Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

oomens schreef:Veel jongere mensen met zo'n e-fiets zullen hem echt niet hebben in plaats van een auto, maar in plaats van een gewone fiets.
Ja, mensen mogen die keuzes maken, maar ik vind het persoonlijk nogal vreemd als een uurtje (zelf) fietsen voor een gezonde puber als te zwaar, of te moeilijk wordt gezien.
oomens schreef:Veel jongere mensen met zo'n e-fiets zullen hem echt niet hebben in plaats van een auto, maar in plaats van een gewone fiets.
Citaat:Wanneer het dus geen onmacht is maar onwil om te bewegen, dan is het helemaal niet zo vergezocht om dat als luiheid te bestempelen.
Ja, mensen mogen die keuzes maken, maar ik vind het persoonlijk nogal vreemd als een uurtje (zelf) fietsen voor een gezonde puber als te zwaar, of te moeilijk wordt gezien.
Tuurlijk er zijn er die vanwege medische redenen ondersteuning nodig hebben bij het trappen, maar ik durf te beweren dat het merendeel van de mensen die zeggen 'ik ga echt niet dat ***eind door de polder fietsen', dat niet roepen omdat ze fysiek niet tot fietsen in staat zijn. Wanneer het dus geen onmacht is maar onwil om te bewegen, dan is het helemaal niet zo vergezocht om dat als luiheid te bestempelen.
Bizzybijtje schreef:Heb jij er persoonlijk last van als er iemand op een elektrische fiets zit? Daar heb je als buitenstaander toch helemaal niks mee te maken?
Shadow0 schreef:Is het doel dan om bewust onaardig te zijn? Om expres de vooroordelen aan te wakkeren? Waarom zou je dat nou willen doen?
oomens schreef:Als iemand vervolgens een topic opent om te vragen waarom mensen toch zo negatief tegenover elektrische fietsen voor (gezonde) jongeren staan, dan geef ik daar antwoord op ja.
oomens schreef:Bizzybijtje schreef:Heb jij er persoonlijk last van als er iemand op een elektrische fiets zit? Daar heb je als buitenstaander toch helemaal niks mee te maken?
Last niet nee (behalve eventueel wanneer de berijder harder rijdt dan zijn/haar reactiesnelheid aankan), maar ik vind het enigszins zorgwekkend dat 'we' ons aan de ene kant zorgen maken over toenemend overgewicht en het steeds minder bewegen van (voornamelijk) jongeren, en dat we aan de andere kant onze jongeren steeds meer pamperen met elektrische fietsen en dergelijke.
Als iemand vervolgens een topic opent om te vragen waarom mensen toch zo negatief tegenover elektrische fietsen voor (gezonde) jongeren staan, dan geef ik daar antwoord op ja.

)oomens schreef:Mensen gaan niet dood van een oordeel,
Citaat:of van fietsen door de regen, en het zou zomaar zo kunnen zijn dat ze daar niet altijd en overal tegen beschermd hoeven te worden.