Nachtmerries, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:06

Vorige week 2x een nachtmerrie gehad.
1 over dat ik onder de grond moest graven en er niet meer uit kon en toen kreeg ik geen lucht meer en toen ik wakker werd moest ik ook echt luchthappen en paar dagen later ook zo iets... toen droomde ik dat ik ergens in een huis door een deur ging en toen nog een deur en nog een en nog een en nog een en het hield niet op en de ruimtes werden alleen maar kleiner en toen kreeg ik ook geen lucht meer.

Ik vind wel dat als je het zo verteld dat het totaal niet eng klinkt :,)

snuffie123

Re: Nachtmerries, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:04

Ohh dat soort dromen heb ik ook regelmatig. Volgensmij lig je dan "in het echt" op zo'n manier dat je inderdaad niet kunt ademen, ga je vervolgens zoiets dromen en wordt je wakker (gelukkig maar anders stik je).

Ik heb ook vaak dat ik enrom verkouden ben in mijn droom en amper kan ademen, als ik dan wakker wordt lig ik vaak op mijn buik met mijn gezicht op het kussen (waardoor ik dus lastig kan ademen).

Ik heb trouwens de sleep better app gedownload, ik slaap echt heel veel heel diep volgens dat ding.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 08:39

Ik heb geen nachtmerries gehad vannacht _/-\o_ wel 2 vreemde gekke 'dromen'.ze waren niet leuk maar ook niet eng. Gewoon superraar. Ik heb ook de app gebruikt. Sliep 9x heel diep volgens de app. Maar het schema gaat dus de hele nacht heel erg hobbelig :=

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:24

Ik heb ook last van nachtmerries en ook PTSS. Wat bij mij het meeste werkt is of niet alleen slapen, of een beetje blowen voor het slapen gaan. Dit zijn voor mij echt noodoplossingen, geen goede oplossingen eigenlijk.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:11

Tessaaa schreef:
tarek schreef:
Tessa, dat over een app ging over slapen. Vliegtuigstand heeft denk ik elke telefoon

Ik bedoelde dus hoe de app heet die je in vliegtuigstand aan kan zetten om je slaap te meten. Sorry beetje onduidelijk verwoord.

Sleep as Android , sleep better zijn twee apss die genoemd worden

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:09

Net wakker geworden van een nachtmerrie die ik nu niet meer uit mijn hoofd kan krijgen...
Iets waar ik bijna mijn hele leven bang voor ben..
CLOWNS en nee geen normale clowns in mijn droom maar KILLERCLOWNS.
Hoe leuk is het als je een clownfobie hebt en je word er door achterna gezeten :+
Hopelijk kom ik er savonds niet echt eentje tegen :wow:

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:29

En nu staan die clowns ook nog eens volop in de media
Lekker dan zo'n fobie

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 00:34

De nachtmerries zijn hier weer even rustig. Wel droom ik heel erg veel. Het zijn geem nachtmerries, maar ook geen leuke dromen, ze zijn een beetje raar en soms ook zo werkelijk dat ik overdags echt moet nadenken of iets echt of nep was :+ maar ben allang blij dat fe nachtmerries zich weer even wat rustiger houden

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 08:09

Dat had ik niet moetem zeggen :+ weer een gigantisch hectische nacht gehad := vannacht hopelijk beter! :D

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:50

Ik heb nog een vraag voor degene die de slaapregistratie apps gebruiken.
Op wat voor manier heb je er hulp van, of hoe gebruik je de app?
Wat ik zie is dat deze alleen registreert hoe je slaapt maar dat heeft imo niet veel zin. Laten jullie jezelf wekken als je een nachtmerrie hebt, en hoe?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 23:09

tarek schreef:
Ik heb nog een vraag voor degene die de slaapregistratie apps gebruiken.
Op wat voor manier heb je er hulp van, of hoe gebruik je de app?
Wat ik zie is dat deze alleen registreert hoe je slaapt maar dat heeft imo niet veel zin. Laten jullie jezelf wekken als je een nachtmerrie hebt, en hoe?

