Met het idee dat je je tijd "verdoet" in relaties leg je een grote druk op jezelf, terwijl je in plaats daarvan ook plezier kunt hebben
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Dat is een grote les, ik apprecieer veel meer de kleine dingen en ik vind veel dingen veel te flut om ruzie over te maken want ik weet dat je veel zwaardere problemen kunt hebben
.Rocamor schreef:Ballard_L schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met secribcible: er is nog een tussenweg. Ga eens GOED met elkaar praten. Wat voelt hij? Waarom wil hij eigenlijk niet solliciteren? Is hij ergens bang voor? Zit hij echt nog zo met het verlies van zijn vader? Zou hij daarvoor hulp nodig hebben? Hoe ziet hij zijn toekomst? Kortom: wat gaat er in hem om? Dan kan je zelf ook in dat gesprek aangeven hoe jij je voelt, het financiële aspect en misschien ook wel dat je behoefte hebt om een huisje voor jezelf te hebben. (misschien zou dat voor hem ook heel goed zijn. Dan is hij minder afhankelijk van jou en gaat hij misschien sneller op eigen benen staan)
Waarom zou dit heerschap sneller op zijn Eigen benen gaan staan? Hij heeft alles wat ie nodig heeft en hoeft maar 1 ding hiervoor te doen: af en toe wat gezeur over zich heen laten gaan van de vrouwen in zijn leven.
Hij kan blowen, slapen, relaxen, computeren, spelletjes spelen, met vrienden weg. Hoeft niet te werken, want hij accepteert met alle plezier de pinpas van zijn slaaf. Hij heeft een dak boven het hoofd, schone sokken en ondergoed. En dat zijn vriendin zich zorgen maakt, dat gevoel blowt hij wel weer weg.
Ho, wacht even: TS, je mag wel bij mij komen wonen hoor. Ik blow dan wel niet, maar kan die 400 euro per maand ook wel opkrijgen denk ik(grapje)
Ballard_L schreef:MissDD schreef:Meid, realiseer je dat je NIET op de wereld bent gezet om hem gelukkig te maken!
Maar is hij wel op de wereld gezet om haar gelukkig te maken? In eerdere reacties stond: 'maakt hij je gelukkig?'. Het ligt misschien aan mij, maar het klinkt wel heel krom'Ik ben er niet om jou gelukkig te maken, maar jij wel om mij gelukkig te maken'. Begrijp me niet verkeerd hoor! Er is in deze relatie zeker iets mis, maar we horen nu één kant van het verhaal.
Ik ben het eigenlijk wel eens met secribcible: er is nog een tussenweg. Ga eens GOED met elkaar praten. Wat voelt hij? Waarom wil hij eigenlijk niet solliciteren? Is hij ergens bang voor? Zit hij echt nog zo met het verlies van zijn vader? Zou hij daarvoor hulp nodig hebben? Hoe ziet hij zijn toekomst? Kortom: wat gaat er in hem om? Dan kan je zelf ook in dat gesprek aangeven hoe jij je voelt, het financiële aspect en misschien ook wel dat je behoefte hebt om een huisje voor jezelf te hebben. (misschien zou dat voor hem ook heel goed zijn. Dan is hij minder afhankelijk van jou en gaat hij misschien sneller op eigen benen staan)
Nikass schreef:Ballard_L schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met secribcible: er is nog een tussenweg. Ga eens GOED met elkaar praten. Wat voelt hij? Waarom wil hij eigenlijk niet solliciteren? Is hij ergens bang voor? Zit hij echt nog zo met het verlies van zijn vader? Zou hij daarvoor hulp nodig hebben? Hoe ziet hij zijn toekomst? Kortom: wat gaat er in hem om? Dan kan je zelf ook in dat gesprek aangeven hoe jij je voelt, het financiële aspect en misschien ook wel dat je behoefte hebt om een huisje voor jezelf te hebben. (misschien zou dat voor hem ook heel goed zijn. Dan is hij minder afhankelijk van jou en gaat hij misschien sneller op eigen benen staan)
Dit zou je kunnen doen, als je het prettig vindt om de hulpverlener te zijn van je vriend. Het feit alleen al dat hij helemaal niet ziet of vindt dat het niet goed gaat, dat hij op opmerkingen van ts reageert door te liegen, denk je serieus iets te kunnen bereiken met een goed gesprek?
