Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:27

Selka schreef:
Jeetje TS daar ben je mooi klaar mee :(:)
Mijn killerteam (hond en kat) willen je wel komen helpen als je er niet meer tegen kunt :D

Ik houd van alle dieren maar om ze in huis te halen moeten ze toch wel knuffelbaar zijn.

Aan de mensen met de niet-knuffelbare huisdieren: wat vinden jullie zo leuk aan deze dieren? Je kunt er toch vrij weinig mee?

Mijn niet-knuffelbare huisdieren helpen me herinneren aan het op tijd knippen van de heg, de klimop, en de bramen. Zo móet ik mijn tuinplanten wel bijhouden. :D

Verder vind ik ze echt leuk om naar te kijken, als je alleen al kijkt naar de bouw van de tarsen (voetjes) van zo'n diertje, dan blijf je je verbazen (nou ja ik dan he :+ ) over het staaltje "engineering" waardoor zo'n poot geschikt is om op te lopen èn aan te hangen en blijf ik het moment waarop ik de eerste ieniemienie takjes van hun generatie zie rondlopen oprecht leuk vinden (ja ik vind ze schattig, behalve als ze met 100 tegelijk zouden uitkomen, dan is het wat minder leuk.)

Ook de eerste volwassen tak van de nieuwe generatie ontdekken blijf ik een leuk moment vinden, want die gaat dan binnenkort eieren leggen dan is de volgende generatie al zo goed als zeker "gered".
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 20-09-16 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:28

Wat schrijf je heerlijk ts!

Mijn buurman had slangen, die vond het heel grappig om de vellen die overbleef na het vervellen bij ons in de tuin te gooien. Als je dan niets vermoedend in de tuin rommelt en je komt zo'n rest slang tegen dan weet je ook niet meer waar je het moet zoeken :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 14:31

kionasuppie schreef:
haha wat leuk dit te lezen, allereerste TS sterkte met het wennen aan zijn hobby :P

Ik doe de opleiding dierenartsassistent en het 3e jaar is jaajaa , Terrarium!
Ik weet precies hoe je je voelt.. ik ben nog in de ik moet wennen aan alle vogelspinnenslangenmiljoenpotenengekko''s :D

We bevinden ons in hetzelfde stadium, om het maar eens een beetje in insectentermen te houden :D

@Selka: jij begrijpt het! Wat is er nou leuk aan dat soort beesten die je toch niet kunt knuffelen? :roll:

@Zoolgangster: hou ze in bedwang, je kunt het! *\%/*

Over de beesten die mijn lieverd gehad heeft:
De namen is wat veel werk, maar hier komt een soort van opsomming:
- een stuk of 15 soorten kevers
- 1 soort roofwants
- 3 soorten miljoenpoten
- 8 soorten wandelende takken
- 3 soorten vogelspinnen (of 4... :brr: )
- 1 soort schorpioen
- "en ik heb ooit nog rupsen gehad, die werden nog vlinder ook".
- "ik heb ook nog een sprinkhaansoort gehad".
- 2 soorten bidsprinkhanen
- 1 slang
- 1 hamster
- 1 goudvis
- guppy's, tel kwijt hoeveel
- "we hebben een konijn gehad: Stippie"

De gewone huisdieren waren omdat hij van zijn ouders nog geen insecten mocht :') nu we ruim 20 jaar verder zijn... Y;(

@Zoolgangster: hij mag jouw reactie niet lezen :D gaat helemaal verkeerd dit :')

@vuurneon: nooooooo -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:37

TS, ik heb nog een tip: ga met je vriend vooral niet, ik herhaal: NIET NAAR AUSTRALIË!!!

Niet doen, echt niet. Nee, echt niet. NIET NAAR AUSTRALIË!!!

Zitten allerlei giftige enge beesten verstopt onder stenen, onder en in stukken hout, en ze lopen/kruipen zelfs over de grond, gaan in je schoenen zitten enz enz...

