Blijven of niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:50

[
anjali schreef:
Ts,ben je misschien verliefd op iemand anders geworden? want vaak zit er zoiets achter als iemand na een langdurig niet al te slecht huwelijk ineens wil scheiden.

Sorry anjali, ik vind het een rare vraag.

Ts, ik zou zo niet kunnen leven.
Wij hebben ieder ons eigen ding, hij heeft 2 bedrijven waar ik door de weeks meehelp als ik iets voor hem kan doen.
( zonnepanelen en loodgietersbedrijf)
S' avonds gaat die vaak storingen doen. En dan zit ik vaak te hobby en.
Soms als hij een avond thuis is en zondags is echt voor ons saampjes.
Ik zou niet tegen kunnen als hij mij zou controleren of over viel dat iets schuin/ scheef stond.[/quote]
Waarom vind je dit een rare vraag? Ik vind het een realistische vraag.[/quote]

Als je het topic doorleest dan snap je dat de schoen totaal ergens anders wringt en dan is vragen of ts verlieft is, een onzinnige en domme vraag.

fiehie

Re: Blijven of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:38

Ik denk dat je gelukkiger zal zijn/worden zonder hem ... en ik spreek een beetje uit eigen ervaring ;) Ik ben 28, en nu net 5 maanden vrijgezel na 5 jaar relatie. Niet zo'n lange relatie als bij jou maar mentaal minstens even zwaar.

Ik moest steeds opletten met wat ik zei, over wie ik iets vertelde, wanneer ik iets vertelde, wat ik deed of net niet deed en als ik toch iets fout deed kon hij ook razend worden, slaande ruzie (en bij ons kon je slaande ruzie wél letterlijk nemen ;) ). Ik heb ook lang getwijfeld om weg te gaan want uiteraard is niet alles in een relatie slecht + wij hebben ook nog een kindje samen. En eerlijk, als het fysiek geweld er niet was geweest had ik de stap waarschijnlijk (nog) niet gezet. Maar nu ben ik zo blij dat ik het gedaan heb ! Om maar even heel melig te klinken : ik voel me nu terug vrij. Ik hoef niet steeds op te letten bij wat ik doe of zeg, ik kom terug meer buiten, onder de mensen.

Ik denk dat als je eerlijk bent voor jezelf, het einde van de relatie ook eerder een verademing zal zijn. De keuze maken is niet makkelijk maar zoals eerder aangehaald, zie je jezelf nog 10 jaar (of langer!) zo verder leven ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:17

TS hoe is het nu met je?

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:07

ts hoe gaat het met je?

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 15:06

Goch, ik vind deze post terug, en het lijkt of het gisteren was. We hebben indertijd besloten om toch samen te blijven en het nog een kans te geven. Het bleef allemaal wat op dezelfde voet kabbelen, niet heel slecht maar toch veel gekibbel en naast elkaar geleef...
Toen begon de oorlog in Oekraïne en begonnen we met vluchtelingenwerk. Eerst kwamen familie en vrienden tijdelijk bij ons wonen tot ze op eigen benen stonden maar de laatste was een wildvreemde vrouw met 2 kinderen die door het voorgaande opvanggezin op straat was gezet. Die hebben ruim een jaar bij ons gewoond en je kan het misschien al horen aankomen - zij zijn een affaire begonnen. Hebben me uit mijn eigen huis trachten te zetten... Vorige jaar was een heel erg lelijk jaar met rechtbanken, burnout, na 18 jaar volledig opnieuw moeten starten.
Maar kijk... begin dit jaar kwam iemand van mijn vaste vriendenkring bekennen dat hij stiekem heel verliefd op mij was. Nooit zien aankomen, hij is 11 jaar jonger enzo. Ik ben langsgegaan om daarover te praten, en eigenlijk nooit meer vertrokken. Al 9 maanden samen, geen erge ruzies meer. Een hele opluchting achteraf... ik had toen de stekker eruit moeten trekken, achteraf bekeken...

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:15

Ik kwam na een aantal posts lezen er achter dat dit een oud topic was, maar wat een "fijne" update. Als in wat fijn dat jij nu gelukkig bent in de liefde :D

Uiteraard geen fijne tijd die je gehad hebt gezien je update. Hopelijk inmiddels naast de liefde ook verder alles achter de rug.

