenda vol staat. Maar dat komt denk ik omdat ik alleen projecten aanneem die mij leuk lijken en ik alleen mensen in dienst heb waar ik op kan rekenen.

Ik ben nu zwanger en zie echt op tegen verlof. Dan moet ik mijn werk loslaten en dat wil ik eigenlijk niet :+

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:11

Ik zou dan gewoon blijven werken. Ik zou het werken met ouderen met dementie niet willen missen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:15

Ja, maar dan wel ander werk.

Bij het winnen van een groot bedrag o.i.d. zou ik zelf een paardenbedrijfje op willen zetten, kleinschalig en hier zelf in mee werken in het administratieve en het promotie-werk gedeelte en tussendoor natuurlijk mijn eigen paardjes doen. Daarnaast zou ik als vrijwilliger wat werk gaan doen bij een sportclub, bij zorgkinderen (aangezien ik daar toch diploma's in heb) of bij de voedselbank. Puur om een steentje bij te kunnen dragen aan iets wat ik belangrijk vind. :D

Ik zou niet blijven werken waar ik nu werk. :)

Klinkt ideaal, blijven dromen :P

Bij een basisinkomen zou ik ook op zoek gaan naar ander werk, iets waar ik het meer naar mijn zin heb maar toch ook nog wat leuks mee verdien. En ik zou parttime werken, om te kunnen genieten van mijn paarden. :)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:33

Ik heb gestemd "ja, maar wel ander werk". Ik zou dan per direct stoppen en met paarden gaan werken!

Als geld toch niet belangrijk is dan wil ik ook mijn hobby uitvoeren als "werk"!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:17

Nee ik zou niet willen werken zonder geld.
Ik zou blijven werken in mijn huidige baan ik werk zo,n 18 uren, en als daarbij een basisinkomen zou komen is dat een welkome aanvulling.
Het zou mij meer rust en stabiliteit geven.

Maartje1990

Re: Zou je werken zonder geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:23

Ik heb regelmatig dromen over het winnen van een aantal miljoenen,.. maar ook in die dromen werk ik dan een dag of 2 in het onderwijs.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:44

Als ik de loterij win dan stop ik ook en ga ik tennessee walkers importeren en een fokkkerij opzetten :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:35

Ik zou zeker blijven werken maar ik zou dan ipv 5 dagen loondienst 1 of 2 dagen daarvan vrijwilligerswerk gaan doen. Of in elk geval werk waar nu giga op bezuinigd wordt zoals gastvrouw in de zorg oid.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:23

Cowgirl schreef:
Als ik de loterij win dan stop ik ook en ga ik tennessee walkers importeren en een fokkkerij opzetten :P

Kunnen we samen gaan importeren haha, ik wil in dat geval nog wel wat champagnes importeren :D

En dan zou ik met genoeg geld een mooie stal opzetten, niet te groot, en daarnaast zou ik graag een woongroep opzetten voor mensen met een verstandelijke beperking en evt eenzame ouderen. Ik vind die oudjes altijd zo lief en gezellig hihi. Mensjes van de woongroep hebben meteen ook leuke dagbesteding op een groot erf met allemaal paarden!
En zou dan ook graag alles zo energie neutraal en milieubewust opzetten.
Grootse dromen dus :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:33

Ik zou zeker blijven werken. In dezelfde baan en bij hetzelfde bedrijf. Hoogstens wat minder uren (36 ipv 60 ofzo :P ). Ik vind mijn werk leuk, mijn werkgever leuk, en als ik het nu al niks meer vond was ik nu wel op zoek gegaan naar wat anders :D

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:27

Ik had gereageerd dat ik zeker zou blijven werken.

Al denk ik achteraf dat ik iets minder zou willen werken.

Ik ben alleenstaand moeder (met lat relatie). Mijn dochter gaat 3 dagen per week naar oppas omdat ik dan werk.
Als zij uit is moet ik nog 2 uur door werken en een half uur naar huis fietsen.

Die uren zou ik best minder willen. Zodat ik er zelf voor haar kan zijn.

