Hoeveel dagen zelfde kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:05

Ik draag altijd 1 dag een bh, de volgende dag een andere, dan weer de eerste, dan weer de tweede en als ze allebei twee dagen gedragen zijn gaan ze de was in.
Is het beste voor het elastiek heb ik me ooit laten vertellen. Lang dragen en weinig weinig wassen is niet goed, dan is het helemaal uitgerekt en komt het niet meer terug in vorm. Daarmee doe je je dames tekort. ;)

Ik heb er ook wel een stuk of 15, dus als er eentje kapot gaat in de wasmachine zal ik er niet om treuren.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:12

Sokken 1 dag en ondergoed smorgens en savonds schoon. Omdat ik overdag een ander soort draag dan snachts.

broeken naar het werk gerust 3 of 4 dagen. Die doe ik uit als ik thuis kom (voordat ik ga koken). En luchten dan tot volgende ochtend.
Bovenkleding wisselt meestal 1 dag soms 2.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:13

lieveli schreef:
Omdat je niet weet wat er mee gebeurd is. Zo droegen een stel knuppels in de Primark de slipjes op hun hoofd. Brrr. Nieuwe vracht uit sommige boekiekjes trek ik trouwens wel meteen aan, dat is zo uit het atelier gekomen en nog gereinigd. Maar kleding uit gewone winkels was ik ook.

Is ook sowieso beter ivm eventuele chemicalien schijnt.

ondergoed/sokken dagelijks, bh... wisselt :+
Rest eigenlijk om de dag, hempjes onder shirts vaak wel dagelijks overigens.

Sportkleding: Elke dag andere :+ Wasmanden vol hier...
Handdoeken: Die voor mijn haar gaat vaak wat langer mee, die voor het lijf 1 a 2x :j
Beddengoed: Elke week :j

Theedoeken liggen vaak wel te lang := zelfde met doekjes := Slechte gewoonte eigenlijk!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:32

BH's zijn wel de underdogs geloof ik als ik het zo lees, haha!

Hier elke dag schoon ondergoed, slaap s'avonds zonder ( <<) )

BH's makkelijk 2-3 dagen.

Sokken dagelijks, heel soms 2 dagen. Ligt er aan. Paardrijsokken gaan uiteraard direct de was in.

Bovenkleding (t-shirts/hemden/truien) ook dagelijks. Maar meer omdat ik liever elke dag iets anders draag naar m'n werk en niet echt omdat ik stink/veel zweet. Vesten gaan vaker wat langer mee.

Jeans wisselt ook, mij is vanuit de winkel ook verteld dat het niet goed is om ze veel te wassen := dus ik lucht ze en trek ze zomaar 3-4 x p/w aan (dan wel niet 3x achter elkaar dus). Behalve de jeans die ik aantrek naar de paarden, maar dat zijn over het algemeen ook andere spijkerbroeken.

Handdoeken voor mijn haar gaan een dag extra mee en gebruik ik net als eerder de volgende dag dan voor mijn lichaam. Lichaam gooi ik na het afdrogen direct de wasmand in.

Beddengoed om de twee weken. :j

Nieuwe kleding (ondergoed e.d.) was ik inderdaad ook liever eerst voor het aantrekken :=

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:33

Ik kan op een dag vaak van kleding wisselen :')
Maar meestal kleding aan om honden te trainen dus die doe ik gerust een paar dagen aan.

Ik heb veel kleren en ik heb een stapel beneden liggen van verschillende kledij dat elk maar een keer is aangedaan maar niet de was in gaat om nog een paar x afwisselend gedragen te worden.

Ik was meestal maar 1x max 2x in de maand echt volle wasmachines met kleding.

Genoeg voorraad :D

Ondergoed doe ik dagelijks, de rest zie ik wel, alles max 3x normaal.

Beddengoed 1x in de maand.
Handdoeken 1x in de maand maar om de 3 dagen een propere.

Ik douche niet alle dagen vandaar.
Wel wassen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:35

Omg ik woon alleen en ik was serieus 2 keer per week handdoeken, theedoeken en vaatdoeken. En dan nog beddengoed en nog een keer 30 graden was en een keer 40 graden was. :')

2x per maand wassen kan ik niet eens want dan stinkt mijn hele kamer naar wasgoed. :=

c_alsemgeest

Re: Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:38

Ja eigenlijk raar he met die tietenhouders, zitten toch direct op je huid... maar wisselen we het minste :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 10:46

c_alsemgeest schreef:
Ja eigenlijk raar he met die tietenhouders, zitten toch direct op je huid... maar wisselen we het minste :')

Ja ik dacht er dus ook al aan :').