Niet doen dus.

Duidelijk? :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 14:48

Zoolgangster schreef:
TS, ik heb nog een tip: ga met je vriend vooral niet, ik herhaal: NIET NAAR AUSTRALIË!!!

Niet doen, echt niet. Nee, echt niet. NIET NAAR AUSTRALIË!!!

Zitten allerlei giftige enge beesten verstopt onder stenen, onder en in stukken hout, en ze lopen/kruipen zelfs over de grond, gaan in je schoenen zitten enz enz...

Niet doen dus.

Duidelijk? :+

Ja, maar...ik wil nog wel een keer naar Australië... -O-

Nee oké, dus ehm niet...echt niet? Gewoon niet doen? No way, uitgesloten niet?

*gaat verwerken*

Riddershow

Re: Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:29

Arme jij, maar ik vind zulke dieren erg interessant om te zien. Om vast te houden is weer een 2e natuurlijk :+ Als iets op me zou springen zou ik overigens ook maken dat ik weg kwam :+

Persoonlijk vind ik mieren geweldig leuk om te hebben. Kleine ijverige werkers. Vooral de Messor barbarus is erg leuk.

Maar ik heb met 3 kinderen, 2 paarden, 1 kat, een zooi vissen, cactussen en vleesetende planten genoeg om handen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:31

Bedankt voor de uitleg Zoolgangster. Toch sla ik deze dieren over haha.

Vuurneon, oh my.. Waarschijnlijk zou ik om de hond gillen. Vriend is waarschijnlijk in zo'n geval al met de noorderzon vertrokken :=

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:42

Ohh wat een hobby! haha.
Ben ik even blij met een vriend die gek is op gamen/computers etc. :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:44

Butterfly schreef:
Ja, maar...ik wil nog wel een keer naar Australië... -O-

Nee oké, dus ehm niet...echt niet? Gewoon niet doen? No way, uitgesloten niet?

*gaat verwerken*

Hmm, nou, misschien kun je daar dan in het centrum van een héle grote stad een hotel boeken.
Maar ik garandeer niet dat je vriend daar zijn hobby niet gaat uitleven.

Om je alvast voor te bereiden, mocht je ècht per se daarnaartoe willen:
http://www.swifty.com/destinations/7681/17-nope-animal-pics-that-prove-australia-is-absolutely-terrifying/#slide/5/0

Je bent gewaarschuwd. :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:46

Arme jij TS! Ik zou als de dood zijn voor al die beesten.

Toen ik mijn vent leerde kennen had hij 2 tijger pythons. Vre-se-lijk! Die heb ik persoonlijk voor 'm verkocht O:)

Hij is automonteur en dat is dus ook hobby.
Als in... Chevrolet Blazer K8, eind van dit jaar 40 jaar dus belasting vrij. En dat ding wordt dus onder de carport bij ons geheel verbouwd.

Afbeelding

Motoren zijn ook hobby, maar die vind ik ook erg leuk, ondanks dat ik geen rijbewijs ervoor heb.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 16:16

Ik reageer straks weer even uitgebreid, nu moet ik eerst vluchten :')
Mijn lieve vriendje is terug van bos graven en is nu bezig met een belangrijke stap in het proces: al het ongedierte (nog meer ongedierte in mijn huis %) ) ombrengen. En nee, hij spaart zijn larves...
Hoe doet hij dat? Een stappenplan:

- Je zoekt een hittebestendige kom
- Je zoekt alles dat niet in de magnetron kan uit de tas met rotzooi uit het bos
- Je vindt een één of ander beest dat tussendoor voor determinatie even in een potje wordt opgesloten (en laat hem zichzelf dood zuipen in alcohol)
- Als je vriendin begint te roepen dat er iets kleins over haar tafel springt, verzeker je haar op rustige toon dat het "waarschijnlijk een springstaartje is". No oliebol sherlock! Maar wat doet die op MIJN TAFEL?! HAAL WEG! oliebol, onder de vuilniszak gesprongen...
-Je begint je rotzooi in de magnetron te...ontsmetten? Schoonmaken? Iemand?
-Je maakt tussendoor slechte grappen over mudcake _O- >;)
-Je vriendin vertrekt naar de stad omdat warme modder ECHT VERSCHRIKKELIJK STINKT!

