Sint Maarten lopen - Waarom woon ik nou zo ongeliefd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:33

Op een optocht na ben ik nog niet verder gekomen. Speel nu voor de 2 x vandaag sint maarten.
Vorige jaar onder het zadel met mijn oude pony. Dit jaar ga ik met de sulky en de pony van mijn vriendin.

xxvera97xx

Re: Sint Maarten lopen - Waarom woon ik nou zo ongeliefd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:37

Ik heb 1 keer meegelopen met de optocht maar toen begon het keihard te regenen, dit was de eerste en ook de laatste keer.

Bij mij thuis komen er ook nooit veel aan de deur terwijl we in een buurt wonen met kinderen.
Het record is dan toch wel 5 kinderen....

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:29

Toen ik nog thuis woonde ( kom ook uit zwolle), kwamen er ook meer dan genoeg kinderen aan de deur... hoe ouder ik werd hoe minder kinderen er kwamen, tja die werden ook ouder natuurlijk :+

Maar ik heb zelf ook wel st maarten gelopen, vond het altijd erg leuk! Nu ik in lopik woon, komt er niks langs de deur... mijn man wist ook niet waar ik het over had toen ik het hem vroeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:36

Is langs de deuren gaan om snoep in deze tijd nog wel pedagogisch verantwoord? O:) :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 18:48

secricible schreef:
Hier als kind ook sint maarten! Eerst mee met de optocht en het verhaal werd dan verteld en aan het eind het vuur waar de mantel doormidden werd gescheurd. En daar warme chocolademelk. En daarna mochten we langs de deuren *\o/*

Hier is een grote tocht waar alle kinderen aan mee doen, er wordt gevraagd of men lichtjes aan doet en eventueel snoepjes, wij zorgen altijd voor een groot dienblad met lekkers voor de kinderen en glow-armbandjes. Vindt het altijd super leuk!

Dankjewel voor dit superleuke idee! We stonden gisteren bij de Wibra, zus en ik, en toen zagen we die bandjes voor bijna niks. Dus ik vertelde haar over wat jij geschreven had en dat vond zij zo leuk dat ze ook een paar doosjes heeft meegenomen om uit te delen met St Maarten :D

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:17

Oh Sint Maarten. Wat heb ik wat afgezongen.
Ik kom ook uit Zwolle en in onze wijk deed bijna iedereen wel mee. Zelfs een gedeelte wat bij ieder kind geliefd was, daar moest je optijd zijn want daar gaven ze ipv snoep, geld :+
Nu woon ik niet meer in Zwolle en waar ik nu woon doen ze alleen een lampionnen optocht.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:31

mijn jeugd in friesland vieren ze het.

en toen ik hier in drenthe met koopavond boodschappen deed..was het ook raak 11 nov er waren zelfs kinderen in de winkel... een heleboel..
lekker druk bij de kassa gelukkig hielp een andere medewerker mij wel (als klant ).. anders was ik zo de winkel weer uitgelopen ik ga niet aansluiten bij lange rij kinderen met lampion.. :')

ik woon afgelegen dus er komt nooit wat aan de deur :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:26

Nog 1 dag en dan is het zo ver!

Als echte brabander heb ik toch in mijn jeugd Sint Maarten gevierd. Wij gingen met lampionnen in een optocht door de straten. Snoep ophalen aan de deuren deden we niet, dat deden we weer met drie koningen. En met Onnozele Kinderen (28 december) wordt er snoep uit de kerktoren gegooid in de plaats waar ik opgegroeid bent. Anders was het 3 keer in 2 maanden rond gaan langs de deuren. :D
Onnozele kinderen wordt volgens mij helemaal nergens echt gevierd, terwijl dat ook een dag is om langs de deuren te gaan voor snoep op te halen.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:40

Ik vind het helemaal leuk! Bij ons in Zundert komen kindjes uit de hele buurt voorbij, zó lief! Vanmorgen maar een flinke lading snoep ingeslagen..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:43

Ik heb vroeger alleen foekepotten gedaan, Sint maarten is hier in de omgeving niet zo bekent volgens mij := En dat terwijl het dicht bij Zwolle is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:11

Wel grappig al die aparte culturen wat en hun feestdagen :)

Heb de gang opgeruimd , alleen nog een briefje op de deur dat de bel niet goed werkt en dat ze maar heel hard kloppen moeten :') (trauma kat overstuur morgen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:13

troi schreef:
-O-

Wij krijgen alleen maar super schattig zingende koters aan de deur. Max een jaar of 10/11 en ook die zijn beleefd en zingen gewoon. Maar das misschien het voordeel van het platteland?