Ik vergeet het gewoon ofzo..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:54

Picasso schreef:
Nieuwe kleding is toch ook behandeld met een of ander goedje, waardoor het beter is om het te wassen alvorens het te dragen? Ik doe het niet altijd omdat, net zoals Germie zegt; truien zijn nog zo lekker fluffy als ze nieuw zijn. Maar ondergoed en beddengoed gaat eerst de machine in hier.

Jep. Ik ben alergisch voor dat goedje dus hier gaat het altijd eerst de was in.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:28

Handdoeken hergebruiken vind ik zo vies, dat doen wij echt nooit hier. Ondergoed en sokken gaan ook na een dag dragen in de wasmand. Spijkerbroeken was ik minder vaak. Hang ze liever te luchten en was na bijvoorbeeld na 4-5 keer dragen of als ze vies zijn/stinken. Truien, tops etc gaan meestal wel na een dag dragen in de wasmand. Soms draag ik ze een halve dag en dan draag ik het de dag er na gewoon weer als het nog fris ruikt.

Beddengoed minimaal eens per week. Als er logés komen was ik het logeerbeddengoed ook nog een keer van te voren. Niets lekkerder dan een fris bedje <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:35

Ik draag een shirt 1x dan in de was, zelfde als sokken en ondergoed. Bh kan ik zo een week aan :')
Verder draag ik vooral rokjes/jurkjes met maillots/panty's. Die draag ik 2 keer en dan in de was.
Ik werk in de kinderopvang en daar blijft het jammer genoeg niet lang schoon. Had ik een kantoorbaan dan
zou het misschien anders zijn.

Savonds trek ik dan vaak al m'n paardenkleding aan. Broek daarvan gebruik is naar wanneer 'ie vies is.
Soms is dat 3 dagen en soms 1 dag.

Handdoeken gebruik ik hier ook wel 3x ofzo hoor :j Hoezo is dat vies dan? Je gebruikt ze juist
als je zelf helemaal schoon bent.. :=

Beddengoed sowieso elke week. Ik vind het echt niet fris om dat minder dan 1x per week te doen :oo

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:37

Jelleee schreef:
Handdoeken hergebruiken vind ik zo vies, dat doen wij echt nooit hier.

Kom jij vies onder de douche vandaan dan? :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:38

Tot het stinkt :')
Ik heb wat truien die niet te vaak gewassen moeten worden dus die draag ik sowieso wel vaker. Tshirts enzo vaak max. 1 dag omdat het dan al stinkt naar zweet.

Handdoeken gebruik ik ook 2x. Maar ik gebruik altijd 2 handdoeken :') 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lijf. Die van mijn haar hang ik op en gebruik ik de volgende x voor mijn lijf :)

Paardrijbroeken doe ik vaak een week mee.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:44

Hier draag ik broeken ook wel 4x voor ze de was in gaan, vriend draagt ze wel vaker, maar die draagt ze dan ook maar een paar keer per week uurtje of zo, loopt verder in werkkleding...
Bovenkleding wisselt, ligt eraan of ik gezweet heb of alleen maar achter mn computer heb gezeten op mijn werk... Vriend zijn shirts gaan na 1x dragen in de was, truien na 3x, maar is ook weer werkkleding...
Ondergoed iedere dag schoon, behalve bh, die wisselt om de 4 dagen of zo...
Beddengoed iedere zondag...
Handdoeken meestal na 2 of 3x...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:48

Winged schreef:
Jelleee schreef:

Nou inderdaad. Ik snap het niet zo goed waarom mensen roepen dat dat vies is geloof ik.
Volgens mij is de bedoeling dat je schoon onder de douche vandaan komt. Even afdrogen en je handdoek uithangen. Weinig vies aan. Ik gebruik ze 2 a 3 keer, daarna gaan ze of de was in of hij ligt nog even op de vloer als uitloop.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:50

Goof schreef:
Winged schreef:

Nou inderdaad. Ik snap het niet zo goed waarom mensen roepen dat dat vies is geloof ik.
Volgens mij is de bedoeling dat je schoon onder de douche vandaan komt. Even afdrogen en je handdoek uithangen. Weinig vies aan. Ik gebruik ze 2 a 3 keer, daarna gaan ze of de was in of hij ligt nog even op de vloer als uitloop.

