rijden met drank op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:08

Kinke schreef:
Floor_x schreef:
Maar goed, ik ken mensen die dus met officieel gezien teveel drank (of drugs) op rijden, maar deze mensen weten ook altijd of ze wel of niet kunnen rijden. Ik stap dan ook gerust bij ze in de auto :+

Wauw! Dit vind ik behoorlijk dom en naïef.

Ik denk ook altijd dat ik nog heel goed kan fietsen na een avondje drinken, maar de volgende ochtend kom ik er door blauwe plekken toch vaak achter dat dit niet zo is... :+

Drank maakt overmoedig.

Kinke

Re: rijden met drank op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:14

Nee Maxxiee, dat ligt niet aan de drank hoor, soms steken bomen gewoon opeens over, of is er opeens een sloot net waar jij fietst ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:19

Relaxed, dan snap ik het beter ja, dankjewel.

En inderdaad, nog instappen bij mensen die onder invloed zijn en zelf zeggen dat het nog 'best' kan of omdat je er niet aan af ziet dat ze boven de limiet zitten is zó naïef. Juist die zelfoverschatting is een reden waarom zoveel mensen nog met drank op achter het stuur kruipen en je reactievermogen wordt echt wel heel erg aangetast. Onvoorstelbaar. :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:29

Kinke schreef:
Nee Maxxiee, dat ligt niet aan de drank hoor, soms steken bomen gewoon opeens over, of is er opeens een sloot net waar jij fietst ;)

Overstekende bomen heb ik meegemaakt maar een overstekende sloot is me toch echt nog nooit overkomen..... :D :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:29

ikke schreef:
Kinke schreef:

Overstekende bomen heb ik meegemaakt maar een overstekende sloot is me toch echt nog nooit overkomen..... :D :D

Mij gelukkig ook niet, maar bomen zijn heel vervelend ja... Die kijken nergens naar _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:38

xMaxxiee schreef:
ikke schreef:

Mij gelukkig ook niet, maar bomen zijn heel vervelend ja... Die kijken nergens naar _O-

Nee, echt niet. Ik kan je vertellen dat je wel even heel raar opkijkt als je net tegen je collega-chauffeur-in-opleiding zegt: goh struikgewas daar rechts en vervolgens staat dat struikgewas op en steekt over!!

Juist ja, ik was militair chauffeur in opleiding en een andere groep had in die omgeving een camouflage-oefening :D :D Nou, die oefening was dus geheel niet geslaagd. Was ie blijven zitten, hadden we het waarschijnlijk niet eens opgemerkt dat het nep was.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:40

Wij hebben last van springende lantaarnpalen :j Heeft mijn moeder laatst nog ondervonden (had geen drank op hoor...) :Y)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:42

Dat vind ik wel heel comisch ikke _O- lopende bosjes haha

En springende lantaarnpalen? Die heb ik ook niet niet gehad _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:44

ikke schreef:
Ik heb wel een bikkelhard argument voor bezopen chauffeurs: je bent gewoon niet meer verzekerd en de verzekeraar zal ALLE kosten op jouw komen verhalen!!

Ik vind dat verzekeringsargument trouwens echt raar - of nou ja, raar dat het van invloed is en mensen overtuigt.

De risico's van dronken rijden zijn dat je jezelf te pletter rijdt, of iemand anders, of beide. Als dat niet afschrikwekkend genoeg is - waarom zou je je dan wel laten beinvloeden door een financieel argument? (Dood is niet erg, als het maar geen geld kost?)
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat werkt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:45

Shadow0 schreef:
ikke schreef:
Ik heb wel een bikkelhard argument voor bezopen chauffeurs: je bent gewoon niet meer verzekerd en de verzekeraar zal ALLE kosten op jouw komen verhalen!!

Ik vind dat verzekeringsargument trouwens echt raar - of nou ja, raar dat het van invloed is en mensen overtuigt.

De risico's van dronken rijden zijn dat je jezelf te pletter rijdt, of iemand anders, of beide. Als dat niet afschrikwekkend genoeg is - waarom zou je je dan wel laten beinvloeden door een financieel argument? (Dood is niet erg, als het maar geen geld kost?)

Toch heeft het gek genoeg wel een afschrikkende werking...
Want, door rood rijden kan ook een ongeluk betekenen met dodelijke afloop, evenals te hard rijden. We doen het niet omdat we de bekeuring te duur vinden ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:14

Shadow0 schreef:
ikke schreef:

Ik snap het ook niet, maar ik merk wel dat mensen er behoorlijk van schrikken als je dat zegt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:58

Kinke schreef:
Floor_x schreef:
Maar goed, ik ken mensen die dus met officieel gezien teveel drank (of drugs) op rijden, maar deze mensen weten ook altijd of ze wel of niet kunnen rijden. Ik stap dan ook gerust bij ze in de auto :+

Wauw! Dit vind ik behoorlijk dom en naïef.

Inderdaad, misschien onderstaand eens even lezen, dan waag je je leven tenminste bewust.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... rijgedrag/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:05

Jammer dat sommige mensen zo makkelijk over denken of alcohol en verkeer.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:06

MarlindeRooz schreef:
Ik zou zeggen, of je gaat mee of ik bel de politie. Straks rijd je iemand dood. Dat ze zichzelf aan gort rijden kan ik dan geen medelijden mee hebben.