Dat vraag ik me ook af. Die functie heb ik nog niet gevonden :+

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:13

sinds ik onder gehele narcose ben geweest drie weken geleden voor een operatie echt bijna iedere nacht sindsdien nachtmerries,soms meerdere per nacht.
ik word verward wakker,angstig,boos,pratend en of ruzie zoekend

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:13

Hier ook last van nachtmerries. Heb al jaren lang precies dezelfde nachtmerrie. Soms zitten er maanden tussen maar soms heb ik er wel meerdere per week.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:58

Ik meld me ook...ik kom regelmatig niet eens meer in slaap vanwege de nachtmerries... woon sinds kort weer uit huis en het wordt er niet beter op...heb hier ook al jaren last van...soms een nacht waarin ik zowel geen nachtmerrie als een droom heb...maar als er wel iets is in.de nacht, dan is het een nachtmerrie...ik kan me niet herinneren wanneer ik een droom heb gehad...en het stomme is...mijn nachtmerries onthou ik ook echt...gewoon super irritant en vervelend...ik krijg met 3/4 weken 2 gezellige kittens in huis...hoop dat het helpt wat minder nachtmerries te krijgen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:51

Hopen op een rustige nacht na vandaag... %)

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:22

@Connie,
Dat schijnt meer voor te komen. Ik had daar zelf ook veel last van. Ik denk dat je onbewust toch veel meekrijgt. Dat je hersenen wel registreren wat er gebeurt tijdens operatie.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 23:48

AlwaysH schreef:
Hopen op een rustige nacht na vandaag... %)

Hoe gaat het nu Always H? :(

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:55

Ik heb twee nachtmerries gehad, waarvan een over een pony die overleed (? :? ) en de ander kan ik me niet helder herinneren.
ik heb inderdaad geen verzorgpaard meer maar daar ga ik niet over praten.
Laten we het er op houden dat ik geen zin heb om te slapen zometeen. :\

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 00:04

AlwaysH schreef:
Ik heb twee nachtmerries gehad, waarvan een over een pony die overleed (? :? ) en de ander kan ik me niet helder herinneren.
ik heb inderdaad geen verzorgpaard meer maar daar ga ik niet over praten.
Laten we het er op houden dat ik geen zin heb om te slapen zometeen. :\

Getsie :( oh jeetje! Snap ik!
Hmm ik hoop dat het je toch nog een beetje lukt straks :(

Naast alle omstandigheden misschien nog iets leuks in het voorruitzicht waar je je een beetje op kunt focussen? Misschien helpt dat?:/

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:09

Bedankt voor de tip, ik ga binnenkort wel bij wat andere paarden snuffelen en heb een paar dingen op de planning staan met vrienden. Misschien helpt het!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 00:28

AlwaysH schreef:
Bedankt voor de tip, ik ga binnenkort wel bij wat andere paarden snuffelen en heb een paar dingen op de planning staan met vrienden. Misschien helpt het!

Dat is al iets superleuks toch!:D probeer daarvan te genieten! :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:33

Ik hoop het! Ik ga het proberen :P

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 02:18

Ik had vroeger, als kind heel veel last van nachtmerries. meestal gelinkt met iets wat ik die dag gezien had.
Ik verdraag zelfs nu nog niet scènes in films die een beetje spannend zijn :P

Ik heb een oplossing gevonden voor de nachtmerries, die hier al eens vermeld wordt. Ik moest proberen die nachtmerrie terug te dromen en daar mijn eigen versie van te maken. Dat het grappig werd, of ik de held werd, ...
Ik heb tegenwoordig zelden nachtmerries, maar als ze terug komen, werkt deze techniek super. Alleen niet gemakkelijk in het begin, omdat je die scènes weer moet oproepen in je gedachten.

Een ding wens ik wel te vermelden, dat ik langere tijd geleden heb gelezen.
Kinderen en jongeren hadden vroeger regelmatig een moment dat zich verveelden. Op zich, zou je zeggen dat het erg is. Maar eigenlijk zijn die momenten nuttig! Tijdens die momenten, hebben de hersenen tijd om alles wat ze die dag hebben mee gemaakt te plaatsen. De ervaringen en beelden worden "gecatalogiseerd" en "in lades" gestoken. In de huidige wereld is vervelen bijna onmogelijk, tablet, iPhone, noem maar op, wij zijn altijd bezig. Waardoor het enigste moment om de hersenen hun werk te laten doen, is 's nachts. Gezien dat eigenlijk niet voorzien is, slaat het soms wel eens tilt en hebben kinderen sneller slapeloze nachten of nachtmerries!
Dus verveel je soms even, het kan nuttig zijn!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:22

Ik heb ook mega erg last. Vanacht droomde ik dat m'n man dood naast mij in bed lag en toen ik wakker werdt durde het even voor ik echt wakker was. Ik zat helemaal aan hem te schudden en hij snapte er niks van.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:36

Ik heb vannacht echt een super vervelende nachtmerrie gehad, was echt niet leuk. Gelukkig pas om half 7, dus heb niet de hele nacht wakker gelegen :+