_Nadia_ schreef:Je kunt bijna alles invriezen, het enige dat ik echt niet invries is sla, simpelweg omdat dat niet meer te eten is als je het weer ontdooit.
Fruit vriezen we in om smoothies van te maken, of ijs, na het ontdooien is dat anders ook niet lekker meer.
Brood vries ik in zodra ik het koop (betaal nooit meer dan 10 pence) en haal ik dr uit voor ik naar bed ga. Hier gaat er een brood per dag doorheen.
Eieren kun je ook invriezen, wel uit de schil! Deze kun je dan weer gebruiken om te bakken.
Kaas en vleeswaren gaan hier ook de vriezer in, kaas heel langzaam laten ontdooien (in de koelkast) en dan is het prima eetbaar
Dan vraag ik me af waar jij woont, want man man wat was ik belachelijk veel kwijt aan groceries in de UK!
Ik doe ontzettend onregelmatig boodschappen en houd dus nooit echt mijn kosten bij, hoe doen jullie dat? Soms kom ik een hele week niet in de supermarkt en andere keren bijna dagelijks omdat ik dan opeens een stuk meer nodig heb, dingen ben vergeten of toch opeens de eetplannen veranderen. Eens in de zoveel tijd bulk inkopen (brood, kip, rijst/pasta etc) waardoor 't ook erg schommelt.