, nou ik heb er nooit geen last van gehad dat ik bang voor iets was ( had wel heimwee
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

musiqolog schreef:Ik kan het niet laten:
[ [url=m/WFz0D3.jpg]Afbeelding[/url] ]
"Nee, hier is in geen velden of wegen een weerwolf te bekennen. Dat heb je gedroomd." (Zie hier.)
Doet me hieraan denken:
Na een film te hebben gezien van een heks die kinderen in spiegels opsloot (en toen zelf in de spiegel vast kwam te zitten, want happy end, maar ze moesten wel eerst de spiegel kapot maken omdat ze anders vanuit alle mogelijke spiegels alsnog kinderen aanviel) heb ik echt weken niet in weerspiegelende objecten durven te kijken, bang dat ze mij er ook in kwam lokken. Dan merk je pas hoeveel weerspiegelende objecten je eigenlijk in huis hebt. Ik denk niet dat ik al de juiste leeftijd voor die film had
En helemaal op het einde van de aflevering liep Kees de trap op naar boven om te gaan slapen, en hoor je opeens een stem die 'welterusten' zegt.
GreaseMonkey schreef:Oh! en een angst die ik nog steeds heb: als het heel stil is ben ik als de dood dat er iemand plotseling in mijn oor schreeuwt. Heeft echt bijna fobie-achtige vormen. Ik heb zelfs een slaaphouding ontwikkeld waarbij mijn hoofd volledig onder de dekens zit (oren en kruin bedekt) maar ik toch nog met mond en neus naar buiten steek zodat ik frisse lucht kan ademen.

Mlies schreef:En haaien. Vroeger teveel enge haaienfilms gezien en die angst is ook nooit over gegaan. Ik weet nog dat als ik als kind in het zwembad zwom, ik naar de bodem keek en me dan voorstelde dat die bodem opeens open schoof en er haaien uit kwamen.
Zwembaden durf ik inmiddels wel in, maar in de zee ben ik nog altijd panisch.
bontesok schreef:Mlies schreef:En haaien. Vroeger teveel enge haaienfilms gezien en die angst is ook nooit over gegaan. Ik weet nog dat als ik als kind in het zwembad zwom, ik naar de bodem keek en me dan voorstelde dat die bodem opeens open schoof en er haaien uit kwamen.
Zwembaden durf ik inmiddels wel in, maar in de zee ben ik nog altijd panisch.
Ik had precies iets soortgelijks als kind!![]()
In de duikput zat in de hoek een rooster op de bodem. Ik had mezelf er van overtuigd blijkbaar dat als het zwembad dicht ging 's avonds,het rooster open schoof en de haaien vrij werden gelaten.
Nog kom ik niet graag in het allerdiepste gedeelte in zwembaden![]()
Het gekke is dat mijn neefje precies dezelfde angst heeft/had, terwijl ik er nooit iets over verteld heb.
En op een andere plek , waar het diep was,was er echt heel veel, donker zeewier. Zelfs als ik daar langs zwem vind ik dat eng, maar erover heen zwemmen al helemaal.