Huilen tijdens een conflict

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 22:53

Roosje01 schreef:
Jannaa schreef:
Mensen moeten me trouwens als ik huil al HELEMAAL niet gaan vragen hoe het gaat, of als ik net ben uitgehuild erop terugkomen, want dan begint de jankbui van voor af aan :')

Idd dat maakt het nog erger

Of wanneer ze je gaan knuffelen wanneer je huilt, dan is er echt geen houden meer aan :')

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:00

Oh man, wàt een opluchting te weten dat ik niet de enige ben die om het minste begint te huilen!! Bij mij is het ook uit frustratie, boosheid of als ik me oneerlijk behandeld voel.
Sinds ik in maart mijn jonge merrie heb moeten laten inslapen, is het nog een stuk erger geworden: zielige dierenfilmpjes, of als ik op Facebook lees dat een vriend een dier moet laten inslapen, of een melig liedje, een melige film, mja, veel dingen dus :+

En inderdaad, als je dan op het punt staat te huilen en iemand vraagt of het wel gaat, sja, nu niet meer nee! :')

Roosje01

Re: Huilen tijdens een conflict

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:04

Ja knuffelen en vragen is geheid nog meer tranen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:23

Meld mij ook....

Ik heb het eigenlijk ook altijd al. En soms is het best vervelend.
Inmiddels kan ik er wel aardig mee omgaan. Als ik het voel aankomen dan meld ik het vaak.
Ik zeg dan bijvoorbeeld dat ik niet verdrietig ben ofzo maar dat de tranen van boosheid of onmacht komen.

En als iemand het zwak vind, prima maar ik kan er niet veel aan veranderen.
Hoe meer ik het probeer hoe erger als het word. Dus als ik jank, nou dan doe ik dat maar

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:58

[quote="enamorada"]
Maak iets met uien, dan lijkt het alsof je traanogen door het uien snijden komen :P

Ik heb een overproductieve traanbuis :j
Er zijn echt mensen die dat geloven :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:50

YEESSS! Ik heb eindelijk mijn soort gevonden!
*huilt* :')

Ik huil als ik gelukkig ben, als ik een zwaar gesprek door moet (oftewel, elk serieus gesprek over vorderingen), als ik boos of gefrustreerd ben en vast nog bij een hele hoop meer.

Mijn vriend heeft een vijver, en als ik daar de visjes eten mag geven dan ben ik zo gelukkig en rustig dat ik de vijver bijna kan aanvullen |(

Maar ook als mensen een compliment geven dan kan ik daar niet mee dealen (nooit geleerd ook, vanuit huis al niet), en dan gaan ook de sluizen open. Niet omdat ik het dan niet leuk vind, maar dat komt dan even zo dicht bij...

Gister avond nog wou een app niet doen wat ik wilde dat hij deed (synchroniseren) en ik had het op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar het wou gewoon niet! En ik had het NU nodig. Dus toen ging ik weer...

Of als mn vriend me gewoon een stevige knuffel geeft, dan kan ik ook gewoon alles laten gaan. Dan voel ik me zo veilig, om de rest geef ik dan gewoon niks meer :o

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:00

Oh, dit is echt mijn topic :')

Als ik echt heel erg boos word ga ik huilen van frustratie.
En omdat ik dan eigenlijk helemaal niet wíl huilen neemt de frustratie toe en ga ik nóg harder huilen. _O-
Feedback, zowel positief als negatief, kan ik ook niet mee dealen. Ik ga al huilen zodra de baas of een docent me mee naar zijn kantoor vraagt. :')

Het is inderdaad wat jullie ook allemaal al zeggen... Perfectionisme, faalangst, de lat te hoog voor jezelf leggen, je onbegrepen voelen, niet meer uit je woorden kunnen komen.

Jannaa schreef:
Mensen moeten me trouwens als ik huil al HELEMAAL niet gaan vragen hoe het gaat, of als ik net ben uitgehuild erop terugkomen, want dan begint de jankbui van voor af aan :')

Oh gut, ja. Dat maakt het ook alleen maar erger. :')
"Waarom ga je nou huilen, dat is toch nergens voor nodig?"

