Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:15

Jeetje wat een verhalen :oo , nou ik heb er nooit geen last van gehad dat ik bang voor iets was ( had wel heimwee :D )

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:24

Lava! Ik was als de dood dat onder mijn bed vandaan uit de aarde omhoog zou komen. :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:00

Doordat ik stiekem een hele enge film had gekeken zonder toestemming van moeders, was ik als de dood voor kruisbeelden met Jezus daar aan. Als ik mijn ogen dicht deed was ik altijd bang dat als ik ze open zou doen er een heel groot kruis zou staan.. Ik verdien denk ik wel een lintje voor de gekste angst :') :Y)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:11

Ik vond gelukkig nooit iets onder mijn bed.

Ik moest altijd even voor alle zekerheid onder mijn bed kijken nadat ik op tv Derrick of Opsporing Gezocht had gezien :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:13

Ik stelde me altijd voor dat er een man onder mijn bed vandaan zou kruipen en als ik dan mijn ogen open zou doen zou ie daar een paar centimeter bij mijn gezicht vandaan zitten en heel zachtjes 'Hallo.' zeggen. :=

En ik weet niet of deze in je project past, maar ik was vroeger altijd bang in het huis van mijn vader dat er een lijk uit het plafond zou vallen als ik 's nachts de wc zou doortrekken.

Door ramen naar buiten kijken als het donker is doe ik nog steeds liever niet. Bang dat er opeens iets of iemand me aan kijkt daar buiten. :Y)
Laatst bijgewerkt door Kaus op 02-02-17 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:14

Ik was nooit bang voor dingen onder mijn bed, maar wel voor spiegels in het donker (en soms nogsteeds), dingen die op ogen leken :') en dat er een skelet uit de wc zou komen als ik doorspoelde. _O-

Anoniem

Re: Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:17

Ik ben nooit bang geweest voor iets onder mijn bed geloof ik. Ik had altijd óf mijn matras op de grond (kon niks onder) of een hoogslaper (kon ik makkelijk onder kijken) dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
Ik was wel bang van het donker, en toen ik wat ouders was van the Borg uit Startrek.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:18

musiqolog schreef:
Ik kan het niet laten:
[ [url=m/WFz0D3.jpg]Afbeelding[/url] ]
"Nee, hier is in geen velden of wegen een weerwolf te bekennen. Dat heb je gedroomd." (Zie hier.)

:j Doet me hieraan denken:

Ik was trouwens bang voor onweer, niet voor dingen onder mijn bed.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 02-02-17 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:18

Ik was bang voor spiegels :') Na een film te hebben gezien van een heks die kinderen in spiegels opsloot (en toen zelf in de spiegel vast kwam te zitten, want happy end, maar ze moesten wel eerst de spiegel kapot maken omdat ze anders vanuit alle mogelijke spiegels alsnog kinderen aanviel) heb ik echt weken niet in weerspiegelende objecten durven te kijken, bang dat ze mij er ook in kwam lokken. Dan merk je pas hoeveel weerspiegelende objecten je eigenlijk in huis hebt. Ik denk niet dat ik al de juiste leeftijd voor die film had _O-

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:24

Ik was als kind altijd bang in het donker, ik dacht dat er 's nachts geesten de trap op zouden komen lopen. Ik was bang dat als ik mijn ogen open deed dat ik dan die geesten zou zien.
En we keken vroeger altijd naar Kees & Co, toen was er een aflevering dat haar overleden vader bij haar thuis in een vrieskist lag :+ En helemaal op het einde van de aflevering liep Kees de trap op naar boven om te gaan slapen, en hoor je opeens een stem die 'welterusten' zegt.
Ik heb de weken daarna iets minder goed geslapen :=

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:25

Ik durfde nooit in het donker de trap op, dan zag ik altijd een enge boze wolf met rode ogen voor me als ik omdraaide. Ik was dan wel altijd rete-snel boven :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:26

