gekvanfleur schreef:Voor de mensen die niet doneren?
Ik kan mij dat niet zo goed voorstellen, hebben jullie niet het idee: ik heb het zelf goed (als je elk dubbeltje om moet draaien uiteraard niet) ik kan doen wat ik wil en ben (grotendeels) gezond. Kan ik misschien ook iets voor een ander betekenen daarin? Maar stel dat jij of een familielid morgen ziek wordt, zou je dan niet willen dat er onderzoek gedaan wordt en er medicijnen beschikbaar komen. Vind je het niet belangrijk om dat te sponsoren? Dingen waarvan je nu nog niet weer of het op je van toepassing gaat zijn, misschien sneller dan je denkt?
Ik bedoel dit niet verkeerd en zeg ook niet dat doneren de enigste oplossing is om mensen te helpen. Er zijn genoeg mogelijkheden om privé mensen te helpen natuurlijk. Maar bij bepaalde doelen (kanker, MS, ALS hartproblemen ) is onderzoek zo noodzakelijk..
Nogmaals ik ben gewoon benieuwd, ik oordeel of veroordeel niemand.
Ze mogen mijn aandoeningen bestuderen, maar ik ga ze zeer zeker geen geld geven. Ze denken alleen maar aan zichzelf en het geld wordt niet op de juiste plek besteed.
Ook bijvoorbeeld cliniclowns zou ik niets aan geven. Ik geef dan liever een leuk pakketje aan een kind en kijk naar de behoeftes van het kind. Zo heeft het er echt wat aan.
Andere mensen mogen een andere mening hebben, maar niemand is verplicht iets te geven.

ben ik egoïstisch door voor mijn comfort te kiezen? Vast. Maar ben iig niet hypocriet. (En nee ik bedoel niet dat mensen die doneren dat zijn maar IMO zijn veel directeuren van zulke organisaties dat wel)