Enge film creëert nachtmerrie's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:30

Mars schreef:
Inmiddels krijg ik ook geen nachtmerries meer van films.

Maar als 8 jarige zag ik eens de film Jaws en dat maakte wel indruk. Telkens als ik naar zwemles moest zag ik dit voor me:

[ Afbeelding ]

Mijn god JA, ik heb een levenstrauma opgelopen aan Jaws. Je krijgt mij echt voor geen geld in open water in de zee := Doodsbang ben ik ervoor, door die film.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:56

Wrong turn was bij mij een om lijkwit bij weg te trekken maar om maar 1 reden, we hadden hem gepauzeerd om ff toiletbreak te doen.
Zetten hem vervolgens weer aan en een van die kannibalen komt net voor het eerst vol in beeld....(dus film op pauze en bij het aanzetten komt een van die figuren direct met zn grote kop in beeld, je kent het wel die prankfilmpjes dat je heel aandachtig zit te kijken en ineens zie je dit Afbeelding)

Dat hadden wij toen ook zowel ik als mijn vriendin hadden toch wel een hartverlamming.

Verder vooral tijdens de film veel problemen, al moet ik zeggen dat ik bloed, rondvliegende ledematen(dus de zgn slasher films) etc echt niet erg vind maar geesten films daar kijk ik gewoon echt niet naar :+ Al is het zo dat na de film ik er geen nare gevoelens meer bij heb maar tijdens zo'n film gewoon echt naar wordt :=
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 03-02-17 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:00

Ik heb een hele lange periode met vriendinnen heel wat horror gekeken, maar ben zo'n type dat tijdens de film doodbang is (kussen zo'n beetje constant voor mijn gezicht) en daarna is het over. Vriendinnen waarmee ik dat keek hebben het precies andersom :Y)
Enigste film waar ik slechte nachten van heb gehad is White Noise, ben dan ook heel blij dat de meeste tv's tegenwoordig geen ruis meer hebben :o
I am Legend heb ik is een keer uitgezet omdat ik het zo eng vond, keek ik die later terug en vroeg ik mij echt af waarom ik dat had gedaan want die viel eigenlijk alles mee.

Heb ook veel meer last van echt enge films dan bloederige/smerige. Saw heb ik bijvoorbeeld echt geen problemen mee. Bij IT was ik niet zozeer bang van de film maar meer van het boek (ook niet fijn om die te lezen in je bed voordat je gaat slapen :') )

gwennndolyn

Re: Enge film creëert nachtmerrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:11

Vroeger had ik met moeite met Jurassic Park.. En daarna ook nooit meer gekeken :')
Heb er weken wakker van gelegen

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:16

The unborn vond ik vroeger doodeng, nu vind ik hem wel wat hebben.

The ring wekt bij mij echt nachtmerries op, heb zelfs een poosje met licht aan geslapen 's nachts :P

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:39

Heb ooit eens per ongeluk een film opgepikt toen ik als klein meisje naar beneden kwam. geen idee welke film het was maar ging over o.a een Electrisch mes. sindsdien blijf ik ver weg van die dingen
altijd bang dat ze een eigen leven gaan lijden

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:19

maximum overdrive? een verfilming van een short story van Stephen King, waarbij idd elektrische apparaten en voertuigen een eigen leven gaan leiden en mensen vermoorden.
Een groepje mensen in een benzinepomp zitten daar vast omdat de vrachtwagens buiten dus ook tot leven zijn gekomen en iedereen die buiten komt afslachten.

Daar zit in elk geval ook een scene in met een elektrisch mes die een hand probeert af te zagen

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:20

Bij mij is het alleen scream. Mijn lieftallige zes jaar oudere broer heeft deze film met mij gekeken toen ik een jaar of 8/9 was en me daar compleet mee geshockeerd. Als klein kind veel nachtmerries door gehad, em nu nog steeds als ik het masker zie zit ik de rest van de dag niet meer lekker :')

Andere films glijden zo langs me heen, maar deze niet :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:26

Paranormal Activity 3 :n
Deel 1 en 2 vielen nog wel mee, maar deel 3..
En die keken we in de bioscoop :')
Ik denk daarna wel 3 weken last van gehad

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:29

I know what you did last summer

Heeft me verschrikkelijke nachtmerries bezorgd, moest van kamer wisselen met mijn broer (ik sliep op zolder) en met licht aan slapen.

Kijk nog steeds geen enge films meer, poep in mijn broek en maak mezelf helemaal gek.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:49

Snorkel8 schreef:

Heeft me verschrikkelijke nachtmerries bezorgd, moest van kamer wisselen met mijn broer (ik sliep op zolder) en met licht aan slapen.

Wat ben ik blij dat ik niet de enigste ben!
Echt ziek van die film geweest, niet slapen, maanden !

Word terug misselijk met rillingen als ik er aan denk...

IT nooit gezien gelukkig!
Skelleton Key ook echt vies :')

Tijd terug nog een film gezien van een jongetje dat bang is van iets wat in het huis zit.
Bleek een zwart eng gedaante te zijn met rode ogen enz...
Deed mij heel hard denken aan iets waar ik vroeger zo bang voor was!

Voor de rest kom ik niet meteen op iets.