Tot straks lieve bokkers :D <3
Eventuele rare fouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn telefoon.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:32

ik heb tranen van het lachen :D leuk geschreven:)
Sprinkhanen vind ik nog wel lollig, maar die andere beesten??? brrrr

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:16

Wahaha TS dankjewel om mijn dag weer goed te maken. :D Wat schrijf je heerlijk leuk.

Arme jij, ik zou het niet zien zitten. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:21

Zoolgangster schreef:
Fenrir schreef:
Die takken mogen ook best hierheen maar dan worden ze wel opgevoerd.
Mits ze geen klimop gegeten hebben.

Ze hebben liguster gegeten, is ook giftig... :Y)

Ik zou ze niet opvoeren aan een ander beestje... 1 takje zal nog gaan, maar het lijkt me toch niet aan te bevelen er teveel van te voeren.

Hier ooit meegemaakt dat een chinchilla een met klimop gevoerde ontsnapte wandelende tak (volwassen) oppeuzelde. Chinchilla vond het prima smaken, en kreeg er niets van.

Hier voer ik wat ik teveel heb aan eieren aan de diepvries, doe ik dat niet, en laat ik alles uitkomen, wordt het een groot drama van elkaar aanvretende wandelende takken, die dan ineens helemaal niet zo herbivoor meer zijn.

Mijn huisdieren zijn voornamelijk insecteneters (al zijn het eigenlijk omnivoren, maar ze eten vooral insecten). Dus die lusten wel wat meer dan 1 takje :D maar dan wel gevoerd met iets zoals braam en geen giftige struiken.
Wandelende takken hebben geen enorm hoge voedingswaarde maar het is wel leuk voor de afwisseling.

Het gros van mijn insecten zijn voederdieren. Maar een aantal soorten heb ik voor de leuk als terrariumversiering :)

Sinds kort dit kleine monstertje, daar gaan aardig wat wormen in hoor :D

Afbeelding

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:23

Geweldig geschreven! Mijn vriend heeft ong. 90-100 duiven in de achtertuin zitten. In het begin even wennen maar als ik jouw verhaal zo lees, heb ik het beter getroffen _O-

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:24

Help mijn vriend heeft geen hobby.. :') hoe kan ik hem helpen om er eentje te vinden?

Hij doet eigenlijk helemaal niks! :n

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:25

Flowery schreef:
Geweldig geschreven! Mijn vriend heeft ong. 90-100 duiven in de achtertuin zitten. In het begin even wennen maar als ik jouw verhaal zo lees, heb ik het beter getroffen _O-

Mijn date heeft ook duiven. Moet nog bedenken wat ik daarvan vind :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:25

ninahaakk schreef:
Help mijn vriend heeft geen hobby.. :') hoe kan ik hem helpen om er eentje te vinden?

Hij doet eigenlijk helemaal niks! :n

Misschien kan jij die wandelende takken overnemen en aan 'm geven? Weet waar je aan begint _O-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:30

Okee maar Fenrir die ziet er dan weer wel knuffelig uit <3

Die magnetron TS zou ik mooi nooit meer gebruiken. Ieuww

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:42

Oh my... no.
Mijn vriend heeft een slang, maar die komt er echt niet in.
Dat ding had volgens de reguliere jaartellingen allang de pijp uit moeten zijn, maar blijkbaar is het een taaie.
Het eet levende muizen. Ik heb vroeger muisjes gehad als huisdieren, dus ik kan daar niet naar kijken zodat die slang zn koppie eraf te hakken om de muis te redden.
Ik vind het vies, eng, gruwelijk en vreselijk bah.
Komt er bij mij echt niet in. Vriendlief en ik gaan samenwonen maar hij mag echt een oplossing bedenken.
Als het nu een gekko of iets was zou ik het niet zo eng vinden. Maar een spin groter dan formaat dat onder mijn slipper past, een slang of iets anders wat geen nut heeft voor de samenleving (en dat nut ken ik toe aan het ding) komt er bij mij niet in. Dus insecten, nee.

