Die oh zo gekke acties van oma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 16:50

lieveli schreef:
Iemand heeft hier ooit op bokt een verhaal gezet over haar opa, ik vind het briljant.

Ze was met haar opa op een terras en de ober vroeg wat hij wilde drinken. De opa wilde iets fris. Dus de ober vraagt ''Dubbelfris?'' en de opa zegt ''Nee, doet u er maar één''.

:') :') Jaren oud is het. Maar briljant.

Die ga ik onthouden _/-\o_ Mijn vriend besteld vaak dubbelfris

marsyl

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:20

Ik heb niet zoveel met mijn oma. Evengoed is ze echt hilarisch om haar acties. (Noem het strnteigenwijs)
Zo loopt ze niet al te best meer, maar ze voelt zich te goed voor een rollator. Dus loopt madame met een kinderwagen (serieus). Met niks erin. En ga weg he, ze heeft er gewoon eentje in de kelder staan maar ze vertikt het gewoon.
Ineens piepte die kinderwagen vanuit de wieltjes weet ik het, was er op een gegeven moment een meneer die vroeg "maar, waar komt dat vogeltje toch steeds vandaan?" dus toen moesten pap en zijn broer natuurlijk weer opdraven om dat ding te smeren :=
Echt waar, wat een geval apart is het. :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:51

Mijn Opa was een geval apart en bekend bij iedereen hier in de buurt.

Een paar jaar geleden kregen we bericht dat mijn Opa thuis gebracht was nadat hij was gevallen met de scootmobiel. Wij waren in eerste instantie geschrokken en ongerust. Toen we aankwamen bij mijn Opa en Oma thuis kregen we een heel bijzonder verhaal.

Mijn vader doet veel met elektronica en mijn Opa zag het een en ander naast de weg staan en dacht dat dit perfect was voor mijn vader. Nou hing hij half aan de scootmobiel om die dingen te pakken maar bleef met zijn mouw aan het gashendeltje hangen. Hij ging met scootmobiel en al een lege sloot in. Mooiste was nog dat de politie meteen aankwam hollen want Opa probeerde hun flitsapparatuur te pikken voor mijn vader :P

Ook zei mijn opa altijd dat hij ( en wij dus ook ) niet bij het kerkhof mochten komen toen we jong waren. Als je er langs fietste dan kwamen de bultstaarten ( bultstarten hier in Wezep ) achterop zitten en die sloegen je dan rond de oren. Nou stonden mijn pony's een eindje na dit kerkhof en moest er dus vaak langs, man wat kon ik dan hard fietsen :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:02

Kom niet meer bij _O- _O- _O-

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:16

mijn oma en oudtante hebben ook een keer een geniale actie gehad.
Ik was een jaar of 15, en zij inmiddels al dik in de 80. Ik kom daar binnen, en zie 2 oude mensjes compleet in de slappe lach op de bank zitten. Giebelen als een stel pubers
Vragen ze of ik ook een glaasje cassis lust...

Ja oma, cassis wel, en die creme de cassis is misschien wat teveel van het goede voor jullie.
Hadden ze al een fles creme de cassis leeggedronken (en waren dus toeteloere zat).

Oma heeft die nacht wel goed geslapen (en gesnurkt) aldus opa die gevlucht was :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:38

Mijn oma van 80 die tijdens het kerstdiner over de tafel roept: .... "Lang, Leuk en Lekker!!!!".
En daarbij bedoelde ze mijn man _O-

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:47

Oma (uit buitenland) had een rollator gehad om makkelijker mee te lopen. Na een half jaartje zag ik haar weer en de rollator had aan een kant volledig gesloopte wielen.
Gevraagd hoe dat kwam, bleek ze met de rem aan een kant erop te lopen want dat liep makkelijker.

Oma hier had ook een mooie actie. Mijn vader is bang voor de tandarts en al zeker 40 jaar niet meer geweest. De beste man heeft dus ook geen tanden meer op 1 na.
Wij op bezoek bij oma, ze kijkt haar zoon lang en aandachtig aan en zegt;
Ed, ik weet wat je van me krijgt voor je verjaardag. Een nieuw gebit.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:51

Ik heb zo'n oma die alles zegt wat ze denkt. En niet zachtjes, maar gewoon hardop. Heb regelmatig momenten dat ik denk: "daar hoor ik niet bij!" :+
Ze heeft altijd overal een mening over en flapt dat er dus ook zo uit. Zo op de bruiloft van een nicht. Degene waarmee mijn nicht trouwde, had familie die in traditionele klederdracht kwamen. Mijn oma zat bij hen aan tafel en zei keihard (met een knikje naar die mensen toe) tegen ons: "daar zit toch een stuk antiek, die kunnen zo het museum in!"

Een paar jaar geleden mochten we meevaren met vlaggetjesdag in Scheveningen. Oma ging ook mee. Toen we door Scheveningen reden, kwamen we langs een erotic shop. Oma: "E rooo tiek shop, *grinnik* hee, moeten jullie daar niet even heen?"

