Hier hebben we houtkachel ook al weer een paar keer aangehad hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hetty007 schreef:Ja hier. Het is koud, maar de kachel aan, nee ik wacht nog even. Ik woon in een huis van 1909, 2 gaskachels beneden, enkel glas, isolatie van jute, en als het waait wapperen de gordijnen. Boven geen verwarming. Nu vest aan en een deken over me heen. Gelukkig wil mijn kat wel bij mij op schoot liggen (lekkere warme kruik
) het is wel even wennen, maar eenmaal gewend heb ik het snel te warm in een geïsoleerd met cv
karuna schreef:Barry daar moet je in de zomer achterheen gaan. Niet nu pas. Ik heb houthok vol liggen. Ongeveer 2,5 kuub gestapeld aan essenhout en 2 kuub los appelhout. En wat ik van eigen snoei aan aanmaak hout heb liggen.
Tivoli schreef:Normaal ben ik een giga koukleum en heb ik vroeg de verwarming aan. (Al is mijn 'regel' niet voor 1 oktober)
Maar nu heb ik hem nog niet aan. Ik heb aan drie kanten van het huis grote ramen en woon in het midden van een appartementencomplex. Mijn boven-onder-en naaste buren stoken al voor mij
Wij zitten 's avonds tv te kijken onder een dekbed,heerlijk!
Echt koud is het nog niet,goed geïsoleerd. Heb zelfs overdag nog de balkondeur op een kier voor de katten. Als het donker wordt gaat die wel dicht.
Sleeper schreef:Tivoli schreef:Normaal ben ik een giga koukleum en heb ik vroeg de verwarming aan. (Al is mijn 'regel' niet voor 1 oktober)
/quote]
(sorry quote verpest)
Wat leuk, dat is ook mijn regel! Voor 1 oktober gaat ie niet aan. Loop me dan geregeld suf te slepen met kruiken en eerlijk gezegd zijn er ook jaren dat hij wel eerder aan gaat. (voelt dan een beetje al falen) Maar denk dat hij vandaag voor het eerst aan gaat, 6 oktober, mooie datum toch.
karuna schreef:Dat is ook een van de redenen. Ik kan koken en verwarmen als er geen stroom of gas is. Heb meer dan voldoende hout liggen om dat lang vol te houden. Past ook pannetje op nog naast de ketel.