Geld overmaken van buitenland naar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:16

Dat was vrijdag toch? dan is het er morgen of donderdag denk ik. Je telt namelijk in werkdagen en dan vallen de zaterdag en zondag af want dan zijn de banken dicht

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:17

Paspoort schreef:
Laurievc schreef:
Ik heb onlangs geld van BE naar NL overgeschreven en dit heeft 5 volle werkdagen geduurd.. Maandag ochtend overgemaakt, zaterdag was het er pas...

Wauw!
Hun hebben contact gehad met de bank en afgeschreven bij hun op 3/2.

Ja heb het nog nooit zo lang geweten... Maargoed, dat is ook gelukkig aangekomen maar ik houd er nu wel rekening mee dat het iig zo lang kan duren

Anoniem

Re: Geld overmaken van buitenland naar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:22

Fijn om te lezen dat het geld toch is overgemaakt. Weet je toen (!) we nog geen Iban en andere codes hadden was er nog enig controle vanuit de bank oa naam nummer. Nu is het met een druk op de knop overgemaakt en kan het wel eens erg foetsie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:23

Paspoort schreef:
Nee helaas :(
Wederom contact gehad en hun houden echt vol van wel. En weet eigelijk ook niet hoe ik dit moet oplossen nu, geen geld op de rekening is gewoon weg geen paard afleveren.
Zou het dan echt drie werkdagen duren?
Moet ik om een ander betalingsbewijs vragen?

Ik wil echt wel uitgaan van hun goedheid maar vind het allemaal wat ongeloofwaardiger overkomen

Uitgaan van goedheid van de mens is leuk, maar vergeet vooral jezelf niet. Ik zou in dit geval dus inderdaad niet gaan rijden en ze dit ook uitleggen; ze willen nu ineens niet één, maar twee paarden (althans, ik las ook iets over een pony?) en als ze zo keurig en begripvol zijn snappen ze zelf ook dat je niet op de goede gok gaat rijden; geen geld op de rekening is inderdaad niet rijden.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:33

Ze hebben me net nog een berichtje gestuurd en naar de bank gebeld. Ze hadden storing volgens hun bank en kan eind middag zijn of morgenochtend. Wederom wachten we dus gewoon rustig af. Maakt het wel steeds spannender, ook gewoon omdat ik dit wil afsluiten met dit paard. Onbewust moet je hem toch vast houden terwijl er meer klanten langs zijn box lopen en ze moet teleurstellen dat deze op dit moment gereseveerd is.
Maargoed het is niet anders.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:37

bruintje123 schreef:
Ik zou echt wachten of het op de rekening staat en niets eerder het paard gaan leveren.

Amen! Met uitroepteken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:46

Maar wie zegt dat ze echt gebeld hebben dan.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 14:00

Danique schreef:
Maar wie zegt dat ze echt gebeld hebben dan.

Niemand, dat is de goedheid van de mens die we moeten geloven.
Daarom wachten we nog steeds met afleveren.

Staat het geld er morgen niet op dan gaat het paard weer in de verkoop.

Of heeft iemand ervaring met spoed betaling naar Nederlandse bank? Dan kan ik die nog voorstellen morgen als het er niet opstaat.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:07

Vorige week heb ik nog contact gehad met ING voor een betaling van nederland naar belgië en die vertelde mij dat als ik het voor 3 uur overmaakte het er de volgende dag op zou staan. Dit was ook zo dus ik vind het inderdaad ook erg lang duren!

Volgens mij is het ook mogelijk dat jij naar jou bank belt om te vragen of er een betaling 'onderweg' is.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:13

Het 'bewijs' dat ze laten zien is geen echt betalingsbewijs, maar enkel een betalingsopdracht. Als er geen saldi is op de rekening zal het niet worden overgemaakt.

Je kunt wel om een betalingsbewijs vragen, dit moeten zij dan opvragen bij hun bank. En zal op naam van de bank worden gemaakt en ondertekent door een bankmedewerker. (moet je ook voor betalen)
Ik doe veel betalingen van BE naar NL, en normaal is dat binnen 1 werkdag in orde, mits het voor 4 uur verstuurd is.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:15

Volgens mij kan je eigen bank in de Intradag zien dat dat bedrag ten gunste van jou rekening is gestort.
Dus met een belletje aan je eigen bank zou er al e.e.a. helder moeten kunnen zijn ;)

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:18

Wij hebben een Nederlandse en Belgische rekening als bedrijf en over het algemeen wordt een betaling dezelfde dag, uiterlijk de dag erna bijgeboekt. De Rabobank zou je meer informatie moeten kunnen verschaffen.

en waarom zou je je schuldig voelen, als je geen geld ontvangt en het paard is weg dan heb je een groter probleem.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:18

Ik maak wekelijks geld over van een Nederlandse rekening naar een UK rekening en van een Belgische rekening naar een NL rekening, en in beide gevallen, als ik het voor 1 uur 's middags Nederlandse tijd doe wordt het die middag bijgeschreven. Anders is het de volgende dag.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:34

_bloempje01_ schreef:
Vorige week heb ik nog contact gehad met ING voor een betaling van nederland naar belgië en die vertelde mij dat als ik het voor 3 uur overmaakte het er de volgende dag op zou staan. Dit was ook zo dus ik vind het inderdaad ook erg lang duren!

