Wij trouwen in april dus we gaan het ondervinden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik houd van mijn man maar ik ben ook nog steeds trots op de naam die ik van mijn vader mee gekregen heb dus die blijft gewoon. Wij hebben een vrij zeldzame achternaam (lees: in België zijn we met 7 en dat is allemaal familie enneh ja, onze naam is beetje aan't uitsterven...
) dus ik wil gewoon mijn naam houden.
Tieneke schreef:In België kan je bij mijn weten de achternaam van je partner überhaupt niet aannemen.
(de precieze term ken ik niet.)
Zo is het systeem wat wij op het werk gebruiken niet erg aardig, zodra je een dubbele achternaam invoert is het automatisch een vrouw en kun je dat niet naar man veranderen. En sommigen gebruiken de ene naam in het dagelijks leven en de andere voor dingen als verzekeringen, verwarring gegarandeerd!
Je moet dan aan het begin wennen dat je elke dag samen bent, maar dat heeft onze relatie juist hechter gemaakt. Dus ja, het heeft onze relatie veranderd, maar niet op een slechte manier
SusanH schreef:Lichter geworden? Hoe doe je dat? Zeker als je eenmaal een kind hebt gekregen valt het niet mee om weer lichter te worden.
Wij hebben op zich geen moeilijke achternaam (maar 4 letters) maar al zoveel verschillende variaties op tegen gekomen. Zelfs als je het spelt.