Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ethelate schreef:Klinkt heel akelig!
Maar, vraagje, ik heb harde lenzen en als ik die met de reinigingvloeistof heb schoon gemaakt, spoel ik ze altijd onder kraan af en dan in bewaarvloeistof. Hoe moet je die schoon krijgen zonder water te gebruiken?
Ethelate schreef:Klinkt heel akelig!
Maar, vraagje, ik heb harde lenzen en als ik die met de reinigingvloeistof heb schoon gemaakt, spoel ik ze altijd onder kraan af en dan in bewaarvloeistof. Hoe moet je die schoon krijgen zonder water te gebruiken?
_Hedi schreef:Hier een opticien in opleiding
Ik heb zelf geen ervaring met CT, maar ik vermoed dat mensen met een hogere sterkte meer last ondervinden dan mensen met zeer weinig sterkte. Deels misschien omdat de glazen bij CT volgens mij niet verdund worden (tip; als je een hogere sterkte hebt, ga dan voor een kunststof montuur met ronde glazen. Dan is de diameter kleiner, en worden de glazen iets dunner).
Ik denk dat het grootste probleem met hogere sterktes vooral komt doordat CT de glazen niet 'aantekend'. Als het midden van het glas niet recht voor de pupil word afgetekend krijg je 'ongewenst prismatisch effect', om een lang verhaal kort te maken: je zou zomaar eens 'scheel' (en dus dubbel) kunnen gaan kijken met de bril hihi.
Met een lage sterkte is het effect zo weinig dat je er waarschijnlijk geen last van hebt.
Linda_Fleur schreef:Ik denk wel dat je niet van flinter dunne glazen uit moet gaan, zeker bij hogere sterktes. Maar voor de prijs kan ik zeker niet klagen. Ze zijn nog steeds dik maar echt dunner dan de dunste van de opticien.Emr dat is een fijn bericht! Ik ben heel benieuwd hoe mijn bril me gaat bevallen. Las ook hier ergens dat de glazen jampot waren met een kleinere sterkte, dat zal dan wel een foutje zijn geweest.
Iejoorr schreef:Ethelate schreef:Klinkt heel akelig!
Met water afspoelen kan in principe nogAlleen daarna afspoelen met inzetvloeistof (of wat je ook gebruikt voor inzetten). Niet met water afspoelen en dan inzetten!
Liefst natuurlijk met vloeistof zelf afspoelen. Mocht je twijfelen aan het afspoelen met vloeistof kan je altijd even langs je opticien gaan. Ligt namelijk ook aan welke vloeistof je gebruikt
Emmaa_ schreef:Heeft iemand ervaring met de zonnebrillen op sterkte van CT? Ik heb al eerder verteld dat ik niet dagelijks een bril draag maar meer bij vermoeidheid, en ik loop tegen hetzelfde probleem in de auto. Vooral als ik langere stukken moet rijden merk ik dat ik hoofdpijn krijg en in de zomer vind ik het prettig om dan een goede zonnebril op te kunnen zetten.
Ethelate schreef:Iejoorr schreef:Met water afspoelen kan in principe nogAlleen daarna afspoelen met inzetvloeistof (of wat je ook gebruikt voor inzetten). Niet met water afspoelen en dan inzetten!
Liefst natuurlijk met vloeistof zelf afspoelen. Mocht je twijfelen aan het afspoelen met vloeistof kan je altijd even langs je opticien gaan. Ligt namelijk ook aan welke vloeistof je gebruikt
Gebruik Boston vloeistof, aangezien ik veel eiwit in mijn oogvocht heb slaan mijn lenzen snel wit uit. Boston is de enige vloeistof die goed werkt. Heb de cleaner en de lenzenvloeistof, de cleaner moet je echt goed afspoelen.
Maar de lenzenvloeistof is €13 voor 120 ml, niet echt spul om je lenzen ff goed mee af te spoelen