Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:04

Jeetje wat heftig TS..
Ik reis ook elke dag met de trein, gelukkig nog nooit mee hoeven maken *afkloppen*

mijn geluk is dat ik maar een klein stuk met de trein hoef, de vertragingen zijn vaak voorbij het station waar ik uit stap. maar op dat kleine stukje wat ik reis is 1 plek waar ook wel regelmatig mensen voor de trein springen.
Onbewust ben ik wel eens bang dat ik het een keer ga meemaken.
lijkt me echt verschrikkelijk. Ook vind ik het heel erg voor het ns personeel. ik vind het echt knap dat de meeste machinisten na zo'n aanrijding nog steeds het werk willen blijven doen, ik weet niet of ik dat wel had gekund

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 13:11

Waarom zou het hier niet thuis horen Koudbloed Kim??

Het gaat over hoe traumatisch en onvoorstelbaar het kan zijn als je ongewild geconfronteerd wordt met iemand die zich van het leven beroofd.
Wat het met je doet als zo een anoniem persoon op je pad komt.
Ik denk trouwens niet dat jij deze persoon had kunnen tegenhouden.
Wat ze gedaan heeft is zó onvoorspelbaar......dat kán je bijna niet bedenken, laat staan dat je er op tijd op kan reageren om haar tegen te houden.

Mij lijkt het in ieder geval een heftig iets om voor je ogen te zien gebeuren.......logisch dat het je bij blijft als een onderwerp als dit ter spraken komt.

youaremystar

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:13

Hoe je het ook went of keert, elke zelfmoord is egoïstisch. Er is altijd wel iemand die je zal vinden. Dus is er altijd een "trauma" aan verbonden.

Zo heeft de vader van een vriendin van mij, zijn vrouw hangend in de schuur gevonden.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:29

Sterkte TS, ik reis elke dag met de trein gelukkig nog nooit mee gemaakt..

Ik snap dat mensen het egoïstisch vinden. Zelf ook een paar op het punt gestaan om er een einde aan te maken. Ik heb mezelf zolang weggedrukt om iedereen te helpen nooit aan mezelf te denken. Ik dacht dan; nu is het klaar. Nu wil ik een keer iets voor mij doen.

Dus ja, aan de ene kant is het egoïstisch. Maar sommige hebben zich jaren lang weggecijfert voor anderen..

Ik heb een klasgenoot die ook met de trein reist en als ze dan vertragimg heeft of jaar trein rijdt niet verder maakt ze van die ontzettend nare opmerkingen over zelfmoord.
Dit kwetst mij enorm.

Ik hoop niet dat ik het ooit hoef mee te maken.. kan me niet voorstellen hoe het is. Sterktr voor iedereen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:52

Als egoïsme betekent dat je voor jezelf kiest, omdat je geen uitweg meer ziet en elke dag door een hel gaat, ondanks dat je anderen er pijn mee doet, dan kun je maar beter egoïstisch zijn...

Het zou tijd worden dat er in Nederland meer begeleiding is voor mensen die echt niet meer willen.
Meer bespreekbaar maken en toegankelijker, zodat mensen niet op zo'n manier aan hun eind hoeven te komen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:54

Hier ook een medewerker van de NS en ben helaas al vrij vaak bij aanrijdingen met persoon geweest. Allen op één na met dodelijke afloop.

Het geluid overigens wat je hoort zijn de stenen in de ballast die door de kracht en luchtdruk van de remming omhoog gegooid worden tegen de onderkant van de trein aan. En het EHBO koffertje waar ik sommige over zie schrijven is in werkelijkheid een afdekzeil.

Het is heel vervelend voor de mensen in de trein, traumatisch voor het personeel, maar toch heb ik persoonlijk het nog nooit iemand kwalijk genomen. Ik zeg ook vaak bij een rondje door de trein tegen mensen dat ze blij moeten zijn dat ze niet kunnen begrijpen dat iemand dit doet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:01

LBLGypsyCobs schreef:
Als egoïsme betekent dat je voor jezelf kiest, omdat je geen uitweg meer ziet en elke dag door een hel gaat, ondanks dat je anderen er pijn mee doet, dan kun je maar beter egoïstisch zijn...

