100 days No buy challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 100 days No buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:40

Dat is een goed overzicht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:18

borstnoot schreef:
Edit: ik ga m'n stickers gewoon in de winkel halen een dezer dagen, samen met m'n foundation.
Sigaretten mag ik ook kopen van mezelf, een ding tegelijk :+

Niet alles tegelijk, daar heb je gelijk in maar ik moest gelijk denken aan een gesprek van twee meiden in de trein, tijdje geleden.
Die boden tegen elkaar op dat roken ze per maand 300 euro kostte!!!
300 Euro :wow: Mijn 92-er classic Range Rover kostte me 110 per maand wegenbelasting, 50 euro verzekering en er ging voor zo'n 150 - 200 euro aan benzine doorheen (ding loopt 1:7, oeps).
Die meiden rookten dus pp bijna een rijdende Range Rover per maand weg!! En dan durven mensen te zeggen dat een Range Rover onbetaalbaar is.........

Ik was daar even stil van.

Ik ga niet mee doen, in die zin dat ik op dit moment een Saab Cabrio heb staan die dringend aan de aandacht van een lasapparaat toe is (en dat ook krijgt) maar dan moet je soms gereedschappen en materialen aanschaffen, ook omdat ik van de gelegenheid gebruik wil maken om enkele aanpassingen/moderniseringen door te voeren die nu vrij simpel aan te brengen zijn.

Maar ik volg jullie wel, wie weet wat er nog van te leren is. Succes dames (en heren?).

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:46

Oke, ik heb gisteren op m'n eerste dag meteen al gecheat haha, zonder nadenken een broodje gekocht op het station omdat ik 20 minuten moest wachten en honger had. Gelukkig kwam wel meteen het besef dat ik dit helemaal niet mocht doen, dus daar was ik wel blij mee!

Vanochtend heb ik gelukkig kunnen weerstaan om nog even wat lekkers te halen voor op werk, vanavond eerst maar naar stal en daarna boodschappen doen. Hoop echt daar ook wat op te besparen, dan kan het niet anders dan dat ik aan het einde van de maand geld over moet houden!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:58

Ik heb vanochtend mijn nieuwe bril opgehaald (gevalletje 'nodig' anders parkeer ik mezelf in het donker tegen een boom aan := ). En dan loop je door de stad en zie je overal 'SALE SALE SALE SALE' en die je toffe sjaals en toffe vesten en toffe jassen en denk je 'Nah, ik heb op zich al wel twintig sjaals dus tja... maar een nieuwe winterjas.. in de SALESALESALE.. :)* '

Ik ben teruggekomen met alleen mijn nieuwe bril {:}

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:15

Hier ook! Ondanks elke morgen zo'n 20 mails met schitterende aanbiedingen, heb ik toch nog helemaal niks gekocht ! Allemaal netjes weggeklikt. Ben zo fier op mijzelf...
Boodschappen via collect&go : geen verleidingen in de winkel, enkel kopen wat je nodig hebt. Dat werkt ook goed voor mij.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:18

ik verwijder elk reclame mailtje dat ik binnen krijg ik zeg dan ook meteen die mails op. mijn tip, spaar 2/3/4 dagen je mail op en verwijder meteen al die abo's

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:52

Ik verwijder nu ook braaf alle reclame mails zonder ze te openen!
Alle mooie Divoza en EJ mailtjes die mooie setjes showen :~ Niet meer openen, dan heb ik ook niet de verleiding :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:01

linda_gigant schreef:
ik verwijder elk reclame mailtje dat ik binnen krijg ik zeg dan ook meteen die mails op. mijn tip, spaar 2/3/4 dagen je mail op en verwijder meteen al die abo's

Was ik inderdaad sowieso al van plan, wordt helemaal gek van die mailtjes...
Voor mij m'n eerste dag, en tot nu toe nog niks gekocht :')

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:55

Anoniem schreef:
linda_gigant schreef:

Was ik inderdaad sowieso al van plan, wordt helemaal gek van die mailtjes...
Voor mij m'n eerste dag, en tot nu toe nog niks gekocht :')

ik doe ook vanaf vandaag mee maar ben al langer mailtjes aan het verwijderen en die diensten aan t opzeggen. moet zeggen dat ze paarden nieuwsbrieven t lastigste waren maar joh wat een rust. Ik ben van ruim 100 mailtjes per dag naar een stuk of 35 gegaan. Als ik wat nodig heb voor mijn pony's ga ik toch op het internet kijken en kom ik de acties ook wel tegen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:18

marieke_irma schreef:
Oke, ik heb gisteren op m'n eerste dag meteen al gecheat haha, zonder nadenken een broodje gekocht op het station omdat ik 20 minuten moest wachten en honger had. Gelukkig kwam wel meteen het besef dat ik dit helemaal niet mocht doen, dus daar was ik wel blij mee!

Vanochtend heb ik gelukkig kunnen weerstaan om nog even wat lekkers te halen voor op werk, vanavond eerst maar naar stal en daarna boodschappen doen. Hoop echt daar ook wat op te besparen, dan kan het niet anders dan dat ik aan het einde van de maand geld over moet houden!

