Iedereen 'moeten' feliciteren op een verjaardag..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Re: Iedereen 'moeten' feliciteren op een verjaardag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:53

Hier is het heel gebruikelijk dat je het hele rondje afgaat en bij degene die je kent ook nog eens die 3 zoenen :') Ik vind het niks en zorg dat ik de eerste gast ben, ben er ooit op aan gesproken dat ik iemand uit het hele rondje niet had gefeliciteerd _O-
Maar ik heb sowieso een hekel aan verjaardagen, vier mijn eigen niet eens. Ga alleen naar schoonfamilie omdat dat 'moet' :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:07

Even een rondje gevraagd. Midden gelderland is iedereen feliciteren, enschede ook. Lijkt erop dat echt alleen limburg en brabant het niet doen net als de rest van de wereld. :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:09

Ik als Belg met een Nederlandse vriend keek heel raar toen dat voor het eerst gebeurde. Dat bezoek mijn vriend feliciteerde die jarig was, dat is ook in België volstrekt normaal, maar dat ik gefeliciteerd werd? Ik wist niets anders uit te brengen dan "Danku... :o?" Toen wij dan een keertje zelf op verjaardagsvisite gingen en mijn vriend en zijn moeder ook iedereen met "Gefeliciteerd" begroetten had ik door dat dit 'een ding' was en heb ik aan mijn vriend gevraagd waarom ze dat deden.

Ik vond het altijd een dwaas gebruik en heb er nooit aan meegedaan. Ik begroette mensen uiteraard wel als we ergens toekwamen, maar op een normale manier. En de 'Danku' als ik zelf gefeliciteerd werd is er ook in gebleven :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 01:41

Flowery schreef:
Hier is het heel gebruikelijk dat je het hele rondje afgaat en bij degene die je kent ook nog eens die 3 zoenen :') Ik vind het niks en zorg dat ik de eerste gast ben, ben er ooit op aan gesproken dat ik iemand uit het hele rondje niet had gefeliciteerd _O-
Maar ik heb sowieso een hekel aan verjaardagen, vier mijn eigen niet eens. Ga alleen naar schoonfamilie omdat dat 'moet' :+

Haha ik probeer ook altijd een van de eerste gasten te zijn. Dan hoef ik dat irritante rondje niet te maken :').

Ook hier geen fan dus. Zeker op verjaardagen waar ik weinig mensen ken! Ik heb gelukkig ook vrienden die sta-feestjes houden, daar is het gelijk al minder gebruikelijk om een rondje te doen. Maar als iedereen in een cirkel zit moet je wel.
-O-

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 04:44

Heb alleen de OP gelezen..

Maar ik denk zelf (als limburger) dat dit echt iets hollands is. :')

M'n broers vriendin uit Rotterdam deed dat ook.. en iedereen had zoiets van.. wtf? _O-
Nu zijn we er aan gewend. Vind het trouwens maar een raar iets en zou het zelf nooit doen. _O-

Jarige en dan wellicht tegen de ouders gefeliciteerd met je zoon/dochter.
Klaar.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 04:55

verootjoo schreef:
Azmay schreef:
De jarige en eventueel nog diens familie als ik al weet wie het zijn en dan ben ik klaar. Eigenlijk nooit willekeurige gasten gefeliciteerd zowel in Brabant als in Limburg niet :o

Dan weet je toch helemaal niet wie het zijn? Onbekende mensen geef ik sowieso even een hand en zeg mn naam en mn relatie met degene die het feest geeft.
Tenzij het een feest met >100 gasten is, maar een gewone verjaardag wel ja.

Maar dat is toch de ''jarige'' z'n taak?

Nagini komt binnen: Gefeliciteerd jarige! *kus/knuffel/hand whatever*
Jarige & Nagini lopen naar het ''main'' feestje.
Jarige: Hey allemaal! Dit is Nagini, vriendin van het werk!
Nagini zwaait en zegt: hallo iedereen :wave:

Dan scenario 1:
Gast 1: hier is plaats hoor, kom maar zitten. Hey Gast 2 schuif eens op.
Nagini gaat zitten. Raakt aan de praat met 1 & 2, stelt zich kort even persoonlijk voor (mogelijk met hand).

Of scenario 2:
Jarige zegt: Nou Nagini, dat is gast 1, gast 2, gast 3 & 4, gast 5.
Nagini: Oh, ik kan niet alle namen in één keer onthouden hoor dus sorry als ik het per ongeluk vergeet.
Iedereen lacht.
Nagini gaat zitten en raakt aan de praat.

Hoef ik echt niet bij iedereen gefeliciteerd te zeggen _O- waar feliciteer ik ze mee? Dat een vriend jarig is? _O- Dat ze in staat waren om naar het feestje te komen? Dat het Maandag 6 februari is? _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:28

Hier laatst ook, feliciteer de jarige, haar broer en ouders. Bij de anderen stel ik mij gewoon voor.... Kreeg ik op mijn flikker van een tante dat ik haar niet feliciteerde. :')

Denk dat ik de volgende keer maar gewoon 'rest ook gefeliciteerd' doe. :')