Wolven :j
Ik had een kamer op zolder waar in de hoek onder het schuine dak zon gat zat waar de leidingen van de verwarming doorheen liepen. Dat was hun hol, en snachts kwamen ze daaruit om naast mijn bed te gaan zitten.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:30

GreaseMonkey schreef:
Oh! en een angst die ik nog steeds heb: als het heel stil is ben ik als de dood dat er iemand plotseling in mijn oor schreeuwt. Heeft echt bijna fobie-achtige vormen. Ik heb zelfs een slaaphouding ontwikkeld waarbij mijn hoofd volledig onder de dekens zit (oren en kruin bedekt) maar ik toch nog met mond en neus naar buiten steek zodat ik frisse lucht kan ademen.

Ik mag er eigenlijk niet om lachen..want een fobie(achtige) angst is echt niet tof. :(:)
Maar toch krijg ik hier dmv beelddenken hylarische beelden bij _O-

Hier volgens mij maar heel even die fase gehad...voor mij ook puur die hand die je bij je enkels kan pakken. Gek genoeg alleen als ik in bed wilde eruit maakte weer niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:34

Kennen jullie dat maffe verhaal van de babysitter die de ouders van de baby opbelde, om te vragen of ze die enge clownspop mocht verplaatsen want hij keek zo naar haar. En toen zeiden die ouders: bel de politie, wij hebben geen clownspop. Bleek een ontsnapte TBS-er zoals het verhaal vertelde.

Toen ik 10 was was dat echt eng hoor :=

edit: Heb gegoogled, blijkt echt te zijn?!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:38

Mlies schreef:
En haaien. Vroeger teveel enge haaienfilms gezien en die angst is ook nooit over gegaan. Ik weet nog dat als ik als kind in het zwembad zwom, ik naar de bodem keek en me dan voorstelde dat die bodem opeens open schoof en er haaien uit kwamen.
Zwembaden durf ik inmiddels wel in, maar in de zee ben ik nog altijd panisch.

Ik had precies iets soortgelijks als kind! :oo
In de duikput zat in de hoek een rooster op de bodem. Ik had mezelf er van overtuigd blijkbaar dat als het zwembad dicht ging 's avonds,het rooster open schoof en de haaien vrij werden gelaten.
Nog kom ik niet graag in het allerdiepste gedeelte in zwembaden :o
Het gekke is dat mijn neefje precies dezelfde angst heeft/had, terwijl ik er nooit iets over verteld heb.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:45

Geen idee meer wat voor film het was maar film waarin een hert in een val stapte.. ik heb maanden niet met mijn voeten onderin het bed durven slapen omdat ik om de een of andere reden bang was dat er zo'n val verstopt zat.

Ik sprong altijd van een meter in mn bed omdat ik bang was dat er een hand van onder het bed mijn been zou grijpen.
Er zat ook iets engs in mijn kast, geen idee meer wat, spook of monster.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:50

Toen ik nog heel jong was deelden mijn zus en ik de slaapkamer en sliepen we in een stapelbed. Mijn zus sliep bovenin en ik onderin.
Ik was altijd doodsbang als mijn zus haar arm naar beneden liet hangen. Ik had er altijd een vishaak idee bij. :')

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:40

bontesok schreef:
Mlies schreef:
En haaien. Vroeger teveel enge haaienfilms gezien en die angst is ook nooit over gegaan. Ik weet nog dat als ik als kind in het zwembad zwom, ik naar de bodem keek en me dan voorstelde dat die bodem opeens open schoof en er haaien uit kwamen.
Zwembaden durf ik inmiddels wel in, maar in de zee ben ik nog altijd panisch.

Ik had precies iets soortgelijks als kind! :oo
In de duikput zat in de hoek een rooster op de bodem. Ik had mezelf er van overtuigd blijkbaar dat als het zwembad dicht ging 's avonds,het rooster open schoof en de haaien vrij werden gelaten.
Nog kom ik niet graag in het allerdiepste gedeelte in zwembaden :o
Het gekke is dat mijn neefje precies dezelfde angst heeft/had, terwijl ik er nooit iets over verteld heb.