Het zou tijd worden dat er in Nederland meer begeleiding is voor mensen die echt niet meer willen.
Meer bespreekbaar maken en toegankelijker, zodat mensen niet op zo'n manier aan hun eind hoeven te komen
.

Precies dit wilde ik zeggen.

Het wordt hier egoïstisch genoemd (wat ik het niet vind) maar hoe moet een persoon er anders een einde aan maken. Want links of rechtsom vind iemand je.

Als voor mensen het leven echt uitzichtloos is, altijd alles zwart, jaar in jaar uit. Therapie dit en therapie dat, maar nooit ervaar je dat echte geluk. Wat dan?

Overal mag je over beslissen,maar niet over je eigen leven.
Dat is toch maf.
Ja dan krijg je vanzelf dat mensen het maar op een andere manier oplossen. Helaas raakt dat vaak onschuldige omstanders, maar dat is puur doordat er geen andere uitwegen zijn.

Eerder schreef iemand, wie zet er een nu een psychiatrische instelling naast het spoor.
Mij is ooit verteld dat die van vroeger uit altijd bij een spoor of diep meer staan. Omdat de mensen een kans moeten hebben zelf te beslissen.
Ik heb dat toen eens opgezocht en inderdaad bij al die va oudsher instellingen die ik kende klopte dat wel.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:16

Toch is die plaatsing vreemd. Een psychiatrisch traject heeft ups en downs en je hebt allebei nodig om verder te komen. Dan kan je in zo'n down moment maar beter niet in een instelling naast het spoor zitten.
Ik weet hoe het voelt, heb diep gezeten en nog regelmatig heb ik gedachten over zelfmoord. Ik wil niemand verdriet doen en dus blijf ik leven. En dus leed ik vaak en veel. Het gaat inmiddels gelukkig goed, maar ik vind absoluut dat er een legale manier moet komen om zelf de keuze te maken of je wil leven of niet. Met medewerking van medici en familie.
Zolang dat er niet is, zullen er mensen voor de trein blijven springen. Ik snap dat en respecteer dat het voor hen de meest directe manier is.
Ik begrijp ook het effect op anderen! Ik heb het nooit zelf meegemaakt ( reis heel regelmatig met de trein). Ik wist tot dit topic dan ook niet welke geluiden en effecten er mee gepaard gaan. De afdekplicht vd conducteur was me wel bekend.
Veroordeel springers niet, probeer begrip te hebben. Hopelijk kan het ooit anders. Ik begrijp de stress, emotionele effecten en irritatie van reizigers wn ns personeel ook. Ik zou nooit voor deze uitweg kiezen, maar als leven lijden is en je leeft alleen nog om anderen geen pijn te doen.....

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:20

Kippenvel :=
Ik reis nu ook meer en meer met de trein en ook langs de kanten waar het toch wel bekend voor staat dat er geregeld iemand onder springt. Heb het gelukkig nog niet meegemaakt.
Mijn vriend daarentegen is treinbestuurder en hij heeft iemand dood teruggevonden. Hij reed nog geen jaar met de trein := Tot nu toe heeft hij het niet meer meegemaakt, maar zoiets staat wel op je netvlies gebrand.
Hij denkt dat de man kanker had -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:25

Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Maar dan "vanaf de andere kant". Iemand in mijn omgeving koos de trein voor zelfdoding. Het is echt voor iedereen verdrietig, een trauma.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:27

bruintje123 schreef:
Overal mag je over beslissen,maar niet over je eigen leven.
Dat is toch maf.
Ja dan krijg je vanzelf dat mensen het maar op een andere manier oplossen. Helaas raakt dat vaak onschuldige omstanders, maar dat is puur doordat er geen andere uitwegen zijn.

Dat klopt niet helemaal. Euthanasie is in Nederland ook mogelijk op basis van ondraaglijk psychisch lijden. Het traject zal echter niet eenvoudig zijn, daar weet ik het fijne niet van, maar er zijn wel mogelijkheden.

