Voor het eerst samen wonen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Re: Voor het eerst samen wonen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:34

Leuk TS dat het zo dichtbij komt! kan me voorstellen naar je eerdere ervaring dat je het spannend vind! Maar als vriendlief er ook vertrouwen in heeft komt het vast goed! Probeer gewoon direct vanaf het begin de taken een beetje te verdelen, en praat er over als iets je niet aanstaat. Dit voorkomt erger

Mijn vriend en ik zijn 5 en een half jaar geleden samen gekomen. Hij had al een appartement en ik woonde nog thuis, dus ik woonde binnen 2 maanden bij hem in. Inmiddels zijn we dus 5 en een half jaar verder, en hebben we samen ons droomhuisje gekocht! (hier wonen we nu 3,5 jaar. In het begin werkte ik fulltime en verdeelden we de taken. Wie het eerst thuis was kookte, de een deed de was, de ander ruimde op enz.
Inmiddels werk ik parttime, en doe ik iets meer in het huishouden. We wonen in een ontzettende kluswoning, dus meneer doet meer daar aan en is iets meer in de tuin bezig

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 00:57

Wat leuk om iedereen zijn ervaringen te lezen! Dat geeft ook een beetje goede hoop haha!
Ik hou van succes verhalen! :):)

Mijn vriend en ik zijn 30 december een woning wezen bezichtigen en vandaag gehoord dat wij uitgeloot zijn voor de woning! *\o/* We krijgen de sleutel 16 januari al! :oo Dus dat is erg snel en nog een hoop geregel, het gevoel is nog onwerkelijk maar stiekem vind ik het ook heel leuk om samen ak weekend te orienteren voor een vloer en verf wat we zouden willen.. :o

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:19

Dat is ineens een flinke sprong vooruit! Wat ontzettend leuk, gefeliciteerd! :D

Overheersen de leuke kriebels de spanning nu ook wat meer? :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 01:21

Maandag krijgen we de sleutel! Na het tekenen valt er wel een last van mijn schouders, echter moet ik nu mijn eigen huur gaan opzeggen en vind dat ook wel een dingetje. :o :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:26

Darah3 schreef:
Dat van alles opgeven herken ik wel. Ik woonde 70 km verderop, mijn werk was 115 km vanuit hier.
Mijn vrienden, familie, sport etc., zijn allemaal nog daar. Hier in het dorp ken ik nauwelijks iemand :+

Ik herken het alles opgeven ook. Ben ook bijna 80 kilometer verwijderd van het dichtsbijzijnde familielid. Mijn werk was eerst 60 kilometer rijden door de file. En nu nog maar 20 in de andere richting zonder file...
Was voor mij de hoofdreden om dat zo te doen. Ken hier in Hellevoetsluis maar 1 persoon. (collega) voor de rest niemand.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:23

Mijn dichtsbijzijnde familielid woont op ruim 18.000 km afstand. Je moet er wat voor over hebben :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:10

Kan je niet eerst een paar maanden je huisje aanhouden, dan kan je altijd nog beslissen de huur op te zeggen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:03

Ik heb iets doms gedaan..

Gekeken naar huisjes en nu heb ik helemaal zin om samen te wonen, en we moeten wachten tot 1 mei :').

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:12

Tof TS!

De spanning is begrijpelijk!

Ik heb 4 maanden samengewoond met mijn vriend in het buitenland voor stage! Vooraf vond ik dat ook heel spannend. Naast dat je voor t eerst het huis uit gaat en dan ook nog eens het buitenland, vond ik het ook spannend om met mijn vriend (van toen 9 maanden) samen te wonen. Wat als het uit gaat je samen in het buitenland zit en alleen elkaar hebt? Maar het is echt ontzettend goed bevallen! Nu een halfjaar terug in Nederland en weer thuis en ik ben echt aan het aftellen tot ik afgestudeerd ben en we samen een plekje kunnen zoeken!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:59

Ohh spannend TS! :D Huur inmiddels opgezegd?

Mijn eerste keer samenwonen was een groot drama. Vochten elkaar letterlijk de tent uit en na 5 maanden ben ik vertrokken met de hond die we samen uit het asiel hadden gehaald.

Nu woon ik een dik jaar samen met mijn allereerste verkering, inmiddels mijn geregistreerd partner. Het was meteen de ultieme relatietest met o.a. baanverlies en het overlijden van mijn moeder, maar we zijn geslaagd en gelukkig samen. <3

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:47

Inmiddels vast al een beetje geproeft aan het samenwonen?

Ik woon nu net voor de 2e keer samen. Mijn ex en ik hebben 5 jaar samengewoond en dat ging altijd prima. Hij was ook wel gewend om alleen te wonen dus het huishouden te doen.