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:05

Mijn moeder had altijd een goed verhaal, was de bruiloft van een nicht. Mijn oma drinkt sherry maar verdunt dit altijd met water, dit doen ze blijkbaar niet op bruiloften :') .

Dus een aantal glazen later was ze goed dronken, en ze wordt nogal jolig als ze dronken is. De familie is soms nogal zeikerig dus toen mijn opa's zus weer eens begon met een heel verhaal besloot mijn oma een broodje naar haar hoofd te gooien. 5 minuten later was er een klein opstootje ontstaan, en mijn oma is toen op de tafel geklommen met een mandje vol met van die party broodjes en is die naar iedereen gaan gooien.
Mijn moeder heeft haar toen samen met opa gauw van de tafel gehaald en zijn weg gegaan, gelukkig kon iedereen er om lachen. Komt mijn oma de volgende dag naar beneden zegt ze heel droog. Vond die bruiloft gezellig maar er waren wel weinig broodjes :') :') .

Mijn opa van de andere kant had al jaren een streng dieet. Dus toen de dietiste kwam voor de week had ze besloten dat hij voor de verandering 1 gehaktbal mocht. Dus mijn opa de keuken in en koken, komt die na een half uur de keuken uit met op zijn bord wat boontjes en aardappels, en inderdaad 1 gehaktbal, maar wel een van een kilo gehakt. Ging ook met het droogste gezicht aan tafel zitten, is toch 1 gehaktbal, je hebt nooit gezegd hoe groot hij mocht zijn :') :') .

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:15

BloemBloem schreef:
Al heel wat jaren terug, toen ik een jaar of 12 was, ben ik eens opgepakt :oo omdat ik
vuurwerk afstook in de maand Maart :')

Moest mij toen melden op Bureau Halt, voordat we daarheen gingen, dronken mijn moeder en ik nog wat bij opa en oma. Mijn opa vroeg mij wat ik zou antwoorden als ze mij daar zouden vragen waarom ik dat vuurwerk had afgestoken, uiteraard zei ik dat ik dat niet zou weten, want ja boeiiieeuuuhh... ik was puber.

Mijn Opa vertelde mij toen het volgende: "Kind je moet gewoon zeggen, dat je op de leeftijd van 12 beter kan spelen met een rotje, dan met een kapotje" :+

:D

Enfin .... toen ik bij Bureau Halt aan tafel zat samen met mijn moeder, werd mij uiteraard de vraag gesteld waarom ik dat vuurwerk had afgestoken.... Ik heb nog nooit zo'n harde schop tegen mijn schenen gehad van mijn moeder, want zij was als de dood dat ik mijn Opa's woorden zou citeren :')

:D :D :D

Bedankt daar ging mijn thee :D

Ik heb ook echt een geweldige opa en oma.
Schamen zich nergens voor en ook de s*x onderwerpen gaan gewoon over tafel.
Nou heb ik daar normaal niet zoveel moeite mee, maar het moment dat ik met oma in de winkel sta en ze tegen een behulpzame vakkenvuller zegt: dankjewel jongeman als je wat ouder was zou ik je doen! Was het toch even teveel van het goede :o

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:35

Ben ik de enige die hier een benidorm basterds gevoel bij krijgt?
Ik wist niet dat ze echt bestonden :))

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:38

We waren uit eten met familie, gewoon leuke gesprekken aan tafel. Zegt mijn fitte omaatje van 93 ineens 'als jullie me kwijt zijn, hang ik in het schuurtje' :oo _O-
Diezelfde oma deed ook voor de grap haar kunstgebit uit om rare bekken naar ons te trekken. Tot de ober kwam, die man kwam niet meer bij :')
Ze at ook de citroenschillen op, want 'het bord moest leeg' maar 'het was wel taai'. Joh. :+

En mijn opa skiede in de winter van viaducten af _O- _O- Had ski's gevonden langs de weg, die heeft 'ie op maat gemaakt voor zijn schoenen en meegenomen. Iedere winter zodra er sneeuw lag, liep hij naar het viaduct in de buurt en dan klauterde hij met ski's en al naar boven om dan in een paar seconden weer beneden te zijn. Zegt hij ook nog: 'wel jammer dat er geen lift is' _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:45

Mijn opa mag ook?