Precies dit... ik word er ook heel boos om.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:50

ikke schreef:
Kinke schreef:

hoorde alleen van iemand die met de fiets over de brug wilde en het fietbruggetje sprong ineens een stukje opzij waardoor hij in de sloot beland was.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:18

Tobbes schreef:
Jammer dat sommige mensen zo makkelijk over denken of alcohol en verkeer.

Mensen met alcohol denken sowieso overal makkelijk over.
Rijden onder invloed. Zoenen met de verkeerde. Sex zonder condoom (ook vaak met de verkeerde). Foute uitspraken. En zo zijn er nog wel een paar.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:25

Floor_x schreef:

Nee, ze zijn van mening dat ze nog veilig kunnen rijden en tot nu toe zijn ze gelukkig nog niet in de situatie gekomen om het tegendeel te bewijzen. ;)

Ik denk echt niet dat er ooit ook maar één alcoholmobilist in de auto is gestapt met het idee dat het wel eens heel verkeerd (dodelijk) af zou kunnen lopen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:29

Westernfreak schreef:
Floor_x schreef:

Nee, ze zijn van mening dat ze nog veilig kunnen rijden en tot nu toe zijn ze gelukkig nog niet in de situatie gekomen om het tegendeel te bewijzen. ;)

Ik denk echt niet dat er ooit ook maar één alcoholmobilist in de auto is gestapt met het idee dat het wel eens heel verkeerd (dodelijk) af zou kunnen lopen.

Inderdaad! Merk aan mezelf al dat als ik moe ben het erg gevaarlijk is. Moet je na gaan met wat alcohol. Zo dom om er ook gewoon bij in te stappen... die mensen zien niet in wat er kan gebeuren door alcohol. Ze hadden op school beter strafwerk kunnen maken en dan gericht op alcohol

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:37

Lastig inderdaad, wat kun je doen om iemand niet te laten rijden, tot hoe ver ga je met je er mee bemoeien. Ik vind het ook niet kunnen.

Als ik van plan ben meer te drinken dan de toegestane hoeveelheid, want ja, dat lust ik graag en dat weet ik van te voren, dan fiets ik of ga met OV.
Mijn uitspraak is vaak 'Ik rijd niet, want ik wil nog drinken'.

Tegen vriendinnen die meer drinken, vooral bij mij thuis, zeg ik altijd 'Je mag blijven slapen!' (Ze brengen kan ik meestal niet, zie hierboven, ik lust 'em zelf ook graag).
Maar meestal doen ze het toch niet en rijden ze naar huis.
Tsja, tot nu toe dacht ik altijd 'eigen verantwoordelijkheid'.
Maar inderdaad!!!! Het is helemaal niet alléén je eigen verantwoordelijkheid, het gaat ook om het leven van andere weggebruikers. Ik zal voortaan toch wat strenger zijn voor mijn gasten!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:44

Ik vind het goede reacties van de meeste bokkers, maar ik zie in mijn omgeving dit toch maar weinig gebeuren. Ik denk helaas niet dat dit topic een realistisch beeld geeft van de "gemiddelde" reactie in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:45

Ben ik heel vreselijk als ik zeg dat ik ook niet begrijp dat mensen met een slok teveel op, op de fiets stappen? Je bent dan toch ook verkeersdeelnemer? :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:48

Als ik rij drink ik niet en als ik drink rij ik niet.
Ik lust best een wijntje of een borreltje, maar ik ben net zo leuk met sinas als met wijn!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:48

Picasso schreef:
Ben ik heel vreselijk als ik zeg dat ik ook niet begrijp dat mensen met een slok teveel op, op de fiets stappen? Je bent dan toch ook verkeersdeelnemer? :o

Ligt misschien ook wat aan je omgeving? Bij ons heb je zodra je de binnenstad uit bent fietspaden met ruime stroken groen nog tussen het fietspad en de rijbaan. Dan kun je hooguit zelf van je fiets vallen. Heb ook nog nooit gehoord dat er iets gebeurt is op deze paden doordat iemand zat op de fiets gestapt is. Ga je echt het drukke verkeer in, is het wat minder verstandig inderdaad.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:52

Als iemand blijkbaar zelfstandig geen verantwoorde keuze kan maken, maak ik die, simpel.
En bewust met te veel drank op achter het stuur gaan zitten is voor mij een teken dat diegene die keuze niet zelfstandig maken ;-)

Dus sleutels afpakken, voorkomen dat ie weg kan rijden of als dat niet lukt politie bellen en locatie/kenteken etc doorgeven.
En het zal me een worst wezen of het nou vrienden, bekenden of totaal onbekenden zijn.
Begrijp ook niet goed hoe dat blijkbaar onderscheid geeft?

Ook een onbekende kan een geliefde en/of kinderen thuis hebben zitten of wie dan ook die diegene lief heeft.
Een kennis idem dito lijkt me. En natuurlijk het gegeven dat diegene een ander dood kan rijden.
Ik zou mezelf het nooit vergeven als bleek dat ik dat tegen kon houden en het niet heb gedaan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:54

Ladyson schreef:
Ik vind het goede reacties van de meeste bokkers, maar ik zie in mijn omgeving dit toch maar weinig gebeuren. Ik denk helaas niet dat dit topic een realistisch beeld geeft van de "gemiddelde" reactie in Nederland.

Oh maar ik denk dat heel veel mensen "nuchter" er zo over denken. Alleen door de drank reageren ze net zo als anderen met drank.