Edit: Er is blijkbaar een speciale instantie hiervoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:30

Ja het klopt, het is mogelijk. Maar wel in zo'n langdurig omslachtig traject dat het ook geen oplossing is.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:49

Ik heb aantal maanden geleden in een trein gezeten waar iemand voor sprong. Het was overdag en een rustig traject, we reden in Friesland. Toen de trein behoorlijk begon te remmen kreeg ik het al benauwd en toen opeens een doffe klap. Uit instinct keek ik naar beneden/de trein in, maar mijn vriend keek direct naar buiten en zag deze man vliegen. De man kwam dus niet onder de trein terecht in dit geval.

Toen we stilstonden kwam direct de machinist naar ons toe. Wij zaten op de allereerste plek achter de machinist. Zijn ogen stonden wagenwijd open en hij was overduidelijk ondersteboven. Hij vroeg hoe het met ons ging maar wij maakten ons meer zorgen om hem, gaven hem wat water. Hij gaf aan dat de man hem bleef aan keken. 'Dat doen ze altijd' Ik zal het nooit vergeten. Plots flitste het in mijn hoofd hoe hij oog in oog met deze man had gestaan, wetende wat er zou komen.

Al gauw waren er overal hulpdiensten. We stonden ontzettend dichtbij een station maar mochten de trein niet uit uiteraard. Het duurde uren maar in onze coupé zat niemand te klagen. Nog steeds als ik in een trein zit die wat harder remt dan normaal houd ik mijn adem in en doe ik mijn ogen dicht, maar los daarvan heb ik het aardig los kunnen laten.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:24

Een tijdje terug op weg naar m'n werk stond sprong er ook iemand voor de trein, op een station dat tussen twee basisscholen in ligt, waar kinderen op het plein speelde.
Dat iemand op zo'n plek springt laat mij duidelijk zien dat hij/zij zo diep zit dat er echt niet meer over de gevolgen van ooggetuigen wordt nagedacht. En alleen maar van de pijn verlost wil zijn.
Zo sneu!

Ken ook iemand die hier regelmatig over klaagde, zelfs uitgebreid op Facebook plaatste. (Een psycholoog in opleiding nota bene). Zulke mensen snap ik echt niet. Wat er inderdaad al meer gezegd is, wees blij dat jij diegene bent die ondanks je vertraging gewoon nog thuis komt...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:43

Ik wist niet dat de conducteur degene is die meteen het lichaam moet afdekken. Vreselijk om dat te moeten doen :\

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:46

Grit schreef:
Ik wist niet dat de conducteur degene is die meteen het lichaam moet afdekken. Vreselijk om dat te moeten doen :\

En dat voor zo'n oliebol salaris.
Grote bekken in de trein of erger agressieve lui.
En dit dan ook nog eens er bij.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:50

Grit schreef:

Vind ik een beetje dubbel inderdaad. Aan de ene kant denk je; dat is werk voor politie of ambulance maar ik kan mij voorstellen dat ze bang zijn dat mensen het anders zien.

Alleen je kan niet altijd afdekken denk ik?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:51

Grit schreef:

Ja die is daar vaak als eerste om het stoffelijk overschot zoveel mogelijk af te dekken mits dit kan ( en ze het willen doen , het is niet verplicht als conducteur zijnde ) .
Het is heel traumatisch maar gelukkig is er goede opvang bij het bedrijf.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:56

Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Dat zal bijna 25 jaar geleden al zijn. Ook op een berucht traject vlak bij een psychiatrische inrichting :\

En ja, de trein staat stil, onduidelijkheid wat er aan de hand is. Later zie je hulpverleners (politie, conducteur etc.) buiten de trein lopen met plastic zakken.

Toen waren er ook mensen die gelijk riepen 'niet naar buiten kijken', maar ja, toch doen :\ Gelukkig zag ik niet echt iets herkenbaars.