Nu sinds 2 maand samenwonend met mijn vriend. Hij heeft eerder ook al half samengewoond. We moeten soms nog een beetje balans vinden maar het gaat wel steeds beter. Ik moet hem wel echt zeggen wil je dit doen of wil je dat doen. Maar ook dat gaat al meer uit zichzelf.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:31

Samenwonen is gewoon spannend! Maar ook leuk!

Wij woonden beide (opnieuw) in ons ouderlijk huis toen we elkaar leerde kennen. Hij had net een huis gekocht en toen we elkaar 6weken kende kreeg hij de sleutel. We zijn toen samen meubels en verf en gordijnen gaan uitzoeken en na 5 maanden (toen huis klaar was) gaan samenwonen.
We hebben wel goede afspraken gemaakt over wie wat betaalt en wie wat doet in het huishouden. En we een schoonmaakster.
Verder nooit ruzie of iets. We zijn beide niet zo moeilijk en als er iets is zeggen we dat gewoon.

Het ging heel snel, maar was beste keus die we konden maken. Zijn nu 4jaar verder, getrouwd en hebben een dochtertje van 5maanden nu.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:46

Hoi TS! Wat leuk dat jullie gaan samenwonen! :)

Mijn vriend en ik wonen in maart 1 jaar samen, dan zijn we iets meer dan 8 jaar bij elkaar.
(We zijn beide 21).

Ik geef je 1 gouden tip mee: spendeer quality time met elkaar, maar dan ook écht quality. Daarmee bedoel ik niet elke avond op de bank hangen en een filmpje kijken, samen boodschappen doen of whatever, maar echt erop uit. Anders kom je in een sleur af en toe. (Tenminste, zo is het bij ons, beide drukke baan etc..) :j

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:36

Wat leuk! Gefeliciteerd zeg!

Mijn vriend en ik krijgen eind maart de sleutel! Wel erg spannend allemaal.

In mijn vorige relatie heb ik 2 jaar samen gewoond maar dat werkte toch niet. Nu ga ik weer samen wonen met mijn nieuwe vriend. Voor hem net zo spannend als voor mij!

Nu druk aan het verhuizen zeker TS? ;)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:25

Mijn vriend heeft vanaf week 1 al de sleutel van mijn appartement. Hij was sowieso zo'n 6 avonden in de week bij mij en sliep 1 a 2 keer in de week bij mij op vrije dagen. Maar nu komt hij 4 dagen in de week bij mij wonen. Vind het juist heerlijk. Niet altijd om half 12 savonds nog afscheid nemen, maar gewoon samen naar bed kunnen. En ik hoef dinsdags niet meer zelf te koken hihi.

Zijn btw bijna een half jaar bij elkaar.

Ik zit nog anderhalf jaar op school en kan niet wachten om daarna te gaan werken en samen een koophuis aan te gaan schaffen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 22:24

Wat leuk om deze reacties allemaal te lezen. Excuus voor de late reactie, erg druk met het verhuizen, werk plus het feit dat we nog geen Internet hadden.
Het huis is nu bijna helemaal af en we wonen er nu bijna 4 weken in...tot heden bevalt het prima. Heerlijk om elkaar zo veel te zien.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:50

Jaloers hoor!!! Fijn dat zo goed bevalt.. wij zijn nog steeds ook opzoek naar huisje in almere :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:06

Wij gaan over een paar maandjes :):)
Eigenlijk wonen we nu al samen maar dan in twee huizen :o Best onhandig en ik merk dat mijn katten het ook niet zo leuk vinden. Ik kijk er echt naar uit, natuurlijk omdat het heerlijk met hem gaat zijn maar ook omdat het veel meer rust voor iedereen gaat opleveren (mensen en katten := )

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:42

Ik meld me ook in dit topic :D wij krijgen 15 mei de sleutel van ons huisje, zo spannend!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:51

Pff.. Ik word een beetje moedeloos..
1mei MOET het huis waar mijn vriend in woont leeg, dus wij willen in april ergens in.
Maar student zijn en wat zoeken is echt een hell.. Of je krijgt kamers ter grootte van een kledingkast, of ze zijn te duur, of vies, of je moet vet veel verdienen en doen ze niet aan borg.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:54

Melanie_B schreef:
Wat leuk om deze reacties allemaal te lezen. Excuus voor de late reactie, erg druk met het verhuizen, werk plus het feit dat we nog geen Internet hadden.
Het huis is nu bijna helemaal af en we wonen er nu bijna 4 weken in...tot heden bevalt het prima. Heerlijk om elkaar zo veel te zien.

Goed zo! :D Geniet er maar lekker van!