Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eloya schreef:Wat vinden jullie hiervan, van deze poster. op station deventer kan je er niet omheen, elk bushokje is volgeplakt
[ [url=m/JxTEbe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Anti-boeren zien een koe in volgens hun stress en paniek en zielig.
maar anderen zien misschien een koe die aan het loeien is, foto op het "juiste" moment genomen voor dit effect. Koeien kwijlen nou eenmaal ook, na herkauwen of na paar keer loeien.
wie zegt wat de waarheid is, met de geschiedenis van piepvandaag en wakker dier om foto's en filmpjes uit het buitenland te gebruiken voor campagne in nederland.
SARINO schreef:Veehouders hebben geen tijd en geld om leuke clubjes op te richten.
Ik ga nog even aan het werk![]()
Riraito schreef:Eloya schreef:Wat vinden jullie hiervan, van deze poster. op station deventer kan je er niet omheen, elk bushokje is volgeplakt
[ [url=m/JxTEbe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Anti-boeren zien een koe in volgens hun stress en paniek en zielig.
maar anderen zien misschien een koe die aan het loeien is, foto op het "juiste" moment genomen voor dit effect. Koeien kwijlen nou eenmaal ook, na herkauwen of na paar keer loeien.
wie zegt wat de waarheid is, met de geschiedenis van piepvandaag en wakker dier om foto's en filmpjes uit het buitenland te gebruiken voor campagne in nederland.
Leest iemand de poster wel? Dit is een poster die aandacht vraagt voor verre veetransporten. O.a. Eyes on Animals rijdt achter vrachtwagens aan en de dieren staan daar soms veel te lang. Vooral naar buiten de EU is het echt te triest voor woorden.
Ik eet momenteel geen vlees, omdat ik het niet eens ben met de manier waarop dieren gehouden worden. Ik volg alle mogelijke kanalen en zelfs de beelden die boeren aanleveren vind ik niet prettig.
amoj schreef:SARINO schreef:Veehouders hebben geen tijd en geld om leuke clubjes op te richten.
Ik ga nog even aan het werk![]()
Precies, 7 dagen in de week werken, van gemiddeld 12 uur per dag, dan heb je geen zin om clubjes op te richten.
Ik ging eerder ook meer 'de strijd aan', maar ik heb daar gewoon geen energie meer voor. Je probeert mensen wat uit te leggen maar het is toch maar alleen hun waarheid...
Paulina schreef:Een vriendin van mij had haar paard gestald bij een boer die vlees koeien fokt (ik zal de benaming vast verkeerd hebben maar ik ben maar een leek). Het is een kleinschalige boer die paarden erbij doet om rond te komen. Deze boer is echt goed voor z'n dieren en zijn vlees is biologisch vlees, de koeien komen buiten en hebben bewegingsvrijheid. Tenminste, dat zegt z'n advertentie.
In de praktijk zie ik alleen de zwangere koeien buiten op een klein stuk kaalgevreten wei. De mannen hebben mazzel als ze bij de deur staan dan kunnen ze nog naar buiten kijken, anders zien ze hun hele leven geen daglicht (of wellicht tijdens transport?). En dit is dan een biologisch stuk vlees die het blijkbaar heel goed heeft gehad?
Door deze boer ben ik me gaan verdiepen in de veehouderijen in mijn buurt. Elke open dag ben ik er te vinden (dan doen ze toch hun best om een positief beeld te geven?) en elk stukje informatie wat zij naar buiten brengen lees ik uitvoerig. Op 1 boer na vind ik het schandalig hoe de dieren leven.
Ik at al minder vlees, ongeveer om de dag. Maar sinds mijn ontmoeting met de eerste boer eet ik vooral veganistisch. Als ik vlees eet (of zuivel) komt het alleen bij de door mijzelf goedgekeurde boer vandaan. Ik ben niet tegen het eten van vlees, maar ik wil dat mijn vlees een leuk leven heeft gehad. Veganisten houden ook geen dieren, ik wel. Sterker nog: we bouwen momenteel een kippenhok zodat ik eieren heb van blije kippen. En later vlees van blije kippen.
Maar mede door mijn eigen onderzoek eet ik dus veganistisch en ja ik vind dat vlees een luxe artikel moet worden. Sorry voor de boeren die het wel goed doen, de rotte appel verpesten het en daardoor hebben jullie veel regels.
Jildau schreef:Ik ben nu een paar maand samen met een boer (melkvee) en het heeft echt mijn ogen geopend. Mijn beeld van de melkveehouder is echt veranderd in positieve zin. Dit begon al toen we naar een grote productiedieren beurs gingen (Eurotier). Werkelijk alles is gericht op diervriendelijkheid.
En dan op het bedrijf zelf, wat een gezonde en tevreden dieren zijn die melkkoeien. Totaal anders dan de paardenhouderij waar je helemaal nergens aan hoeft te voldoen en helemaal geen strenge controles en regels zijn. Het is toch zeer gebruikelijk om paarden in stallen te huisvesten, alleen in een paddock van 10x10, te rijden met zweep en sporen en slofteugel en slechtpassend tuig..
Als ik moest kiezen, laat mij die melkkoe maar zijn!
Kinke schreef:Ik vraag me ook altijd af hoe we dan die gronden gaan bemesten waar al dat vegavoer op verbouwd moet worden![]()
Een vegetarische en veganistische wereld gaat gewoon niet gebeuren, dat weet iedereen.
Ik snap er geen donder van, al dat geroep over k.tboeren etc.etc. en dat ze maar heel snel moeten verdwijnen want dat is er veel minder dierenleed etc. Al dat vlees gaat dan toch echt aangekocht worden in bijvoorbeeld het Oostblok. Conclusie, dierenleed en voedselveiligheid doet er dus blijkbaar helemaal niet toe.