Dat had toen inderdaad echt een diepe indruk gemaakt.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:58

Ik heb zelfs eens op Twitter gezien dat een jongen een foto had gemaakt van een zelfdoding door trein. Je kon alles zien liggen. Ik ben zo boos geweest op die jongen, hoe asociaal kun je wezen. De nabestaanden zouden het ook maar per ongeluk zien ofzo. Bah.

Vorige zomer reed ik voorbij een zelfdoding door trein, ik was gelukkig te laat maar zag nog wel de lijk auto staan en de brandweer spuiten op het spoor..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:01

Dat schoot ook nog mijn hoofd Bruintje, salaris weet ik niet, maar de asocialiteit en agressie waar je mee te maken krijgt/kunt krijgen. Je moet sterk in je schoenen staan en veel kunnen incasseren.

Het is ook wel logisch dat het meest herkenbare zo snel mogelijk afgedekt moet worden en iemand moet dat doen. In de training zal daar ook wel aandacht voor zijn.

Fijn dat het niet verplicht wordt Moniek. Ik zou het dan denk ik toch wel doen vanuit een soort verantwoordelijkheidsgevoel, maar het aanzicht moet zo erg zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:06

Gemiddeld 1950 bruto las ik toevallig een paar dagen terug in de reacties van een voorgesteld bericht op FB waar de NS conducteurs aan het werven was.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:18

Nienke89 schreef:
Een tijdje terug op weg naar m'n werk stond sprong er ook iemand voor de trein, op een station dat tussen twee basisscholen in ligt, waar kinderen op het plein speelde.
Dat iemand op zo'n plek springt laat mij duidelijk zien dat hij/zij zo diep zit dat er echt niet meer over de gevolgen van ooggetuigen wordt nagedacht. En alleen maar van de pijn verlost wil zijn.
Zo sneu!

Ken ook iemand die hier regelmatig over klaagde, zelfs uitgebreid op Facebook plaatste. (Een psycholoog in opleiding nota bene). Zulke mensen snap ik echt niet. Wat er inderdaad al meer gezegd is, wees blij dat jij diegene bent die ondanks je vertraging gewoon nog thuis komt...

Ik ben ook zo'n persoon die erover klaagt.. En waarschijnlijk ga ik nu tegen heel wat schenen schoppen..

Maar ikk vind het WEL egoïstisch.. Een vriendin van mij heeft het ook zien gebeuren.. Zij heeft er een behoorlijk trauma aan overgehouden.. Slapeloosheid, angstaanvallen, noem maar op.. En als je dan bedenkt dat per "springer" een heel aantal mensen dit beeld op zijn netvlies heeft gebrand, dan kan ik daar werkelijk met mijn hoofd niet bij.. Sorry, maar ik heb er dan ook geen respect (of wat dan ook) voor..
Mijn hart gaat meer uit naar de familie en nabestaanden van het slachtoffer, dan het slachtoffer zelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:26

nine1987 schreef:
Nienke89 schreef:
Zo sneu!

Ik ben ook zo'n persoon die erover klaagt.. En waarschijnlijk ga ik nu tegen heel wat schenen schoppen..

Maar ikk vind het WEL egoïstisch.. Een vriendin van mij heeft het ook zien gebeuren.. Zij heeft er een behoorlijk trauma aan overgehouden.. Slapeloosheid, angstaanvallen, noem maar op.. En als je dan bedenkt dat per "springer" een heel aantal mensen dit beeld op zijn netvlies heeft gebrand, dan kan ik daar werkelijk met mijn hoofd niet bij.. Sorry, maar ik heb er dan ook geen respect (of wat dan ook) voor..
Mijn hart gaat meer uit naar de familie en nabestaanden van het slachtoffer, dan het slachtoffer zelf..

Gelukkig maar, dat jij niet snapt waarom iemand een eind aan z'n leven zou maken.

Iemand die doodongelukkig is forceren om in leven te blijven 'anders doe je anderen er mee pijn' is gelukkig niet egoïstisch.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:29

Sterkte TS!

Ik heb het helaas ook mee gemaakt, iemand had zijn of haar auto op de rails geparkeerd en was blijven staan. Man, ik heb er nog steeds nachtmerries van, en het is al een heel aantal maanden geleden ;(