Geen gekke actie o uitspraak, maar ik vind m wel geweldig. Toen ik een jaar of 18 was heb ik mijn opa verteld dat ik op meisjes viel ipv jongens..... Ik was doosbenauw heb er zelfs nog een topic over geopend bang dat hij het zou afkeuren. Maar zijn eerste woorden "oh dan moeten WE een vriendinnetje voor je gaan zoeken!" :D

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 00:05

Oh ja, ook nog iets. Toen mijn zus haar verkering voor kwam stellen bij oma, was het eerste wat mijn oma zei: "Ik ben hier het opperhoofd, als je dat maar weet" :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:00

Dit is mijn favoriete topic! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:59

Herinner me ineens nog een verhaal van de broer van mijn opa, oom A.
Hij en zijn vrouw, tante R, waren beiden behoorlijk dement en woonden in een bejaardentehuis. Op een ochtend waren ze oom A kwijt. Hele bejaardentehuis uitgekamd, hele wijk. Geen oom A te vinden. Hele familie in de stress natuurlijk (Tante R maakte zich overigens geen zorgen "Die is wel vaker van huis" :') ) Aan het eind van de avond kwam oom A vrolijk het bejaardentehuis weer in gewandeld.
Wat bleek nu; er had voor het bejaardentehuis een bus gestaan voor een groepsreis naar Texel. Oom A had de bus gezien, gevraagd waar ze heen gingen en was "Oh, leuk!" ingestapt en mee naar Texel op en neer geweest :D Controle op wie er mee mocht was blijkbaar niet zo goed...Maar oom A had een fantastische dag gehad :j :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:07

Oooh wat een heerlijk topic! :D
Ik lees graag mee, zelf helaas al heel lang geen oma's meer :(

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:46

Over mijn oma kan ik een boek schrijven denk ik.
Ze was zoooo leuk :)
Op 48 jarige leeftijd kreeg ze nog een nakomertje.
Ze liep met haar in de kinderwagen te wandelen in haar wijk in Amsterdam.
Opeens schiet het elastiek van haar onderbroek stuk. ( zo'n vijftig jaar gelden had je nog van die onderbroeken met een elastiek door een boordje geregen )
En wat doe je dan ? Je onderbroek glijdt naar beneden...met een hand vasthouden en de kinderwagen duwen is geen optie.
Snel om je heen kijken dus...geen mensen in de buurt? Uit je onderbroek stappen en hard doorlopen!!!
Ze heeft hem niet eens opgeraapt _O-

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:21

Geweldig!

@Blijheid, heerlijk zulke avonturiers! Gelukkig was z'n vrouw het gewend, anders zit je ook we even in de piepzak!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:37

Wij mogen elk bezoek aan de oma van mijn man uitleggen dat het bedrijf "Cookies" geenn spelletjes op Spele.nl heeft staan en dat het eigenlijk geen bedrijf is. Maar hoe leg je een 85 jarige uit wat een cookie is :?
Maar waarom kan je dan het ene spel op Spele uitspelen en het andere na een paar levels niet verder? Komt toch door Cookies?

Hopeloze zaak.....

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:03

Oh geweldig :') mijn zondag is weer goed :')

Ik heb een oma van mijn stiefmoeders kant en die heeft een computer en facebook. Ze weet alleen niet zo goed hoe het hoort, dus plaatst persoonlijke berichtjes in de reacties van een niet relevante foto etc :')

Maar ik moet al de hele week lachen, volgensmij heeft ze per ongeluk op de caps lock gedrukt, want al haar berichtjes zijn momenteel in hoofdletters. Mijn thee vloog toch wel over het toetsenbord bij de reactie 'GEFELICITEERD JE OMA' onder een vriendin haar foto waar ik in getagd was :')

Mijn beppe van mijn vaders kant is enorm verslaafd aan roken, er gaan zo een paar pakjes door heen. Nu heeft het verzorgingstehuis dus afgesproken: 8 sigaretjes per dag. Die krijgt ze dus sochtends en dan mag ze er mee doen wat ze wil. Echter zijn die sochtend al op. Dan gaat ze de gangen op en breekt ze in bij het kantoor van de zusters om het hele pakje te halen. :') vaak lukt het haar ook nog. En als het niet lukt gaat ze bietsen bij de andere bewoners. 'Hee, heb jij misschien een sigaretje voor mij?' Verschrikkelijk :') en dan moeten wij haar maar vertellen dat het niet mag.

Diezelfde oma roddelt ook de hele boel daar bij elkaar en gooit de gehaktbal bij het eten over tafel als ze weer eens naast iemand zit die ze niet mag. (En dat zijn er heel veel :') )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:50

Jeetje Fair, dat sigarettenverhaal snap ik niet zo goed. Tenzij het een financiele noodzakelijke overweging is. Maar goh, als je toch al bejaard bent en in een verzorgingstehuis zit, dan heb je niet nog een heel leven voor je. Moet je dan op zo'n moment iemand zijn pleziertje (en helaas inderdaad ongezonde gewoonte) in gaan perken? Ik zie het nut daar niet meer zo van in.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:59

Is inderdaad wegens financiele omstandigheden van haar eigen kant. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:04

Fair schreef:
Is inderdaad wegens financiele omstandigheden van haar eigen kant. :)

Ah ja dan houdt het op inderdaad. Wel best sneu maar dan is het gewoon niet anders. :) Bedankt voor je antwoord!

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:08

Elke keer (2x keer pas hoor) als ik een jongen aan mijn opa & oma voorstelde kwam gelijk de opmerking bij ontmoeting twee: 'Moet je niet weer gaan wisselen jas?'' Oftewel hij was niet goedgekeurd en er moest maar weer snel een nieuwe komen!