Mannen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:48

Kinke schreef:
Danique schreef:
Ohhh maar dit doe ik ook! Dan pak ik een mes om bijv. alleen een droge boterham mee in 2en te snijden (dan hoeft hij van mij niet de vaatwasser in hoor...) dus dan laat ik het kastje open om hem zo weer terug te leggen... en dan besluit ik TOCH iets smeerbaars op brood te doen (dus wordt het mes vies en moet hij toch in de vaatwasser). En dan vergeet ik dat...


Hier kun je dat niet vergeten, want als je bestek wilt pakken dan sta je voor de lade. En..de afwasmachine zit ernaast, maar dan zet je de vieze vaat bovenop de afwasmachine ipv erin :+

Oh nee, wij hebben een hoek-keuken dus de laatjes zitten aan de ene kant, en de wasser aan de andere :+

Anoniem

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:54

Jullie doen alsof de wereld vergaan :+ , niet elke vrouw maakt dagelijks het huis schoon :+

Voor ik topic over neem waarom zou ik ziek worden ? , oude huis alla altijd ziek maar hier nee nooit. Huis is fris en ruikt fris , ja is wat rommelig zo be it. Dan ben ik maar een vent :=

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:56

verootjoo schreef:
Laurora schreef:

Mijn vriend heeft het niet van een vreemde, zijn ouders hebben geen eens schoonmaakspullen "want het word toch wel weer vies" |o
Ook zijn broer maakt niet schoon. Ik hoef daar ook echt niet in huis te komen want het is te ranzig voor woorden :r (en dan héb ik al smetvrees)


Huh... Hoe bedoel je 'hebben geen schoonmaakspullen' :wow:
Als in: ze halen nooit een sopje door het huis? :oo


Daar komt het op neer ja, mijn schoonmoeder "maakt wel eens schoon" door van die antibacteriële doekjes te gebruiken, en soms met een oude vaatdoek even over de vloer bij wijze van dweilen, maar voor de rest eigenlijk niet.
Ze hebben geen stofzuiger (wel ooit gehad, is kapot gegaan, niet nodig om een nieuwe te kopen) en 'echte' schoonmaakspullen.
Toen mijn vriend daar tussendoor een jaartje woonde heb ik de (gezamelijke) badkamer schoongehouden, want dat werd gewoon niet gedaan....
Je snapt vast dat ik daar niet heel graag in huis kom :')

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:02

Rebecca schreef:
Jullie doen alsof de wereld vergaan :+ , niet elke vrouw maakt dagelijks het huis schoon :+

Voor ik topic over neem waarom zou ik ziek worden ? , oude huis alla altijd ziek maar hier nee nooit. Huis is fris en ruikt fris , ja is wat rommelig zo be it. Dan ben ik maar een vent :=

Er zit wel een verschilletje tussen dagelijks schoonmaken en überhaupt niet schoonmaken. Ik maak ook niet elke dag alles schoon, alleen de wc.
Maar ben dan oprecht wel benieuwd hoe vaak je dan stofzuigt, je badkamer en wc schoonmaakt, je bed verschoont enzo.

Rommelig is iets anders dan vies/onhygiënisch. Ik ben wat dat betreft ook een vent. Mijn slaapkamer kan eruit zien alsof er een bom is ontploft. Meer kleding op de grond dan in de kast e.d. :') Een huis is een huis en daarin mag geleefd worden, alleen over het algemeen wel beter voor je gezondheid om je leefomgeving enigszins te onderhouden.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:11

Herrie in de trommel van de wasmachine. Oorzaak? Broeken gaan wel de wasmachine in maar er wordt vergeten het losse geld eruit te halen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:11

Rebecca schreef:
Jullie doen alsof de wereld vergaan :+ , niet elke vrouw maakt dagelijks het huis schoon :+

Voor ik topic over neem waarom zou ik ziek worden ? , oude huis alla altijd ziek maar hier nee nooit. Huis is fris en ruikt fris , ja is wat rommelig zo be it. Dan ben ik maar een vent :=


Ik maak ook echt niet elke week schoon en leef nog steeds. Het ging me in dit topic ook niet om of mannen hygienisch verantwoord zijn of niet, maar vooral om hun onlogica/soms vrij bijzondere logica in de dingen die ze doen. Erg leuk om alle verhalen te lezen! 8-)
Wat ik me ook altijd afvraag: hoe doen ze dat dan op hun werk? Gaat het daar dan hetzelfde of gaat daar echt de knop om en zijn ze 8 uur per dag compleet iemand anders?

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:18

Hier zet vriendlief lege glazen potjes op het aanrecht, naast de deur richting berging waar de glasbak staat. Of de zeldzame keren dat hij zelf eens en wasje doet en hij de kleren te drogen hangt in de garage en ze daar dan ook 4 weken laat hangen om dan te klagen dat ze niet zo lekker ruiken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:21

Ik las laatst ook een mooi artikel ergens (kan het niet meer vinden, grrr) over hoe anders mannen communiceren dan vrouwen. Bijvoorbeeld elkaars voornaam noemen als begroeting in plaats van hoi/hallo/hoe is het/goeiemiddag, dat doen vrouwen eigenlijk niet. Zegmaar zo:

Bas:"Jan"
Jan:"Bas"
Bas:"Bier?"
Jan"Lekker"

En dan zijn ze daarna ook uitgepraat :')

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:23

Jep...hier ook een man figuur die ik herken in de verhalen...