Paranormal Activity, saw vind ik niet eng.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:50

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:19

_Alarm_wlkp schreef:
Snorkel8 schreef:

Wat ben ik blij dat ik niet de enigste ben!
Echt ziek van die film geweest, niet slapen, maanden !

Word terug misselijk met rillingen als ik er aan denk...
.

Ik ook, wil er nu nog niet aan denken...

Wat is dat eigenlijk dat je op een gegeven moment de engste wn vieste films wilt zien. We keken bergen van die films ook al kon ik er njet van slapen

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:25

Kennen jullie The house of wax en The hills have eyes?

Emelie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:54

Ik heb zelfs van schrik mijn broer geslagen nadat ik The Green Mile heb gekeken :')
Simon Says, deze film met een vriendin gekeken. 2 nachten het idee gehad dat die engerd in mijn kamer zou opduiken en lag maar in bed, badend in het zweet..
Insidious 1 vond ik overigens wel een leuke film!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:10

Debbie00 schreef:
Kennen jullie The house of wax en The hills have eyes?

Van the hills have eyes heb ik 's nachts liggen janken

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:19

higgins schreef:
It
En voor de liefhebber... September 2017

https://www.facebook.com/StephenKingsIt2017/

oe yessssssss...kon al bijna niet anders dat de gang ook de tweede keer hem niet afgemaakt hadden....en is 30 jaar voorbij nu, dus tijd voor een nieuwe It cyclus....gaaf *\o/*

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 01:49

It vond ik echt heel saai, na een uur ben ik in slaap gevallen, het kon me echt niet boeien.

The Grudge vond ik wel eng. Tijdens de film hoorden we steeds een raar getik, we dachten dat het van de film was. Maar toen we het geluid uit zetten, ging het getik gewoon door. Dat was wel even spannend.
Bleek het onze op afstand bestuurbare auto te zijn. Daar zat een antenne aan en onze kat zat steeds met zijn poot er tegen aan te slaan, waardoor de antenne tegen de muur aan tikte. Achteraf grappig, maar op dat moment kneep ik hem wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 01:54

The Ring vond ik ook erg eng trouwens. Vooral het moment dat ze weer met een noodvaart uit die put komt klimmen %) Holy crap...

Er is trouwens ook een nieuwe Poltergeist film, vorig jaar uitgekomen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 02:05

Amsterdamned..

bij een vriendin gekeken toen ik een jaar of 12 was,
vervolgens moest ik in het donker een kilometer langs het water fietsen (onder de rook van Amsterdam).
Dat water, daar voeren de tankers van en naar Schiphol oost (kerosine tankers).. Deze tankers 'hoor' je van verre aankomen.. het geluid van de moter verplaatst zich door het water als een dof diep 'kadoeng, kadoeng, kadoeng'.. Zonder dat er ook maar een tanker te zien is (die kan echt nog kilometers ver weg zijn)..

ik zweer dat ik het wereldrecord op de 1 kilometer verbroken heb, links van de weg fietsend om maar van de walkant weg te blijven..

Daarna moest ik van de dijk af naar beneden.. onze klucht had aan twee zijden een hoge heg.. de rechterkant had echter een 'gat' (1.5 meter breed en dus zo'n 1.90m hoog) waar het paadje naar de tuin van de buren die bovenaan woonden uitkwam... Weet je hoe angstaanjagend zo'n gat ineens is in het donker?

----

ohh ja.. en ik woonde op een oude boerderij, dus het tochte altijd wel wat vanaf en op zolder.. rechts voor mijn kamer zat wat wij het 'ketelhok' noemde.. eigenlijk gewoon een ruimte van zo'n 10 vierkante meter waar een reserve koelkast (voor verjaardagen) stond en de cv ketel hing, plus wat schappen met rotzooi.. Die ruimte werd aan het zicht ontrokken door zo'n ouderwets zwaar bruin gordijn (geplooid). Dat ding wilde nog wel eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuul langzaam wapperen door de tocht. en het sloot niet volledig aan aan de muur (want er werd regelmatig iets achter vandaan gepakt, dus stond altijd wel een cm of 20 a 30 van de muur af)..

ik heb wat avondjes vanaf de trap een sprint getrokken naar mijn kamer, met een scheef blik op dat gordijn.. deur openrukken van mijn kamer en achter mij dichtschoppend om dan van 3 meter afstand met een snoekduik mijn bed in te duiken (want ja, er kan ook van alles je bij de enkels grijpen als je in bed wilt stappen en je hebt jezelf opgenaaid).. om maar niet te spreken van krakend hout dat je dan ineens ook hoort.. waaronder traptreden..

en nog leerde ik het niet af om geen films te kijken die ik niet zou moeten kijken.

Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:18

Ik heb wat slapeloze nachten gehad van The Crutch met dat chinese jongetje

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:06

Ook ik ben getraumatiseerd door de the grudge..
Gekeken toen ik een jaar of 10 was :')
Als iemand dat geluid nadoet ga ik nog steeds schreeuwen :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:12

Toen ik een jaar of 11 was heb ik in mijn eentje "IT" gekeken, daar heb ik toen wel best lang spijt van gehad :')

Insidious vond ik ook echt een 's nachts-wakker-houdende film... wel ook een hele goede film maar heel bizar. Bijv dat stukje met dat jochie dat ineens staat te dansen in de kamer of die demon :=