Wat maakt jou een mooi mens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:52

De actie wat mij vandaag een mooi mens maakt (vind ik);

Ik heb van het uitzendbureau waar ik werk een tegoedbon gekregen voor 10 oliebollen bij de bakker. Ik moest meteen de bon voor een collega meenemen, maar die wilde de oliebollen niet hebben..zat ik dus met 2 tegoedbonnen.
Haal 10 oliebollen voor mezelf en toen ik naar buiten liep, stond daar een heel schattig oud vrouwtje te wachten op haar dochter, die de auto deur op slot deed.

Ik vroeg aan deze mevrouw of zij ook graag oliebollen wilde, waarop ik haar dochter *die net aan kwam lopen* de bon in de hand gaf.
Kende deze mensen totaal niet, maargoed wat moet ik met 20 oliebollen :')

Vrouwtje vond het helemaal geweldig, dat er nog zulke leuke mensen waren rond deze tijd van het jaar. :+:

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:01

sloffiee schreef:
Soms vraag ik me wel eens af of ik een mooi mens ben :oo :x
:=

Volgens mij ben jij een onwijs sterke tante en een geweldige moeder. En beterschap :(:)

En sharoontje wat een top actie, fijn dat je haar gelukkig hebt gemaakt met een klein gebaar.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:10

Storm schreef:
rockwitch schreef:
Euh pff wat een mooie maar lastige vraag. Stom eigenlijk.
Maar ik weet het niet echt.
Het enige wat ik zo gauw kan bedenken is dat ik een mooi mens ben door de gigantisch grote liefde voor mijn zoontje. Zou alles voor hem doen.

Ik kan bij jou nog wel 10 dingen verzinnen hoor. Je bent een grote dierenliefhebber, een doorzetter, enorm aardig en gezellig (mis je op stal!), behulpvol, en inderdaad een geweldige mama van Morgan en binnenkort een tweede wurmpje.

Dankjewel. Ik mis jullie ook. Vind het zo jammer dat we niet meer ritten samen hebben kunnen maken.

Anoniem

Re: Wat maakt jou een mooi mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:48

Wat een lief topic is dit! Iedereen hier is naar mijn mening gewoon een goed mens. :j

Ik twijfel wel. Ik heb [naam] (ben ik voor naar de psycholoog geweest), en ik ben zo bang dat mijn vrienden die weten dat ik dat heb bang zijn dat ik de goede dingen die ik over hen zeg niet meen. Terwijl ik alles goed bedoel...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:55

Dat ik voor mijn vrienden en familie er altijd zo zijn als er iets is, ook als jij er minder voor mij was. Je kan mij ook altijd met geheimen vertrouwen, ik vertel echt niks door. Ik kom voor anderen op. Als ik iets écht wil is er niets wat mij kan tegen houden. Ik ben zelfverzekerd en ook vergevingsgezind, ook al kwetst ik mezelf daar soms wel mee omdat ik op een 1 of andere manier altijd het goede uit mensen zie.
Maar ik heb ook negatieve dingen natuurlijk, ik ben misschien té eigenwijs en uit mijn mening ook gewoon als het kwetsend kan zijn :+ Maar als ik iemand een compliment geef meen ik het ook echt!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 02:07

Moeilijk dit..
Ik ben misschien wel creatief, maar dat maakt mij nog geen mooi mens ? Heel confronterend dit, ik kan op niets komen momenteel.
Maar zit ook niet lekker in mijn vel de laatste tijd.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:38

xTitanic schreef:
Moeilijk dit..
Ik ben misschien wel creatief, maar dat maakt mij nog geen mooi mens ? Heel confronterend dit, ik kan op niets komen momenteel.
Maar zit ook niet lekker in mijn vel de laatste tijd.

Je bent een enorm creatief mens, met talent voor tekenen :j je kan goed je mening onderbouwen en geeft anderen tijdens het tekenen super goede tips. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:59

Ik vind het niet zo zeer moeilijk om te bedenken, maar wel om op te schrijven of hardop te zeggen omdat je dan idd het gevoel hebt nogal arrogant over te komen :+
Ik ben er vaak mee bezig, om op mijn manier een mooi mens te zijn.. bv door vegetarisch/veganistisch te eten en zo goed mogelijk te zijn voor dier en milieu.. Maar ik probeer ook zo positief mogelijk in het leven te staan, ik heb een goed gevoel voor humor..

Maar ik heb ook genoeg 'slecht mens' kanten :+

Erg leuk topic iig!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:20

Prachtig topic dit, hier zouden we veel vaker bij stil moeten staan! Heel jammer om te lezen dat sommigen niks kunnen bedenken, terwijl ik zeker weet dat jullie stuk voor stuk prachtige mensen zijn!