Lief? Heb jij mn sokken gezien? Of ik heb maar 1 sok weet jij waar de ander is?? Uhhhm onder t bed, nee dat kan niet gooi ze per 2 in de was... kijk je onder t bed wat ligt daar? Idd zijn sokken of de 1ne sok die hij zocht 8)7

Nog een mooie, vaatwasser is leeg...waar laat hij zn bord & bestek?? Op het aantecht of in de gootsteen... echt...pfff _-:(

MoriMann

Berichten: 801
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:24

Lege dingen niet weggooien (en geirriteerd zijn als ik de 3 lege shampooflessen na een maand of wat toch maar weg doe, want die had hij nog nodig voor.. ehm.. iets?).

Kapotte, versleten dingen niet weggooien. Want je weet tenslotte nooit waar je iets wat ooit een sok was, maar wat nu voornamelijk uit gaten bestaat, voor kunt gebruiken. Of dat bijna vergane, gekregen kledingstuk wat hij te lelijk vindt om aan te trekken. Vooral niet weg doen. Misschien komt er een drastische smaakverandering :j

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:28

Haha de lege douchegelflessen niet weggooien idd. En dan ineens vragen waarom ik geen nieuwe koop... Ja euh... Omdat ik dacht dat ee nog drie stonden :D

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:30

Mijn vriend doet het andersom, is ie klaar met een kledingstuk zoals een broek, trui oid. Gooit hij het gewoon zo de vuilnisbak in. Terwijl het nog helemaal goed is :? :?

Breng het dan naar de tweedehandswinkel of zo.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:34

Mijn vriend is gelukkig heel schoon, maar je merkt wel dat hij ooit alleen thuis hoefde te zijn. Zo knisperde de magnetron een keer flink omdat meneer nooit had geleerd dat je daar geen ijzeren vergiet in kan zetten. :+

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:41

De dingen die hier in dit topic staan is gewoon een mannending.

-vuile was beland naast of op de wasmand
-vieze onderbroeken en sokken worden in de slappkamer voor de kledingkast op de grond gepleurd.
-schat, m'n overhemden zijn op...'ja kijk maar even in de hoek van de slaapkamer, daar liggen er vast nog wel 10 ofzo'
-heb ik zin in een plakje worst, kijk ik in de koelkast, pak verpakking, LEEG!!
-Shampoo, Deo, gel zijn op...ja de verpakkingen staan allemaal in je badkamerkastje,ik kan helaas niet ruiken dat die leeg zijn :n

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:46

Hahaha, binnen één middag 5 pagina´s vol gezeurd over hun mannen...
"Vrouwen"... :roll:

Ayasha
Blogger

Berichten: 58038
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:47

Was lángs de mand gooien ipv er in (en nee die doe ik niet meer na 10x vragen of hij het aub ín de mand wil gooien). Áls hij al de plateau met afwas (we eten boven momenteel omwille v verbouwingen) mee neemt (ik ben nl onstabiel omwille van slechte heupen en enkels dus het zou veiliger zijn als ik er gewoon nooit mee de trap af moest) dan zet hij het óp de afwasmachine ipv er in. :roll: dat zijn mijn voornaamste ergernissen. Ik snap oprecht niet dat het zo moeilijk is om was IN de mand te doen en een tas even in de machine te zetten ipv er op... :roll:

en allerhande rommel op mijn toch zeer beperkte werkvlak in de tijdelijke keuken dat ik altijd met veel kabaal gewoon aan de kant pleur. Want toen ik het eens gewoon op ruimde was ie geërgerd en gooi ik alles op een hoop zodat ik weer plek heb is dat blijkbaar wel oke. :+

Oooh en; 'waar is *voorwerp*' 'op de bureau rechts van de laptop' (ik geef nog net geen coordinaten als ik hem zeg waar iets ligt ) 'nee daar ligt het niet!' Dus ik sta op. Pak het zonder kijken exact daar waar ik zei dat het lag en geef het hem aan... Zegtie 'dat lag er net niet ^)' :roll:
Tegenwoordig als hij vraagt waar iets ligt sta ik gewoon meteen op. :+

Ik heb echt een prachtkerel maar tis wel een kerel... Mannen zeggen altijd dat vrouwen onbegrijpelijk zijn maar zelf kunnen ze er ook wat van! :D

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18061
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:49

Nou weet ik niet hoe oud jullie vrienden/mannen zijn, maar het gros wat ik hier tegenkom is hetzelfde als het gedrag van mijn 10 jarige zoon :oo Je hebt toch geen relatie met iemand die je nog moet opvoeden? ~~}>
Dusss: ík doe mijn best om dat luie ding van een zoon van mij fatsoenlijk op te voeden voor z'n toekomstige vriendin (zijn papa - die in huis écht veel doet, werkt mij wat tegen daarin :') ) en geen jullie dan even je man/vriend een schop onder zn reet? ~~}>
_O-