*restart*

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:11

Joepie, lotgenoten |(
Ik huil als ik me gefrustreerd voel, als ik heel gelukkig ben, als ik verdrietig ben, als ik me inleef in anderen hun leven... huilen is mijn hoofdemotie. En als ik boos word, waar ik niet goed in ben, gaat dat na tien seconden over in huilen. Niet handig in professionele situaties... 'Maar ik ben niet verdrie-hie-tuuug!' Ertegen vechten helpt inderdaad totaal niet, en mijn gezicht is bljkbaar een open boek voor wat ik denk, dus iedereen ziet het toch wel aankomen. Verschrikkelijk als ze dan hun armen uitsteken van 'aah, kom eens hier knuffie halen' :+:

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:21

Ik heb niet alles gelezen, ik weet wel dat ik dit ook heb heel erg. Wat goed helpt is vooral aan de mensen met wie je dat soort gesprekken hebt, het uit te leggen. Dat je er niks aan kan doen, het overkomt je.

Mijn huidige werk heeft er voor gezorgd dat ik mijn afgelopen voortgang gesprek niet heb hoeven huilen. Mijn baas is heel erg meewerkend en begreep ook wat er door mij heen ging.

Het is inderdaad onmacht, maar ook een gevoel van niet gehoord worden. Als iemand jou duidelijk kan maken dat je wel gehoord word en ze begrijpen het, zal je zien dat het minder word. :)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:39

mijn baas neemt al zakdoeken mee........

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:44

Oh wat een heerlijk topic. Hier ook een huilebalk :')
Zo fijn om te lezen dat er meer mensen zijn. Ik voel me soms zo eenzaam dat niemand het begrijpt (ook huilend)
Ik droom ook erg vaak dat ik moet huilen en wordt dan ook huilend wakker.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:35

O ik had vanmorgen weer een momentje wat heel gênant had kunnen worden.

Ik had vanmorgen mijn eerste werkdag bij een callcenter, na 4 dagen training. Maar ik kwam de systemen niet in. Dus ik al stress, barste ik bijna in huilen uit bij degene die er over ging. Puur van de spanning. Gelukkig kon ik nog net inhouden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:17

Ik moet zeggen, ik wordt boos als mensen me knuffelen. Dan hou ik wel op met huilen >:) Ik hou er niet van als mensen me aanraken!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 20:52

liedjuh2 schreef:

Ik had vanmorgen mijn eerste werkdag bij een callcenter, na 4 dagen training. Maar ik kwam de systemen niet in. Dus ik al stress, barste ik bijna in huilen uit bij degene die er over ging. Puur van de spanning. Gelukkig kon ik nog net inhouden.

Wat fijn dat je het nog kon inhouden! Zou toch wat zijn op je eerste werkdag -O-

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:08

Lotgenoten! :D

Ik huil op zich niet heel snel, maar wel op onhandige momenten. Zoals hier al vaker voorbij komt, moet ook ik vaak huilen als ik boos word en vooral ook als ik voor mezelf op moet komen, omdat iemand (al dan niet expres) iets heeft gedaan waar ik nadeel van ondervind. Het komt alleen zo dramatisch over als je dat al huilend staat te vertellen :')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:52

Sincere schreef:
liedjuh2 schreef:

Wat fijn dat je het nog kon inhouden! Zou toch wat zijn op je eerste werkdag -O-

Ja zou nogal gênant zijn. Komt bij mij echt door spanning, spanning uit zich gegarandeerd in een huilbui. Dat is bij mij de enige manier van afvloeien, tegenwoordig helpt praten er over steeds beter, dat heb ik dus vanmorgen maar gedaan. Werd helemaal gerust gesteld door anderen dat zij ook onwijze spanning voelde, dus dat is echt wel fijn.

MewsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:02

Ooh liedjuh2, gelukkig kon je het inhouden. Ik heb dat ook gehad mijn allereerste echte werkdag toen ik voor het eerst bij een callcenter werkte, jaren geleden. Eerste gesprek, super zenuwachtig, krijg ik gelijk een vloekend en schreeuwend persoon aan de lijn :'). Kon het allemaal nog maar net binnenhouden. Gelukkig kon het daarna alleen maar beter worden. :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:05

@ Liedjuh2 en Mews; Ik denk dat werken bij een callcenter wel de ultieme training is om tranen te leren binnenhouden _O-

Ik bouw zelf ook enorm snel spanning op en dat uit zich steeds vaker in huibuien... langs de ene kant ben ik wel sneller van de spanning af, langs de andere kant... ja jullie weten hoe het werkt :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:13

Ik meld me ook.

Altijd al gehad dat ik snel begin te huilen.
Laatste keer was op werk. mijn emoties waren zo hoog opgelopen. ik was boos, verdrietig en zenuwachtig.
eenmaal in het gesprek toen ik mijn zegje deed kwamen alle emoties eruit.
heb altijd moeilijk gevonden om mijn emoties te tonen of daar over te praten en dan vaak met gesprekken komen ze er uit en begin ik te huilen. vaak voel ik me na die tijd dan ook wel opgelugd :)
Vroeger schaamde ik me als ik dan begon te huilen want ik was een "huilenbalk, aansteller" nu weet ik gelukkig beter en dat ik er ook een reden voor heb om maar zo te zeggen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:43

Mews schreef:
Ooh liedjuh2, gelukkig kon je het inhouden. Ik heb dat ook gehad mijn allereerste echte werkdag toen ik voor het eerst bij een callcenter werkte, jaren geleden. Eerste gesprek, super zenuwachtig, krijg ik gelijk een vloekend en schreeuwend persoon aan de lijn :'). Kon het allemaal nog maar net binnenhouden. Gelukkig kon het daarna alleen maar beter worden. :')

Haha precies! Ik kreeg ook direct een klant die wel even een dikke vette klacht in ging dienen. Niet eens even goedemorgen oid. Maar daar kon ik dan wel weer om lachen. Tja, weet je succes. Ik kan er niks mee en het is helemaal aan jou om dat te doen.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 23:46

Morgen om 14:00 is 'het' gesprek waar ik al zo lang tegen op zie.

Heb deze avond 'nog maar' 4 keer gejankt er om :')
Ben er echt ontzettend zenuwachtig voor, tot misselijkheid aan toe.

Dus morgenochtend nog even een heerlijke buitenrit met paardlief maken, dat leek mij wel een goede afleiding.

Verder bereid ik mezelf voor door een pak zakdoekjes mee te nemen (anders wordt dat weer zo'n ongemakkelijk geveegd met m'n hand :') ), en een flinke fles water.

Het persoon waarmee mijn werkbegeleider en ik het gesprek hebben, had ik al voorzichtig geïnformeerd over dat de afgelopen gesprekken met mijn werkbegeleider niet goed waren verlopen, wegens mijn emotionele gedoe.
Dat scheelt al weer!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:53

Succes morgen :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:00

Praktijkbegeleiders zijn veelal het een en ander gewend qua emoties/ tranen. Een goede begeleider kijkt daar doorheen en vraagt door.

Veel succes morgen! +:)+

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 01:15

Bedankt allebei :)

@senna21 Ja, daar ben ik ook van overtuigd! Gelukkig is zij een ontzettend leuk mens, dat scheelt al enorm.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 01:25

Ik huilde omdat er verkeerde saus op mijn Subway broodje zat. Als goedmakertje kreeg ik twee chocolate chip cookies. 1 voor mn vriend en 1 voor mij. Op die van mn vriend bergen chocola... op die van mij... 1 klein flubje. Gingen we weer :')

Ik heb een emmertje dat kan overlopen op de gekste momenten en om de gekste dingen. Een zonnige winterdag met stille polders en een mooi nummer op de radio... Daar ga ik...

Een complimentje... Daar ga ik
Frustratie en onmacht... Daar ga ik.

Ik ben echt een vrolijk persoon hoor! En zie echt wel altijd alles aardig positief in, maar ben gewoon over emotioneel en dat uit zich vaak gewoon raar :')

TS, heel veel succes morgen. .. :(:)