Desondanks heb ik een geweldige baan bij supermensen. Dus je hoort mij niet klagen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 07:37

Berdien schreef:
Ik zou zeker blijven werken. In dezelfde baan en bij hetzelfde bedrijf. Hoogstens wat minder uren (36 ipv 60 ofzo :P ). Ik vind mijn werk leuk, mijn werkgever leuk, en als ik het nu al niks meer vond was ik nu wel op zoek gegaan naar wat anders :D

Ik wou dat ik mijn werk net zo leuk vond als jij :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:27

Ik denk dat ik zou stoppen. Ik zit al bijna een jaar thuis en verveel me eigenlijk nooit. Ik heb een hobby, kind en huishouden.
Maar voor alle leuke extra dingen ben ik weer op zoek gegaan naar een baan en aangenomen vanaf april kan ik weer aan de bak.
Ik had dat jaartje wel even nodig. Op mijn laaste werk heb ik me echt zo rot gevoeld en zoveel stress gehad. Ik was wel even opgebrand.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:31

Zo ik het Lees komt er een groot tekort op de arbeidsmarkt.. Ben benieuwd hoe dat uit zal pakken.
Gaan dan de lonen omhoog? Worden producten en diensten duurder zodat mensen met basisinkomen niet meer rondkomen em toch weer moeten gaan werken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:44

knollentuin schreef:
Zo ik het Lees komt er een groot tekort op de arbeidsmarkt.. Ben benieuwd hoe dat uit zal pakken.
Gaan dan de lonen omhoog? Worden producten en diensten duurder zodat mensen met basisinkomen niet meer rondkomen em toch weer moeten gaan werken?

Ik denk dat er juist geen tekort op de arbeids markt komt. Er zijn genoeg mensen zonder baan die graag willen werken of meer willen werken als ze nu maar 10 uur in de week werken. (lees met 2 uur werk in de week ben je geen werkloze meer)
Als ik hier al lees komen er al 5 of 6 functies van 20 uur vrij...precies wat ik zoek :P

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:48

Ik maak even een onderscheid maak tussen basisinkomen en 'de staatsloterij winnen'.

Mijn handje ophouden bij de overheid zie ik niet zo zitten dus dan werk ik door. Bovendien, basisinkomen zou waarschijnlijk alleen de basis levensbehoeften dekken en meer niet. En ik wil nog wel leuke dingen kunnen blijven doen.

In geval 2 zou ik wel stoppen met werken en wat vrijwilligerswerk oppakken. Als ik me echt ga vervelen dan zoek ik wel weer wat te doen, maar ik denk dat niks moeten vooral heel erg bevrijdend zou voelen. Ik vul mijn dagen echt wel ;)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:08

Ik zou zeker wel blijven werken. Weliswaar zou ik dan wel minder uren willen werken. Ik ben bijna klaar met mijn studie diergeneeskunde en dierenarts zijn is meer dan alleen werk. Met een basis inkomen zou de druk wel wat minder zijn en kun je dus minder uren maken. Zou de kwaliteit ten goede komen denk ik, in elke baan.

Daarnaast zou ik ook blijven werken om over meer geld te beschikken dan alleen een basis inkomen.

Ik vind een basis inkomen geen slecht idee. Wel zullen we dan een heleboel toeslagen die nu bestaan moeten afschaffen. Het hele systeem zoals we dat nu kennen moet omgegooit worden. Een basis inkomen voor iedereen zodat je kan leven en al het extra zul je voor moeten werken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:12

Mijn hand ophouden bij de overheid is natuurlijk een utopie. Dat is echt een laatste optie. Hier in de omgeving ken ik meerdere mensen die niet kunnen werken voor een baas door beperkingen. Maar wel in (prive)garages alles kunnen klussen of 3 uur in de winterkou les kunnen staan geven. Noem me hard maar ik denk dan, dan kun je wel iets betekenen voor het arbeidsproces.

Als ik een paar miljoen win, dan maak ik mijn hypotheek vrij, zorg dat ons bedrijf ook alles aflost. En dan ga ik lekker 4 daagjes werken van 8 tot 3 ofzo :D