Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ik neem aan dat het laatste stukje aan mij gericht is, geryon? In een klein dorp komt iedereen het te weten, ondanks dat wij nooit iets gezegd hebben. Dat gaat nu eenmaal zo.
En inderdaad heb je er in je eigen cirkeltje uiteraard geen last van, meerderen zaten regelmatig vast.
F_Orumster schreef:Die bezoeken zijn wel interessant. Het type gezin wat in de wachtkamer zit somsEcht een medelijden. En dan smokkelde de moeder ook nog het een en ander mee... Dat soort dingen zijn me wel bijgebleven. De bewaking en de sluizen heb ik geen moeite mee, ik zag daar geen spoortje 'machtsmisbruik' zoals hierboven werd geclaimd.
F_Orumster schreef:Laurora schreef:Ja, m'n vriend heeft een week vastgezeten voor onbetaalde boetes (zou eerst twee week zijn)
Ik kreeg om 6 uur 's ochtends een telefoontje van zijn broer (waar hij toendertijd woonde) dat de politie langs was geweest, en nog geen 5 minuten later stonden ze bij mij (waar hij sliep) aan de deur.
Ze hebben hem meegenomen, hij kreeg geen kans om z'n spullen bij elkaar te zoeken en is met lege handen vertrokken.
Zo wordt mijn broer ook weleens opgehaald inderdaad. Ik ben al 20 jaar gewend aan gekke dingen rondom hem dat ik er niet meer zo van schrik en in geval van boetes het een kwestie van 'tja, die zag je wel aankomen' vind. Want je hebt al heel wat brieven genegeerd hoor, voor ze je komen halen.
vuurneon schreef:Ik snap ook wel dat ze je niet de tijd gunnen om meer spullen te pakken, zal vast niet de eerste keer zijn dat iemand dan wat anders pakt dan een schone slip.