Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:39

Ik zou er totaal geen moeite mee hebben. Ik vind dat soort kleding juist wel heel gepast (er vanuitgaande dat bijvoorbeeld een vrolijk printje of kleurtje - maar niet te opvallend) wel geoorloofd is. Bovendien zijn degelijke kleren juist kleren die je heel makkelijk nog een keer kan dragen. Het past immers bij elke gelegenheid? Ik zou dit een stuk minder vervelend vinden dan een bruid die bijvoorbeeld iedereen in het roze wil zien.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:41

Iris82 schreef:
Je gaat vast je ogen uitkijken!

dat is ook wel weer waar! :') 8-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:41

Ik weet niet waar pig-city ligt, nou hebben ze hier in Brabant behoorlijk wat varkens dus mocht je in de buurt wonen dan heb ik nog wel een leuke (gekregen :')) maxi-dress voor je te leen.

Vhagar

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:50

Goed excuse om te gaan winkelen :D Er zijn best veel leuke lange jurken/rokken hoor. Altijd handig om in je garderobe te hebben toch? Maar ik zou alleen iets kopen als je iets vind wat je vaker dan 1x aan doet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 00:02

Tja. Zoals ik al een paar keer heb gezegd: ik draag geen lange rokken of jurken. Nooit gedaan, zal het nooit gaan doen. Vreselijk.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:04

Dan zou ik ervoor bedanken als ik jou was :-) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:05

Als je collega zich daar in kan vinden, prima. Maar anders maar niet toch? Zeker omdat het alleen maar receptie is.

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:12

Als je eigen jurkje niet mogelijk is zou ik vragen of je een rok van haar kunt lenen en dan een eigen blouse gebruiken. Zo doe je voldoe je aan de kledingseis maar zit er ook nog een beetje van jouw eigen stijl in.
En als je je er niet prettig in voelt, gewoon niet gaan. Want het is ook niks als jij je er onaangenaam bij voelt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:28

Kun je niet bij een Turkse kledingzaak zo'n vormeloos islamitisch gewaad scoren? Zal vast volledig binnen de eisen vallen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:29

Weten jullie wat ik me afvraag: op een mormoonse bruiloft wordt dus verwacht dat jij je aanpast, maar zou je van een mormoon ook verwachten dat zij zich op bijvoorbeeld een atheïstische bruiloft met een cocktail-dresscode aanpast?

Dit soort dingen werkt vaak één kant op en daarom zou ik zelf, net als de TS, uit principe geen geld willen uitgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:31

Ik heb ook absoluut niet zulke kleding, maar ik zou iets niet te duur scoren en gaan, en inderdaad m'n ogen uitkijken en ( waarschijnlijk met andere collega ) veel plezier hebben, omdat het zo anders is dan wat je normaliter tegenkomt. Verhalen voor jaaaren.
Ik zag al best wat leuke dingen voorbij komen via Wehkam en Bonprix.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:34

Eerlijk...

Als ik uitgenodigd zou worden voor enkel een receptie van een niet bevriende wel fijne collega, en me in 1 of ander apenpak moet gaan hijsen wat ver van mn persoonlijkheid af staat, dan zou ik heel vriendelijk bedanken en ze een fijne dag toewensen :wave: :o

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:39

Maar heeft die collega zelf niet iets wat je kan lenen? Weet niet of dat al geopperd is, heb niet alles gelezen.
Maar ik zou haar de uitdaging even voorleggen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:40

Als de vriendschap me genoeg bij staat, zou ik gewoon iets kopen wat hun eis is. Het is immers hun dag en de gasten hebben zich aan te passen :). De ene bruid wil haar gasten niet in het wit of room, de andere wil haar vrouwelijke gasten niet in een broek. Hun dag, hun regels.
Als het nou een collega is waar ik toch al niet zo veel mee had en ook alleen voor een uurtje was uitgenodigd, dan had ik gezegd dat ik niet kon.

Ik ben ook niet echt een jurkjes persoon, maar naar een bruiloft doe ik sowieso wel een jurk aan. En als zij graag willen dat mijn reet bedekt is als ik buk en het me genoeg waard is, ga ik wel een ander jurkje scoren hoor :j. Heb al 17 eenmalig gedragen jurken in de kast hangen, eentje erbij kan ook nog wel :').