Veel geluk gewenst!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:22

Nou ts, erg voor je dat het toch slecht afliep maar fijn voor je dat je een nieuwe liefde hebt. Ik reageer even omdat iedereen mij zat te kapittelen omdat ik een nieuwe verliefdheid vermoedde- en zei dat dat vaak de reden is dat een langdurige relatie breekt. Ik heb dus wel degelijk gelijk gekregen, alleen was aanvankelijk niet ts degene met een nieuwe liefde, maar haar man. Wel lelijk zeg dat een vrouw die hier opgevangen wordt dan een relatie begint met de heer des huizes en probeert de vrouw des huizes eruit te werken! Ik zou me doodschamen als ik de geredde vluchtelinge was. Maar goed, nu heeft ts ook iemand anders want de voorgaande relatie was toch geen succes kennelijk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 17:30

Ja, want gelijk willen halen is natuurlijk heel belangrijk. Het is één van de oorzaken, één van de vele.
Als een relatie goed is, dan is er geen plek voor een ander.

Fijn dat je je hebt terug weten te vechten ts en ik hoop voor jou dat deze relatie gelijkwaardiger zal zijn.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:00

anjali schreef:
Ik heb dus wel degelijk gelijk gekregen, alleen was aanvankelijk niet ts degene met een nieuwe liefde, maar haar man.

Nou, zo kan je altijd gelijk krijgen. Is alsof je zegt dat iemand zal sterven, en die nog 50 jaar leeft en je dan als ie uiteindelijk het loodje legt, zegt: "zie je wel". Origineel topic dateert van 2016, de oorlog in Oekraine startte in 2021, die vrouw heeft na begin van de oorlog een jaar ingewoond, dus dan spreken we toch al zeker van 2022, dus 6 jaar later...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:50

Wat een heftige tijd zeg!
Bizar ook.

Hoe is het afgelopen met het huis?
Was het koop of huur?

Fijn dat je toch nog open hebt kunnen staan voor een nieuwe liefde.
Fijn dat alles nu zo goed voelt <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:51

Wat een mooie update!

Jammer dat de relatie zo moeilijk is blijven lopen en zelfs uiteindelijk lelijk is afgelopen.

Ik wens jou en je nieuwe liefde alle geluk van de wereld toe!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 06:14

anjali schreef:
Ik heb dus wel degelijk gelijk gekregen,

Nou, chapeau. :')

Ik vind het een fijne update TS, je bent nu gelukkig en dat is het belangrijkste. <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:02

anjali schreef:
Nou ts, erg voor je dat het toch slecht afliep maar fijn voor je dat je een nieuwe liefde hebt. Ik reageer even omdat iedereen mij zat te kapittelen omdat ik een nieuwe verliefdheid vermoedde- en zei dat dat vaak de reden is dat een langdurige relatie breekt. Ik heb dus wel degelijk gelijk gekregen, alleen was aanvankelijk niet ts degene met een nieuwe liefde, maar haar man. Wel lelijk zeg dat een vrouw die hier opgevangen wordt dan een relatie begint met de heer des huizes en probeert de vrouw des huizes eruit te werken! Ik zou me doodschamen als ik de geredde vluchtelinge was. Maar goed, nu heeft ts ook iemand anders want de voorgaande relatie was toch geen succes kennelijk.

Je vroeg of ze verliefd was geworden omdat volgens jou dat de reden is dat je relatie niet lekker loopt. In 2016. Dat is 8 jaar geleden. Nee dat was toentertijd niet aan de orde dus hoezo heb je gelijk gekregen? Daarnaast zei je op dat moment ook dat ze in deze relatie moest blijven.

Fijn TS dat je nu een fijne relatie hebt!

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 15:02

Linnie050 schreef:
Wat een heftige tijd zeg!
Bizar ook.

Hoe is het afgelopen met het huis?
Was het koop of huur?

Fijn dat je toch nog open hebt kunnen staan voor een nieuwe liefde.
Fijn dat alles nu zo goed voelt <3
Het huis was enkel en alleen van mij en is nog steeds van mij, alleen wonen noodgedwongen mij ouders nu daar. Die woonden in een flat die ik gemeenschappelijk met mijn ex had gekocht ter investering, daarvoor heb ik me laten uitkopen.