Misschien hangt het er vanaf waar je woont of zo?
Wel toeristen, wij wonen in een erg toeristisch stadje, wat zomers ongeveer meer toeristen heeft dan inwoners.
Toeristen, jong en oud, zijn veeeeeeel erger dan de oude mensen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Ik denk ook dat bij ouderen hun grenzen wegvallen, ze zijn ongenuanceerder en ongeremder, zoals mijn oma die denkt dat de mensen het niet horen als ze op 5 meter afstand over hen staat te praten
Barbet schreef:Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, dat voordringen door een ouder iemand.
Misschien hangt het er vanaf waar je woont of zo?
Wel toeristen, wij wonen in een erg toeristisch stadje, wat zomers ongeveer meer toeristen heeft dan inwoners.
Toeristen, jong en oud, zijn veeeeeeel erger dan de oude mensen.
Steeph schreef:Het is me een keer écht opgevallen en dat was niet in de supermarkt maar in de dierentuin.
Er waren net ijsbeertjes geboren en die twee ouderen MOESTEN perse vooraan staan. Voor alle kleine kindjes die het OOK wouden zien. En niet even, maar gewoon blijven staan...
LadyMadonna schreef:Steeph schreef:Het is me een keer écht opgevallen en dat was niet in de supermarkt maar in de dierentuin.
Er waren net ijsbeertjes geboren en die twee ouderen MOESTEN perse vooraan staan. Voor alle kleine kindjes die het OOK wouden zien. En niet even, maar gewoon blijven staan...
Tja, zij hebben ook een kaartje betaald (en waarschijnlijk meer ook)... Ik snap nooit zo goed dat alles maar moet wijken voor kinderen (generaliserend).
Hier verder geen last van "oudjes" (euh, ben je met 55+ al oud, eigenlijk?), zal er eens op letten
PeerAppel schreef:Toen ik bij de McDonald's werkte was daar een mevrouw die er gewoon vanuit ging dat ze gratis Chili Chickens van ons kreeg. Of maar de helft van haar bestelling hoefde te betalen. Dat was blijkbaar normaal, want als je er tegenin kreeg dan had je gezeik, dus je moest het maar gewoon meegeven. De 1e keer wist ik dat natuurlijk niet. Ik werkte voor het eerst op zaterdagochtend, dus ik vroeg gewoon doodnormaal €4 aan die mevrouw. Zegt ze dat ze normaal altijd wat kreeg etc en ik zei dat ik niet zomaar dingen weg mocht geven, dus toen kwam een collega de boel redden en kreeg ze het toch mee. Bah wat vond ik haar naar. Ze eiste het gewoon op omdat ze het een paar keer had gekregen.
Nam ook altijd meerdere kranten mee samen met haar bejaardenvrienden, waardoor die al voor 12 uur op waren en andere mensen hem niet meer konden lezen.
Cubone schreef:Een poosje terug toen ik boodschappen ging doen stond ik bij de snelkassa. Het was gigantisch druk dus ik stond al een poosje en er stonden ook aardig wat mensen achter mij. Komt er een vrouwtje aan (jaar of 50) en die parkeert zo haar volle waren half voor mij en begint een beetje te duwen om er tussen te kunnen. Ik had er zo de pest in dat ik half voor haar ben gaan staan met m'n rug naar haar toe en steeds een stapje achteruit.. En nog een.. Tot ze ineens niet meer in de rij stond.Die blik van haar was grandioos! Ze droop ook mooi af en sloot achteraan daarna
mirim schreef:Weet je wat ik niet helemaal begrijp?
Dat er zoveel mensen hier gewoon meegaan met de gedachte dat ' oudjes ' allemaal hetzelfde zijn.
Ten eerste vind ik het al vrij stuitend om mensen vanaf 55 al oudjes te noemen, maar dit is al eerder genoemd.
Om nu heel makkelijk oudere mensen over een kam te scheren en ze weg te zetten als zijnde verachtelijke wezens die enkel maar aan zichzelf denken en ergenernissen opwekken vind ik wel heel erg ver gaan.
Eens worden jullie jongeren ook oud(er).
Misschien moeten jullie daar eens over nadenken.
Hoe het is als je lijf je in de steek laat, als je dingen niet meer zo goed kan overzien en daarom misschien wat naar reageert, dat je bang bent om tussen druk bewegende en pratende jongeren in te staan.
Overigens hoor ik nog niet in de categorie thuis, die jullie aanduiden met 'die oudjes' , maar ik kan me wel voorstellen hoe zij zich soms voelen.
Enne...wat als er een topic wordt gestart met de kop : de jeugd van tegenwoordig heeft nergens respect voor?
Ik ben bang dat er dan al vrij direct gezegd zou worden dat niet iedereen gelijk is en je niet zo mag categoriseren .
Maar denk er maar over na : jullie worden ook oud, helaas heeft niemand de eeuwige jeugd.
Natuurlijk is het nergens goed te praten dat ouderen voordringen en dergelijke, maar ik vind de commentáren hier te ver gaan.
Ouderen zijn niet standaard irritant en achterlijk.