Gelukkig is hij ook gek op honden en vooral ook paarden (Dat heeft ie overgenomen van mij) en hij is verder dol op schieten, duiken en motorrijden en gamen. Nou kan ik me ook allemaal wel in vinden.
Maar die slang.. nee.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:50

oomens schreef:
Butterfly schreef:
En, as I typ, komt hij nog met een fantastisch weetje: een bidsprinkhaan is geen sprinkhaan, maar familie van de kakkerlak! Wíé komt me nu redden? Ik heb vrijwillig twee kakkerlakken in huis gehaald! Vrijwillig! 8)7

Dat is toch niet zo vreemd? Er worden ook gewoon kakkerlakken als huisdier gehouden. Superschattig toch?

Denk bijvoorbeeld aan de (ongevleugelde) Sissende Kakkerlak.
[ Afbeelding ]

Edit: overigens weet je het leuk op te schrijven en kan ik je vriend zijn hobby wel waarderen.

Mijn moeder had die. Supergroot vond ik. Dit ben ik met zo'n beest twee jaar terug.

Afbeelding

Grappig genoeg heb ik met zulke beesten en krekels, sprinkhanen, mieren en van alles geen enkele moeite. Alleen gruwel ik wel van oorwurmen en pissebedden. Die zijn mijn grootste nachtmerrie. Spinnen valt mee. Kleintjes, prima en trilspinnen en hooiwagens, prima, kleine kruisspinnen ook wel, maar grotere en de huisspin, brrrr. Maar tarantulas heb ik dan weer geen moeite mee. Zit geen enkel patroon in, wat ik wel en niet leuk vind :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:51

EmptyWords schreef:
Flowery schreef:

Mijn date heeft ook duiven. Moet nog bedenken wat ik daarvan vind :')

Hahaha, ik ben ondertussen 3,5 jaar samen met mijn vriend maar het enige jammere is, het kost héél veel tijd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:04

Zweepspinnen komen toch ook in Harry Potter voor?
Ieee spinnen onder je bed...

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:06

Oh wat een heeerlijk topic <3
Ik ben gek op alles wat kruipt, harig is, vierduizend voetjes heeft en heel hard kan rennen.
Mijn broer had vroeger slangen en vogelspinnen en ik als klein meisje was daar dus niet van weg te slaan.
Helaas mocht ik ze niet meenemen als ik ging slapen :')

Ons huis heeft een erg diepe, donkere kelder, die onder heel het huis doorloopt. Sinds een paar jaar zijn we erachter dat daar kelderspinnen leven.
Tik maar in op Google, het zijn van die leuke, die tegen muren op lopen. Die dingen kunnen hollen, daar sta je echt versteld van. :wow:
Er liep er een paar jaar geleden een door de woonkamer heen, hij kwam zo onder de bank vandaan, je zou denken dat het een rat was, door de grootte..

Mijn buurman fokt verschillende soorten slangen. Vroeger de kleintjes, nu alleen nog maar bullsnakes.
Een van die kleintjes is 's een keer gaan 'wandelen' toen ze op vakantie waren. Die hebben we toen terug gevonden bij de buurvrouw in haar toilet, 7 huizen verderop.
Het had de lokale krant nog gehaald, hahahaha _O-

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:25

Arme ziel!

Mijn ex had slangen, de liefde was ook erg gauw over aangezien mijn aller aller allergrootste angst slangen zijn, en hij was niet van plan ze weg te doen.