Hier Amsterdam en echt alleen maar lieve zingende kindertjes aan de deur. Heb er zelf eentje van negen, die van lange liedjes houdt ( arme mensen ... hij zit op de vrije school daar leren ze St Maarten liedjes met 4 lange coupletten :D )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 19:18

Rebecca schreef:

Heb de gang opgeruimd , alleen nog een briefje op de deur dat de bel niet goed werkt en dat ze maar heel hard kloppen moeten :') (trauma kat overstuur morgen :') )

En wat voor lekkers heb je voor ze bereid? }:)

Die onnozele kinderendag heb ik echt nog noooooooooooit van gehoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:19

Alwiene schreef:
[naam] schreef:

En wat voor lekkers heb je voor ze bereid? }:)

Die onnozele kinderendag heb ik echt nog noooooooooooit van gehoord!

Had bijna rotte spruitjes van mam bedekt met chocolade Y)(^)

Heb van alles in huis

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:20

haha dag van onnozele kinderen zei mijn moeder als ik begon te klagen dat er wel een vader en moeder dag was maar geen kinder dag....blijkt het te bestaan :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:28

Onnozele kinderen is erg onbekend, maar wordt in Valkenswaard dus gevierd met snoep van de kerktoren af gooien. Zelfs veel mensen uit de omliggende dorpen kennen Onnozele Kinderen niet.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:39

Ach aan de ene kant denk ik, o wat knetters irritant zijn die kinderen, maar aan de andere kant ach het heeft ook wat en ik deed vroeger altijd fanatiek mee.
Echter zijn we nu verhuisd en hebben ze er echt iets gezamenlijks van gemaakt (Kampen Binnenstad). Waar ze met papieren werken. Als je de poster ophangt mogen ze aanbellen en anders niet. En het is alleen tussen half 7 en 8 en daar wordt best aan gehouden.

Kan er alleen niet tegen als je er dan tieners tussendoor ziet. Kom zeg, anders had ik ook wel meegedaan :'). Of kindjes die asociaal andere kindjes wegduwen om het eerste snoepje te krijgen. Misschien moet ik morgen maar eens met een schaalfruit staan.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:43

Waar ik vandaan kom ken ik heel Sint Maarten ook niet, maar in m'n huidige woonplaats wordt het wel gevierd. Gelukkig doen ze vooraf een briefje in de bus zodat ik het niet vergeet. Vandaag snoepzakjes gemaakt voor de kinders morgen. Ik krijg visite met eten, dus ik heb ze alvast gewaarschuwd voor zingende kinderen :D ik vind het wel heel leuk. Op de aankondiging stond overigens wel dat je idd een lichtje in je raam moet zetten zodat de kinderen weten dat je mee doet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:43

Nou ik ben er klaar voor! Heb me op het laatste moment toch laten verleiden om nog wat in elkaar te draaien. Heb van de Action van die kleine kadodoosjes meegenomen (8 voor 59 cent) en heb in elk doosje een mini zakje winegums, een inimini milka chocolaatje, een inimini daim chocolaatje en een micro marsje of snickertje gedaan. Paste mooi zo :D En lijkt mij een leuk pakketje als ze dat thuis uitpakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:48

Ah leuk gedaan :D

Afbeelding

Lichtjes staan aan ik wacht vol ongeduld :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:54

Ik hou er niet van :') heb het licht uit een de gordijnen dicht en ik hoop dat ze me overslaan of ik doe niet open. Zonder snoep in huis lijkt het me ook geen succes in open te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:13

Nou zeg :oo

Wachten duurt zolang , hoop dat er wel wat komt dan :=

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:17

Oh vond het altijd geweldig.
Woonde in de polder, dus warm aankleden. Ouders zette ons af halverwege de "straat" met de auto en dan terug lopen en langs de huizen en boerderijen. Soms pikkedonker op de erfen.
Echt een belevenis!
Meeste mensen blij dat wij langs kwamen :-), want er kwamen er zo weinig.
Hier in zuid Holland het eerste jaar veel snoep in huis gehaald en dat zelf op moeten eten, want hier kennen ze het dus niet.
Wel jammer!
Halloween hoor je nu wel meer,(spreken ze af in de buurtapp) maar woon te afgelegen daarvoor.

Veel plezier voor degene die het wel vieren!

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:18

Score tot nu toe: 2.

... dat waren die van mij, toen ze opgehaald werden door hun mama.

... and as we type, de volgende twee! SO IT BEGINS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:26

Ik heb er nu 3 gehad :)

Alleen heb vanmiddag de bel helemaal gesloopt :+ , moet goed opletten haha