Grappig is dat eigenlijk hoe iets je systeem inkruipt.
Zo wil ik minderen met vlees en heb ik een aantal dagen in de week een vleesvrije dag.
Dan op een gegeven moment zit je te praten staan er wat hapjes op tafel en stop je er een paar in je mond.
Ho oliebol vandaag is een vlees vrije dag en daar ging zomaar een worstje naar binnen. Gewoon pure gewoonte zonder er bij na te denken en dat is met kopen precies hetzelfde.
Wel mooi dat het besef dan toch komt, van oh dit was niet de bedoeling.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:33

Toch besloten om het langer dan een maand te proberen. Dus ik maak er voor mezelf '50 days no buy challenge' van. Net nog even stickers gekocht om de dagen af te strepen en zometeen kijken of ik een leuke planning kan maken die ik ook kan op hangen in mijn kamer. Dan begin ik morgen :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:51

Foaly schreef:
Ik ga mezelf naast een Bookdepository-verbod ook een AH To Go-verbod opleggen (geldt ook voor de Kiosk en de Broodzaak en de rest)
Als ik iets lekkers mee wil nemen in de trein kan ik dat veel beter vantevoren bij een normale AH halen, dat scheelt al gauw de helft in prijs :=

Dus mijn regels zijn:

Geen Bookdepository
Geen creditcard gebruiken (want die gebruik ik toch alleen maar voor onnodige dingen)
Geen AH to Go of andere stationswinkels
Geen nieuwe spullen voor in huis (ik woon op 36 m2... waar moet ik het in hemelsnaam laten? := )

Verder heb ik 18 februari een reünie van mn studentenvereniging, dat is tot nu toe mijn enige 'cheat'-dag :D

En bedankt. Ik kende bookdepository nog niet, was nieuwsgierig en heb even gekeken.
Dat had ik beter niet kunnen doen :\

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:23

Vandaag alleen 3 broden uit de bonus bij de AH gehaald en 2 lampjes omdat mijn kitten 2 lampen had omgegooid en deze kapot waren gegaan.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:36

Dit topic had ik nooit moeten aanklikken :')
Het is niet dat ik veel te veel onzin koop hoor, maar het is voor al eten bij bijv Bakker Bart, Mc Donalds, Hema, Starbucks enz waar mijn portemonnee niet zo blij van wordt :o Maar heb al een soort regeling met mezelf dat ik maar 1x in de week zoiets mag kopen dus ga eerst maar kijken of ik dat vol hou voor ik hier aan mee ga doen haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:14

Wij deden meestal donderdag bakker Bart en vrijdag snackjesdag
Per 1 febr een andere baan maar wel met kantine waar je iets kan kopen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:22

Hier ging het vandaag ook goed. Mijn vitamine tabletten waren op en mijn huid reinigings lotion (heeft dit ook een makkelijker naam eigenlijk?) ook. Dus alleen die twee dingen gekocht bij de drogist. Heb toch tijd eigen merk dus dat waren de kosten niet. Trots op mezelf dat ik verder niets gekocht heb!

Ben die winkel ook erg gericht door gerend moet ik zeggen, om niet in de verleiding te komen..

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:57

Hier ook niks gekocht de afgelopen twee dagen en de reclame map van m'n mail nog maar niet geopend... Ook m'n random reader verstopt en langs de mac gereden zonder de drive in in te draaien, ik zeg goed bezig!! Ik markeer elke dag in mijn agenda dat ik niks gekocht heb, dat motiveert!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:34

Oh verschrikkelijk, krijg vandaag echt overal kortingsmailtjes van, stop met de verleiding |( :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 06:58

grappig dat zoveel mensen dat hebben met die mailtjes. Ik vind reclame juist irritant :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 07:25

Hoi! Niet heel het topic gelezen maar las dat er ook mensen meedoen vanaf 1 februari? Kan ik meedoen ? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:12

Tyrcanol schreef:
grappig dat zoveel mensen dat hebben met die mailtjes. Ik vind reclame juist irritant :D

Nou dat dus en ze gaan dan ook standaard ongelezen weg.

Ik laat heel bewust van enkele aanbieders wel mails komen omdat dat aanbiedingen zijn van dingen die ik toch ga doen (reizen op GB bijvoorbeeld) en dan doe ik dat net zo lief op een aanbieding :D
Met dank aan de Brexit stort de Pond aardig in en worden auto-onderdelen daar behoorlijk goedkoop voor ons. Soms gaat dat via internet, maar soms wil je dingen gewoon kunnen bekijken. Rondneuzen op beurzen is ook heel nuttig omdat je daar nogal eens spullen vindt die niet te vinden zijn op internet.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:18

Wij krijgen geen reclameblaadjes, dus die verleiding is er niet :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:46

Ik ga toch maar op 1 februari beginnen. Kan ik even nog een extra agenda kopen om het in op te schrijven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:17

Ik meld me ook! Het "kopen om het kopen" loopt bij mij een beetje de klauwen uit dus ik mag best even drastisch minderen :+
Vandaag orde op zaken gesteld wat mijn financiën betreft en ik geef mezelf £50 per week vrij te besteden, met als voorwaarde dat het niks mag zijn wat ik echt niet nodig heb :j Dingen vervangen etc mag wel.

Ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:19

Oh nee. Mijn bruine oogpotlood is net gesneuveld. En ik kan eindelijk niet zonder := := Dat wordt een dingetje :')