Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Debbie00 schreef:Ik wil ook geen kinderen (ben 35), maar heb ook wel eens gedacht aan 'later'. Maar meer zo van: Ik laat niks van mezelf achter als ik dood ga. Als ik kinderen zou hebben wel.
Ik werk in een zorghuis voor ouderen met dementie. Daar zijn soms ook mensen bij die geen kinderen en verder ook niemand hebben. Soms gaan mensen helemaal alleen naar het crematorium. Zonder dienst of mensen. Alleen de mensen van de begrafenisonderneming.
Indestal schreef:Opvallend veel paardenvrouwen willen geen kinderen. 2aar zou dat aan liggen?
...dat was de grap..goeismorgens....
plutolover schreef:Maar me pa zei een keer, als je straks oud ben. Wie gaat er dan voor je zorgen? Meestal zijn dat toch de kinderen.
Indestal schreef:Het enige lastige zonder kinderen is je nalatenschap..ook hoe je het regelt met je dieren, daar moet je een testament voor opmaken en goed nadenken wie je aanstelt voor eventuele zaakwaarnemer voor verkoop en je huisdieren verzorgd of dat je ze in laat slapen..
Indestal schreef:Is het niet egoistisch om je kinderen zo een taak te geven?
Ik ken ouderen die zichzelf prima vermaken, maar ook die hun kinderen claimen..dat is een last.
bruintje123 schreef:Maar het nu wel heel normaal vinden om wel klaar te staan.