Dit heb ik ook. Niet alleen haaien maar alle soorten vissen. Mijn zwemdiploma halen was een ramp. Ik was altijd bang voor de zwarte strepen, dat daarboven vissen zwommen die ik niet kon zien. Dus ik zwom 10 cm van de kant af.
Ik ben gek op zwemmen, maar dan alleen in zwembaden zonder strepen en dan het liefst nog waar ik kan staan. Niet handig..
En vreselijk onverklaarbaar want ik ben verder niet bang voor vissen. Als ik er logisch over nadenk snap ik de hele angst niet, maar ik ga echt niet in een meer ofzo zwemmen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:52

Ik ben een beetje bang voor dingen onderwater, geen idee waarom ( niet voor vissen oid) Op vakantie was ik bijvoorbeeld in de zee, en daar was zo'n motorboot geparkeerd, met die slang uitgerold. Ik kreeg een paniekaanval toen ik daar zwom. :') En op een andere plek , waar het diep was,was er echt heel veel, donker zeewier. Zelfs als ik daar langs zwem vind ik dat eng, maar erover heen zwemmen al helemaal. :=
Zwarte strepen bij zwembaden ben ik ook niet dol op, en als er bv een hoepel op de bodem staat blijf ik er uit de buurt. O:)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:11

Een schaduw die enkel dichterbij kwam als ik in bed lag met mijn ogen open, dus deed ik vaak of ik sliep zelfs al was ik klaarwakker of dan moest het licht blijven branden want de schaduw kon niet in licht bewegen. Hij wou trouwens mijn voeten hebben.
Nu nog slaap ik altijd met mijne voeten bedekt zelfs als de rest dat niet is.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:20

Ik moest toen ik een jaar of 5-9 was altijd binnen 5 seconden van de deur (na het licht uit te hebben gedaan) in mijn bed zijn onder de dekens. Er zou een heks of zo achter mij aan zitten die het binnen 6 seconden kon en anders werd ik meegenomen. Nog steeds neem ik een aanloopje naar mijn bed :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:23

Freddy krueger..zoek m maar op...brrr!

Of een geest. Maar die had ik nooit gezien. Ik wist dus niet hoe die eruit zag. Maar hij zat er wel!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:29

Ik weet niet of die hier al is gezegd, maar ik had altijd na het kijken van ik, mik, lorreland, angst voor karbonkel. En die angst had ik ook tijdens het schoolzwemmen, nooit was ik zo snel in bed of aan de overkant :')

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:33

Haha dan heb ik ook nog een mooie. Ik heb toen ik klein was een tijdje last gehad van een horror ernie. Jawel die lieve oranje kindervriend van Bert en Ernie. Bij mij had hij alleen last van bloeddoorlopen ogen en vlijmscherpe tandjes en keek hij me vanaf het voeteneind met zo'n evil glimlachje de hele tijd aan om dan langzaam steeds verder naar beneden te zakken tot ik hem niet meer kon zien... :evaw:

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:36

Ik was bang dat Voldemort in de kast zat die bij ons op zolder stond en dat die er dan zo heel creepy uit zou komen _O-
Had mijn vriendin me wijs gemaakt en dan zei ze altijd 'Voldemort zit op je zolderrrr'

Mijn broertje was bang voor een clown die ballonnen opblies in een intro van een Playstation 2 spelletje. Het was een 'goede' clown, maar ik had hem wijsgemaakt dat die uit het beeldscherm kwam om hem te halen :o

Ohja en ik was ontzettend bang voor mensen in een pak in een pretpark (animatie) bijvoorbeeld Pardoes van de Efteling. Mijn familie wilde heel graag met die 'kip' op de foto in MoviePark. Ik was helemaal gillend en huilend over de zeik. Heb het nogsteeds niet op die dingen.