Paardenkleding, wat wil bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:59

Mariett schreef:
The_Cat schreef:
Ik wil echt goede bovenkleding. Er hoeft geen bling rommel aan te zijn, gewoon iets degelijks in echt ademend materiaal. Als ik in de zomer een tshirt aandoe van die 'ruiter'shirts die in de winkel hangen dan zweet ik zoveel dat het zweet van men rug druipt :')

Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar in de zomer draag ik alleen 'echte' sportshirts, geen ruiterspul. Anders heb ik inderdaad binnen no-time zweetvlekken overal :+

Ja dat doe ik nu ook :D Vooral die topjes van decathlon draag ik graag :)!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:05

Voor mij
Korte lengte maat voor een vrouw die wel kuiten, bovenbenen en een kont heeft. Bling kan ik nog wel mee leven en logo's. Maar ik ben zwaar allergie's voor Roze, Paars met 20 duizend kleuren glitter erop. Gewoon een simpel, degelijk met een klein beetje versiering. Voor 80 euro moet die voor mij al aardig in de buurt van perfect komen. Die Elastische gedeelte bij de enkel is trouwens een uitvinding in mijn ogen. Geen prikkende klittenband meer in mijn huid.

Van Shirtjes ben ik erg fan van Anky kleding, maar die zijn zo belachelijk duur. Dus ik zou graag het Anky idee hebben voor wat minder geld. Anders blijf ik toch bij de goedkope H&M shirtjes denk ik. Vesten met hetzelfde idee zou ook top zijn.

Anoniem

Re: Paardenkleding, wat wil bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:16

Meer HV Polo, dat wil ik! <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:36

VisibreTeam schreef:
Waarschijnlijk word de eerste productie een serie broeken met leren zitvlak, ruime zakken, hoge taille en aan de prijs van €79.99 id dit realistisch?

Jaa! Klinkt heel fijn!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:43

Rijbroeken voor mensen met smalle benen :) Ik vind zelden rijbroeken die mooi aansluiten bij mijn onderbenen. Kindermaat broeken doen dat wel, maar daar past mijn kont niet zo goed in :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:44

Belangrijk is dat de pasvorm en kwaliteit goed blijft na een aantal maanden wassen en dragen. Mijn ervaring is helaas, dat dit alleen bij de duurdere merken als KL, Pikeur en Anky is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:50

Persoonlijk vind ik dat er al heel veel te krijgen is en is vooral prijs belangrijk. Het midden segment zit imo vol. Om met een nieuw merk te komen, wat aan spreekt, zul je echt wel met een soort van nieuw product moeten komen.
Misschien dat er in het hoge segment nog ruimte is voor vernieuwing, ik behoor daar niet onder dus weet niet of dat zal lopen.
Maar met kleuren en modellen is er onwijs veel te vinden. Er is niet iets "in" volgens mij, een model die bij je lichaam past is "in" en er zijn heel veel verschillende lichamen.

Ik weet niet of het een kwestie van lef is of gewoon dom om iets "bestaands" te gaan uitbrengen, terwijl je een leek bent in dat type markt.
Ik hoop dat het gaat werken. Maar voor 80,- een nieuwe broek, dan wil ik wel wat heel goed is en meestal betekent dat, dat het al "bewezen goed" is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:51

Electra63 schreef:
Belangrijk is dat de pasvorm en kwaliteit goed blijft na een aantal maanden wassen en dragen. Mijn ervaring is helaas, dat dit alleen bij de duurdere merken als KL, Pikeur en Anky is.

Jep en die zijn zeer ervaren in het uitbrengen van spullen voor klanten die er veel gebruik van maken.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:08

VisibreTeam schreef:
Waarschijnlijk word de eerste productie een serie broeken met leren zitvlak, ruime zakken, hoge taille en aan de prijs van €79.99 id dit realistisch?

Klinkt goed!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:57

Gypsy schreef:
Top!

Als je echt innovatief wilt zijn, kijk dan eens of je bij de buik gewoon een brede elastieken band kan doen oid, zoals wat ik dus zei van die hardloopbroekjes van de hm. Dat er niet een smalle band + knoop in de buik zit te prikken.

Als je dat lukt koop ik er sowieso 1 van je. :P

Ik sluit me totaal aan bij "top" en het verdere commentaar :)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:00

Zon-doorlatende rijbroeken. ~~}>

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:03

senta schreef:
NynkeMarit schreef:
Je hebt tegenwoordig geloof ik ook rijbroeken met zakken ergens halverwege het bovenbeen! Ideaal lijkt me om telefoons ed in te bewaren zonder dat ze in je heup prikken :j heb ze nog niet in Nederland gezien volgens mij.

Zoiets?

QHP heeft ze
https://www.qhp.nl/8140-rijbroek-lisa.html

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:10

Ipv rijbroeken met zak handige, niet spuuglelijke buideltasjes waar je voor op buitenrit bijv. ook je hoevenkrabber in kwijt kan, fijn voor in de zomer!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:15

Ooooh ja lange rijbroeken... _/-\o_
Ik ben 1.86m, en het valt best tegen. Ik heb een hele mooie broek van Anky, maar de kwaliteit valt me wat tegen. Fairplay geldt hetzelfde voor...
La Valencio is te kort.

Verder hou ik van polo's, maar die mogen ook wat langer. Normaal nooit problemen met de lengte van shirts, maar ik hou van de stof die ATC heeft en die shirts zijn allemaal aan de korte kant. Dus draag ik een XL die eigenlijk wat aan de wijde kant is.

Bodywarmers zijn ook altijd fijn!

Verder hou ik ook van tech sweat vesten, maar die zijn vaak gruwelijk duur :(

Ik hou van felle kleuren, maar het hoeft niet te schreeuwen. Dus kleurrijk chique.

De genoemde prijs vind ik een heel erg mooi streven! Als het mij past, zou ik dat zeker aanschaffen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:19

Picasso schreef:

Heel mooi merk, maar zooo slecht van kwaliteit. Krimpt heel snel, niet geschikt voor lange lijven en de bovenkleding lubbert ook zeer snel uit.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:22

Stof/materiaal waar vuil niet snel op blijft hangen? :D
Ik zelf zweer bij mijn softshelljasjes van O'neil, niet te dik, redelijk winddicht en kan een klein spatje regen hebben. Bij uiteenlopende temperaturen te gebruiken. Alleen aardig aan de prijs..

En qua rijbroeken blijf ik toch hangen bij Pikeur.. Onverwoestbaar, maar o zo prijzig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:59

Lous schreef:
Picasso schreef:

Heel mooi merk, maar zooo slecht van kwaliteit. Krimpt heel snel, niet geschikt voor lange lijven en de bovenkleding lubbert ook zeer snel uit.

Oh echt? Ik heb die ervaring niet gelukkig.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:13

Ja vooral ook rijbroeken zonder zitvlak met lekker veel stretch!

Ik had vroeger rijbroeken van het merk Naturel Cotton of Cotton Naturel (word niet meer gemaakt helaas) ...ik kocht ze bij ruitersportwinkel Jeanette in Amsterdam (bestaat ook niet meer)
Maar man man man wat een heerlijke stof was dat...en bijna onverwoestbaar! Heb ze bijna 20 jaar gehad...had er meerdere dus ik droeg elke broek maar 1x per week...maar toch...top kwaliteit en ik dacht toen 85-125 Gulden!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:47

Goh, al die klagers: ga eens lekker een heul lang weekend naar GB, neem een dikke boerentiet met geld mee en koop de winkel leeg.
Als de superstretch, simpele, comfortabele rijbroeken die jullie beschrijven, die liggen daar gewoon in het schap, in alle leuke simpele kleuren van de regenboog.

Maar wat ze zelfs in GB niet hebben (en Mountain horse is ermee opgehouden) zakjesvesten! Getailleerd voor de dames, in dunne katoenen stof zodat ze in de zomer gewoon gedragen kunnen worden en in de winter ook onder je dikke winterjas passen.
Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:51

Ikke, zoiets hebben ze dacht ik bij de Decathlon!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:02

tennan schreef:

Ook in een dames-versie? Beetje taille erin, zodat het niet zo'n hobbezak wordt?

Voor heren is er zat te koop in de visserijhoek, maar een beetje leuk voor dames niet.
Mountain horse had best een aardig unisex model wat ook voor een vrouw nog een beetje afkleedde maar dat is uit het assortiment.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:06

ikke schreef:
tennan schreef:

Ook in een dames-versie? Beetje taille erin, zodat het niet zo'n hobbezak wordt?

Voor heren is er zat te koop in de visserijhoek, maar een beetje leuk voor dames niet.
Mountain horse had best een aardig unisex model wat ook voor een vrouw nog een beetje afkleedde maar dat is uit het assortiment.

Klopt, erg sexy is hij niet... :Y)
http://www.decathlon.nl/vest-sentier-ka ... 86276.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:20

VisibreTeam schreef:

Eerlijk gezegd zou ik eerder een leuk buitenland merk zoeken en importeren dan een nieuwe rijbroek ontwikkelen. Dat laatste kost een hoop geld en het risico ligt volledig bij jullie, mocht er iets niet goed uitvallen, terwijl bij een bestaand merk de producten al jarenlang getest zijn door fabrikant en gebruikers.

Crazy Horse is in Duitsland bijvoorbeeld al jarenlang hét merk voor mensen die iets aparts willen qua rijbroek (zakken op het been, barokke rijbroeken, western franjes, cargo rijbroeken, strepen aan de zijkant, kleine tot grote borduursels, jodhpurbroeken met wijde pijpen, ruitjes, verschillende kleurcombinaties enz). Die kosten tussen de 50 en 90 euro. Kun je daar tegenop qua modellen, ideeen en prijzen? Zo niet, dan zou ik eerder eens kijken of je niet zo'n merk in Nederland kunt gaan vertegenwoordigen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:44

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:22

hier een lang tenger dochtertje wat stoere kleertjes wilt voor bij de paarden en geen meisjes meisjes roze glitterbroek . Dus kindermaten die gewoon stoer zijn.