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:53

MamaMiesje, nee dat is zielig. Hij werkt zo vreselijk hard en als hij een keer thuis is dan helpt hij bij de paarden op stal, in de tuin en met andere klussen. Nou dan ruim ik de wc rolletjes wel op hoor :+

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18061
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:57

Ja die van mij werkt ook en ik ook en sámen hebben we kinderen, dieren en een huishouden. We werken allebei hard, dus ik vind het niet zielig dat hij of ik dingen doen. :)

MoriMann

Berichten: 801
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:58

Het gaat niet zozeer om ergernissen hoor. Meer om zaken die varieren van opvallend tot onbegrijpelijk :)

(En daarbij heeft het ook wel enige amusementswaarde :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:02

MamaMiesje schreef:
Nou weet ik niet hoe oud jullie vrienden/mannen zijn, maar het gros wat ik hier tegenkom is hetzelfde als het gedrag van mijn 10 jarige zoon :oo Je hebt toch geen relatie met iemand die je nog moet opvoeden? ~~}>
Dusss: ík doe mijn best om dat luie ding van een zoon van mij fatsoenlijk op te voeden voor z'n toekomstige vriendin (zijn papa - die in huis écht veel doet, werkt mij wat tegen daarin :') ) en geen jullie dan even je man/vriend een schop onder zn reet? ~~}>
_O-


In mijn ervaring is het altijd de kunst om een probleem ook bij mannen invoelbaar als probleem te maken. Maar als je de juiste manier vindt om van jouw probleem hun probleem te maken, dan helpt dat vaak wel.
Wat hier goed hielp: wc bril die altijd omhoog bleef staan, ook 's nachts (heeeeeel vervelend :x ): als je zelf naar de wc bent geweest het deksel steeds omlaag doen, ook 's nachts. Dat was een heeeel steile leercurve. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:05

Overigens heb ik in een woonvorm gewerkt en stage gelopen, de bewoners waren zelf verantwoordelijk voor hun woning/kamer... Wat je in die huizen zag was echt verschrikkelijk en sommige vrouwen waren zelfs nog erger dan mannen... Echt te vies om beet te pakken, hoe sommigen kunnen wonen, onbegrijpelijk :=

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:13

Mars schreef:
Selka schreef:


dan is er nog de 'tussen in was'... Dingen die te schoon zijn om al in de was te doen, maar ook weer niet schoon genoeg om aan te trekken als je een fris shirtje wilt. Die beruchte kledingstukken kom ik overal tegen als ik er niet op sta dat ie kiest om het ofwel aan zijn kont te doen of anders in de wasmand :P ~~}> ~~}>


Nog niet hele topic gelezen maar jaaaa Dit,
Ik zocht er nog een naam voor.
Ik heb ook tussen in was. 1 x aangehad niet vies genoeg voor de wasmand. Tot het er een week ligt. dan was ik het toch maar mee. haha
Maar dat ben ik dus zelf :o

Verder kwa keuken dingen en opruimen ben ik ook net een vent hoor. Ik ruim 1 x per dag op :P

Manlief klaagde altijd dat mijn broertje, die inmiddels niet meer bij ons woont , en ik nooooit wat in de vaatwasser zette en altijd op het aanrecht boven de vaatwasser..
Op een of andere manier sinds mijn broertje uit huis is zet mijn man nooit meer wat in de vaatwasser :?
Ook kan hij 6 dagen langs de waslijn met schone en droge was lopen en niet opvouwen. En als je dan vraagt na dat je zelf alles hebt opgeruimt of hij dan op zijn minst vanavond de nieuwe was wil ophangen, krijg je een ja natuurlijk, alsof hij dat normaal ook altijd doet.

Oh en ik kreeg laatst de vraag waar zijn groene vest was. Weet ik veel...
Nou, ik moest het weten want ik heb hem aangehad, dat moest wel want hij had m al 2 maanden niet gezien....
Ding hing al 2 maanden aan de waslijn op de logeerkamer... >;)
Laatst bijgewerkt door Donna89 op 29-09-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:14

Kinke schreef:
_O- _O- _O-

Ik zal een keer een foto maken hoe ik soms de keuken aantref….lades en kastjes open…want waarom zou je die weer dichtdoen als je iets hebt gepakt? :roll:


Hier nog zo'n man.
Alles wat die open maakt aan kasten en lades, snapt die volgens mij niet dat die ook weer dicht kunnen.

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:25

Oh my god,
Bij ons is het echt omgedraaid :p
Mijn vriend is echt netjes, ruimt alles op, legt alles netjes waar het schijnt te horen, vervangt wc papier, stofzuigt 2 keer in de week en sopt ook zo de badkamer ect..

Ik daarin tegen... Laat alles slingeren, zet de vaat in de gootsteen (hij word er gek van haha) ik ben als ik het zo lees echt de vent hier :p