Je kan ook voor jezelf kiezen en op jezelf gaan wonen en dan eens kijken of hij wakker wordt. En als dat zo is kun je altijd nog zien.
Maar ik geef het weinig kans.
Rocamor schreef:Ballard_L schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met secribcible: er is nog een tussenweg. Ga eens GOED met elkaar praten. Wat voelt hij? Waarom wil hij eigenlijk niet solliciteren? Is hij ergens bang voor? Zit hij echt nog zo met het verlies van zijn vader? Zou hij daarvoor hulp nodig hebben? Hoe ziet hij zijn toekomst? Kortom: wat gaat er in hem om? Dan kan je zelf ook in dat gesprek aangeven hoe jij je voelt, het financiële aspect en misschien ook wel dat je behoefte hebt om een huisje voor jezelf te hebben. (misschien zou dat voor hem ook heel goed zijn. Dan is hij minder afhankelijk van jou en gaat hij misschien sneller op eigen benen staan)
Waarom zou dit heerschap sneller op zijn Eigen benen gaan staan? Hij heeft alles wat ie nodig heeft en hoeft maar 1 ding hiervoor te doen: af en toe wat gezeur over zich heen laten gaan van de vrouwen in zijn leven.
Hij kan blowen, slapen, relaxen, computeren, spelletjes spelen, met vrienden weg. Hoeft niet te werken, want hij accepteert met alle plezier de pinpas van zijn slaaf. Hij heeft een dak boven het hoofd, schone sokken en ondergoed. En dat zijn vriendin zich zorgen maakt, dat gevoel blowt hij wel weer weg.
Ho, wacht even: TS, je mag wel bij mij komen wonen hoor. Ik blow dan wel niet, maar kan die 400 euro per maand ook wel opkrijgen denk ik(grapje)
ik gaf alleen mijn advies, dat ik denk dat ze nog eens goed met hem moet praten. Dat zou ik in ieder geval doen
Citaat:Ik snap het wel. Het klinkt een beetje alsof dit de eerste echte serieuze relatie is van CurlyCoat, en als ik het vergelijk met hoe mijn eerste relatie ging dan herken ik wel veel dingen. Je hebt tijd, moeite en geld geinvesteerd in deze relatie, het voelt als falen als je nu weggaat. Daarnaast heb je een heel toekomstbeeld opgebouwd voor jezelf. Als dat wegvalt, dan kan dat heel beangstigend zijn. Het kan best wel even duren voordat je op het punt komt dat je het hebt geaccepteerd en ook echt weggaat.
Dat is overigens geen enkele reden om maar in een relatie te blijven, maar als dit de eerste keer is dat je dat meemaakt dan is dat gewoon moeilijk. Bij een volgende relatie zul je waarschijnlijk veel eerder denken "Dit is niet wat ik wil, tabee!"
CurlyCoat schreef:Pfoee gister was ik er nog zo zeker van dat ik er binnenkort een punt achter zal moeten zetten.
Maar vandaag.. toch weer allemaal twijfels..
Dan zie ik hem naast me zitten en denk ik van " hij is verder wel goed voor mij", "verder is hij wel heel lief", "hij is verder een hele goede jongen, dit kan ik hem toch niet aan doen?!".
Pfoe moeilijk moeilijk moeilijk..
Vandaag voor Valentijn een kaartje gehad waar in stond dat hij zo blij is dat ik het zo lang met hem vol houdt en dat we nog heeeel lang, samen zullen blijven etc..
Ik weet ook wel dat hij dat meent, en als ik echt weg ga, zal hij daar kapot van zijn!
Ik sta gelukkig al wel een tijd ingeschreven bij de woningbouw inderdaad.
Dus mocht ik het doorzetten en niet bij mijn ouders terecht kunnen, zou ik daar hopelijk snel een huisje kunnen vinden.
En dan maar hopen dat ik dat dan kan financieren ook.
Ballard_L schreef:Af en toe 'gezeur aanhoren' lijkt mij niet op eigen benen staan...Ik denk dat TS heel goed weet of het zo simpel is als jij zegt of dat het veel gecompliceerder ligtik gaf alleen mijn advies, dat ik denk dat ze nog eens goed met hem moet praten. Dat zou ik in ieder geval doen
vrouwke schreef:Lief van hem die valetijnskaart met tekst.
Zou ik ook doen wat hij leeft van jou.
Jouw geld jouw alles.
