Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jorika1986 schreef:Ach, hebben we gisteravond waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, we hebben allemaal een voedselinfectie... Sorry wij komen niet naar de sponsorloop.
We hebben onze eigen sponsorloop thuis in het kleinste kamertje. Of iets in die trant...
Ik vond het vroeger ook zo'n vervelend iets, net als die kinderpostzegels...
Wat een verschirikking!
AngeliqueB schreef:Ik herken alles is je verhaal!! Ook ik wil niet sponsoren, ze mogen van mij ook niet bedelen bij iedereen voor geld en rennen, dat vindt de helft van mijn kwartet ook niet grappig.
Sowieso heb ik heel duidelijk gemaakt op school dat prijsjes uitdelen voor het hoogste bedrag oneerlijk is. Soms wil je niet (ik ook niet), soms willen kinderen niet rondbedelen en sommige kinderen hebben niet zo'n grote familie of kennissenkring. Dat wordt nu ook niet meer gedaan dus, scheelt wel dat ik dit in de ouderraad kan zeggen.
Ik bespreek het ook met de kinderen, dat ze dat prijsje echt niet krijgen gaan, en dat het daar eigenlijk ook niet om draait.
De oplossing voor mijn kinderen is, wandelen en als ze stukjes willen rennen, dan kan dat. Ik bespreek dat ook met de leerkracht, dat er vooral geen druk op hun sportieve prestaties gelegd mag worden! Want geeft die mijn kind daarover een rotgevoel mag hij zich verantwoorden bij mij, en het kind! Is een keer geweest bij mijn oudste zoon (niet sportieve slungel, type veulen op het ijs) en die juf heeft in mijn bijzijn haar verontschuldiging mogen bieden aan zoonlief.
Overigens vind ik binnensportschoenen een goed alternatief, daarna even schoonmaken en ze kunnen weer gebruikt worden in de gymzaal.
Wordt er door de leerkrachten bekend gemaakt wie het meest ophaalt?![]()
De oudsten nemen het formulier niet eens meer mee naar huis, en als er al wat gegeven wordt is het 1 euro voor de kinderen samen. Als er commentaar komt zeg ik altijd dat ik mijn eigen goede doelen heb, en die van hun niet in mijn lijstje staat.
Yipee schreef:Ik weet ook nog wel dat wij een sponsorloop hadden op school. Mijn moeder heeft mij die dag gewoon ziek gemeld. Ik had daar zelf geen behoefte aan en mijn ouders ook niet.
Gillbo schreef:Yipee schreef:Ik weet ook nog wel dat wij een sponsorloop hadden op school. Mijn moeder heeft mij die dag gewoon ziek gemeld. Ik had daar zelf geen behoefte aan en mijn ouders ook niet.
Lekker voorbeeld. Als je ergens geen zin in hebt dan mag je je ziekmelden........
Geloof niet dat ik dat mijn kinderen bij wil brengen.
marinke182 schreef:Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Zo'n sponsorloop duurt maar max een half uurtje. Een half uurtje iets doen wat je niet leuk vind, is toch niet zo'n probleem?
Ik was ook niet zo sportief vroeger, dus gym was nooit echt mijn favoriete vak, maar ik deed wel gewoon (net zoals de rest van de school) me met zo'n sponsorloop. Achteraf was het toch altijd wel gezelliger en leuker dan ik had verwacht.
Ik ging bij het geld ophalen ook niet langs familie, dat wilden mijn ouders liever niet. Ik wilde echter wel mijn steentje bijdragen, dus ging ik met een vriendinnetje langs de deuren. Ik was verlegen, maar met twee personen is het al een stuk minder spannend. Mijn ouders hebben zich daar nooit voor hoeven inspannen. En ik haalde echt geen torenhoge bedragen op hoor, maar €5,- was gewoon al genoeg.
Wij hadden ook een prijs die je kon verdienen en daar had niemand een probleem mee. Het is inderdaad zo dat degene die het meeste geld van familie krijgt die prijs wint, maar wat dan nog. Het is gewoon een extra beloning voor degene die het best aan de opdracht heeft voldaan. Netzoals dat iemand met een beter werkstuk een hoger cijfer krijgt. De leraar weet dan ook niet of de vader het geschreven heeft of het kind zelf. Zo'n prijsje is vaak iets van een snoepzakje of een bioscoopkaartje ofzo. Daar zal echt geen grote competitiestrijd om zijn bij de kinders.
germie schreef:Laat mensen sponsoren voor een vast bedrag, oftewel een gift geven, dan zadel je geen mensen op met enorme bedragen omdat je kinderen ineens ver kunnen lopen.
Ik heb dat ooit gehad, diverse mensen hadden mij gesponsord, bleek dat ik als 12 jarige gewoon 12 km in een uur kon hardlopen. En dan moest ik mensen om 20 gulden gaan vragen na afloop. En daar werd moeilijk over gedaan. Sindsdien een vast bedrag, geen bedrag per ronde. Ik heb me toen kapot geschaamd omdat ik dus een goede prestatie neergezet had.
Keet schreef:Ik snap je helemaal ts! Ben benieuwd of je antwoord krijgt op je mail
Heb echt een hekel aan al dat gebedel aan de deur. Ik sponsor dus nooit kindjes, koop geen loten en postzegels.
En zal ook alles doen om te voorkomen dat mijn zoon dat ooit hoeft te gaan doen. Wij kiezen zelf onze goede doelen wel uit