Mag trouwens een rok of jurk tot gewoon op de kuiten ook niet? Kan het zo even snel niet terugvinden in 5 pagina's aan reacties. Want op die lengte heb je echt nog wel zat mooie jurken.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:47

Pff.. Moeilijk.

Maar ik denk dat ik ook niet zou gaan. Ik heb respect voor (diverse) religies, maar ik wil wel mijzelf kunnen zijn als ongelovige. Het feit dat ze dan een ''dresscode'' vragen die niet bij mijn past, ik mij daardoor waarschijnlijk onzeker en niet lekker zal voelen en niet aansluit bij mijn normale kledingskeuze vind ik wel wat ver gaan. :j

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:57

Ik zou ook vriendelijk bedanken :o . Ik zo me zo niet op mijn gemak voelen in die dresscode. Het moet leuk blijven :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:57

dushishoeve schreef:
Eerlijk...

Als ik uitgenodigd zou worden voor enkel een receptie van een niet bevriende wel fijne collega, en me in 1 of ander apenpak moet gaan hijsen wat ver van mn persoonlijkheid af staat, dan zou ik heel vriendelijk bedanken en ze een fijne dag toewensen :wave: :o

Ja hetzelfde eigenlijk Goof. Het is niet je BFF.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:02

Misschien heb ik wel een zwak hart hoor en ik vul nu allemaal dingen in, maar wellicht ziet de collega TS wel als een (goede) vriendin. Zou het dan niet juist heel sneu zijn als TS niet gaat vanwege de kleding?

(Ik ben nog nooit op een bruiloft geweest en heb echt altijd medelijden met mensen dus misschien slaat deze reactie ook wel nergens op :+ )

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:34

Goof schreef:
Tja. Zoals ik al een paar keer heb gezegd: ik draag geen lange rokken of jurken. Nooit gedaan, zal het nooit gaan doen. Vreselijk.

Haha dat is wel heel beperkend dan. Een leuke jurk is een leuke jurk, of ie nou 20 cm langer of korter is. Jammer als je daarvoor dingen in het leven moet laten, maarja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:35

Laura_Zodine schreef:
Goof schreef:

Haha dat is wel heel beperkend dan. Een leuke jurk is een leuke jurk, of ie nou 20 cm langer of korter is. Jammer als je daarvoor dingen in het leven moet laten, maarja.

Net alsof iemand niet gelukkig kan zijn omdat hij iets wel of niet draagt :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:37

Dat zegt ze toch ook niet?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:42

Laura_Zodine schreef:
Goof schreef:

Ik zou het juist jammer vinden als mijn collega mijn uitnodiging afslaat alleen maar omdat ik persé wil dat zij een rok tot op haar enkels draagt. ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:44

Laura_Zodine schreef:

Alleen bestaan er mensen die lange jurken niet leuk vinden. Om dat nu heel beperkend te noemen... :=

Palmera verwoordt het goed, het gaat erom of je aan jezelf voorbij zou gaan in deze kwestie. Je weegt je eigen normen/waarden af tegen die van de ander. Ik kan me goed voorstellen dat TS in deze bij zichzelf blijft en er voor kiest niet te gaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:46

Ik zou ook bedanken hoor. Draag zelf nooit rokken, dus kopen voor een gelegenheid van 2 uurtjes zou onzinnig zijn.
Zulke dingen zijn echt alleen maar een prioriteit zijn als het een super goede vriend(in) of familie is. De rest van de wereld neemt me maar zoals ik ben, daar ga ik niet voor veranderen. Verwacht ik per slot ook niet van hen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 02:45

Volgens mij heeft TS haar keuze al gemaakt.

Persoonlijk sta ik altijd voor bijna alles open en ik zou er een sport van maken om te kijken of ik iets zou kunnen scoren waar ik mij lekker in kan voelen en ook betaalbaar is voor mij. Ik ben best onzeker, maar ik zou het juist als een uitdaging en een goed excuus zien om uit mijn comfortzone te stappen.

Lukt het niet om iets te vinden, dan zou ik afzeggen. Ik zou mij er zeer onprettig bij voelen als ik mij als misschien wel enige niet aan de voorschriften houd.