Ik snap goed dat die je niet kan missen want het word hem nu erg makkelijk gemaakt.
Schop onder de kont heeft die nodig.
espiga1984 schreef:Ik heb alles opnieuw moeten leren: nieuwe vrienden maken, zelfstandig worden, emotioneel onafhankelijk worden van een man (ja echt!) en vooral: leren alleen zijn (zonder zielig te hoeven zijn)
Ondertussen is de relatie met mijn familie terug prima, heb ik enkele goede vrienden, reis ik vaak alleen en doe ik wat IK wil
CurlyCoat schreef:Bedankt voor al jullie reacties en pbtjes!espiga1984 schreef:Ik heb alles opnieuw moeten leren: nieuwe vrienden maken, zelfstandig worden, emotioneel onafhankelijk worden van een man (ja echt!) en vooral: leren alleen zijn (zonder zielig te hoeven zijn)
Ondertussen is de relatie met mijn familie terug prima, heb ik enkele goede vrienden, reis ik vaak alleen en doe ik wat IK wil
Ik heb inderdaad ook altijd alleen maar vrienden gehad via mijn exen en had/heb zelf eigenlijk geen vrienden.
De vrienden van mijn huidige vriend ken ik niet eens, dus sometimes I'm pretty lonely.
Daarom denk ik soms inderdaad dat mijn eigen plekje me goed zal doen.
Weer even alles op orde krijgen en inderdaad alles wat jij opnieuw hebt moeten leren, zal ik ook moeten doen.
Vanochtend heb ik mijn verhaal een beetje bij mijn moeder gedaan.
Helaas niet alles kwijt gekund omdat ik begon te huilen.
Heb dan echt het idee dat ik me zit aan te stellen, maargoed kon het niet binnenhouden.
Helaas kwam daarna mijn vader binnen (over dit soort dingen word er meestal niet met mijn vader gepraat) en hebben we het er daarna niet meer over gehad.
Toen ik weer naar huis ging zei mijn moeder wel dat als het echt niet meer gaat dat ik dan altijd thuis kan komen.
Ik vroeg of mijn vader dat wel oké zou vinden waarop ze zei "hij zal het waarschijnlijk niet leuk vinden nee, maar dat je daar ongelukkig blijft zitten is ook geen optie."
Dus of ik echt welkom zou zijn. Ik betwijfel het, maar goed kan ieder geval ergens terecht.
Binnenkort mijn vriend maar eens vertellen dat ik me niet happy voel in onze relatie en hem wat tijd gunnen om zich te bewijzen.
CurlyCoat schreef:Bedankt voor al jullie reacties en pbtjes!espiga1984 schreef:Ik heb alles opnieuw moeten leren: nieuwe vrienden maken, zelfstandig worden, emotioneel onafhankelijk worden van een man (ja echt!) en vooral: leren alleen zijn (zonder zielig te hoeven zijn)
Ik heb inderdaad ook altijd alleen maar vrienden gehad via mijn exen en had/heb zelf eigenlijk geen vrienden.
De vrienden van mijn huidige vriend ken ik niet eens, dus sometimes I'm pretty lonely.
Daarom denk ik soms inderdaad dat mijn eigen plekje me goed zal doen.
Weer even alles op orde krijgen en inderdaad alles wat jij opnieuw hebt moeten leren, zal ik ook moeten doen.
Vanochtend heb ik mijn verhaal een beetje bij mijn moeder gedaan.
Helaas niet alles kwijt gekund omdat ik begon te huilen.
Heb dan echt het idee dat ik me zit aan te stellen, maargoed kon het niet binnenhouden.
Helaas kwam daarna mijn vader binnen (over dit soort dingen word er meestal niet met mijn vader gepraat) en hebben we het er daarna niet meer over gehad.
Toen ik weer naar huis ging zei mijn moeder wel dat als het echt niet meer gaat dat ik dan altijd thuis kan komen.
Ik vroeg of mijn vader dat wel oké zou vinden waarop ze zei "hij zal het waarschijnlijk niet leuk vinden nee, maar dat je daar ongelukkig blijft zitten is ook geen optie."
Dus of ik echt welkom zou zijn. Ik betwijfel het, maar goed kan ieder geval ergens terecht.
Binnenkort mijn vriend maar eens vertellen dat ik me niet happy voel in onze relatie en hem wat tijd gunnen om zich te bewijzen.