Ik vind dat mijn gevoeiligheid en aandacht voor anderen me mooi maken. Dat ik kwetsbaarheid durf te laten zien en dit ook kwetsbaarheid bij een ander uitlokt, alsof we die schijn van supermens even kunnen laten varen :) . Tegelijkertijd vind ik die eigenschap doodeng en maakt het me nerveus. Ik vind het ook mooi dat ik op een diep niveau kan liefhebben en niet snel met de meute meeloop maar altijd zelf blijf nadenken :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:50

Wat mij een mooi mens maakt.. Eehhmm even denken.. Ja, ik denk wel.dat ik wat weet..
- Ik ben ontzettend eerlijk.. Recht door zee.. Geen achterliggende agenda.. Wat mijn mond zegt, dat zegt mijn lichaamstaal ook..
- Heb een levendige fantasie.. Dat wil zeggen dat ik in cartoons denk.. Dus als iemand iets verteld dan zie ik een extreme tekenfilm voor me.. Voorbeeld: we hadden het op stal over trailers.. Zegt er 1 over de Ifor Williams dat er een paal in met midden staat bij de 2-paardstrailer en dat paarden daar tegenaan gaan hangen.. Wat zie ik voor me.. Jolly jumper van Lucky Leuke die aan het paaldansen/paalklimmen is..
- Ja is ja en nee is nee.. Er is bij mij weinig tot geen grijs.. Het is of zwart of wit..
- Mijn humor is zeer letterlijk kan ook zeer zwartgallig en sarcastisch zijn..

Dit is het denk ik wel zo'n beetje.. Iemand anders kan vast nog wel meer.dingen verzinnen..

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:10

Mooi topic om even echt over jezelf na te denken . . .

Ik ben een mooi mens omdat;

Mijn liefde onvoorwaardelijk is, je kan en mag 24/7 bij mij aankloppen en de deur staat altijd open.
Ik ben iemand die luistert en vaak mensen een duwtje in de juiste richting geeft.
Ook cijfer ik mij bewust snel weg, ik vind een ander belangrijker dan dat ik ben.

Zelf denk ik, dat elk mens mooi is. Net zoals elk dier. Ik vind persoonlijk dat mensen positiever in het leven mogen staan ( wilt niet zeggen dat het mij ook altijd lukt ) en wanneer iemand dit niet lukt, hoop ik uit het diepste van mijn hart dat er iemand dichtbij staat die hun kan helpen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:58

Zag dit topic toen ik wakker werd (half 8) en tot nu nog steeds bezig met iets bedenken wat mij een mooi mens maakt.

Zie van andere vaak alleen de goede eigenschappen. Maar door mijn negatieve zelfbeeld zie ik ze van mij zelf niet. Als er iets goed gaat komt dat ookaltijd door een ander en niet door mij in mijn hoofd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 14:24

Ik snap niet zo goed waarom mensen moeite hebben met het benoemen van hun goede kant.

Zeg je smorgens iedereen gedag op je werk of op school? Dan ben je toch al vriendelijk?
Geef je af en toe wat aan de voedselbank en aan de dakloze krantenverkoper? Dan ben je al heel loyaal.
Vind je het vreselijk dat er mensen en dieren mishandeld en misbruikt worden? Dan ben je rechtvaardig.
Hou je van dieren, kinderen of andere mensen? Dan ben je liefhebbend.

Echt, in ieder ja echt ieder mens zit zoveel goeds! Niemand is de hele dag chagrijnig, snauwd zijn kind af, schopt de hond, slaat zijn paard en vind het prima dat er mensen vermoord worden.

Zelfs het feit dat je op bokt bent, zegt al dat je behulpzaam bent, je helpt anderen door jouw ervaring te delen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:54

Ik vind dat soort eigenschappen vrij basis en niet alleen bij mezelf. Ik zoek dan echt naar iets extra's, iets in mij dat beter is ontwikkeld dan gemiddeld. En dat is nu eenmaal lastig te vinden.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:57

Denk dat ik een mooi mens ben omdat ik mezelf als laatste plaats. Mensen om me heen gelukkig wil zien omdat ik me anders zelf ook niet gelukkig voel. Hard werk en altijd klaar sta. ( best raar om dit van mezelf te zeggen zo )

Ook ben ik een mooi mens omdat ik kostenloos buurtkindertjes leer paardrijden in weer en wind op mijn vrije zaterdagen

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:58

Ik verbaas me er ook over, hoeveel moeite mensen hebben met het noemen wat hun een mooi mens maakt! :oo

Ik denk dat we in veel gevallen (veél te) kritisch zijn over onszelf. Zijn er dan zo weinig mensen die van zichzelf houden, of op zijn minst gelukkig zijn met zichzelf?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:59

Je kent van jezelf natuurlijk ook al die momenten dat die goede eigenschappen even niet aanwezig waren. Iemand anders zal niet alles zien en zich daarom kunnen afvragen waarom iemand twijfelt over zijn goede eigenschappen.

Ik probeer de wereld vriendelijk en positief te benaderen, maar ben bijvoorbeeld ook wel eens onhandig in de omgang met mensen en kom dan niet zo vriendelijk over.