Behalve als je ongesteld bent hoop ik :x
Dat vind ik het vieze van een handdoek, als je down under hebt afgedroogd :')

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:52

Winged schreef:
Jelleee schreef:

Volgens mij hebben ze dat eens onderzocht. Bleek dat van een gebruikt washandje, spons, handboek, en mat, de handdoek het smerigste was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:54

Raak je mobiel ook maar nier meer aan dan.... Als iets vol bacteriën zit...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:01

Merk toch niks van die bacteriën hoor, alles zit onder die dingen.
Het is niet zo dat ik m'n handdoek op de grond gooi zodat die lekker kan gaan broeien :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:02

Elk jaar een schone onderbroek. Of het nou nodig is of niet. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:09

Ik gooi vaak alles na 1 dag in de was in.
Bh ligt bij mij ook wel is een week. Maar heb er meerdere en draag ze om en om. Dus heb ik ze dan maar2 keer aan voor ze de was in gaan. Draag ze ook maar halve dagen, vaak sporten en dan dus sport bh. Sport bh's gaan elke keer de was in.

Broeken soms 2 dagen, maar meestal niet.

Handoeken gebruik ik er twee van per keer douchen en gaan toch elke keer de was in.

Beddengoed 1 keer per week. Vaker hebben we hier er geen plek voor zonder droger.

Jas gooi ik ik de was wanneer ik die niet meer lekker vind ruiken of vies is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:14

Ik kan daar echt geen standaard aantal dagen ofzo op zetten, zoals sommigen hier wel kunnen. Dat hangt er gewoon van af hoe vies iets is. Als ik een fotoshoot heb gedaan, kan mijn kleding per direct in de was vaak, omdat ik gezellig overal in de modder lig dan :+ Dat geldt voor bij de paarden eigenlijk ook. Of wanneer je uit gaat, en iets naar rook stinkt, bah. Meestal probeer ik broeken of truien wel een aantal keer te dragen, want veel wassen is ook niet altijd goed voor elke kleding. T-shirts heb ik wel maximaal 1 dag aan, net als ondergoed.

Tyrcanol schreef:
bah sorry ik vind dat echt vies. Ik douche dagelijks en moet er niet aan denken om een handdoek twee keer te gebruiken. Noem me een verspiller maar ik vind dat echt niet fris...

De gebruikte handdoek als handdoek op de grond gebruiken de volgende dag dat doe ik dan wel maar ik droog me er niet nog een keer mee af.

Dat vind ik echt zo enorm zonde van al dat water! Ik snap het ook nooit zo goed, want na het douchen ben je toch juist op je schoonst, vergeleken met de rest van de dag en nacht :o? Was jij dan ook dagelijks je beddegoed? Dat lijkt me dan, als je het zo bekijkt, nog veel smeriger: daar lig je elke nacht voor wel 8 uur op, en vaak zweet je toch ook iets, dus dat lijkt mij veel minder fris dan die handdoek waar je je na het schoonwassen mee afdroogt :o ?

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:20

Ik trek iedere dag schonen kleren aan. Zelfs een pyjama trek ik niet voor de 2e keer aan..
Handdoeken gooien wij ook iedere keer na een douche beurt gelijk in de was en omdat er hier 2 keer per dag gedouched word door zowel mijn man als ik zelf word de wasmachine om de 2 dagen aangezet.

Beddengoed gaat bij ons een week mee en dan gaat het ook weer in de was. Niet omdat het nodig is maar dan ruik ik het frisse vaak niet meer.

Ik heb echt respect voor mensen die hun wasmachine maar 1 keer in de maand hoeven te gebruiken! Lijkt me dat je aan het eind van de maand helemaal niks schoon meer hebt liggen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:23

Of dat ze hele grote en volle kasten hebben.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:24

Ik krijg meteen allemaal advertenties voor wasmachines. :+
Ik denk dat ik als ik alleen zou wonen ook maar eens in de twee weken zou hoeven wassen, kleding dan. Handdoeken en beddengoed wel elke week.

Ik heb ook wel aardig wat kleren, ja.