Wie heeft/kent/bezoekt ook iemand die in de gevangenis zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:13

Ik neem aan dat het laatste stukje aan mij gericht is, geryon? In een klein dorp komt iedereen het te weten, ondanks dat wij nooit iets gezegd hebben. Dat gaat nu eenmaal zo.
En inderdaad heb je er in je eigen cirkeltje uiteraard geen last van, meerderen zaten regelmatig vast.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:18

Hier ging het ook om handmatige deuren. Maar het laten wachten is maar een heel klein deel van de onaardigheid. Ik ga me er ook niet verder verantwoorden want dat slaat nergens op. :) alsof ik en hij niet kunnen oordelen na zoveel gevangenissen :')

Ayasha
Blogger

Re: Wie heeft/kent/bezoekt ook iemand die in de gevangenis zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:20

Het is maar waar je lacherig over doet.... :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:21

phormicola schreef:
Ik neem aan dat het laatste stukje aan mij gericht is, geryon? In een klein dorp komt iedereen het te weten, ondanks dat wij nooit iets gezegd hebben. Dat gaat nu eenmaal zo.
En inderdaad heb je er in je eigen cirkeltje uiteraard geen last van, meerderen zaten regelmatig vast.

Oh nee, gewoon ter informatie nadat ik dat van jou las! Ons dorp is niet het netste dorp dus eigenlijk is er altijd normaal over gedaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:22

Ayasha schreef:

Of waar je overdreven en aanstellerig over doet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:28

Hier juist andere ervaringen met gevangenissen. De cipiers waren altijd heel lief voor mijn broertje en ik. Zie ze nog door de gangen racen met hem :) Maar misschien was dat omdat wij echt nog heel klein waren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:32

Geryon schreef:
Ayasha schreef:

Uh jij begint over de stafleden en over kleine ruimtes. Wie stelt zich dan aan en doet overdreven

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:37

Bij de gevangenissen waar wij vroeger heen gingen waren ze ook aardig, zowel tegen ons als tegen de gedetineerden. De laatste gevangenis was een strengere/zwaardere gevangenis, zal daar wel door zijn. Het was er niet fijn in ieder geval.:n de gevangenis daarvoor, zelfde straf (hij moest overgeplaatst worden) viel wel mee maar ook strenger dan hoe het vroeger was. Vroeger was het bezoek nog wel 'leuk'. Nu wilde ik eigenlijk steeds niet mee.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:39

quera schreef:
Geryon schreef:

Uh jij begint over de stafleden en over kleine ruimtes. Wie stelt zich dan aan en doet overdreven

Uh ja er werd gevraagd naar ervaringen :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:43

Ik vind dat namelijk overdreven en aanstellerig ;)

Het zijn veiligheidsregels waar ze mee te maken hebben en die zijn er niet voor niets. Je zal je verbazen hoe vaak kids gebruikt worden om dingen binnen te krijgen ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:45

Daar heb ik het ook niet over quera, ben blij dat die er zijn. Hoe daarmee werd omgegaan val ik over. Alhoewel, niet eens, als dat het enige was. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:51

Het ligt aan het veiligheidsniveau hoe daar mee omgegaan wordt.

Ze zitten daar nou niet omdat ze zweetvoeten hebben ofzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:53

Er zullen altijd wel rotte appels tussen zitten hoor :) misschien vergeten ze dat de familie ook niet voor hun lol op bezoek komt. Regels is één ding, gedrag weer iets heel anders.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:54

F_Orumster schreef:
Die bezoeken zijn wel interessant. Het type gezin wat in de wachtkamer zit soms :n Echt een medelijden. En dan smokkelde de moeder ook nog het een en ander mee... Dat soort dingen zijn me wel bijgebleven. De bewaking en de sluizen heb ik geen moeite mee, ik zag daar geen spoortje 'machtsmisbruik' zoals hierboven werd geclaimd.

+1

Ik vond het zo erg dat er veel kleine kinderen op bezoek gaan. Echt te bizar dat kindjes van 4/5 jaar de hele bezoekprocedure kennen & dan steeds vragen 'wanneer gaat de deur open?' en 'hoe lang mogen we nog blijven?'.

