Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LBLGypsyCobs schreef:Als egoïsme betekent dat je voor jezelf kiest, omdat je geen uitweg meer ziet en elke dag door een hel gaat, ondanks dat je anderen er pijn mee doet, dan kun je maar beter egoïstisch zijn...
Het zou tijd worden dat er in Nederland meer begeleiding is voor mensen die echt niet meer willen.
Meer bespreekbaar maken en toegankelijker, zodat mensen niet op zo'n manier aan hun eind hoeven te komen.

Tot nu toe heeft hij het niet meer meegemaakt, maar zoiets staat wel op je netvlies gebrand.
bruintje123 schreef:Overal mag je over beslissen,maar niet over je eigen leven.
Dat is toch maf.
Ja dan krijg je vanzelf dat mensen het maar op een andere manier oplossen. Helaas raakt dat vaak onschuldige omstanders, maar dat is puur doordat er geen andere uitwegen zijn.
Grit schreef:Ik wist niet dat de conducteur degene is die meteen het lichaam moet afdekken. Vreselijk om dat te moeten doen
Grit schreef:Ik wist niet dat de conducteur degene is die meteen het lichaam moet afdekken. Vreselijk om dat te moeten doen
Gelukkig zag ik niet echt iets herkenbaars. Nienke89 schreef:Een tijdje terug op weg naar m'n werk stond sprong er ook iemand voor de trein, op een station dat tussen twee basisscholen in ligt, waar kinderen op het plein speelde.
Dat iemand op zo'n plek springt laat mij duidelijk zien dat hij/zij zo diep zit dat er echt niet meer over de gevolgen van ooggetuigen wordt nagedacht. En alleen maar van de pijn verlost wil zijn.
Zo sneu!
Ken ook iemand die hier regelmatig over klaagde, zelfs uitgebreid op Facebook plaatste. (Een psycholoog in opleiding nota bene). Zulke mensen snap ik echt niet. Wat er inderdaad al meer gezegd is, wees blij dat jij diegene bent die ondanks je vertraging gewoon nog thuis komt...
nine1987 schreef:Nienke89 schreef:Een tijdje terug op weg naar m'n werk stond sprong er ook iemand voor de trein, op een station dat tussen twee basisscholen in ligt, waar kinderen op het plein speelde.
Dat iemand op zo'n plek springt laat mij duidelijk zien dat hij/zij zo diep zit dat er echt niet meer over de gevolgen van ooggetuigen wordt nagedacht. En alleen maar van de pijn verlost wil zijn.
Zo sneu!
Ken ook iemand die hier regelmatig over klaagde, zelfs uitgebreid op Facebook plaatste. (Een psycholoog in opleiding nota bene). Zulke mensen snap ik echt niet. Wat er inderdaad al meer gezegd is, wees blij dat jij diegene bent die ondanks je vertraging gewoon nog thuis komt...
Ik ben ook zo'n persoon die erover klaagt.. En waarschijnlijk ga ik nu tegen heel wat schenen schoppen..
Maar ikk vind het WEL egoïstisch.. Een vriendin van mij heeft het ook zien gebeuren.. Zij heeft er een behoorlijk trauma aan overgehouden.. Slapeloosheid, angstaanvallen, noem maar op.. En als je dan bedenkt dat per "springer" een heel aantal mensen dit beeld op zijn netvlies heeft gebrand, dan kan ik daar werkelijk met mijn hoofd niet bij.. Sorry, maar ik heb er dan ook geen respect (of wat dan ook) voor..
Mijn hart gaat meer uit naar de familie en nabestaanden van het slachtoffer, dan het slachtoffer zelf..