Volgens mij is het ook mogelijk dat jij naar jou bank belt om te vragen of er een betaling 'onderweg' is.

Ik woon in Duitsland dus niet in Belgie, maar wil toch even reageren op bovenstaande:
Als wij geld overmaken van onze NL rekening naar Duitsland dan staat het er meestal de volgende dag, maken we geld over van onze duitse rekening naar NL dan kan dat rustig 5 dagen duren :O
Het is dus per land verschillend

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 14:36

Snelle update, lees straks bij!
Maar geld staat erop! Moest toevallig net nog snel een rekening overmaken en nu ik het niet verwachte staat t erop!

Geen oplichters dus!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:40

Fijn dat het toch in orde is gekomen. Blijkt dat het toch eerlijke mensen waren, maar afhankelijk waren van hun bank.

spijtig dat deze eerlijke mensen door sommige anderen al direct als oplichters werden gezien

Maikemaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:43

Als deze mensen aan hun bank een SWIFT bericht vragen van deze betaling moet jouw bank daar dacht ik de betaling mee kunnen vinden, dit is tenminste hoe het bij ons zakelijk gaat als een betaling erg lang "onderweg" is maar daar kan je eigen bank je wel over adviseren.

Ah niet meer nodig zie ik, fijn dat het goed is gekomen!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:45

amyke schreef:
spijtig dat deze eerlijke mensen door sommige anderen al direct als oplichters werden gezien

valt mee, hooguit potentiële oplichters. Het is inderdaad spijtig dat je anno 2017 behoorlijk wantrouwend moet zijn, maar helaas blijkt zeer regelmatig dat dit erg belangrijk is.

Maar TS, fijn dat het is bijgeschreven en succes met de aflevering :)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:49

Rex_Rolfo schreef:
amyke schreef:

valt mee, hooguit potentiële oplichters. Het is inderdaad spijtig dat je anno 2017 behoorlijk wantrouwend moet zijn, maar helaas blijkt zeer regelmatig dat dit erg belangrijk is.

Maar TS, fijn dat het is bijgeschreven en succes met de aflevering :)

Ja dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal :j .
Je hoort zoveel over oplichting en dergelijke dat je het bijna automatisch gaat denken. Wat ook wel begrijpelijk is. Maar in dit verhaal is het allemaal goed gekomen en het is bewezen: er zijn ook nog eerlijke mensen _/-\o_

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:08

En gewoon 1/3 van het bedrag? Ze hadden het toch nog een keer overgemaakt?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:49

Paspoort schreef:
Snelle update, lees straks bij!
Maar geld staat erop! Moest toevallig net nog snel een rekening overmaken en nu ik het niet verwachte staat t erop!

Geen oplichters dus!

Ik las even mee...super voor je.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:22

vilheide schreef:
En gewoon 1/3 van het bedrag? Ze hadden het toch nog een keer overgemaakt?

Ja 1/3 van bedrag. De vorige was natuurlijk fout gegaan wat ik sowieso vermoedde.

amyke schreef:
Fijn dat het toch in orde is gekomen. Blijkt dat het toch eerlijke mensen waren, maar afhankelijk waren van hun bank.

Ja dat is inderdaad erg jammer, nu speelde hier natuurlijk ook wel even de foutieve overboeking extra bij waardoor we gingen twijfelen, en daarna goede overboeking met minder gegevens.

Plus je word zoveel gewaarschuwd over dit soort dingen met oplichting dat ik niet de eerste zou zijnn, ondanks het goede opletten.

Maar ben blij dat het eerlijke mensen zijn, dus de rest van de afhandeling zal ook spoedig verlopen ga ik vanuit.
Jammer dat er paar dagen extra tussen zitten maar van beide kanten wel te begrijpen.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:25

Oh! Bij t openen net voor printscreen naar de kopers te sturen, staat t bedrag er nu twee! Keer op!
Dus de eerste overboeking zonder Rabo is schijnbaar dus ook gelukt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:32

Paspoort schreef:
Oh! Bij t openen net voor printscreen naar de kopers te sturen, staat t bedrag er nu twee! Keer op!
Dus de eerste overboeking zonder Rabo is schijnbaar dus ook gelukt.

Mooi dan is hij helemaal betaald :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:36

Ze wilden nog een ander paard erbij toch ook? Heb je twee aanbetalingen ;)