We kwamen toendertijd met het bezoek steeds 1 gezin tegen. Een zoon zat in die gevangenis, en ze hadden er nog 2 die ook vast zaten, beide op verschillende locaties. Die reden dus heel nederland door om hun kinderen te bezoeken :\ .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:58

Meerdere familieleden in de gevangenis zien wij ook erg veel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:04

Ik zie dan al voor me hoe die maandag op kringgesprek vertellen dat ze bij pappa zijn geweest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:04

Is ook moeilijk om die cirkel te doorbreken, helemaal als het al normaal is in je omgeving. Erg jammer ook, lijkt mij echt vreselijk om mijn kind te moeten missen. Dat lijkt mij nog erger dandaadwerkelijk fysiek opgesloten te zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:05

F_Orumster schreef:
Ik zie dan al voor me hoe die maandag op kringgesprek vertellen dat ze bij pappa zijn geweest.

Euh ja, dat vertelde ik dus maar niet.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:17

Hier zijn om de zoveel tijd vader- kind dagen.
Dan kan het kind een dagdeel ongedwongen met zijn vader omgaan in een ontspannen setting (dus niet in een kille bezoekzaal)
Familiebenadering staat steeds meer centraal.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:22

F_Orumster schreef:
Laurora schreef:
Ja, m'n vriend heeft een week vastgezeten voor onbetaalde boetes (zou eerst twee week zijn)
Ik kreeg om 6 uur 's ochtends een telefoontje van zijn broer (waar hij toendertijd woonde) dat de politie langs was geweest, en nog geen 5 minuten later stonden ze bij mij (waar hij sliep) aan de deur.
Ze hebben hem meegenomen, hij kreeg geen kans om z'n spullen bij elkaar te zoeken en is met lege handen vertrokken.

Zo wordt mijn broer ook weleens opgehaald inderdaad. Ik ben al 20 jaar gewend aan gekke dingen rondom hem dat ik er niet meer zo van schrik en in geval van boetes het een kwestie van 'tja, die zag je wel aankomen' vind. Want je hebt al heel wat brieven genegeerd hoor, voor ze je komen halen.

Mijn vriend zat toendertijd diep in de schulden, en hij had al maanden geen brieven open gemaakt (sterker nog, hij was al maanden niet in zn eigen huis geweest waar alle brieven naar toe gingen) dus eigenlijk zagen we het beide niet aankomen (hij wist wel dat er onbetaalde boetes waren, maar dat heeft ie mij nooit verteld) dus vooral voor mij was de paniek heel erg groot, hij voelde zich alleen maar schuldig tegenover mij (en terecht!)
Is natuurlijk geen goede reden, hij had het kunnen weten, maar die agenten hadden hem op zn minst een paar onderbroeken en sokken kunnen laten pakken....
(wou ik nog naar hem toe brengen, maar ja, een bezoek aanvragen en spullen brengen kan natuurlijk niet zonder persoonsnummer)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:29

Ja, hier hebben we ook 6 zakken post ongeopend opgehaald uit zijn huis, maar goed, dat is natuurlijk wel struisvogelpolitieken.

Ze nemen ze inderdaad zonder pardon mee, zonder gelegenheid sokken te pakken en iemand op de hoogte te stellen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:01

phormicola schreef:
Ik vond dat persoonlijk nog erger dan mijn vader te moeten missen. Dat heeft mijn leven enorm getekend. Inmiddels ben ik er wel volledig overheen :)

Kan ik me ZO goed voorstellen! Zal rot zijn geweest voor je. De wereld kan heel hard zijn....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:22

Ik snap ook wel dat ze je niet de tijd gunnen om meer spullen te pakken, zal vast niet de eerste keer zijn dat iemand dan wat anders pakt dan een schone slip.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:39

vuurneon schreef:
Ik snap ook wel dat ze je niet de tijd gunnen om meer spullen te pakken, zal vast niet de eerste keer zijn dat iemand dan wat anders pakt dan een schone slip.

Ongetwijfeld, maar zijn broer, die dezelfde dag werd opgepakt (ook boetes, de hele famillie heeft er een handje van) "wist" er wel van, en die had een tas met spullen klaargezet, die mocht hij zo meenemen (werd bij de pi wel gecontroleerd natuurlijk)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 18:08

Bij ons in de gevangenis pi lelystad is het nogal in om de andere gevangenis vrouwen op een non chalante manier te vragen (vissen) waar hun vent voor zit.
Ik kreeg laatst ook zoon verhoor en ik zeg dan gewoon loud and proud drugs zonder tbs *D
Sommige vrouwen hun man hebben iets met verkrachting of kinderen op hun geweten en zeggen wijselijk niks
Andere geven toe tbs
En als ze dan weten waar jou vriend voor zit word dat gelijk doorverteld aan hun man tijdens bezoek. :))

Je hebt ook veel mannen die hun vrouw stalken vanuit de bak op sommige detentie cellen waar je met 6 op een kamer zit heb je je eigen tv en telefoon en kan je ook snachts je vrouw bellen :wow: